View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
2% |
[ 1 ] |
Jenssen |
|
2% |
[ 1 ] |
Pereira |
|
5% |
[ 2 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
2% |
[ 1 ] |
Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
Nypan |
|
76% |
[ 26 ] |
Broholm |
|
8% |
[ 3 ] |
Nemcik |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 34 |
|
Author |
Message |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.05.2024 17:25 Post subject: |
|
|
Churchill wrote: | Jeg fatter ikke hvordan folk her inne kan så tvil rundt Atferd Johanssons prosjekt. Som jeg har sagt tidligere, er det å ansette ham noe av det smarteste og modigste RBK har gjort på lang, lang tid. Imidlertid spiller han med den stallen som andre har rasket sammen for ham. Gi det tid, og han vil snu dette. Det er jeg temmelig sikker på. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.05.2024 18:11 Post subject: |
|
|
Enig i at det er modig og spennende, og det er så formidable utfordringer med denne stallen nå at antakelig hvilken som helst erfaren, top notch skandinavisk trener ville slitt med å få resultater ut av det. 1-0 målet i går er jo bra spill av ungdommen. Å trygge inn en 2-0 ledelse til tre poeng i Tromsø henger jo mye på de etablerte. Da forventer man at Henriksen, Selnæs, Reitan leder an og viser vei. Der falt det sammen, og det er ikke første gang det skjer. Jeg ser de ikke som sunne kontinuitetsbærere, men klippekortspillere som nå står i veien for progresjon med laget. De er vanskelige å vrake, og den ene er sågar gjort til kaptein.
Det er rimelig åpenbart for meg at spillere som Cornic og Väänänen er mer energiske alternativer som har er yngre og har et høyere tak. Tror også Børkeeiet fortjener å bli tatt opp av fryseboksen snart. Så må man bare håpe at det går an å få Noah Holm i kampform når Sæter ikke kan spille. Har ikke stor tro på han som målgarantist, men lista (Sadiku 16. Mai) ligger så lavt at det ikke er mulig å "rive". Det har vært en del kokkoresultater de siste to rundene, som både forteller meg at det er mange lag Rosenborg kan og vil ta poeng mot i enkeltkamper i år, men også at de fleste av de vi konkurrerer med kan og vil gjøre det vanskelig for oss. Anser ikke Tromsø som et av de sterke, så det er dypt urovekkende at vi ikke har rutine og evner til å sikre poengene når vi har de i lomma. Med 9 av 30 kamper spilt ser vi ikke ut som et lag som kan slappe av mtp. nedrykksstreken. Det er ekstremt jevnt, men vi er definitivt et av de lagene som vil kunne være i faresonen. Ikke fordi Alfred er en inkompetent trener, men fordi SÅ DÅRLIG ER STALLEN.
De som sier "vi har naturligvis en langt bedre stall enn Tromsø" eller "spiller for spiller er vi overlegne KFUM" sitter fast i en annen æra. Dette var sannheter i 2005, 2010, 2015 og kanskje 2020. Da kunne man se på tap som dette som arbeidsuhell. Vi funket for dårlig på dagen. Nå er det derimot ingenting i Rosenborgs tropp som kan trygge oss på at dette vil ordne seg til slutt, bare i kraft av iboende ferdigheter hos spillerne. Den tida er forbi. Tida har gått og det er vasket bort. Sier man sånt er man blind for realitetene og går kun på navnet og draktfargen. Er Tagseth så god at han hadde vært en nøkkelspiller for TIL? Hadde Jayden Nelson, Mikkel KC eller Sadiku gått rett inn på KFUM? Trolig ikke. Sånn kan vi fortsette. Laget heter Rosenborg og spiller i svart og hvitt, så man luller seg inn i den forestillingen om at Nelson er litt som Daniel Braaten og at Markus Henriksen er en "proven" toppspiller med landskamper osv.
Laget mangler ledere og vinnere. Det er skjørt som flatbrød. De eneste her som har "toppspiller" over seg er noen av de yngste som er på vei dit. Men vi så igjen i går at det er ingen robust ledelse å støtte seg på. De som burde og skulle være rutinerte og dra lasset svikter igjen og igjen. Det tipper jeg er en passe vondt å konstatere fra trenerbenken. Når du også vet at denne gjengen er lønnsledende og kommer til å sette himmel og jord i bevegelse om du vraker de fra laget fordi de rett og slett ikke holder mål og gir oss poeng.
Vi tapte fortjent mot Tromsø fordi vi igjen opptrer hodeløst, tannløst og balleløst i den avgjørende omgangen: Andre. Fordi "ledestjernene" i anførselstegn svikter på å lede med eksempel. Både spillemessig og kommunikativt. Ekstremt skuffende, men ikke veldig overraskende heller. Jeg hadde sovet dårlig om jeg satt som trener for et reir som dette. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.05.2024 18:15 Post subject: |
|
|
(Fremdeles gåtefullt for meg hvorfor de samme igjen og igjen står på barrikadene for at vi skal sprenge banken på reprisespillere som Tettey, Skjelbred, Holmar, Gamst, Henriksen, Selnæs. Det er skuffelser hver gang. Eneste unntaket siste 20 år må være Steffen. Disse folkene har vært der, gjort det og har ikke sult lenger. Det er naturens lover. Vanlig, menneskelig psykologi. Ikke bare er kroppen eldre, men du vet også at det beste du potensielt kan oppnå er å tangere noe som er gjort før. Mot betalinga som er lommerusk mot hva du hadde i utlandet. Normalt at motivasjonen da ikke er det samme, med mindre du er en insane helproff sånn Ole Einar Bjørndalen-type.) _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 21.05.2024 18:59 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Enig i at det er modig og spennende, og det er så formidable utfordringer med denne stallen nå at antakelig hvilken som helst erfaren, top notch skandinavisk trener ville slitt med å få resultater ut av det. |
Dette blir for dumt. Mener du at det beste RBK kan oppnå er å ligge et poeng over nedrykksstreken?
Hvordan kan lag med langt færre ressurser og dårligere spillerstaller ligge over oss på tabellen? Har de trenere i verdensklasse?
Hvis dere mener at våre spillere er så mye dårligere enn Tromsø og KFUM sine, hvordan forklarer dere da de enestående individuelle prestasjonene vi så i første omgang? Nypan spilte en av sine beste kamper i første omgang.
Forklar meg hvorfor det er spillernes feil at de gikk fra å være helt fantastiske i første omgang til å være totalt elendige i andre omgang?
Er vår trener den eneste som ikke blir målt på resultater, eller gjelder dette også for andre klubber i Norge og resten av verden?
Forumet var for å sparke Bruttern, og de støttet ansettelsen av AJ. Er det mulig å trekke hodet ut av sanden og se hvor vi er i dag? Vi – RBK – ligger et poeng over nedrykk og har en sterkt nedadgående formkurve.
"En taper skal alltid bli bra i morgen, mens en vinner er bra i dag." Det enkelste i verden er å tro at man skal bli god - bare så synd det sjelden skjer.
Støtter fremdeles at AJ skal få masse tid, men man må slutte med å skrive så mye tull. Ingen ordentlig fan av oss er fornøyd med hvor RBK ligger per dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.05.2024 19:23 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Oppmannen wrote: | Enig i at det er modig og spennende, og det er så formidable utfordringer med denne stallen nå at antakelig hvilken som helst erfaren, top notch skandinavisk trener ville slitt med å få resultater ut av det. |
Dette blir for dumt. Mener du at det beste RBK kan oppnå er å ligge et poeng over nedrykksstreken?
Hvordan kan lag med langt færre ressurser og dårligere spillerstaller ligge over oss på tabellen? Har de trenere i verdensklasse? |
Jeg mener denne stallen nesten er jevngod med Tromsø og KFUM ja. Ikke mye som skiller. Ikke nok til at vi kan hvile på at vi slår de fordi vi har bedre spillere. Jeg er selvsagt ikke -fornøyd- jeg heller med å ligge og spøle på 10. plass i serien, men jeg ser at det med nåværende setup ikke er realistisk å tro på at vi skal være noe topplag. Det er altfor store mangler, og dette sa jeg også i vinter da det var mye eufori knyttet til AJ. Den eneste spilleren han har fått hente er en stopper som skulle være et lån. Utover dette sitter han og tvinner med den mosaikken først og fremst Rekdal men også Hareide og Dorsin har laget for han. En helsikkes oppgave. Mulig du leser dette som tull, men for meg er det mye mer tullete å tro eller forvente at den elleveren og den troppen som RBK mønstrer i 2024 skal være noe topplag. Det er å narre seg selv. Et enormt selvbedrag. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.05.2024 19:27 Post subject: |
|
|
Jeg hørte en på Lerkendal si at Sadiku nok har mål i seg. Han var en kostbar spiller og det er bare kremen av finsk fotball som blir aktuelle for en klubb som RBK. Da lever man i 2005. Ingenting annet enn slett scouting, desperat overpris og feil type til feil fotball. Han har kontrakt her hele dette året og tre til, og er en av spillerne Alfred må få solgt skal han få tilgang på nye inn.
For en jævla sits å sette seg i. Vel blåst, Kjetil Andre. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 21.05.2024 20:22 Post subject: |
|
|
[quote="Oppmannen"] Bart1 wrote: | Oppmannen wrote: |
Hvordan kan lag med langt færre ressurser og dårligere spillerstaller ligge over oss på tabellen? Har de trenere i verdensklasse? |
Jeg mener denne stallen nesten er jevngod med Tromsø og KFUM ja. |
Fair enough å mene det. Da forstår jeg innlegget ditt bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Senior
|
Posted: 21.05.2024 20:25 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Bart1 wrote: | Oppmannen wrote: | Enig i at det er modig og spennende, og det er så formidable utfordringer med denne stallen nå at antakelig hvilken som helst erfaren, top notch skandinavisk trener ville slitt med å få resultater ut av det. |
Jeg mener denne stallen nesten er jevngod med Tromsø og KFUM ja. Ikke mye som skiller. Ikke nok til at vi kan hvile på at vi slår de fordi vi har bedre spillere. Jeg er selvsagt ikke -fornøyd- jeg heller med å ligge og spøle på 10. plass i serien, men jeg ser at det med nåværende setup ikke er realistisk å tro på at vi skal være noe topplag. Det er altfor store mangler, og dette sa jeg også i vinter da det var mye eufori knyttet til AJ. Den eneste spilleren han har fått hente er en stopper som skulle være et lån. Utover dette sitter han og tvinner med den mosaikken først og fremst Rekdal men også Hareide og Dorsin har laget for han. En helsikkes oppgave. Mulig du leser dette som tull, men for meg er det mye mer tullete å tro eller forvente at den elleveren og den troppen som RBK mønstrer i 2024 skal være noe topplag. Det er å narre seg selv. Et enormt selvbedrag. |
Helt umulig å lese dette på noen annen måte enn som tull, trolling på verste nivå. Hvis du seriøst mener stallen til KFUM er jevngod med vår…. Trolling, ingenting annet |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 21.05.2024 20:25 Post subject: |
|
|
Jeg hørte en podcast, snart et år siden, husker ikke i hvilken, at det det ble løftet en del øyenbryn i andre norske klubber da vi signerte Sadiku. Alle visste hvem han var, men ingen trodde han kunne være aktuell for en klubb som RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 21.05.2024 21:21 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: |
Helt umulig å lese dette på noen annen måte enn som tull, trolling på verste nivå. Hvis du seriøst mener stallen til KFUM er jevngod med vår…. Trolling, ingenting annet |
Hva taler i mot, sånn egentlig? Vi har jo pekt på spillere som rett og slett ikke holder mål i mange år nå. Alle tenker at KFUM er et tullelag så stallen må være dårlig, men lag med dårlige staller rykker ikke opp fra OBOS. Potensialet er muligens høyere i vår stall, men prestasjonen spiller til spiller? Jeg er neimen ikke sikker. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.05.2024 21:31 Post subject: |
|
|
Enig, HVA I HELSIKKE er det som antyder/indikerer/bekrefter at våre spillere er noe bedre, i mangel på et bedre ord, enn konkurrentene sine? At Henriksen spilte på Høgmos landslag for ni år siden?
IKKE tabellplasseringene (9. i fjor, ligger samme sted nå)
IKKE spillet, i alle fall lengre perioder eller hele kamper
IKKE taktikk/organisering, der vi slipper inn enkle mål igjen og igjen
Og I HVERTFALL IKKE holdningene. Der blir vi KNUST av KFUM.
Den som i fullt alvor mener eller hevder at dette skulle og burde vært et topplag i Norge fordi det heter Rosenborg og har hvite trøyer, han begår den feilen jeg sikter til. Lever videre i ignoranse og selvbedrag og følger ikke med lenger. Det har vært en utvikling siste fem år der alt er hentet igjen, utlignet og hvor vi til og med er forbigått. Fordi en del av problemet er at sånne som Henriksen & Co også selv tror seg mye bedre enn de er, nettopp fordi de spiller for Rosenborg. Middels og middels minus ferdigheter over hele linja krosset med arroganse og ræva holdninger. Da kommer du ut som et av de fem svakeste av 16, om ikke DET svakeste for øyeblikket. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 21.05.2024 21:50 Post subject: |
|
|
vi e bæst fårr vi e rosnbårg vi sjø!
 |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.05.2024 21:59 Post subject: |
|
|
Folk har hørt om en del av spillerne våre fra før av. Det er forskjellen. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.05.2024 22:27 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Enig, HVA I HELSIKKE er det som antyder/indikerer/bekrefter at våre spillere er noe bedre, i mangel på et bedre ord, enn konkurrentene sine? At Henriksen spilte på Høgmos landslag for ni år siden?
Og I HVERTFALL IKKE holdningene. Der blir vi KNUST av KFUM. |
Vi slo Milan med ni trøndere eller så på banen. Var talentene voldsomt mye bedre i Trøndelag da? Sannsynligvis var det ikke en genetisk supersjelden hendelse som inntraff i Trøndelag da, men et resultat av at man klarte å hente ut potensialet/godfoten i mange middels pluss talenter. De er her i dag også. Eggen i sine beste år ville hentet ut mye bedre resultater med de samme talentene enn vi har klart de siste årene. Det klarte Knutsen i B/G og det klarer Horneland med Brann etter en tur i Obos med de samme spillerne. Om jeg ikke husker helt feil så var du en av de som ønsket han dit pepperen gror. Med noen forsterkninger så er det fullt mulig å kjempe i toppen med denne stallen. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Last edited by Nåssåladden on 21.05.2024 22:43; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 21.05.2024 22:34 Post subject: |
|
|
Spillerne våre får oppmerksomhet og antatt høy kvalitet fordi de spiller i storklubben RBK. Men at de er bedre enn det de presterer og har prestert de siste årene, faller på sin egen urimelighet. Vi er et middels minus eliteserielag, spillerne våre holder i snitt det nivået. Markus Henriksen var god en gang, men er langt unna det nivået nå, i alle fall relativt sett.
Vi har ikke hengt med i utviklingen, men lullet oss inn i en fantasi om at det nærmest er en naturlov at vi skal ligge i toppen. Ignoransen og mangelen på utvikling har ført oss dit vi er. Med ansettelsen av Alfred & co ser det endelig ut som om klubben og en god del supportere er i ferd med å stikke fingeren i jorda, og innse at det kreves langsiktighet, en tydelig plan, modernisering og en god dose ydmykhet for å snu det gamle vraket.
Vi har en svak stall, den svakeste jeg har sett siden -88, og selv om det finnes noen unge, spennende spillere der, er helheten svært laber. Vi får ingenting gratis, annet enn at vi kan trene og jobbe bedre enn våre konkurrenter. Men enn så lenge ser jeg oss ikke som favoritt når vi skal møte KBK, FFK, HamKam og Sandefjord. Sammenlign elleveren til KBK mot vår på søndag. Det er nok lite som tilsier at våre spillere er bedre KBKs. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 21.05.2024 22:54 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Oppmannen wrote: | Enig, HVA I HELSIKKE er det som antyder/indikerer/bekrefter at våre spillere er noe bedre, i mangel på et bedre ord, enn konkurrentene sine? At Henriksen spilte på Høgmos landslag for ni år siden?
Og I HVERTFALL IKKE holdningene. Der blir vi KNUST av KFUM. |
Vi slo Milan med ni trøndere eller så på banen. Var talentene voldsomt mye bedre i Trøndelag da? Sannsynligvis var det ikke en genetisk supersjelden hendelse som inntraff i Trøndelag da, men et resultat av at man klarte å hente ut potensialet/godfoten i mange middels pluss talenter. De er her i dag også. Eggen i sine beste år ville hentet ut mye bedre resultater med de samme talentene enn vi har klart de siste årene. Det klarte Knutsen i B/G og det klarer Horneland med Brann etter en tur i Obos med de samme spillerne. Om jeg ikke husker helt feil så var du en av de som ønsket han dit pepperen gror. Med noen forsterkninger så er det fullt mulig å kjempe i toppen med denne stallen. |
Hva har Horneland med dette å gjøre? Tror du 2020 hadde blitt noe annerledes om vi dunket på videre med han de siste 27 serierundene? Det var en umulig pitch. Alle så det, alle forstod det. Ikke noe vondt om fyren, men det kunne ikke gå og han hadde alle odds mot seg fra før første dag. Alfred kommer med godvilje, men begynner i disse dager å innse at oppgaven han har er enda tre ganger så vanskelig som Hornelands. Også kostelig at du spoler 28 år tilbake for å finne et eksempel som "underbygger" karnevalet av påstander. Da de firedoble seriemesterne Rosenborg vant 2-1 over Milan. Den gjengen var organisk sammensatt av samme trener over år, og om du var ung som Iversen eller Heggem kunne du se opp til gode forbilder i Skammelsrud og Roar Strand som var på toppen av sitt game. De var på samme sted da som Glimt var mot Roma for tre år siden. Jeg har jo ikke noe imot Alfred Johansson. Tvert imot. Håper inderlig det en dag blir bedre. Det kan det jo hende det blir. I høst eller i 2025 eller 2026, hvis han får holde på. Men at denne sarvtroppen med nesten utelukkende rask og c-vare, om de er trøndere eller canadiere, skal kunne true en medaljeposisjon når vi skriver 30 serierunder er jo utopisk.
Still deg selv noen rasjonelle spørsmålet. Nøyaktig hva er det i Rosenborg akkurat nå som gjør at du spiller H mot Kristiansund eller gjør at du føler deg så trygg på at bedre enn 9. plass er et sikkerstikk? At nedrykket er et umulig utfall? Hva er det? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.05.2024 23:30 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: |
Still deg selv noen rasjonelle spørsmålet. Nøyaktig hva er det i Rosenborg akkurat nå som gjør at du spiller H mot Kristiansund eller gjør at du føler deg så trygg på at bedre enn 9. plass er et sikkerstikk? At nedrykket er et umulig utfall? Hva er det? |
Du får finlese hva jeg skrev. Hva forteller det deg om fotball når Sæter kan være en nobody fra lavere divisjoner som ikke kommer på laget i Ull/Kisa i det ene øyeblikket, og gå til å bli en spiss med noen av de bedre statsene vi har hatt i det neste øyeblikket? Når vrakgodset Bjørlo går fra å være en av de lavest vurderte innbytterne våre til å fungere veldig bra i et system i FFK? Jo det sier noe om plastisiteten og potensialet i en spillergruppe og hvordan en virkelig god trener kan transformere middels gode spillere til noe mye bedre i et LAG. Slik B/G spillerne stort sett faller igjennom en etter en når de prøver seg i andre klubber og bedre ligaer. Eller hva med å bli god NÅ som Eggen sa med tanke på klubber som skulle bli gode om noen år. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 22.05.2024 05:57 Post subject: |
|
|
Kan noen forklare meg hvorfor stallen er så mye svakere i år enn i fjor på denne tiden? Vi hadde12 poeng da.
Vi vant da 4-0 mot HamKam med dette laget:
1 Andre Hansen
2 Erlend Dahl Reitan
7 Markus Henriksen KAPTEIN
15 Samual Jarard Rogers
20 Edvard Sandvik Tagseth
23 Ulrik Yttergård Jenssen
10 Carl Johan Holse Justesen
18 Morten Bjørlo
21 Olaus Jair Skarsem
11 Jayden Nelson
29 Oscar Aga |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 22.05.2024 09:41 Post subject: |
|
|
Holse og bjørlo er klar forsterkning! |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 22.05.2024 10:32 Post subject: |
|
|
Så Bjørlo over Selnæs da altså? |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 22.05.2024 13:34 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Kan noen forklare meg hvorfor stallen er så mye svakere i år enn i fjor på denne tiden? Vi hadde12 poeng da.
|
Stallen er svakere fordi vi i år forsøker spille fotball. Det gjorde vi ikke i fjor.
Man kan skjule mye ræl ved løpsstyrke, ligge konstant i forsvar og satse på raske spillere som kontrer. Man kan til og med få resultat.
Men det er ikke ROSENBORG. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 22.05.2024 18:50 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Eller hva med å bli god NÅ som Eggen sa med tanke på klubber som skulle bli gode om noen år. |
Ser flere har hengt seg opp i denne kommentaren fra mesteren og drar den fram når vi strever. Har vi noe videoklipp og kontekst på den? Det må jo være ment som et slags stikk til konkurrentene og sin egen brillianse sagt med glimt i øyet. Evt bare ren å skjær fjas. Eggen sa mye bra han, men selv han ble jo ikke bare god "nå" og trengte mange år med prøving og feiling. |
|
Back to top |
|
 |
|