| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Sandberg |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ceide |
|
2% |
[ 2 ] |
| Nemcik |
|
40% |
[ 39 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
29% |
[ 29 ] |
| Henriksen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reitan-Sunde |
|
5% |
[ 5 ] |
| Nypan |
|
6% |
[ 6 ] |
| Nelson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sæter |
|
14% |
[ 14 ] |
|
| Total Votes : 97 |
|
| Author |
Message |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 31.03.2024 09:34 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Gleder meg til kamp! Med spillere som Nypan, Sæter, Dahl-Reitan, Røsten, Volden, Broholm, Sunde, Nelson, Tangvik, Selnæs, og Henriksen, er det jo klart vi har en sterk tropp.
Sandefjord tror kanskje de kan overraske etter vårt tap mot Viking, men jeg er ikke så sikker på det. Vi kommer alltid sterkt tilbake.
Har sett at Sandefjord har tro på seg selv, med gode resultater og Kristiansen som virker klar, samt en enorm positivitet i spillergruppen.
Men mot oss? Kom igjen, vi har et langt bedre lag og er på Lerkendal. Kan ikke vente til 1. april, det blir spennende!
Vi må nå backe gutta våre. Ikke noe mer drittprat om spillerstallen - kun støtte.
Møt opp på Lerkendal og støtt gutta! |
Det er ikke dritprat å si at stallen er full av møkkaspillere både av moral,innsats og kvalitet. Det er fakta. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 31.03.2024 11:58 Post subject: |
|
|
| Hva fikk du i Norsk? Det er bokstavelig talt dritprat å kalle spillerne våre for møkkaspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 31.03.2024 12:46 Post subject: |
|
|
| ola. wrote: | | Med alle dine innlegg i hele vinter i minne, Bart1, vil jeg si at det første du prøver å si der er bare vrøvl. Stallen er ikke sterk. |
Jeg har konsekvent vært en tilhenger av at vi har en spillerstall som i hvert fall er blant de fire beste i ligaen, i motsetning til deg som har lent deg mot å støtte lederskapet og administrasjonen. Erfaringen har lært oss at vågale valg av trenere ofte ikke bærer frukt, da de blir avskjediget før de har mulighet til å realisere sitt potensial. Dette er et faktum.
Når det gjelder vår spillerstall, med inkludering av spillere som Nypan, Sæter, Dahl-Reitan, Røsten, Volden, Broholm, Sunde, Nelson, Tangvik, Selnæs, og Henriksen, inviterer jeg til en objektiv sammenligning med Sandefjords spillerstall - https://www.sandefjordfot...all.no/lag Hvordan kan man argumentere for at vår samling av talenter står svakere enn det Sandefjord har å tilby?
Nå må man slutte med alt drittpratet om spillerne våre og støtte laget. Andre lag (som Sandefjord), prater opp laget sitt - noe som har gitt resultater. De har en voldsom selvtillit og et ekstremt bra miljø. Det er spillerne som er laget - ikke ledelsen. Ledelsen skal kun gi rammevilkår som gjør at spillere yter sitt beste - ref Gofotteorien. Der er Sandefjord bedre enn oss - og det vil være hovedgrunnen om de plutselig skulle klare å ta poeng fra oss på Lerkendal - ikke laget spiller for spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 31.03.2024 13:11 Post subject: |
|
|
Ikke sterk = sammenliknbar med Sandefjord som flere tipper på direkte nedrykk i år. Fortell om disse rammevilkårene som er mye bedre i Sandefjord som har avsluttet sesongen på 10., 14., 13.-plass de siste 3 årene.
Jeg tippet rosenborg på 7. plass i år (*mener jeg å huske), men utelukker ikke at skader og nytt system gjør at vi taper mot sandefjord. Det betyr ikke at jeg mener at sandefjords stall er bedre enn vår, ei heller at vår stall er sterk. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2024 13:41 Post subject: |
|
|
– Ole er med i kamptroppen.
Ellers var Johansson altså ordknapp.
Men mye tyder uansett på at Sæter blir joker fra benken i premieren.
Stortalent Sverre Nypan har vært midtspiss i store deler av oppkjøringen, også den siste uka inn mot seriestarten.
Les mer: Sæter er med – men denne mannen blir trolig spiss
Reitan-Sunde var overraskende høyreving på treninga i formiddag, sjøl om Frederiksen trente som normalt. Ellers samme lag som i går:
Sandberg
Reitan - Ceide - Nemcik - Jenssen
Tagseth - Selnæs - Henriksen
Reitan-Sunde - Nypan - Nelson
Johansson stilte med samme lag i Stavanger som på siste treninga før, så dermed blir det fort laget over i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 31.03.2024 13:51 Post subject: |
|
|
Elleveren som ble drillet i dag var Sandberg - Yttergård Jensen - Nemcik - Ceide - Reitan - Henriksen - Selnæs - Tagseth - Nelson - Nypan - Reitan Sunde.
Sæter deltok på hele økta, og kommer helt sikkert inn i løpet av kampen. Litt overraskende at Frederiksen eventuelt ikke starter, men egentlig ganske riktig ut fra prestasjoner og skader denne vinteren. For øvrig var både Isak og Pereira til stede, men ingen deltok i spill.
Bra trøkk på treninga. En del fokus på presspill, hurtige touch, samt bevegelsesmønstre med ball. Enkel angrepstrening rundt markører til slutt.
Selv om treningskampene har vært av varierende kvalitet, må jeg si at jeg får trua etter å ha overvært tre treninger denne uka. Alfred og teamet pusher på mtp. intensitet, samt coacher detaljert ift. bevegelser og detaljer. Det er en god del stopp i spillet med klare instruksjoner hvor Alfred og trenerne forteller hva de vil ha.
Spillerne og laget virker veldig klare for seriestart nå. Godt humør og godt fokus på treningene. Og selv om mye kan skje i en kamp mot Sandefjord, tror jeg vi kommer til å kjøre på noe voldsomt i morgen. Jeg tror vårt gryende kollektiv kommer til å gjøre det svært vanskelig for motstanderen. Har trua på en god start. Og at vi på sikt har noe virkelig bra på gang.
Edit: Skrev dette mens 2mas skrev sitt innlegg, derfor litt overlappende info.
Last edited by Carl on 31.03.2024 14:31; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Rutinert
|
Posted: 31.03.2024 13:54 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | Det virkelig svake her ligger vel i å ikke se ironi og sarkasme når den drypper så tjukt fra hver setning.  |
Shame on me.
Jeg hadde derimot ikke vært forundret om noen hadde den meningen. Ser jo at mange kommer med den ene åpenbare forklaringen etter det andre når vi taper 😅 |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 31.03.2024 13:59 Post subject: |
|
|
| Nivået til enkelte her er så lavt at det ofte er vanskelig å skille alvor fra idioti eller trolling. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 31.03.2024 15:38 Post subject: |
|
|
Kanskje folk bare skal la være og kommentere på drittprat, du legger liksom opp til at de får den oppmerksomheten de vil ha.
Tilbake til tema. Det er tidlig på sesongen, håper Lerkendal og ØØ viser seg fram. Ellers tenker jeg at dette er ett prosjekt som trenger tid, en jevlig lang preseason og haug med ubetydelige treningskamper betyr lite i forhold til å faktisk spille eliteserie kamper. For første gang på lenge så kan vi håpe på forbedring i løpet av en sesong med tanke på opplegget til det nye trenerteamet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 31.03.2024 16:27 Post subject: |
|
|
| Da har jeg mer tro på et fungerende internjustis, som igjen krever en generel kvalitetsheving på alle diskusjonene slik at det er lett å skille ut dritten. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjermer Junior
|
Posted: 31.03.2024 17:00 Post subject: |
|
|
| Kvalitet er viktig. Så er det sentralt at man ikke fyrer opp bålet. Et bål trenger mer enn tørr ved….. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.03.2024 17:01 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Fornuftig lag, har trua på at de kan gi oss seieren. Nypan kommer til å herje som spiss bare han får nok å jobbe med. |
Mulig det, men dette premisset baserer seg på tre ulike ting:
1. At Nypan, ikke spesielt stor av vekst og midtbanemann av legning skal vokse inn i denne rollen fra en dag til en annen fordi han må.
2. At Rosenborg plutselig fremstår som et veldig skapende og produserende lag i morgen, som man ikke var i fjor eller i sesongoppkjøringa.
3. At Rosenborg alltid er best når det gjelder, så om man taper 0-5 for Viking i siste test ordner alt seg når det spilles om poeng på Lerkendal. Skjerper seg.
Jeg mener det grenser til selvbedrag å tro på at alt dette skal inntreffe samtidig mot Sandefjord i morgen. Forstår godt at folk har noen forventninger og sitrer litt til seriestart, det gjør vi alle hvert år, men selv edruelige optimister vil kunne få en rude awakening når man ser avstanden mellom hva vi håper/ønsker/vil for dette laget og hvor vi i realiteten står. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
jjenssen Junior
|
Posted: 31.03.2024 17:01 Post subject: |
|
|
Ordet supporter kommer fra det engelske ordet support som betyr «å støtte».
Jeg kommer til å støtte laget mitt, uavhengig av trener, spillerstall og hva økonomien er. Jeg har sett Rosenborg storspille i CL og bli gruset i den norske cupen mot Follo. Rosenborg vil for alltid være mitt eneste lag i verden. Uansett. Frustrerende å tape, ja, frustrerende å se at spiller ikke står til forventningene, ja, frustrerende å tenke på alle de pengene vi kunne ha hatt om og hvis. Men jeg kommer alltid til å være en supporter.
Så kan dere med mangel på selvinnsikt fortsette å spre negativitet. Synes synd på barna deres om dere skal få de til å lykkes i noe i framtiden.
God sesong alle. Jeg gleder meg! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.03.2024 17:13 Post subject: |
|
|
Vil heller si det er mangel på selvinnsikt i det du kobler deg helt fra virkeligheten, stiller deg blindt på tribunen og ropesynger de gamle refrengene og anklager alle som ser analytisk på fotballen og eget lag for å være illojale.
Det handler jo ikke om å støtte eller ikke. Alle vi gjør jo det. Går på kamp, gir support og vil det beste. Supporteren er da vel meningsberettiget. Hvis han blir helt ukritisk og ignorant nærmer du deg et annet segment. Kunde? Konsument? Melkeku?
Jeg synes Sverre er en kjempegutt, håper Alfred lykkes fra start og alt det samme som deg, men ser samtidig at dette er skjørt. Og går inn til sesongstart nøkternt og forsiktig. Ikke forsiktig i støtten, men i hva jeg forventer. En må minne seg selv på keeperplassen er det eneste som er endret fra mannskapet som ble nr. 9 i fjor. Og den niendeplassen var ikke "dårlig betalt" eller ufortjent dårlig heller. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
jjenssen Junior
|
Posted: 31.03.2024 17:29 Post subject: Supporter |
|
|
Det er en vesentlig forskjell på å diskutere analytisk og spre galle. Innlegget var ikke myntet på deg, men alle de innleggene jeg har sett som jeg vil definere som ikke annet enn galle. Jeg har ingen forventning om topp 3, om men jeg er koblet fra virkeligheten basert på at jeg ønsker mer support rundt mitt eget lag? Gjerne forklar hvordan du tenker. En kunde slik jeg ser det, er nettopp de som skal være kritiske, de kjøper en vare og forventer et gitt produkt i retur. Jeg forstår at fotball for mange skal være underholdningsverdi og at man kanskje ikke føler de får valuta for pengene. Disse er kunder, ikke supportere.
Mitt mål med innlegget er å få mer positivitet rundt eget lag hvor vi forhåpentligvis kan mobilisere og virkelig støtte laget, også i motgang.
Jeg er ikke her for diskusjon, fordi jeg vet hvordan forumet her opererer med å pålegge andre meninger man ikke har. Ønsker flere supportere og færre kunder i og rundt RBK.
Jeg håper å se tidsvis god fotball, unge trøndere i utvikling og positivitet rundt egen klubb.
Heia RBK❤️ |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 31.03.2024 18:09 Post subject: |
|
|
Skal bli veldig interessant å se kampen i morgen og finne ut hvor vi står. Forhåpentligvis så imponerer man og viser at ting ikke står så dårlig til som mange frykter etter en til dels svak oppkjøring.
Forresten litt overrasket om laget nevnt over stemmer, og at Ceïde er inne fra start. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.03.2024 19:01 Post subject: |
|
|
Klubben meldte 12 000 solgte billetter for 2 timer siden. Det var altså meldt 10 000 inn i påskeuka. Det er laber utvikling. Hadde håpet på opp mot 15000 i morgen.
Last edited by Macha on 31.03.2024 19:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 31.03.2024 19:01 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det kan bli artig i morra. Tipper vi får se et helvetes press fra oss fra start av, og at Sandefjord kommer til å streve med å spille seg ut. |
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 31.03.2024 19:21 Post subject: |
|
|
Det laget som drilles inn dagen før kamp, er ofte laget som spiller. Så når Sunde har fått sjansen på høyrevingen, så bør en vel anta at det er seriøst.
For å omskrive Eggen, en må spille på plussferdigheter. Og Sunde har + ferdigheter. Med litt mer "kjøtt på beina" så kan han redusere sine minusferdighter
Nypan vil på papiret være midtspiss. Han vil i virkeligheten være en 10'er og trolig mer sannsynlig OM
På den sentrale mitbanen så er det to spillere med tempoproblemer. En motstander med mer løpstyrke sentralt, så kan en føle at de temposvake alltid henger etter.
Når det gjelder venstrekanten, så bør RBK i tråd med høytiden, at den står opp fra de døde. Rbk fortsetter å ha problemer på venstresiden ved at UYJ er svak i løpsdueller.
DE øvrige i forsvarere utenom Nemsik er usikre. Jeg må si at AJ sendte en skruball for meg ved å vrake Volden, men satse på Sunde.
Keeper er et usikkerhetsmoment.
Summasumarum, så tror jeg rbk har et bedre lag. Men for de som tipper, så tror jeg 3-2 vil være nærliggende. Rbk's mål: Sunde, Nypan og Sæter. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 31.03.2024 19:36 Post subject: |
|
|
| Hvordan RBK analyserer motstander og hvordan dette taes ut i praksis i kamp, tror jeg RBK er dårlige på, som resulterer i hvordan de er på banen defansivt å |
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 31.03.2024 19:46 Post subject: |
|
|
Det scenarioet jeg ser for meg er at RBK vil ha klart overtak på possesion. Men for å tilføye, det sier veldig lite. Det handler om hvordan laget utnytter posession
Hvis en vil ha eks på lag som i snitt har hatt mindre possesion, men likevel gjort det bra, så kan en minne om Leicester. De hadde et bunnsolid forsvar, så var det Kante som var klassisk DM, så var det bare å spille til Mahrez og inne foran mål var Vardy.
Det jeg har sett av RBK er at de har en fetisj på å ville spille seg ut bakfra. Det kreves at fotballspillere er kald i hodet og kan slå pasninger
For å få "spille seg ut bakfra" mer vellykket, så burde en hatt en DM i laget |
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 31.03.2024 19:52 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | | Hvordan RBK analyserer motstander og hvordan dette taes ut i praksis i kamp, tror jeg RBK er dårlige på, som resulterer i hvordan de er på banen defansivt å |
For å optimalisere den biten så behøver en "mad professor" som sitter med pc'en sin og studerer motstanderlaget detaljert |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 31.03.2024 20:40 Post subject: |
|
|
| Har tydeligvis vært Maalen med noen i en stund, outsources ikke slikt heller som med speiding, her går det i jungeltelegrafens grøftekant |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 31.03.2024 22:42 Post subject: |
|
|
Ahh. Som alltid spent på seriestarten å prøver å gjøre mine forventninger så små som overhodet mulig for å døyve en eventuell skuffelse. Håper som vanlig å bli positivt overrasket. Hadde vært så digg å få en god start  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.03.2024 23:07 Post subject: Re: Supporter |
|
|
| jjenssen wrote: | | Det er en vesentlig forskjell på å diskutere analytisk og spre galle. Innlegget var ikke myntet på deg, men alle de innleggene jeg har sett som jeg vil definere som ikke annet enn galle. Jeg har ingen forventning om topp 3, om men jeg er koblet fra virkeligheten basert på at jeg ønsker mer support rundt mitt eget lag? Gjerne forklar hvordan du tenker. |
Jeg tenker at det er snodig hvordan ethvert spørsmål rundt Norges niende beste fotballag snus til at det er surmaga oppgulp og negativitet, enten vi snakker om en podcast, en kommentar i Adressa eller et forum som dette. Sier ikke at du er sånn, men fra supporterhold er det så svart-hvitt alltid. Hvis du erklærer litt misnøye med f.eks innleggskvaliteten til Cornic eller Reitan så er du ikke supporter. Ka me å støtt laget og syng for troillan i stedet for sånn negativitet? Og i motsatt fall: Koteng, Bratseth, Mini, Stig Inge, Kåre, Erik, Hareide, Dorsin og omtrent alle som har vært borti klubben er rotter og judaser som bare spottes. Om du forsøker å nyansere dette bildet eller se det fra to sider er du ikke "en av oss".
Tror det vil være sunt å gå inn i 2024 med svært nøktern tilnærming. Det har vært og er stor avstand mellom Rosenborgs tradisjonelle/tidligere ambisjoner (som sitter i oss som har vært med lenge) og nåværende sits. Derfor er det også stor avstand mellom hva jeg håper og tror om premieren.
Det kan bli bra etterhvert. Det vender alltid, også i fotball. Men den som går inn blindt helt uten forbehold vil få skuffelser i vår.
Tipper vi har fire poeng etter de tre første. 1-1-1. Og at det fortsette å humpe utover våren og tidligsommeren. Det er et helsikkes til arbeidsslag som gjenstår for å få dette til å bli et bra fotballag. Det er sannheten, og den vil stå tydelig for de fleste relativt fort. Å gå inn i serien uten noen særlige bekreftelser er ingen god følelse for hverken spillere eller trener, og det er egentlig det RBK gjør nå. Som i fjor og året før der. Og Alfred har ingen millioner å splashe på panikkjøp på tampen av vinduet heller.
Ingen trener i Rosenborg noensinne har hatt et vanskeligere utgangspunkt og mer begrenset handlingsrom. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
|