View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 02.02.2024 19:36 Post subject: |
|
|
Samme egentlig om det er lån eller gi bort, han er overføldig og klarte dessuten det kunststykket å lage bruduljer da sydenturen hans var i fare nå nettopp. Så helt greit at han tar turen andre plasser, her var det ikke flust med klubber med pengeboka på vidt gap. En mindre på lønningslista, god tur videre. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 02.02.2024 23:26 Post subject: |
|
|
Orker ikke en diskusjon om det med treningsleiren annet enn dette innlegget:
Rosenborg gjorde en dårlig vurdering ved å utelate ham i utgangspunktet da han som førstelagsspiller/fullverdig medlem av a-stallen selvsagt har krav på å få være en del av a-laget så lenge han er skadefri og ikke har brutt noen bestemmelser i kontrakten som tilsier at han skulle få en disiplinær reaksjon.
Enda vanskeligere å forsvare enn utelatelse med argumentasjon om kostnader når man hadde med hospitanter/akademispillere som enda ikke er fullverdige medlemmer av a-stallen.
Så handler det også om at klubben bør gjøre det de kan for å ta vare på alle spillerne sine på best mulig måte, uavhengig om klubben mener de har en fremtid i klubben eller ikke, så lenge de er under en kontrakt. En kontrakt som begge parter inngikk frivillig også forøvrig så det er ikke slik at noen har tvunget Rosenborg inn i denne situasjonen heller. Så må klubben selv ta "straffen" ved å ha driftet for dårlig.
En god og åpen dialog i forkant tror jeg kunne ha løst mye, hvor Rosenborg hadde vært ærlig overfor spilleren med at han for øyeblikket er langt bak i køa og ikke er en spiller klubben ser for seg å satse på og derfor står fritt til å finne seg en ny klubb om han ønsker det. Inkludert hvis han ønsker å ikke være med på treningsleir for å være tilgjengelig for eventuell ny klubb. Dog siden han er under kontrakt så har han allikevel en plass i spillergruppa og er dermed velkommen på alle a-lagets aktiviteter men må da forvente lite spilletid i utgangspunktet og imponere på treninger og ta vare på de sjansene han eventuelt får for at klubbens standpunkt skal endre seg.
Rosenborg som arbeidsgiver har ansvar for en arbeidstaker rett og slett og kan ikke ekskludere denne uten videre. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.02.2024 00:04 Post subject: |
|
|
Bjørlo selv skriver i en tekstmelding til Fredriksstad Blad at han er kjent med interessen, men at «det ikke er noe mer enn det foreløpig».
FB har derimot kilder som forteller at partene er i dialog.
Les mer: FB erfarer: Han er FFK-aktuell
Om RBK skulle akseptere et bud fra Fredrikstad? Det vil ikke Bjørlo svare på, men:
– Det får vi ta når den tid kommer. Jeg vet at (sportslig leder) Mikael Dorsin har vært gira på å slanke stallen. Jeg gleder meg til trening hver dag, sier Bjørlo.
(...)
– Jeg skjønner ikke hvorfor det er jeg som må ut, men sånn er det, sier han.
Les mer: Kan forsvinne fra RBK: – Skjønner ikke hvorfor det er jeg som må ut |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 04.02.2024 01:15 Post subject: |
|
|
Stakkars fyr. Kan ikke være godt å føle seg så uønsket. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 04.02.2024 01:40 Post subject: |
|
|
Slik klubben operer med spillerlogistikk og slanking av stall er fullstendig galt.
For det første skal man aldri annonsere at man må slanke klubben, og spesielt spillere for å spare penger. Vi vil knapt få noen ører igjen for disse spillerne.
For det andre er Bjørlo god nok som rotasjonsspiller i en klubb som kjemper om topp 3 i eliteserien, og han er så og si aldri skadet. Han var faktisk ganske god på den ene treningen jeg overveide denne uken.
Med en kontinuerlig skadekrise vi har på spissene kan det fort gå mot en falsk 9-er i Nypan eller Broholm, og var vel en grunn til at de to fikk testet rollen mot folkets lag.
Tagseth er svært ofte skadet, ønsker ikke ny kontrakt, og er defentivit ikke bedre enn Bjørlo. Santeri var direkte dårlig på den treningen jeg var på. Gode vendinger i medtak, men pasningsspillet var slurvete og upresist. Broholm må steppe opp dersom han skal være en allround indreløper. Fantastisk teknisk og bra fotballhode men kan enda ikke defensivt spill. Som offensiv midtbanespiller, litt inn i banen, er han glimrende
Nå har jeg hørt at AJ og JG ønsker Børkeeiet en stund til. Skjønner jo hvorfor da han var outstandig da jeg så han i spillsekvensen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.02.2024 02:30 Post subject: |
|
|
Men grunnen til at han "må ut" er vel at han er den eneste det er konkret interesse for, hadde det ramlet inn et terningkast 3 bud på Tagseth fra et eller annet lag i Østerrike så hadde vi solgt han istedet, men de budene kommer ikke. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 04.02.2024 10:52 Post subject: |
|
|
Det er vel slik at han er den som er enklest å bli kvitt ift lønnskrav, i tillegg til at vi heller ikke betalte overgangssum for han. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 04.02.2024 11:16 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | Slik klubben operer med spillerlogistikk og slanking av stall er fullstendig galt.
For det første skal man aldri annonsere at man må slanke klubben, og spesielt spillere for å spare penger. Vi vil knapt få noen ører igjen for disse spillerne.
For det andre er Bjørlo god nok som rotasjonsspiller i en klubb som kjemper om topp 3 i eliteserien, og han er så og si aldri skadet. Han var faktisk ganske god på den ene treningen jeg overveide denne uken.
|
Fullstendig enig. Slike vurderinger holder man internt. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 04.02.2024 11:39 Post subject: |
|
|
Så hvordan skulle de ha slanket stallen da, uten å la spillerne og agentene deres og dermed også potensielle kjøpere og sannsynligvis media få vite det? Bare sitte stille og vente på budkrig på de vi har minst behov for? Og hvordan ville omverden ha tatt det når flere går ut og ingen inn uten forklaring? |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 04.02.2024 11:52 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | Slik klubben operer med spillerlogistikk og slanking av stall er fullstendig galt.
For det andre er Bjørlo god nok som rotasjonsspiller i en klubb som kjemper om topp 3 i eliteserien, og han er så og si aldri skadet. Han var faktisk ganske god på den ene treningen jeg overveide denne uken. |
Vanskelig å skjule at vi må slanke stallen når klubben kutter både i administrasjon og spillerlønninger... |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.02.2024 12:11 Post subject: |
|
|
Synes bjørlo virker mye mer proff enn både tagseth og skarsem.
Skarsem er heldigvis solgt!
Har sett på innsiden hvor lite proffe de er i garderoben,mye fjas og tull hele tiden.
Tagseth spiller knapt fotball lenger. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.02.2024 14:49 Post subject: |
|
|
Synd at det er Bjørlo som ser ut til å være offeret.
Aldri sutret og klaget no særlig, vært helt ok, billig og kan gjøre en jobb.
At han ikek er god nok for et lag so mskal dominere i toppen er jeg enig i men vi er ikke der nå så da mener jeg at spillere som Tagseth burde selges i første omgang.
Ser vi på antall midtbanespillere og tenker 2 indreløpere har vi fremdeles for mye folk, men så kan Nypan forsvinne når som heldst, Broholm kan bli å finne lenger frem i banen og Santeri er det mye spørsmålstegn rundt enda (Stabilitet).
Skal vi spare penger mens vi fremdeles har progresjon og bygger nytt fundament så synes jeg det blir for dumt å peke på Bjørlo.
Men, de som styrer skuta er skipper og kaptein så vi får nok bare stole på at de har en plan. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 04.02.2024 23:05 Post subject: |
|
|
Første valgene på midtbanen blir Nypan, Selnes og Henriksen. Med Santeri, Bøkeidet og Tagseth utfordrere, i tillegg til at Ceide og Broholm kan spille der. Noen må ut av stallen, for at noen ny skal inn, enten eksterent eller internt. Regner med at noen vil dra i sommer også, når laget har satt seg, spesielt i forsvar og midtbane. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.02.2024 23:37 Post subject: |
|
|
Stian Wahl på twitter:
Quote: |
Nå har Rosenborg og Fredrikstad kommet til enighet om en avtale for Morten Bjørlo. Noen detaljer gjenstår om personlige betingelser, men Bjørlo skal etter planen slutte seg til FFK i løpet av de neste dagene. |
Da er nok sagaen endelig ferdig, spent på hva vi får av penger. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 05.02.2024 00:03 Post subject: |
|
|
Tipper vi betaler Fredrikstad. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 05.02.2024 01:51 Post subject: |
|
|
Vi får nok noen kroner og fjernet en middelmådig spillee av lønnsbudsjettet. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.02.2024 11:45 Post subject: |
|
|
Mulig det ligger andre ting bak, men strengt tatt synes jeg Bjørlo har mer å komme med enn eksempelvis Tagseth, så virker litt merkelig at vi er så ivrige på å bli kvitt han. Kan vel neppe være spesielt høyt på lønnsstigen heller. Han har jo også egenskaper som matcher bra med det aggresive presset som er sentralt i Johansson sitt system.
Last edited by Sløvsekken on 05.02.2024 11:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.02.2024 11:47 Post subject: |
|
|
Tagseth er bedre teknisk og bedre i press-spill enn Bjørlo. Tagseth passer bedre til Affe-ball. Skjønner godt at Tagseth ikke har signert ny kontrakt slik situasjonen har vært med skade, benk, og venstrebackspill når han helst vil spille midtbane.
Så er det vel ikke plass til han i førsterekka i første omgang, men det kan bli det når Nypan forsvinner for eksempel.
Last edited by Hedning on 05.02.2024 11:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.02.2024 11:48 Post subject: |
|
|
Tagseth bedre i presspillet ? Han er jo konsekvent på etterskudd. Og eier ikke fysikk. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 05.02.2024 11:55 Post subject: |
|
|
Helt enig med Sløvsekken.
Alt for treg, på etterskudd heletiden. Selger seg alt for ofte. Svak i dueller og kompenserer ikke for manglende fysikk med god pasningsfot. Er ikke i nærheten av god nok, jeg gidder ikke at RBK nå skal drive å legge til rette for at han skal bli fornøyd. Vi har bedre spillere tilgjengelig og med tre kontraktforslag avslått så er det bare å forlate klubben. Rett og slett ikke god nok. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.02.2024 11:57 Post subject: |
|
|
Skjønner meg ikke på støtten Bjørlo får her inne, er det sympati? Må være en av de etablerte vi har hatt som har utrettet minst både i Rosenborg og i karieren som helhet. Vært en del av vårt verste lag i nyere tid, hentet av en trener som står for det motsatte av måten de tenker nå. Vært totalt anonym for oss og er en av få som er i sin beste fotball alder på laget. Tenker tilbake til hvordan spillere som feks Strandberg eller Konradsen har blitt slaktet her inne og dette er spillere som Bjørlo ikke når til knærne. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 05.02.2024 12:08 Post subject: |
|
|
Bjørlo sitt problem i RBK er at det aldri på noe tidspunkt har vært færre enn seks andre midtbanespillere som er bedre enn det han er.
Sikkert en fin fyr som etter rapportene jobber hardt og lojalt, men han skulle aldri ha blitt hentet. Situasjonen ville kanskje vært annerledes hvis vi trengte å plugge et hull i troppen, men det var på ingen måte på midten at så var tilfellet. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.02.2024 12:09 Post subject: |
|
|
Nå tilhører først og fremst Strandberg og Konradsen en helt annen tid, da var vi faktisk gode. Selvsagt helt andre standarder man måler etter nå enn den gang. Når det er sagt husker jeg at Strandberg stort sett ble hyllet og hadde masse fans. Konradsen var en spesiell case fordi han hadde et sånt sprik mellom toppnivå og bunnivå, i tillegg ble han brukt på en plass alle var enige om at han var dårlig.
Bjørlo får pluss i boka fordi han er en av få kjøp fra de siste par årene som har prestert litt bedre enn forventet. Forventningene til han var helt ekstremt lave, men han har vært omtrent på nivå med de han har rotert med. Har ikke hevet laget, men i motsetning til Sadiku, Aga, Jenssen og flere - har han iallefall ikke svekket det. Fin spiller å ha på benken om han aksepterer dette, kan komme inn og gjøre en solid jobb (uten å briljere). |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 05.02.2024 12:31 Post subject: |
|
|
Ja, fair enough det. Lista har aldri vært lavere enn når han kom og han rev den ikke. Samtidig vil jo alle at vi hever oss betraktelig i tiden framover og jeg ser ikke at 28 år gamle Morten Bjørlo har vist noe som gjør at han vil bidra til å få til det. Ønsker han lykke til videre, ikke hans feil at han ble hentet. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.02.2024 12:44 Post subject: |
|
|
Som Hedon er inne på, det handler ikke om at Bjørlo er så fantastisk god, men han kan gjøre en jobb som backup. Poenget er dog at vi har svakere spillere i tilsvarende posisjon på banen, og da burde jo de ryke først. Målet her er jo å ha en best mulig stall, og da bør man jo starte i riktig ende. Pr. i dag mener jeg Bjørlo er en bedre spiller for oss enn det Tagseth er, og han har høyere tilgjengelighet, ergo burde Tagseth ryke før han. |
|
Back to top |
|
 |
|