View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 15.12.2023 08:39 Post subject: |
|
|
Velkommen skal han være. Skjønner godt at folk har ulike meninger om AJ, for det har jeg hatt også. Da jeg først hørte om interessen, tenkte jeg at dette håper jeg ikke blir noe av. Aldri trent et A-lag, ung og uerfaren, kommer fra lavere stilling hos rivalen FCK, mangler autoritet fra start...
Og nå, et par uker senere,er jeg veldig fornøyd. Ung og fremadstormende, moderne trener som har fokus på eget spill, analytisk, opptatt av strategi og helhet, god på å utvikle spillere, hatt suksess med juniorlaget til FCK, ønsker offensivt spill med samtidig fokus på defensiv trygghet...
Tror nok mye av grunnen til positiviteten handler om alternativer, slik det ofte gjør. Friis ble liksom ikke skikkelig aktuell før han forsvant til Tyskland. Da stod vi igjen med Maalen, som virkelig har underprestert i sommer og høst. I et slikt scenario kommer AJ inn med ny giv og tro på neste sesong.
Velkommen! MÃ¥tte du virkelig lykkes i jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 15.12.2023 09:34 Post subject: |
|
|
Spennende ansettelse. Helt klart "gambling" men jeg er 100% enig i at dette er rett vei for klubben å gå slik situasjonen er i dag. Forventningene har vel kanskje aldri vært lavere, hvilket gir noe mer arbeidsro enn vanlig.
Det blir interessant å se om AJ får med seg garderoben - med et par dårlige resultater i starten av sesongen kan det jo fort bli murring hos etablerte spillere som Selnæs etc. Håper han klarer å bygge en kultur hvor klubben går foran spillere, og hvor spillere som ikke gjør jobben på kamp og i trening kastes ut. |
|
Back to top |
|
 |
Ballack13 Junior
|
Posted: 15.12.2023 10:04 Post subject: |
|
|
Dette var gode nyheter. Spennende ansettelse som det kan se ut som mange, både innad i klubben og supportere kan stå bak. Dette tror jeg er en mann som kan få folk til å få trua igjen, og bidra til å få solgt noen ekstra sesongkort. I motsetning til en ansettelse som Rekdal som ikke akkurat får folk til å løpe til billettluka.
Nå er det bare å få ut råtne egg og daukjøtt i klubben, så kan dette bli bra. |
|
Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 15.12.2023 11:15 Post subject: |
|
|
For meg virker det litt rart at FCK slapp han såpass lett. Noen som vet om han hadde en utkjøpsklausul eller om han har fått med en klausul om retur til FCK på gitte vilkår? |
|
Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 15.12.2023 11:22 Post subject: |
|
|
Det blir absolutt spennende å se hva Alfred kan få til. Det første jeg lurer på, er hvordan han vil angripe stallen. Han kjenner vel ikke spillerne, og får lite tid til å bli kjent med dem før overgangsvinduet stenger? Vil han forsøke å hente en del nøkkelspillere han føler seg trygg på, eller vil han satse på å stable sammen et bra lag med det vi har av spillere? Økonomien tillater vel ikke de store kjøpene uansett. Kanskje vil han låne noen FCK-juniorer? Kanskje satser han på å hente spillere fra Norge, Sverige og andre land der vinduet er åpent lengre? Hvor god oversikt har han egentlig over potensielle signeringer, siden han "bare" har vært junior-trener?
Og hva blir det til med assistent? Jeg ser for meg at assistenten kan bli en viktig person her? |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 15.12.2023 11:24 Post subject: |
|
|
Umiddelbart tænker jeg, at det giver god mening. Så let slap de ham ikke. 1.5 mil når han har kort kontrakt. Desuden har de en åbenlys interesse i, at han bliver testet på et højt niveau, men hvor de er et sted i hierarkiet, hvor de kan hente ham tilbage hvis det bliver aktuelt |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.12.2023 11:25 Post subject: |
|
|
Fotballfaglig så er ikke det noe problem. Så komplisert er det ikke.
Utfordringen blir å håndtere voksne spillere i en A garderobe med alt hva det medfører.
Det er krevende.
Tror det er viktig at han får med seg en rutinert assistent for å lykkes. Så må han med sin manglende erfaring få en god start. Med Rekdal start er det game over tror jeg
Jeg ville valgt lett motstand i de første trenings kampene _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 15.12.2023 11:27; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 15.12.2023 11:26 Post subject: |
|
|
tobbis1 wrote: | For meg virker det litt rart at FCK slapp han såpass lett. Noen som vet om han hadde en utkjøpsklausul eller om han har fått med en klausul om retur til FCK på gitte vilkår? |
Det er U19 treneren til FCK ikke en trener de på noen som helst måte er avhengig av eller har en svært viktig funksjon. FCK at han hadde gjort en god jobb, men mente det ikke er noen problemer med å finn en lige god erstatter.
Han kostet oss 1,5 mill, noe FCK er fornøyd med. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 15.12.2023 11:28 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | SUPER happy med denne ansettelsen!
Endelig får vi se hva Dorsin står for og konsekvensen av hans tanker rundt utviklingen av RBK!
Så glad det ikke ble en resirkulering og at vi tørr å tenke nytt og forhåpentligvis foprtsetter å være frampå for å bli bedre.
Blir dette fiasko så blir det fiasko, men iallefall har de tatt en sjangs som kan ha en enorm oppside og så får vi ansette Iversen om to år om det skulel gå galt
Velkommen! |
Helt enig med deg.
Jeg synes det viktigste er at han står for en fotball som er det klubben vil ha.
Jeg er rimelig sikker på at selv om dette skulle ende med et par 6. plasser, så vil likevel klubben ha mer av den spillestilen vi vil ha, og stallen vil være bedre tilpasset spillestilen.
Dermed vil det være større sjanse for at neste trener lykkes, hvis de da også velger trener etter filosofi.
Over tid vil konsistente valg, redusere risikoen for å mislykkes på lang sikt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.12.2023 11:47 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Fotballfaglig så er ikke det noe problem. Så komplisert er det ikke.
Utfordringen blir å håndtere voksne spillere i en A garderobe med alt hva det medfører.
Det er krevende. |
De som fremstår mest krevende i vår garderobe er Pereira og Sæter, muligens Holm - og disse er jo praktisk talt tenåringer i hodet. De voksne spillerne er RBKere og vil være en type ressurs han aldri har hatt i en spillergruppe før. Henriksen og Selnæs vil operere som assistenter i garderoben, og jeg håper de stiller seg 100% bak dette. Da kan det bli veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 15.12.2023 11:55 Post subject: |
|
|
Jeg støtter meg til velkomstkomiteen og er svært fornøyd med valget klubben nå har tatt.
Slik jeg ser det utenfra er dette første gangen noensinne at klubben har gjort et skikkelig arbeid med å først definere en tydelig kurs og sportsplan på hva vi skal være fremover, for så å gjøre et profesjonelt arbeid med å kartlegge de beste kandidatene (som er tilgjengelige for oss) for å gjennomføre kursen og planen i praksis. De har også anvendt eksterne for en uavhengig vurdering.
Slik jeg ser det, er dette første gangen klubben handler profesjonelt og kunnskapsbasert i jakten på ny trener. Det er så klart ingen garanti for suksess, men det er jo helt riktig måte å gjøre det på. I motsetning til Mini, Ulseth m.fl. mener jeg at dette er mindre risikofylt enn å bare plukke en trener man kjenner navnet til fra før og som er over 50 år. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.12.2023 11:57 Post subject: |
|
|
Spot on Habilos! |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 15.12.2023 11:59 Post subject: |
|
|
Bra han er vant til å takle tenåringer da.
De som skaper problemet er ofte de som mister plassen sin. Håper han er tøff nok til å dyrke roller og ikke omplasserer folk for at de skal få spille. Dritt lei av midtbanespillere på vingen. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.12.2023 12:00 Post subject: |
|
|
Hedon
Benker han type Selnes og Sæter tror jeg det er mere utfordrende enn å benke Pereira og Eddi..
Vi får se.
Han er helt avhengig av en god start med sin manglende spiller og trener erfaring.
Håper virkelig han lykkes _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 15.12.2023 12:33 Post subject: |
|
|
En faktor er at flere spillere har ett år igjen av kontrakten, så Alfred bør fort finne ut hvilke spillere han vil satse på. Flere av spillere med kort kontraktlengde igjen er i gråsonen om spilletid eller ikke. De vil sannsynligvis ikke signere ny kontrakt dersom de aner benketilværelse, og ergo kan de fort gå gratis, eller gå for en svært billig penge fra klubben. Det er flere spillere som muligens bør selges i kommende overgangsvindu. |
|
Back to top |
|
 |
Paldan Junior
|
Posted: 15.12.2023 12:53 Post subject: |
|
|
Rosenborg ansetter en juniortrener og tror det skal løse problemene 😅 Dere kunne ansatt Kjetil Knutsen (nei, jeg vet han er uoppnÃ¥elig for RBK) likevel hadde det blitt middelmÃ¥dig. Kanskje en ide og rydde pÃ¥ brakka og i garderoben?
Samtidig spiller Brann festfotball som selv Glimt sliter med Ã¥ matche og for andre Ã¥ret pÃ¥ rad skal vi ut i Europa. What a time to be alive 😁 |
|
Back to top |
|
 |
Kolsås Ultras Junior
|
Posted: 15.12.2023 12:59 Post subject: |
|
|
Paldan; kan du ikke i det minste spisse pennen litt skikkelig når du først logger inn for å skrive?
Så vil tiden vise om vår junior-ansettelse får et bedre utfall enn da Brann ansatte en svensk voksenfotball-trener med ferskt seriemesterskap i baklomma. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 15.12.2023 13:16 Post subject: |
|
|
Habilos wrote: | Jeg støtter meg til velkomstkomiteen og er svært fornøyd med valget klubben nå har tatt.
Slik jeg ser det utenfra er dette første gangen noensinne at klubben har gjort et skikkelig arbeid med å først definere en tydelig kurs og sportsplan på hva vi skal være fremover, for så å gjøre et profesjonelt arbeid med å kartlegge de beste kandidatene (som er tilgjengelige for oss) for å gjennomføre kursen og planen i praksis. De har også anvendt eksterne for en uavhengig vurdering.
Slik jeg ser det, er dette første gangen klubben handler profesjonelt og kunnskapsbasert i jakten på ny trener. Det er så klart ingen garanti for suksess, men det er jo helt riktig måte å gjøre det på. I motsetning til Mini, Ulseth m.fl. mener jeg at dette er mindre risikofylt enn å bare plukke en trener man kjenner navnet til fra før og som er over 50 år. |
Støttes  |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 15.12.2023 13:18 Post subject: |
|
|
Paldan wrote: | Rosenborg ansetter en juniortrener og tror det skal løse problemene 😅 Dere kunne ansatt Kjetil Knutsen (nei, jeg vet han er uoppnÃ¥elig for RBK) likevel hadde det blitt middelmÃ¥dig. Kanskje en ide og rydde pÃ¥ brakka og i garderoben?
Samtidig spiller Brann festfotball som selv Glimt sliter med Ã¥ matche og for andre Ã¥ret pÃ¥ rad skal vi ut i Europa. What a time to be alive 😁 |
Ryddejobben har startet allerede, flere av de viktigste posisjonene i administrasjonen er relativt ferske.
Daglig leder Berdal var midlertidig noen måneder før han ble ansatt permanent november 22.
Økonomisjef ble ansatt november 22.
Publikumssjef februar 22.
Salgs- og Markedssjef August 22.
Det er ikke bare på banen Rosenborg har forynget seg de siste årene, men også av banen. Det står ikke alder på de ansatte, men basert på bildene så vil jeg påstå at det er blitt ansatt mye ungt (under 40) på Brakka de siste årene.
https://www.rbk.no/om-rbk/ansatte
Så skjønner jeg at du er ute etter å provosere. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.12.2023 13:19 Post subject: |
|
|
tobbis1 wrote: | For meg virker det litt rart at FCK slapp han såpass lett. Noen som vet om han hadde en utkjøpsklausul eller om han har fått med en klausul om retur til FCK på gitte vilkår? |
Lett? Det vet vi jo ingenting om egentlig.
Dorsin så litt hjulbeint ut i lottfajllet da han kom tilbake i alle fall. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.12.2023 13:20 Post subject: |
|
|
For første gang på lenge har jeg trua etter en treneransettelse i Rosenborg. Det har jeg ikke hatt siden Hamren. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.12.2023 13:24 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett bildene, er vi virkelig HELT sikre på at dette er Alfred Johansson og ikke Audun Lysbakken?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 15.12.2023 15:43 Post subject: |
|
|
Er positiv ja!! Fint med friske tanker og ny giv, skaper kanskje litt mer engasjement. Som ungdomstrener vil han kanskje også prioritere, og være god på, å finne og kjøpe talenter. Håper og tror det skjer, og at vi slutter å kjøpe OK spillere midt i 20-årene. _________________ Kebab og klyster |
|
Back to top |
|
 |
Et bilde tå'n Senior
|
Posted: 15.12.2023 17:39 Post subject: |
|
|
Det er ut fra reaksjonene to ankepunkter mot Alfred Johansson:
1. Hans alder. Det å være 33 år er ifølge kritikerne for ungt til å kunne håndtere motgang. Jeg vil tro alle på sitt vis, noen mer enn andre, har opplevd ordentlig motgang på flere fronter før fylte 33 år. Fra nyttår er det kun dagens kaptein som er over 30 år. Den neste på lista er den siste i rekken av flere hjemvendte sønner. Kanskje må også han snakke med beina igjen når det kommer en trener fra utenfor trøndernes lovområde. Jeg mener for all del at Selnæs har vært helt grei, men i forhold til hypen som den eneste ordentlige rollespilleren som sentral midtbane siden Skammelsrud, føyer han seg inn i rekka av middels signeringer av hjemvendte spillere. For ikke å misforstås; Selnæs anno 2015 spiser Patrick Berg og andre i samme posisjon til frokost.
En gjennomført klubbstrategi hvor utvikling og ikke avvikling/nedtrapping av navn som er større enn både spilleren og treneren i praksis er en klubbstrategi jeg stiller meg bak. I andre lederroller er det ikke uvanlig at ledere i 30-årene leder personer i hele aldersspennet 20-70 år. Da bør det gå fint å lede personer i 20-årene.
2. Manglende A-lagserfaring som hovedtrener. Dette er et helt legitimt argument. Ser man imidlertid bak akkurat dette faktumet, vil jeg tro at klubben har gjort en grundig vurdering av hvilke arbeidsoppgaver Rosenborgs hovedtrener skal utføre, og hvilke kvalifikasjoner som må til for å utføre dem godt. I denne sammenheng kan det være at direkte A-lagserfaring som hovedtrener kommer under kategorien «ønsket erfaring» og ikke som et må-krav. Hvilken kravspesifikasjon som har gjort Johansson til førstevalg kan andre som kjenner bedre til den mye omtalte strategiplanen svare på enn meg.
Vi får håpe at Rosenborg neste år blir som et godt AJ-produkt: Høy kvalitet og bra priser…
Velkommen skal du være, Johansson! _________________ In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure. |
|
Back to top |
|
 |
Paldan Junior
|
Posted: 15.12.2023 17:49 Post subject: |
|
|
Kolsås Ultras wrote: |
Paldan; kan du ikke i det minste spisse pennen litt skikkelig når du først logger inn for å skrive?
Så vil tiden vise om vår junior-ansettelse får et bedre utfall enn da Brann ansatte en svensk voksenfotball-trener med ferskt seriemesterskap i baklomma. |
At det var? Penner skal ikke spisses.. 😅
Ja, vi får se hvordan det går. Det kan vel ikke bli så mye verre så sånn sett vil jo en 6.plass være "suksess"! |
|
Back to top |
|
 |
|