View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
håpløs Veteran
|
Posted: 29.09.2023 23:07 Post subject: |
|
|
1) Vil spillerne noen gang kunne gi han den tilliten han trenger når han var med på å sparke duoen før?
2) Er han sulten nok som en RBK'er som har opplevd en del?
Jeg stusser veldig på at vi nå får 3bortekamper på rad med så svak aggressivitet.
Enda verre; der skjer ingen endring etter pause.
-og det får ingen konsekvens i min50, bruker for lang tid før han bytter.
At Nypan spiller i 70min sist blir alt for romantisk.
(og hvis ikke han tar steg i huet i vinter så har han ingenting mot flere lag, spesielt borte, å komme med)
Så kan det hende garderoben er for pinglete med lite modenhet (og dertil for dårlig lagkjemi?) tabellen er uintr, men på Åråsen i nr3.. var bortefeltet utsolgt!
-lett å skrive i en sådan stund, men virker som der er et annet 'temperment' hos de andre topp5.
Ole10 sa før kampen at LSK var et dødballag...
Dette skulle være en lang og fin høst med humør og 'fremgang' tross skader og nye spillere, men det er alt for dødt.
-kun Røsten som viser stabil god aggresivitet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.09.2023 23:21 Post subject: |
|
|
Styreleder Gotaas Johnsen bekrefter også til TV 2 at Maalen er blant dem som stadig står på lista.
– Vi har sagt at Svein Maalen har vært aktuell hele veien. Resultater er viktig, men det er ikke alt. Så er det hvordan progresjonen har vært siden Svein tok over. Det har vært mye bra og så har det selvfølgelig vært resultater som har buttet imot, sier Gotaas Johnsen og fortsetter:
– Men han har på en måte turt å stå i den fotballfilosofien vi ønsker å spille nå, og så har det noen gang en høyere risiko.
Les mer: Nye planer kan bety flere endringer på Lerkendal: – Har ikke vært et tema |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 29.09.2023 23:46 Post subject: |
|
|
håpløs wrote: | 1) Vil spillerne noen gang kunne gi han den tilliten han trenger når han var med på å sparke duoen før?
2) Er han sulten nok som en RBK'er som har opplevd en del?
Jeg stusser veldig på at vi nå får 3bortekamper på rad med så svak aggressivitet.
Enda verre; der skjer ingen endring etter pause.
-og det får ingen konsekvens i min50, bruker for lang tid før han bytter.
At Nypan spiller i 70min sist blir alt for romantisk.
(og hvis ikke han tar steg i huet i vinter så har han ingenting mot flere lag, spesielt borte, å komme med)
Så kan det hende garderoben er for pinglete med lite modenhet (og dertil for dårlig lagkjemi?) tabellen er uintr, men på Åråsen i nr3.. var bortefeltet utsolgt!
-lett å skrive i en sådan stund, men virker som der er et annet 'temperment' hos de andre topp5.
Ole10 sa før kampen at LSK var et dødballag...
Dette skulle være en lang og fin høst med humør og 'fremgang' tross skader og nye spillere, men det er alt for dødt.
-kun Røsten som viser stabil god aggresivitet. |
Vi slet på borte kamper med rekdal også..men vi vant jo borte mot godset og haugesund med maalen..det er jo noe. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 30.09.2023 11:54 Post subject: |
|
|
Jeg sliter med å se hva vi egentlig har blitt bedre på under Maalen bortsett fra formasjonsbyttet til 4-3-3 og Selnæs inn. Det er etter min mening noen kriterier i "artig og angrepsvillig" fotball i 4-3-3 som vi ser lite eller ingenting til :
- Kanter som starter i bakrom
- Motsatt kant skjærer mot første stolpe ved innlegg samtidig som midtspiss drar seg fri på bakerste stolpe og indreløperne fyller på inn i boksen
- Backer som kommer på overlap
Defensivt er vi enda verre:
- Store avstander mellom leddene når vi presser
- Presset er halvhjertet
- Vi har ikke blokkert et innlegg siden 2016
- Vi blir ofte ballwatching og tar ikke markeringer inne i feltet ved innlegg
- Selv når vi er i nærheten er vi for lite aggressive og for veike i duellene inne i feltet. Her skal Røsten få et lite pluss i forhold til resten, men poenget står seg. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 08.10.2023 17:44 Post subject: |
|
|
En ting er i allfall sikkert. Maalen skal ikke trene Rosenborg i 2024. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 08.10.2023 18:05 Post subject: |
|
|
Han har gjort laget verre spør du meg. kunne like godt holdt ut med Kjetil ut året |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.10.2023 18:35 Post subject: |
|
|
Nå skjønner jeg ingenting.
Maalen er jo Eggen 2.0? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.10.2023 18:39 Post subject: |
|
|
Kunne like så godt ansatt Kent Ranum |
|
Back to top |
|
 |
H4fell Junior
|
Posted: 08.10.2023 18:39 Post subject: |
|
|
Prosjekt Maalen, FERDIG! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 08.10.2023 18:45 Post subject: |
|
|
Mene mene tekel ufarsim _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 08.10.2023 18:47 Post subject: |
|
|
Har han noe ære trekker han seg i kveld. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 08.10.2023 18:48 Post subject: |
|
|
Regner med Maalen får ny kontrakt i morgen, etter lovende tendenser i kampen mot Sarpsborg. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 08.10.2023 18:49 Post subject: |
|
|
Hvis det ikke skal bli nedrykk må Maalen fjernes nå. Det er grusomt det som har blitt levert. Verre enn Rekdal. Skammelig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 08.10.2023 18:51 Post subject: |
|
|
Styret kan jo gå av selv dersom de først pælmer ut Maalen. Tjenesteforsømmelse å ansette en amatørtrener som ikke har noe å vise til utover egne utsagt om å spille artig og angrepsvillig fotball når vi sto i fare for å rykke ned (selvsagt vil jo ingen andre trenere spille morsom og offensiv fotball!). |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 08.10.2023 18:54 Post subject: |
|
|
Maalen glemte å høre etter da Bjørn Hansen åpnet munnen på 90-tallet. Herregud, som man lekker bakover. Aldri vært og er ikke hovedtrenermateriale for RBK. Og nå hvem enn det blir; in for a helluva job. Dette laget ser ikke ut i måneskinn. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 08.10.2023 18:57 Post subject: |
|
|
Vel, det har vel mye med treneren å gjøre...Så dårlig stall har vi vitterlig ikke. |
|
Back to top |
|
 |
anders1 Proff
|
Posted: 08.10.2023 19:04 Post subject: |
|
|
Takk for den fine, første pressekonferansen Svein. Resten skulle jeg gjerne vært foruten. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 08.10.2023 19:05 Post subject: |
|
|
Valderrama wrote: | Vel, det har vel mye med treneren å gjøre...Så dårlig stall har vi vitterlig ikke. |
Hvis du ser bort fra KI - som tok tre seriegull og vi sparket sesongen det ble et nytt gull - har dette vært omtrent det vanlige. Vi har hatt en god stall, men svake resultater.
Jeg vil ha KI tilbake - eventuelt at Maalen får mer tid på seg. På tide at vi endrer måten vi styrer klubben på. La trenerne få tid til å bli gode. Med Maalen vil det ikke ta måneder men år. Ønsker vi raske resulteter får vi KI tilbake.
Forøvrig synes jeg kun at vi har en keeper som er god nok for et topplag. Resten er rett og slett for svake. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.10.2023 19:06 Post subject: |
|
|
Baklengsmaalen bør innkalles på teppet asap!!! Bør trenerapparatet forsterkes ut sesongen? Evt hvem? |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 08.10.2023 19:10 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Styret kan jo gå av selv dersom de først pælmer ut Maalen. Tjenesteforsømmelse å ansette en amatørtrener som ikke har noe å vise til utover egne utsagt om å spille artig og angrepsvillig fotball når vi sto i fare for å rykke ned (selvsagt vil jo ingen andre trenere spille morsom og offensiv fotball!). |
Det har strengt tatt enkelte her sagt ei god stund... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 08.10.2023 19:12 Post subject: |
|
|
Misunner ikke Gotaas Johnsen nå. At Maalen ikke får tilbud om permanent stilling er bankers,det sier seg selv. Men så må hun og styret finne ikle bare hovedtrener, men også sørge for at assistentene er komplementære og ikle heter Henriksen/Strand eller noen av de gamle heltene.
Men så kommer catch-22 , det at de som får ett hovedansvar for å finne hovedtrener (Vikvang/Dorsin) har selv vist seg inkompetente og bør fjernes.
Prosessen vil da først være å finne erstatninger for de to og så må de nye kostene finne nytt trenerteam.
Og dette må skje i løpet av 2-3 måneder… |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 08.10.2023 19:21 Post subject: |
|
|
Vi har vel det svakeste trenerteamet i Eliteserien. Kan noen se hvorfor Roar Strand, Trond Henriksen og Svein maalen bør fortsette med å ha ansvaret for å trene Rbk? |
|
Back to top |
|
 |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 08.10.2023 19:35 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Valderrama wrote: | Vel, det har vel mye med treneren å gjøre...Så dårlig stall har vi vitterlig ikke. |
Hvis du ser bort fra KI - som tok tre seriegull og vi sparket sesongen det ble et nytt gull - har dette vært omtrent det vanlige. Vi har hatt en god stall, men svake resultater.
Jeg vil ha KI tilbake - eventuelt at Maalen får mer tid på seg. På tide at vi endrer måten vi styrer klubben på. La trenerne få tid til å bli gode. Med Maalen vil det ikke ta måneder men år. Ønsker vi raske resulteter får vi KI tilbake.
Forøvrig synes jeg kun at vi har en keeper som er god nok for et topplag. Resten er rett og slett for svake. |
KI har nok med å få stabile resultater med Ranheim, så tror ikke vi skal satse på ham igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 08.10.2023 19:40 Post subject: |
|
|
Hvis det er en som har vist deg selv som en høyst middelmådig trener så er det KI. Aldri i livet om han skal tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 08.10.2023 19:41 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | At Maalen ikke får tilbud om permanent stilling er bankers,det sier seg selv. |
Hvorfor sier det seg sjøl? Har det kommet noen som helst form for signal fra styret på at de er misfornøyd med Maalen? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
|