View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
mirar Veteran
|
Posted: 07.08.2023 13:40 Post subject: |
|
|
Han er for ujevn i prestasjonene, mye slurv og dårlig spill. Vil ikke signere ny kontrakt sies det? |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 07.08.2023 13:55 Post subject: |
|
|
Helt enig med deg i det mirar. Dessverre er han ikke alene om det. Synes samtlige spillere på laget slurver altfor mye. De gjør stadig vekk idiotiske pasningsfeil. Dårlig konsentrasjon. Det må kreves mer. Vi roter bort ballen så hinsides ofte på grunn av sløvhet. Man bare slår en pasning på måfå. Om det er ingen å slå til må man holde på ballen. Det må stilles høyere krav til skikkelighet og jeg håper inderlig det er fokus på det på treningene og at enhver sløvhet påpekes. Mye potsensial i laget men de må skjerpe sin mentale holdning til skikkelighet. Hvor ble det av den mentale treneren. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 07.08.2023 15:38 Post subject: |
|
|
Han ble skikkemeldt? |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 18.08.2023 18:48 Post subject: |
|
|
8 poeng opp til 4. plass, som kan gi ecup... 12 kamper igjen. Er det mulig? |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 18.08.2023 18:51 Post subject: |
|
|
Fortsetter vi å spille mot lag som leder mot oss frem til de får en spiller utvist, kan det gå, så lenge det ikke er de beste lagene i Eliteserien. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 18.08.2023 18:59 Post subject: |
|
|
Mulig, ja. Sannsynligvis kreves 30+ av 36 gjenstående poeng. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 18.08.2023 19:07 Post subject: |
|
|
27*
Basert på siste 5 år. 8 seiere, 3 uavgjort og 1 tap... Er vel syltynn teori... |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 18.08.2023 19:23 Post subject: |
|
|
Hvis Molde tar 2 poeng i snitt, og Tromsø og Viking heholdsvis 1.5 hver....da må vi ha 30+ på 12 siste.
Men ryker en av de tre på en totalkollaps type 1.5 for Molde eller 1 for de andre så kan 24+ holde.
(Antar at det er null sjanse når det gjelder Glimt, men de har vel ikke mer poeng enn Viking). _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 18.08.2023 19:26 Post subject: |
|
|
Blir sjokkert hvis denne årgangen tar igjen noen oppover på tabellen. Vil selvsagt ikke klage hvis vi gruser Hamkam og fortsetter å plukke poeng når selvtilliten stiger.. Bare sier at trua er ekstremt lav i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 18.08.2023 21:28 Post subject: |
|
|
Å ta 5 poeng på Brann, 4 på LSK og mer enn Odd, Sarpsborg etc er da absolutt ikke utenkelig at vi gjør over siste 12 kampene.
Det er de 8 på Molde og enda mer på Tromsø/Viking/Glimt som fremstår som litt utopisk.
Men ingen ekte RBK-er vil gråte hvis Molde ryker på en voldsom smell siste 12 kampene, det skal sies.  _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 18.08.2023 22:30 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Å ta 5 poeng på Brann, 4 på LSK og mer enn Odd, Sarpsborg etc er da absolutt ikke utenkelig at vi gjør over siste 12 kampene.
|
Problemet er ikke antall poeng, men måten vi spiller på. Nå har vi hatt noen kamper hvor vi har vunnet, etter at motstanderen har fått rødt kort - samt at det har vært svak motsatand. Vi kan ikke forvente at vi får flere kamper med sånn tur.
Men, det finnes selsvsagt at vi kan fortsette og det blir kamå 5, 6, 7 og 8 hvor motstanderen får rødt kort imot når vi ligger unna - men, sjansene er små. Spillet vårt er i hvert fall ikke godt nok til å ta innpå de over oss. |
|
Back to top |
|
 |
Kolsås Ultras Junior
|
Posted: 19.08.2023 08:47 Post subject: |
|
|
Er årets RBK-lag det gråeste og mest profil-frie i nyere historie? Selv har jeg fulgt klubben i 30+ år, og har aldri kjent på så lite (egen) entusiasme enn hva tilfellet er akkurat nå. Årsaken er naturligvis sammensatt, og alt var selvsagt bedre før, men jeg klarte bare å trekke et «ja ja»-sukk før jeg slo av TVen torsdag kveld.
Sverre Nypan, selvsagt, han er det nærmeste vi har hatt en unggutt siden Lille-Per pre-Stoltidis i 2005. Så er det naturligvis flere andre brukbare talenter, som det alltid er i et hvert lag. Men, hvor er tungvekterne som skal drive laget? Gidder ikke begynne å nevne spillere opp gjennom årene, men ingen utenom Nypan og André Hansen hadde havnet på en slik liste forfattet av meg.
Mulig jeg er helt på jordet, eller rett og slett bare har mistet interessen. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.08.2023 08:54 Post subject: |
|
|
Syns det var verre for bare et år siden. Nå er vi i ferd med å få opp noen veldig gode unggutter, vi har litt krydder i Nelson, et sirkus i Ole og et par dansker som svinger bra. Det hele ser ut til å bli bedre og bedre spillemessig med Maalen også. Utfordringen blir å holde på og styrke laget. |
|
Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 19.08.2023 08:57 Post subject: |
|
|
Er flere på vei opp og frem, Tobias er en fryd i det siste og Isak er det vanskelig å ikke like de siste kampene...
I tillegg har vi Røsten og vår egen Braut i Holte |
|
Back to top |
|
 |
GeirH Junior
|
Posted: 19.08.2023 10:02 Post subject: |
|
|
Røsten må få spille nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7250 Location: South-west coast exile
|
Posted: 19.08.2023 10:14 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske uenig. I mitt syn har vi mange unge spillere med høyt potensiale som har spilt under en trener og i et system som har virket mer hemmende enn oppbyggende for de. Jeg kan jo bare nevne de navnene jeg tror vi vil få mye glede av fremover: Nypan, Røsten, Tangvik, Broholm, Børkeeiet, Väänänen, Frederiksen, Thorvaldsson (ja, seriøst. Kan bli konge med et fungerende offensivt system rundt seg), Nelson (litt mer 50/50, men enormt potensiale. Og ja, han er faktisk veldig rask.). |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 19.08.2023 10:57 Post subject: |
|
|
Kolsås Ultras wrote: | Men, hvor er tungvekterne som skal drive laget? Gidder ikke begynne å nevne spillere opp gjennom årene, men ingen utenom Nypan og André Hansen hadde havnet på en slik liste forfattet av meg. |
Hadde vært rimelig skuffet over meg selv om jeg var Per. Har ferdigheter og erfaring som burde tilsi at han skal bære et eliteserielag når han kommer hjem. Skulle åpenbart ha vært en av de som viser veien i Maalens 4-3-3 og i slike avgjørende kamper. Har spilt seg selv bakerst i køa og er en redusert til en overbetalt skygge av seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 19.08.2023 11:24 Post subject: |
|
|
Jeg synes også vi har noe svært spennende på gang, og mener at vi ser stadige tendenser på at dette kommer til å bli veldig bra. Modning, øving, terping, samt noen forsterkninger, så vil det her blomstre. Tror vi allerede neste år vil komme som ei kule.
Etter ei tung opplevelse i Edinburgh, er det lett å se mørkt på situasjonen. Likevel mener jeg vi er i ferd med å få tilbake vår egen identitet. Vi er et mye mer spillende lag som henger bedre sammen, og det skapes flere sjanser som følge av innøvde og samtidige bevegelser. Det liker jeg. Svakheten vår nå ligger helt klart i det defensive.
Det er også lett å like at flere spillere er i ferd med å finne og vokse inn i rollene sine. Vi er i ferd med å rydde og sette en stall av rollespillere. At vi også har en god generasjon på vei opp, gjør meg optimistisk. |
|
Back to top |
|
 |
ambiguous Senior

|
Posted: 19.08.2023 11:30 Post subject: |
|
|
De første 20 minuttene etter tapet i Edinburgh tenkte jeg at det var her vi brøt den siste resten av den gode syklusen som startet med suksessen under Eggen. Jeg tenkte at dette var øyeblikket hvor vi ble penslet inn i IFK Göteborgs spor.
Med litt mer tenketid kjenner jeg likevel på en positivitet i intensjonen til Maalen, og i forlengelse, det som da også må være intensjonen til styret.
Videre tenker jeg på at vi hadde tre tenåringer på banen mot slutten der.
Det kan hende det ikke blir fotballvinter i Trondheim likevel. Men da må vi stå i strategien vi nå har valgt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.08.2023 11:34 Post subject: |
|
|
Enig med de som synes laget og stallen var gråere før (under Horneland og Hareide) enn nå, men vi har ikke et veldig bra lag. En positiv ting med sparkingen av Rekdal er at folk nå innser det og realitetsorienterer forventningene til laget, i stedet for å avfeie det med "Rekdal snakker ned klubben". Jeg tror mindre forventninger om umiddelbare resultater er helt nødvendig for å gjenreise klubben. Det vil ta tid når vi ikke kan kjøpe oss tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.08.2023 12:43 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Jeg synes også vi har noe svært spennende på gang, og mener at vi ser stadige tendenser på at dette kommer til å bli veldig bra. Modning, øving, terping, samt noen forsterkninger, så vil det her blomstre. Tror vi allerede neste år vil komme som ei kule.
Etter ei tung opplevelse i Edinburgh, er det lett å se mørkt på situasjonen. Likevel mener jeg vi er i ferd med å få tilbake vår egen identitet. Vi er et mye mer spillende lag som henger bedre sammen, og det skapes flere sjanser som følge av innøvde og samtidige bevegelser. Det liker jeg. Svakheten vår nå ligger helt klart i det defensive.
Det er også lett å like at flere spillere er i ferd med å finne og vokse inn i rollene sine. Vi er i ferd med å rydde og sette en stall av rollespillere. At vi også har en god generasjon på vei opp, gjør meg optimistisk. |
Helt enig,dette er absolutte veien og gå..men vi må ha inn forsvarspillere som ikke blir avkledd.
Vi skaper faktisk mye nå mot flere lag.
Vi virker tryggere og tryggere med ballen for hver kamp.
Vi spiller og på feilvendt børkeidet som blomstrer mer og mer. |
|
Back to top |
|
 |
andham93 Senior
|
Posted: 19.08.2023 12:49 Post subject: |
|
|
Klare vi 9 seiere av 12 i høst da? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.08.2023 13:00 Post subject: |
|
|
Utfordringen med "Rekdal snakker ned klubben" var at det var bare duster som trodde at vi hadde noe i en gullkamp å gjøre, men mannen selv brukte det som brekkstang for å prøve å få det til å framstå som om han gjorde en god jobb. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2799 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 19.08.2023 19:59 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Det er de 8 på Molde og enda mer på Tromsø/Viking/Glimt som fremstår som litt utopisk. |
Hvis vi vinner i morra er det bare 6 opp til Molde, som bare klarte 0-0 mot VIF nå. Litt bedre?
Med riktig tendens utover høsten går vi kanskje forbi dem etter hjemmekampen i november.  _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 19.08.2023 23:12 Post subject: |
|
|
Akkurat nå virker det mer realistisk å ta Molde enn Viking i hvert fall. Tromsø kan vel fort kollapse litt.
Hvis Molde ikke henter offensive forsterkninger, kommer det til å bli en del poengtap på dem. Sliter veldig mot etablert.
Men gir oss ikke mer enn rundt 10% sjanse for å ta topp4. Tar vi 4.plass og går forbi Molde, er vi dessuten avhengige av at Glimt tar cupen. |
|
Back to top |
|
 |
|