English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 25.07.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Burde ikke klubben ha greid å forhandle fram en ny kontrakt med Sæter? Dette hadde vel vært en ren investering og gitt mere tilbake ved et salg. Nå kan det se ut som han går gratis til Austria Wien etter at kontrakten går ut ved nyttår.
https://www.adressa.no/sp...d-ny-klubb

Hadde han signert ny kontrakt så hadde det ikke vært noe investering. Han blir 28 år i mars. Ingen kjøper en spiller på 28 år med 0 landskamper og Eliteserien som det beste på CVen for 30 mill +.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff

PostPosted: 25.07.2023 23:11    Post subject: Reply with quote

Under normale omstendigheter har klubben råd til å lønne en aldrende spiller uten særlig videresalgspotensiale, så lenge han er blant de beste i troppen. Dette fordrer selvsagt en sunn kjøp/salg strategi på resten av stallen. Der kan man vel høflig si vi er nede i en bølgedal akkurat nå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.07.2023 14:28    Post subject: Reply with quote

– Ting kan skje når som helst. Nå spiller jeg i Rosenborg og koser meg veldig her. Jeg har ikke hastverk. Jeg vil ha flere opplevelser som i dag. Det blir man aldri lei av, sier Sæter.

– Så hva gjør at dere ikke blir enige?

– Jeg må holde meg unna det der. Det ble ramaskrik i vinter, så nå skal jeg ta det litt med ro, sier Sæter.

Les mer: RBK-stjernen Ã¥pner opp: − Vært overraskende vanskelig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pijeei
Junior

PostPosted: 27.07.2023 10:07    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Strømsgodset sist overbeviste meg om at Ole lever og ånder Rosenborg. Makan til engasjement og dedikasjon. Akkurat slik vi trenger. Ikke bare for egne prestasjoner, men deilig bilder på tv og støtte for sine medspillere. Ja, han har sagt mye rart og er jo en skrue. Men prøver selvfølgelig (som ALLE spillere) og komme best ut. Mye av skylden må vel også tilskrives agenten for vinglingen. Men altså; kampen mot Godset og Tromsø overbeviste meg. Denne mannen feiker ikke sine følelser for klubben.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 10:13    Post subject: Reply with quote

Hadde han gjort det hadde han signert forlengelse for lenge siden.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 10:26    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Kampen mot Strømsgodset sist overbeviste meg om at Ole lever og ånder Rosenborg. Makan til engasjement og dedikasjon. Akkurat slik vi trenger. Ikke bare for egne prestasjoner, men deilig bilder på tv og støtte for sine medspillere. Ja, han har sagt mye rart og er jo en skrue. Men prøver selvfølgelig (som ALLE spillere) og komme best ut. Mye av skylden må vel også tilskrives agenten for vinglingen. Men altså; kampen mot Godset og Tromsø overbeviste meg. Denne mannen feiker ikke sine følelser for klubben.

Omtrent så stort hjerte for klubben, eller bare veldig dårlig taper?
https://www.nrk.no/sport/...1.15895765
apekatt
Senior

PostPosted: 27.07.2023 10:37    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal det liksom være en motsigelse å ha et stort hjerte for Rosenborg og å få betalt det man føler man fortjener?

Etter denne logikken så ville dere alle gått for drømmejobben uten tanke på hva dere fikk betalt for jobben dere gjorde. Eller?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 10:50    Post subject: Reply with quote

Fordi om det stemmer at han er så glad i Rosenborg hadde det vel ikke vært så viktig for han om han tjener 1,5, 2, 3 eller 4 millioner? Måten han har snakka om Rosenborg på har antyda at han ville vært i Rosenborg for en rimelig penge. Burde han fått en forbedra kontrakt? Absolutt, det har han jo fått tilbud om. Det er bare å signere. Jeg tror han skal leve godt på det han har blitt tilbudt.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 10:59    Post subject: Reply with quote

Bare man definerer "rimelig penge".
Hovedproblemet er at RBK har satt seg i denne situasjonen selv ved å utsette forhandlingene såpass at de konkurerende tilbudene er så hinnsides mye bedre enn hva klubben vil tilby i hennhold til den nye lønsstrukturen.

At Ole skulle takke ja til 1.5m + 500 000 i sign on fee (eksempel) når f.eks Austia tilbyr 2 mill i sign on fee og en årslønn på 5mill og kanskje også en tre års kontrakt, det er veldig stor forskjell på inntekt over de neste tre år.

Jeg tipper sannheten er en ting midt i mellom og at avsanden ikke er så stor som mange spekulerer i, men at Ole .. ehrm JIM står knallhardt på prinsippene slik at klubben er den som må gå dem i møte skal det bli en resignering.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 11:38    Post subject: Reply with quote

Det siste her høres ut som fasit.
Back to top
apekatt
Senior

PostPosted: 27.07.2023 14:04    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Fordi om det stemmer at han er så glad i Rosenborg hadde det vel ikke vært så viktig for han om han tjener 1,5, 2, 3 eller 4 millioner?

Jeg ser ærlig talt fortsatt ikke noen motsigelse i det. At man skal forsake flerfoldige millioner kroner for kjærligheten er kun noe man mener er et enkelt valg helt til man står oppe i situasjonen selv.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Messi
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 14:31    Post subject: Reply with quote

Tipper at Sæter kan få opp mot 30 millioner i en 3 års kontrakt, med lønn og sign-on-fee totalt, både i nederland og østerike.. Jeg skjønner spilleren, fotball-livet er kort, ikke i nærheten av landslag, så hvorfor ikke gå for pengene? Men jeg hadde ønsket meg en mer ærlig spiller, som hadde sagt at jeg lar kontrakten gå ut, fordi jeg ønsker å tjene mest mulig penger. Det er derfor han skaffet seg Krim-Jim også, fordi han er fink til å forhandle og har et stort kontaktnett.

Synes Hansen har vært mer ærlig i forhold til framtid.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 16:02    Post subject: Reply with quote

Austrias sportsdirektør Jürgen Werner uttaler at eventuelle e-cupmidler, ny sponsoravtale eller spillersalg påvirker- og finansierer overganger inn for dem denne sommeren. Sier at Sæter er en interessant spiller, men "kan ikke bruke millioner enda".
Pijeei
Junior

PostPosted: 27.07.2023 16:39    Post subject: Reply with quote

apekatt wrote:
Kamerat Ola wrote:
Fordi om det stemmer at han er så glad i Rosenborg hadde det vel ikke vært så viktig for han om han tjener 1,5, 2, 3 eller 4 millioner?

Jeg ser ærlig talt fortsatt ikke noen motsigelse i det. At man skal forsake flerfoldige millioner kroner for kjærligheten er kun noe man mener er et enkelt valg helt til man står oppe i situasjonen selv.

Her er du med respekt å melde, Kamerat, på bærtur. Dette er tullprat. Hvorfor skal det gjelde andre kodekser og prinsipper for Sæter enn for andre fotballspillere? bare fordi han har vært litt sleivete og kjekken i media.

Takk Apekatt - du prater klokt i dine siste poster, Mulig toget er gått, men det er vel ingen tvil om at hvis Sæter forsvinner er det pt et stort tap for RBK dessverre.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 27.07.2023 17:48    Post subject: Reply with quote

Hvis han får et tilbud som godt på vei vil sikre økonomien hans i framtiden så er det vanskelig å sitte her og si at han skal fortsette her av lojalitet, men det kunne ha tjent standingen hans å være åpen om den saken istedenfor å komme med dusteutsagn om "hva han er verdt".

Så vet vi jo ikke hva han sa nei til ifjor, hva han har sagt nei til i år, og hvor i lønnshiierarkiet i RBK han var forespeilet å bli plassert.
siggen1
Proff

PostPosted: 27.07.2023 18:21    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske han ble,men han er gammel,og skal han få noen kontrakt andre steder må han dra i år.Håper helst vi gir han en bedre kontrakt.
Back to top
StorGurken
Junior

PostPosted: 30.07.2023 19:47    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ikke «typen» men må ærlig innrømme at han var veldig god idag mot Odd. Han hever laget. Blir ikke enkelt å erstatte om han drar. Frykter laget faller fullstendig sammen om han, Holse og Hansen drar og blir erstattet med dårligere spillere
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.07.2023 19:56    Post subject: Reply with quote

Jeg missliker agenten hans STERKT.
JEg ble småkvalm av at Ole signerte med Krim'ern, men som spiller på dette laget er han en Gigant!
Det han gjør i dag har vi ikke hatt en spiss siden Iversen (om man ser bort fra Tengsted) som har gjort.
Helt fantastisk avslutningsteknikk og å erstatte Ole med en like god eller bedre spiss koster garantert mere enn det en ny kontrakt vil gjøre.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 30.07.2023 20:24    Post subject: Reply with quote

Ville egentlig sammenlignet han mer med Prica enn Ivers.
EspN
Veteran

PostPosted: 30.07.2023 21:01    Post subject: Reply with quote

Millionlønn for vikvang har vi rå til,men ikke til klasse spiller som sæter.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.07.2023 21:14    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Ville egentlig sammenlignet han mer med Prica enn Ivers.

Kanskje en hybrid, men Prica var ikke fult så god med ballen og det er noe Iversensk over avslutningene og målene fra uortodokse posisjoner Smile
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 30.07.2023 21:20    Post subject: Reply with quote

Sæter har aldri vært god med ballen.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 30.07.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

At Ole "blomstret" så sent holdes nok i stor grad mot han, hvertfall underbevisst, i manges øyne. Fyren er steingod i år også. God feilvendt, god i bakrom, god i lufta, grei teknisk langs bakken, brukbar fart, avslutter godt med begge beina fra alle slags vinkler og avstander, har en helt rå evne til å finne gode scoringsposisjoner med god timing, og ikke minst så tørr han prøve på alt mulig rart og lykkes ofte. Ole Sæter er såpass god at det er helt rimelig at han er helt i lønnstoppen på dette RBK-laget. RBK sparer seg fullstendig til fant hvis de lar han gå. Håper det ikke er for sent, men frykter virkelig at RBK må på spissjakt i januar. Tviler ekstremt sterkt på at den som da kommer inn er i nærheten av i matche Sæter.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 30.07.2023 21:23    Post subject: Reply with quote

Problemet er ikke hva denne kontrakten koster oss, men hva det vil koste oss å skulle føye oss for kontraktskrav. Skal han ha bedre lønn, så skal plutselig flere ha det også. Vi må ned i lønninger, og da vil slike tilfeller komme. Det får bare være.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 30.07.2023 21:28    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt null problem å si at toppscorere får høyere lønn enn de som ikke er det. Tror 0% på den bortforklaringen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 112, 113, 114  Next
Page 65 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb