View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.05.2023 21:03 Post subject: |
|
|
Vi kunne kjøpt 2 spisser til dobbel pris. Nå sitter jo 4 spisser på benken eller hjemme på sofaen.
Spissene får jo aldri prøvd seg mere en 30 minutt om gangen i annenhver kamp. De får aldri prøvd seg med de samme rundt seg.
Spissene må jo øve sammen på trening over tid så jobbe med det i kamper. Deretter tilbake på trening og øve sammen igjen. Det virker som de må prestere med kniven på strupen uten å ha øvd sammen over tid.
Hvis de ikke scorer etter 45 minutt får de ikke være med neste gang. Får de være med å øve ?. De får ihvertfall ikke prøve på det de øver på i kamp
Alt er jo helt absurd og tragikomiske det som foregår under Rekdal Frigård
Spisser må ha selvtillit for å Lykkes på alle nivåer i fotball.
Det er absurd _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.05.2023 21:19 Post subject: |
|
|
digre wrote: | Ser Perry er ute og forsvarer Rekdal på NRK. Mistenker at det ikke akkurat styrker Rekdals posisjon.
Likevel er kritikken Perry kommer med av styret meget treffende. Konklusjonen hans er derimot feil. Hvis man har ansatt feil, er et styre forpliktet til å prøve å rette opp feilen.
Det jeg derimot håper er at Dorsin tar med seg et per gode hoder og drar på hyttetur og legger en langsiktig plan for en gjennomført spillestil, overgangspolitikk og struktur.
Dette kan så brukes som en bestilling til hovedtrener - enten det er Rekdal eller Paco eller <insert>. I tillegg vil det være en bestilling til de andre lagene i klubben. |
I tillegg må man huske at det ikke er dagens styre som ansatte Rekdal. Det var et styre ledet av Koteng og som også inneholdt Rune Bratseth. Noen måneder før de var ferdige i styret forsåvidt etter å ha skjønt at deres dager trolig var talte uansett og dermed ikke stilte til gjenvalg (Om IK skjønte det selv og sa seg uaktuell til VK eller om VK hintet til at han ikke ville bli innstilt vet jeg ikke), mens RB skjønte vel at det mistillitsforslaget nok ville fått flertalll samt jeg har inntrykk av at han ikke tåler kritikk særlig godt og dermed ser på seg selv som "bedre" enn å kjempe for plassen sin. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1047 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 30.05.2023 21:19 Post subject: |
|
|
Nelson/Ingason - Sæter/Sadiku/Torvaldsson - Holse/Nelson
Tagseth/Olaus - Santeri/Per - Henriksen/Nypan
Pereira - Rogers - Y-Jenssen - Reitan
HANSEN
4-3-3 før nye spillerkjøp og etter Rekdal er sparket. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.05.2023 21:26 Post subject: |
|
|
Holse ER indreløper. Dumt å ikke bruke det som jeg mener er vår beste spiller i sin beste posisjon. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

|
Posted: 30.05.2023 22:15 Post subject: |
|
|
Kan gjerne bytte om på Holse om det er et bedre alternativ. Vet dog ikke om andre enn Nypan som kan eie høyrevingen utenom Holse. Og Nypan bør kanskje ikke utvikles på vingen ? _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit!
Last edited by tombur on 30.05.2023 22:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.05.2023 22:15 Post subject: |
|
|
Tror vi hadde prestert bedre fra dag 1 om vi hadde lagt om til 4-3-3. Mangler riktignok de helt store kantspillerne nå (siden de har ikke Rekdal bruk for i sin formasjon), men tror uansett vi hadde levert bedre. En enklere formasjon som jeg nok tror de fleste spillerne har spilt i og vil være komfortabel med.
Får se hva som skjer denne uka men snakket som har kommet etter kampen i går tyder jo på at styret vil kaste bort enda en kamp eller to (og dermed enda en uke eller to) før de faktisk tør gå til steget å sparke.
Nå kommer det jo dog dessverre enklere kamper også, så da får vel Rekdal fort enda lenger tid om man klarer å dra med seg et par seire mot de forventede bunnlagene. For da blir nok styret overbevist om å sitte med han lenger.. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.05.2023 22:23 Post subject: |
|
|
Helt greit intervju med Vikvang i Rasmus & Saga. Årsaken til 4 stk spisser bvar å få bredde til Europa kvalik og potensielt viderespill der.
Ble litt utfordret på kvaliteten.
Ellers det vanlige om å stå i det, jobbe hardt etc etc.
Men rett skal være rett, jeg får inntrykk av at de jobber med de riktige tingene og stiller gode spørsmål, spørsmålet er vel heller hvor de henter svarene, om det blir for internt eller om de henter inspirasjon utenfra.
Har selvsagt stor tro på at våre nye spillere vil slå til over tid, mye måi i alle,men selvsagt vanskleig å komme til ny klubb, ny by og være i begynnelsen av 20 åra. Men under litt på om også han er en smule bekymret når de samme spillerne ikke viser noe som helst av potensiale når de får muligheten. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.05.2023 22:23 Post subject: |
|
|
Mener å ha lest et eller annet sted at Thorvaldsson operere mye som en slags ving/kantspiller på Island så mulig han kan være aktuell som kant på en side (sikkert litt skjevt) også blir det Nelson eller Ingasson på motsatt kant. Hadde heller ikke vært meg i mot å se både Holse og Nypan som indreløpere med Per eller Henrix i midten. Tror jeg uansett ville byttet om på Henrix og Per dog, men det er smak og behag i større grad enn at den ene er veldig mye bedre som indreløper eller sentral, der hvor jeg mener Holse er mye bedre som indreløper enn som ving selv om han er langt ifra dårlig som ving. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

|
Posted: 30.05.2023 22:26 Post subject: |
|
|
Kan prøve Ingason på venstrekanten i 4-3-3... Torvaldsson er nok først og fremst spiss. Ikke at det nødvendigvis ser slik ut under Rekdal. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.05.2023 22:42 Post subject: |
|
|
Trollprat rykter full clinch mellom Henriksen og Rekdal på oppvaskmøte så Frigård måtte gå i mellom!! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.05.2023 23:01 Post subject: |
|
|
Er jo aldri sånn at 100% av stallen forrige trener har bygget opp/skramlet sammen er inkompatible og uegnede for den neste. Heldigvis ikke.
Jeg ser flere "sovende rollespillere" i dagens tropp: Santeri kan bli en ganske bra sentral midt. Nelson har grunnferdigheter til å bli en ypperlig høyreving i 4-3-3. Jeg ser, som deg, et slags Brattbakk-potensiale hos både Aga, Ingasson og flere i en sånn skjev variant. Holse har alle verktøy for å eksplodere på indreløperen og Nypan, Tagseth, kanskje også Skarsem kan blomstre der. Det er jo heller ingenting hos Cornic eller Pereira som sier at de ikke er bra nok til å bekle backen i et fungerende Rosenborg-lag.
Men alt dette blir spekulasjoner. Vi vet i grunn lite om hva disse er i stand til. I dagens opplegg er det hver mann for seg. Ingen blir spilt gode her nå. Men jeg har ingen problemer med å se for meg en helt annen høst. Et trenerbytte, et nytt momentum og kanskje selge/leie ut en spiss eller midtbanespiller og leie inn en stopper. Ikke sikkert mer som skal til. Men det er så håpløst å dømme hele stallen nord og ned. Ikke fordi det er feil, men fordi ingen egentlig har grunnlag til å mene noe om hva disse er i stand til. Er som å sette standpunktkarakter i gym til han som har fått beskjed hjemmefra om å aldri løpe, hoppe og løfte. At det vi ser på banen nå liksom reflekterer et toppnivå som understreker at vi har tidenes svakeste stall nekter jeg å godta.
Det at vi nå straks skriver 1. Juni 2023 og fremdeles står med dette er langt forbi tragisk og sågar tragikomisk. Det er lenge siden det gled over i en absurditet. Og det rareste forblir forsvaret av det. Fra styrehold: At det gikk trått i fjor men det snudde seg fint. Fra publikumshold: Det var moro på Lerkendal på høsten i fjor - det blir det sikkert i år og. Hvis du kjøper inn deg på noe sånt så er du både svak i sannsynlighetsregning, uten evne til å forstå årsak-virkningsforhold og dessuten blind for alt av bakenforliggende mekanismer. Grenser til ren idioti. Disse som postulerer "stå sammen", være tålmodige og ikke spise trenere. De tror de beskytter Rosenborg mens de i virkeligheten opererer kontraproduktivt. Casper Tengstedt var en velsignelse men også en forbannelse. For nå virker det som styre, stell og "Kåre fra Otta" i kommentarfeltet har budsjettert med at tvillingbroren hans kommer rundt fellesferien og fikser biffen. Grenseløst naivt, men det virker som om man ikke tar helt inn over seg hvordan oddsene for å få til noe sånt egentlig er. Det har rydd inn med unge spisser i vinter. Vi kan sikkert signere 80 eller 90 til uten å treffe på samme vis. Og fungerer de ikke på egenhånd og kan "manipulere" laget og resultatene, så er de joller på åpent hav. Helt nakne. For Rosenborg er et lag som ikke produserer noe, som heller ikke er gode nok til å beskytte seg selv defensivt, som har tre poeng ned til direkte nedrykk og 16 (?) opp til toppen. Et grunnspill som er helt tombola. En RBK-match nå er den mest usalgbare pitchen av alle usalgbare pitcher vi har hatt siste tjue år. Og det sier fader meg alt. Det er nei-mat. Turn-off.
AVGÅ. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Last edited by Oppmannen on 30.05.2023 23:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hamilton Junior
|
Posted: 30.05.2023 23:03 Post subject: |
|
|
Etter cupkampen eller i går/dag? |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2767 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 30.05.2023 23:05 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Mener å ha lest et eller annet sted at Thorvaldsson operere mye som en slags ving/kantspiller på Island så mulig han kan være aktuell som kant på en side (sikkert litt skjevt) |
Snakker vi Flo-pasning her? _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.05.2023 23:23 Post subject: |
|
|
TAF wrote: | waterfalls wrote: | Mener å ha lest et eller annet sted at Thorvaldsson operere mye som en slags ving/kantspiller på Island så mulig han kan være aktuell som kant på en side (sikkert litt skjevt) |
Snakker vi Flo-pasning her? |
Langt fra gule sko i Marseille til den fislestraffen fra Ingasson i går. Men jeg har tenkt mer og mer på, de siste dagene, at Rekdal, Bratseth, Bjørnebye og også Roar Strand, Ola By og Mini kommer fra det samme 1994-laget til Norge. Lange diagonalballer fra Pereira til Thorvaldsson er ikke noe å le av. Mye som har gått troll i ord de siste årene. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.05.2023 23:25 Post subject: |
|
|
Forøvrig også året da Geir Frigård fikk sine fem eneste landskamper og sitt eneste mål. I en sliteseier med 1-0 over Belarus. Har ikke vivide minner av akkurat denne kampen, men visse likhetstrekk med Trygg/Lade kanskje. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 31.05.2023 09:09 Post subject: |
|
|
Litt usikker på hva som gjør Mini til "fagfolk" bortsett fra hans spillerkarriere og at han har vært ekspert for TV2. Det at man har spilt fotball eller sittet i et TV-studio betyr jo ikke at man har god faglig kunnskap. De to andre kan i alle fall forsvares som "fagfolk" uavhengig av hva man mener om de. Perry har tross alt trenerkarriere bak seg på øverste nivå i Skandinavia blant annet, Bardal har vist faglig kompetanse som "ekspert" blant annet. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 31.05.2023 09:20 Post subject: |
|
|
Hver gang han åpner kjeften i media viser han hvorfor han ikke skal regnes som en fagperson. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 31.05.2023 09:35 Post subject: |
|
|
Styret har nok ikke noe retning eller strategi på plass enda. Det vil si at de (forhåpentligvis) ikke har en erstatter på blokka heller. Jeg tipper Reka sitter trygt så lenge vi unngår nedrykk. Når strategi er klar begynner man å se på erstattere. Hvor kjapt det arbeidet går er jo vanskelig å si, men først da ryker nok Reka. Jeg håper ikke vi går i Kåre-fella en gang til der vi sparker en trener uten å ha en erstatter klar. Det er greit å si at det som leveres ikke er bra nok, men hvis man da skal sparke må man ha et bedre alternativ klart. Har vi landet på en strategi med 433 fra akademi til A-lag osv osv, ja da er de bare å kaste inn Maalen midlertidig. Men har vi ikke det, og ikke vet hva vi skal være, da venter vi. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 31.05.2023 09:39 Post subject: |
|
|
Slik ting har blitt nå vil skaden av å ha Rekdal lengre være større enn Maalen i vikariat. Bare å endre til 4-3-3 gjør underverker. Da vil vi vinne flere baller der fremme og på grunn av det få mer sjanser og mål. Hvis Maalen også fokuserer på at Hansen skal kaste motsatt til back på løp raskt og da skal det gå fort frem vil også skape mer. Helt enkle ting man ikke trenger mye tid på.
Jeg har selv hatt Maalen som trener for lenge siden. Han er ikke noe spesiell type, men han er lojal til det han ønsker å få til. Han er også opptatt av kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.05.2023 09:43 Post subject: |
|
|
Rekdal har mistet garderoben, kjernen og folket.
På tide å få det bort nå.
Styret må agere! |
|
Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 31.05.2023 09:45 Post subject: |
|
|
Mini mener "RBK har ikke sluppet inn mange mål under Kjetil. Så defensivt, er det på et helt greit nivå. Et nivå man kan forvente."
Vi er etter det jeg kan se på 11. plass på mål mot i år, med 13 (det samme som LSK og VIF). 2022 var bedre, 5. færrest mål. Men, vi skilte oss ikke særlig ut, vi lå i et stort felt på 8 lag som hadde sluppet inn 40-50 mål. Et hav bak smurfene, som var bortimot potte tett, med bare 25 innslupne.
Men okkesom, det sier sitt at når Mini skal si noe positivt om laget så er det "helt greit defensivt".
"Bunnsolid" hadde vært noe å bygge på. Ikke det jeg selv ønsker å se i RBK, men hadde vi vært potte tett så kunne ingen tatt fra oss det.
Og så Hesten da. "Det er ikke noe overraskelse for RBK at da han fikk «go» for å spille slik han ønsker, at de nå får det de har hentet han inn for. Det er hans fotball. "
Joda, Reka har ikke gjort noe galt. Dvs, han har jo lagt ut om hvordan han egentlig er mer offensiv i skallen enn folk tror, det er bare at han alltid har vært i mindre klubber hvor fokus må være på å karre til seg det ene poenget.
Men om vi ser vekk fra det. Problemet i dag er manglende utvikling og resultater, og et lag som ser verre ut nå enn for et år siden. Dette surret med at "slik er Reka" er helt skivebom. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 31.05.2023 09:47 Post subject: |
|
|
Kent23 wrote: | Slik ting har blitt nå vil skaden av å ha Rekdal lengre være større enn Maalen i vikariat. Bare å endre til 4-3-3 gjør underverker. Da vil vi vinne flere baller der fremme og på grunn av det få mer sjanser og mål. Hvis Maalen også fokuserer på at Hansen skal kaste motsatt til back på løp raskt og da skal det gå fort frem vil også skape mer. Helt enkle ting man ikke trenger mye tid på.
Jeg har selv hatt Maalen som trener for lenge siden. Han er ikke noe spesiell type, men han er lojal til det han ønsker å få til. Han er også opptatt av kvalitet. |
Enig i at Maalen sikkert kunne fått til noe på kort sikt. Men jeg er også opptatt av å forholde oss til en lengre strategi hva gjelder trener, stil, spillertyper osv. Om Maalens tanker ikke er i henhold til det vi skal være ønsker jeg ikke enda et blindspor der vi feks kjøper feil spillertyper. Det er også begrensa hvor mange spillestiler man skal bytte mellom på kort tid. Dog er nok Maalen tankesettet hakke bedre en Reka sitt om jeg skal spå fremtiden. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 31.05.2023 09:50 Post subject: |
|
|
Dette med at vi er så gode defensivt er jo bare tull. Vi er jo ikke det. Vi slipper til store muligheter og er svake i feltet gjennom 90 minutter.
Mange som media mener er eksperter er jo ikke det. De sier jo mye feil.
Perry er bitter på at han ikke fikk fortsette og tror fotball er en matematisk øvelse på poeng i snitt uten å erkjenne at laget var elendig trent under hans ledelse. Ræva spilte vi da også. Hvorfor prøver ikke media å arrestere disse tulle uttalelsene? |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 31.05.2023 10:40 Post subject: |
|
|
Hele greia er bare trist. Helt enig med de som mener prosjekt Rekdal/Frigård er en tapt sak, men dette stikker mye dypere enn som så. Hvem i styre og organisasjon kunne med hånda på hjerte si at disse to var egnet som Rosenborg-trenere med krav om offensiv og morsom fotball? Rekdal og Frigård har etterlatt kone og barn i andre landsdeler for å gjøre en best mulig jobb for RBK døgnet rundt, observerte selv Frigård sykle fra Brakka kl.22.40 i går, og det står det respekt av. Dessverre var oddsen for å lykkes dessverre veldig høy, og nå er det på tide å legge en god plan for hvem som skal ta over for å snu ting både på kort og lang sikt! |
|
Back to top |
|
 |
|