View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RK Senior
|
Posted: 27.01.2022 00:42 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | RK wrote: | Angående Castegren så er jo han Bosman, og blir dermed ikke veldig dyr.
Han er en klok og fotrapp midtstopper, grei fart, men ikke kjempe rask. Han kan ta sjefsrollen i et midtforsvar. Ikke den høyeste med 183 cm.
Har spilt sentralt i 3 backslinje i flere år. Så han kjenner systemet godt. Vil sikkert kunne fungere fint som høyre eller sentral midtstopper for oss, men mangle noe i hodespillet pga av høyde.
Kan hende vi er ute etter han, men må vente til viduet stenger for de fleste land 31 januar.
https://www.youtube.com/w...PetYqpLwWY |
Er vel lite vits i å vente til det internasjonale vinduet stenger for spilleren sin del. Han er kontraktsløs og kan vel signere for andre klubber når som helst?! Selv om vinduet er stengt! |
Usikker på om det gjelder for han, da han ble klubbløs 1. jan 2022. Hvis det regnes som innenfor dette overgangsvinduet, kan han ikke signeres og brukes utenfor vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 27.01.2022 02:08 Post subject: |
|
|
Selv om man er uten kontrakt så er det som sagt regler på når man ble fristilt, for dette som kalles overgangsvindu er jo teknisk sett et registreringsvindu hvor klubbene har lov til å registrere nye spillere slik at de blir spilleberettiget for klubben. I teorien kan de kjøpe/signere spillere hele året, men utenfor vinduene har de ikke lov til å registrere de og dermed er ikke spillerne spilleberettiget før neste vindu åpner og de kan registreres.
Noen unntak finnes, i enkelte land og ligaer er det egne frister for å låne spillere for eksempel. Som oftes er det snakk om litt yngre spillere og ulike former for utviklingslån. Eller spillere som er uten kontrakt og kan signeres vederlagsfritt, men der er det igjen regler som går på når kontrakten opphørte. Jeg mener at regelverket i praksis er slik at hvis man blir fristilt av en klubb i løpet av et overgangsvindu så regnes det i teorien som et salg uten noe form for vederlag og dermed må spilleren registreres i løpet av registreringsvinduet siden han var under kontrakt når vinduet åpnet.
Er ikke 100% oppdatert på regelverket dog, så ikke ta alt for god fisk. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 27.01.2022 02:18 Post subject: |
|
|
De fleste plasser kan klubbløse spillere signere når som helst så lenge de ble klubbløse før siste vindu stengte. Så stemmer det nok at det er litt ymse regler i forskjellige land for hvor lenge klubber kan registrere spillere, eller om de evt har unntak utenfor registreringsvinduet for spillere som var klubbløse. For registrering til ecup gjelder fastsatte tidspunkt for etterpåmelding uansett mener jeg. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.01.2022 10:06 Post subject: |
|
|
VIFOSLO wrote: | RK wrote: | Hei VifOslo: I denne tråden diskuteres nye spillere til Rosenborg.
Hvis du vil diskutere Vålerengaspillere og deres potensiale, bør du skrive i Vålerenge tråden under Fotball generelt. |
Joda, greit det. Men nå var det en gang slik, at min klubb ble nevnt her.
Å få et svar angående Sahraoui og Holm fra Zaphod, virker dog vanskelig. Forståelig nok. Fanboy. |
Jeg hadde egentlig tenkt å svare deg i din egen tråd, siden du spurte så pent, men jeg innser at du ikke kommer til å klare å navigere deg fram til den, siden du fortsatt ikke tar hintet. Men hva var spørsmålet, egentlig? Hvordan jeg vurderer Sahraoui og Holm?
Sahraoui kan vi jo egentlig i stor grad hoppe bukk over, siden jeg allerede skrev et par hundre ord om ham. Kort sagt: talentfull nok til at jeg ville hatt ham hit, men slett ikke så god som du/dere tror. Alltid tror, om de spillerne som fører dere til sjuendeplass i høkkertligaen. For et eksempel på denne biasen: bla litt i denne: https://issuu.com/heborre...docs/issuu Se på Vålerengas stats, og hvordan VG og NTB-børssettingen forholder seg til fotmob-skåre for ham og andre spillere. Talentfull? Javisst. God? Ja. God nok for oss? Vel, rotasjonsspiller for Vecchia og Holse, som begge er bedre, men de er jo også våre to beste spillere.
"Thiago" er det jo vanskelig for meg å vurdere så veldig, jeg har jo av naturlige årsaker ikke sett ham så mye, men han framstår jo rent ferdighetsmessig som en veldig interessant ung spiller. Hadde gjerne hatt ham i klubben ja, både på ren kvalitet og fordi vi ikke har noen talenter i den posisjonen (som jeg tror han er best i, altså ikke sentralt). Tviler egentlig ikke på det fotballmessige talentet. Jeg lurer mer på om han per nå har hode til å bli ordentlig god, eller om han er typen som må få seg en smell før han skjønner hva som skal til, ref. Botheim.
Ellers: Fanboy som skjellsord på et fotballforum der du er inne som ....representant, la oss si, for eget lag og lovpriser alle VIF-spilleres ferdigheter? Jeg er jo sikkert en fanboy jeg, jeg er jo her, men hva i alle dager er du, om ikke akkurat det? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Talent Senior
|
Posted: 27.01.2022 11:06 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Hadde vel fort havnet litt mellom 2 stoler i en slik formasjon, hvor han sannsynligvis er for svak defensivt til å spille vingback og har litt feil ferdigheter til en fremskutt midtbaneposisjon. |
Du mener vel falt gjennom to stoler?  |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 27.01.2022 11:14 Post subject: |
|
|
Marcus Mathisen burde vel være på radaren vår? 25 år dansk stopper i trebackslinje i Sirius. Relativt godt tempo til stopper å være, og ikke fullstendig uvenn med ballen.
Eller så kan vi prøve oss på en gammel ligakjenning - Daniel Grétarsson. Den 26 år gamle islendingen ser ut til å slite benken i Blackpool for tiden, og da må det vel friste med en retur til kjente omgivelser og spilletid?
Mer i tråd med vår tilsynelatende nye overgangsstrategi ville det vært naturlig å se på Robin Tihi. Den 19 år gamle finnen er sett på som et utviklingsprospekt i AIK og er foreløpig på utlån til IFK Värnamo ut året. Han har riktignok kontrakt med AIK ut 2024, men det skader ikke å prøve seg. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 27.01.2022 13:31 Post subject: |
|
|
Marcus Mathisen er en grei midtstopper, men fra YouTube videoer ser det ut som han lider litt av Ballwatching syndromet som var noe av problemet vårt i fjor. Dårlig orientert på innlegg i forhold til motstandere, så ikke en oppgradering fra Eyolfsson og Hovland ser det ut til.
Daniel Grétarsson har jeg ikke sett noe særlig, men han har fått veldig lite spilletid i et middels Blackpool lag. Mulig han var god i Ålesund og blir god igjen av en restart. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 27.01.2022 18:39 Post subject: |
|
|
Benjamin Tiedemann Hansen til Molde, så da kan den ballen legges død i alle fall! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.01.2022 21:21 Post subject: |
|
|
Tror Reka syns at bosman-dansken er litt for gammel og kanskje litt for enkel med ballen. Molde har hatt mye bosman ut og må vel kompensere med litt bosman inn. |
|
Back to top |
|
 |
Talent Senior
|
Posted: 27.01.2022 22:06 Post subject: |
|
|
Mathias Jørgensen som har blitt nevnt her før signerte for Esbjerg i går. |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 28.01.2022 13:00 Post subject: |
|
|
Umulig å si, vis a vis Malmø så er det vel eventuelt mer spilletid vi kan vinne frem på. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 28.01.2022 14:01 Post subject: |
|
|
Han kommer jo fra en annen kultur! |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 28.01.2022 15:37 Post subject: |
|
|
Rosenborg har vært i dialog med LASK Linz den siste uken om Mamoudou Karamoko. Den unge spissen har ikke klart å finne seg til rette i Østerrike, og har derfor sett etter muligheter for mer spilletid andre steder. LASK har enda ikke mottatt noe offisielt bud fra trønderne. #ESL
fra twitter... |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 28.01.2022 15:45 Post subject: |
|
|
Rosenborg og Molde er i forhandlinger om en overgang for KRC Genk’s Carlos Cuesta.
Den høyreiste midtstopperen og hans agent har fått tillatelse av klubben til å forhandle med begge partene om personlige betingelser.
Det gjenstår nå og se om klubbene kan bli enig om summen #ELS
vår nye stopper kjempe ? |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 28.01.2022 15:51 Post subject: |
|
|
Det første er piss og det andre er piss.
Hvis du ser på Twitterkontoen det er hentet fra, ser det ut som en random, anonym konto som plutselig en dag våknet opp som journalist med masse inside. Ikke gå på sånt, please. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 28.01.2022 16:13 Post subject: |
|
|
Hvis man ser på bioen til nevnte twitterbruker så hevder vedkommende å være frilansjournalist for NordicSport. Twitterkontoen som er tagget i bioen hans har følgende beskrivelse:
"This is Dennis Österberg, Owner and CEO for the world's (the one and only) oldest and one of the largest athletics equipment manufacturer!"
Nordicsport driver altså å produserer diverse friidrettsutstyr.
SÃ¥ den twitterkontoen er bare piss, ikke noe vits i viderebringe de ryktene her inne tenker jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 28.01.2022 16:27 Post subject: |
|
|
Denne Cuesta er verdsatt til 7 millioner euro, så ikke noe særlig sjanse for at han blir å se i RBK drakt. |
|
Back to top |
|
 |
1917PR Junior
|
Posted: 29.01.2022 21:34 Post subject: |
|
|
Hva med å supplere midtforsvaret med Allan Tchaptcet? U16-landskamper for Frankrike, fikk sin debut for Southampton forrige sesong, og er nå kontraktsløs. Sterk og ok fart.
Er dog på prøvespill med FC Sochaux-Montbeliárd nå. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.01.2022 03:31 Post subject: |
|
|
" Studio A: Dette sier Vikings sportssjef tre dager før overgangsvinduet stenger "
https://www.aftenbladet.n...ngsvinduet
Stenger virkelig vinduet om noen få dager? Da haster det både med et par stoppere og en Emil erstatter. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 30.01.2022 09:17 Post subject: |
|
|
Er vel det internasjonale vinduet som stenger. Vi kan hente en stund til |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 30.01.2022 15:54 Post subject: |
|
|
Vi kan hente spillere frem til 31. mars, så ikke noe stress det nei. Derimot er jo sjansen betydelig mindre for å miste noen flere etter31. januar, når de fleste andre vinduer stenger. |
|
Back to top |
|
 |
Jitta138 Proff

|
Posted: 30.01.2022 16:21 Post subject: |
|
|
Here are two prospects from Turkish club Altinordu
Sami Satilmis CM - born 2004 - 3-4 mill NOK
Rahmi Kaya CB- born 2002 - 2-3 mill NOK
it is a Turkish second tier team that gets harvested by either Turkish top tier clubs or European mid-table teams. just a thought |
|
Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 31.01.2022 01:07 Post subject: |
|
|
Do you have any other information about those players, are they good? |
|
Back to top |
|
 |
RK Senior
|
Posted: 31.01.2022 17:02 Post subject: |
|
|
Vagt rykte på twitter om at Sigurd Rosted er på vei bort fra Brøndby.
https://twitter.com/Vegar...4212237314
Kan han være på vei til Rosenborg eller Molde?
Han var jo god kompis med Børkeeiet i Brøndby. |
|
Back to top |
|
 |
|