| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JB Veteran
Joined: 04 Aug 2013 Posts: 1057 Location: Holmedal, Årjäng, Sverige
|
Posted: 06.01.2022 09:30 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Strømøy burde vel heller blitt ansatt som speider. Gjort TV-karriere av å finne folk over hele kloden. |
Jeg satt med samme tanken Ratatorsk.. Tore «pÃ¥ sporet» Strømøy, med sin erfaring fra Ã¥ finne folk pÃ¥ de mest bortgjemte plasser i verden, mÃ¥ da være verdens beste scouter.. 😂😂 _________________ Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka. |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 06.01.2022 09:46 Post subject: |
|
|
| Hvorfor skal styreleder være en profilert person i det hele tatt? Noen som kan navnet på styreleder i VIF eller Glimt uten å google? i RBK har jo styreleder vært en av de største profilene de siste ti årene. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.01.2022 09:52 Post subject: |
|
|
Koteng kjenner mange rike. Gir mye penger i kassa.
Strømøy kjenner mange fattige (Tore på sporet....) Gir lite penger i kassa.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.01.2022 10:35 Post subject: |
|
|
| Bakklandet_Baill wrote: | | Hvorfor skal styreleder være en profilert person i det hele tatt? Noen som kan navnet på styreleder i VIF eller Glimt uten å google? i RBK har jo styreleder vært en av de største profilene de siste ti årene. |
Fordi klubben er idiotisk organisert på det sportslige. Så lenge man har dette tullet med at treneren skal rapportere til styret, og styret ansetter treneren, så vil styrelederen i RBK alltid havne i media. Da gir det seg selv at det er fordelaktig med en styreleder som har stått i stormen tidligere. Og helst er mindre klønete i mediahåndteringen enn Koteng er. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.01.2022 10:57 Post subject: |
|
|
| Zorbeltuss wrote: | Senior kunne vært interessant, men kontroversiell kanskje.
Må da finnes dyktige næringslivsledere i Trøndelag med tid og interesse. Viktigste er at styret får inn et par hoder med erfaring og kunnskap rundt strategiarbeid. |
Odd Reitan?  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.01.2022 10:59 Post subject: |
|
|
Eskelund er altså aktuell….
NFF dame med fortid i tidenes verste RBK-styre.
Heller henne enn sirkusklovnen Strømøy, men ser helst at det kommer en kjedelig men sterk og kompetent type utenfra. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 06.01.2022 11:04 Post subject: |
|
|
| Angående dette med sammenslåingen av Rosenborg damer og herrer, er det noen med litt innsikt i klubben som vet om dette bare er en formalitet? Eller er det en reell mulighet for at det kan bli avvist av medlemmene i en eller begge "klubbene"? |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 06.01.2022 11:07 Post subject: |
|
|
| Vanskelig å si tror jeg. Det må vel stemmes over, og klubben har nå godt over 2000 medlemmer. Inntrykket mitt er at det er delte meninger om teamet, men med så stor medlemsmasse så er det nok vanskelig å si hvorvidt det man selv opplever innenfor en begrenset gruppe er representativt for medlemsmassen som helhet. På kvinnesiden vil jeg kanskje tro det mer er en formalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2022 11:19 Post subject: |
|
|
- Mitt eneste svar er at dette er en prosess valgkomiteen styrer, svarer Karen Espelund på spørsmålet om hun kan være aktuell for styreledervervet i RBK.
Hun avviser dermed ikke at hun kan være interessert i styreledervervet. Etter det Nea Radio erfarer skal Espelund være en meget aktuell kandidat, og er et navn som har kommet opp i forbindelse med at det nå skal velges ny styreleder etter at Ivar Koteng meddelte at han ikke stiller til gjenvalg.
Les mer: - Denne prosessen styrer valgkomiteen
Etter at jeg skrev sitatsaken, har jeg begynt å lure litt på om jeg har overtolket den uthevede leddsetninga. Er rett og slett usikker på om Nea Radio faktisk har kilder på at Espelund er høyaktuell for valgkomiteen.
Me får sjå. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2022 11:25 Post subject: |
|
|
Kan være en dårlig omskriving av det de skrev i ingressen:
"Kilder i fotballmiljøet som Nea Radio har snakket med, viser til Espelund som en meget aktuell kandidat."
Og mulig upresist språk, det hadde kanskje vært bedre med at kildene ser på henne som en meget god kandidat eller åpenbar kandidat (i deres øyne). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2022 11:27 Post subject: |
|
|
| Ja, det var etter å ha lest ingressen på ny, at jeg begynte å stusse. Virker mer som om saken er innsalg av henne som kandidat. Men jeg lar sitatsaken stå. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.01.2022 11:46 Post subject: |
|
|
Nea Radio?
Samdal og Espelund er vel de to i styret som er mest aktuelle for opprykk gitt erfaring og slikt, skeptisk til begge da jeg tror vi nå trenger noen utenfra som ikke vil ha prestisje eller bare inngrodde vaner som kan vanskeligjøre å ta nødvendige grep. Litt som da Koteng kom inn og ryddet opp i økonomi og drift. Nå må vi ha noen som kan rydde opp i sportslig avdeling.
Jeg ville tenkt i retning Karl-Petter Løken som nevnt eller Eli Arnstad, Odd Reitan kunne vært interessant, men kanskje Ole Robert vil passe bedre.
Frode Solberg eller Ola By Rise hvis en vil ha noe annet enn næringslivsledere. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 06.01.2022 11:59 Post subject: |
|
|
Vil anta Espelund kun er aktuell kandidat om fusjonen går gjennom tidligere på kvelden. At hun da gir et ultimatum på årsmøtet.
Tror absolutt Espelund kan være en god kandidat, når det vi trenger er evnen til å bygge opp fotballdelen i Rosenborg. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.01.2022 12:16 Post subject: |
|
|
| Moltisanti wrote: | | Tror absolutt Espelund kan være en god kandidat, når det vi trenger er evnen til å bygge opp fotballdelen i Rosenborg. |
Det tror jeg ikke.
Espelund er i beste fall en ryddig dame med bein i nesa til å få ting gjort ordentlig og sørge for at noen har ansvar for å få bygget opp fotballdelen i Rosenborg og følge opp at de faktisk gjør det.
I verste fall så er hun en byråkrat med null forståelse for hva sportslig avdeling trenger og kun opptatt av fusjonen og tenker at Bratseth&co kan ha kontroll på herresiden.
Sannheten er vel et sted i mellom, sannsynligvis for mye i retning av å la ting være som de alltid har vært med Bratseth som museumsvokter. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 06.01.2022 12:23 Post subject: |
|
|
NRK erfarer: Hun kan bli ny styreleder i Rosenborg
| Quote: | | Etter det NRK kjenner til, har valgkomiteen rettet søkelyset mot Cecilie Gotaas Johnsen. Hun seiler nå opp som en av de heteste kandidatene til å bli ny styreleder i klubben. |
|
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2022 13:01 Post subject: |
|
|
Virker spennende, basert på at hun har vært toppidretsutøver selv men også at hun ifølge NRK er sjefstrateg i Equinor. Jeg vet egentlig ingenting om henne, men må ha gjort et bra inntrykk etter et år som ordinært styremedlem siden hun er kandidat til å bli styreleder.
Her er forøvrig intervju med henne før årsmøtet i fjor
| Gotaas Johnsen wrote: | – Jeg er veldig opptatt av hva som må gjøres for å oppnå suksess, innleder hun - når vi spør henne om hennes bidrag i et RBK-styre.
– Hva definerer suksess, både kortsiktig og langsiktig? Og hva kreves for å få til det? Det fascinerer meg, legger hun til.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 06.01.2022 13:14 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | ...at hun ifølge NRK er sjefstrateg i Equinor. |
Her er hun beæret som sjefsforsker i Equinor
Kan godt hende hun er blitt strateg siden denne ble publisert i fjor vår, altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 06.01.2022 13:21 Post subject: |
|
|
En av mange årsaker til at vår styreleder har vært en av de mest omtalte ressursene i klubben de siste 10 årene er jo at han til dels er kjent og skaper klikk for mediehusene. Tar gjerne i mot en totalt ukjent person som ikke mediene ser nytten av å grille annenhver dag. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 06.01.2022 13:21 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet mener jeg alle i styret bør gå. Alle. Gjerne gjennom mistillitsforslag. Men dersom man må leve med at noen av de fortsetter så er kanskje Gotaas Johnsen den det er enklest å forholde seg nøytral til. _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.01.2022 13:36 Post subject: |
|
|
| Hun slår meg umiddelbart som en mye bedre kandidat enn Tore på sporet eller Witzøe. Akademisk bakgrunn, toppidrettsbakgrunn og (kanskje) erfaring med å arbeide strategisk i bedrifter? Høres jo bra ut for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.01.2022 13:44 Post subject: |
|
|
..tar pragmatiske valg, som å ansette Rekdal . _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 06.01.2022 13:57 Post subject: |
|
|
Var derfor jeg skrev ifølge NRK også, fordi det stod en annen tittel i artikkelen fra i fjor. Der står det også at hun har hatt andre roller i Equinor tidligere, blant annet lederroller. Men i et så stort konsern så er det jo mange lederroller også da. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 06.01.2022 15:12 Post subject: |
|
|
| Der ja. Der er vi på det nivået vi bør være, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.01.2022 15:40 Post subject: |
|
|
Google gir ingen svar, ikke noen linkedinprofil eller info fra Equinor om stillingstittel. Forskningsjef for opp/nedstrømsteknologi betyr vel at hun leder de som holder på med det feltet (og det høres ut som et ganske bredt og viktig felt for Equinor), men det var stillingstittelen hennes for to år siden, så kan ha flyttet over til strategiavdelingen nå.
Det aner meg at valgkomitèen driver og sjekker ut referanser og det er dette media har fått tips om. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-medlem Junior
|
Posted: 06.01.2022 16:00 Post subject: |
|
|
RBK har over 2000 medlemmer. Jeg føler meg sikker på at det blant dem finnes svært gode kandidater som blir oversett fordi de ikke er kjendiser fra før.
Vi må etter mitt syn legge fra oss denne praksisen med at RBKs styreleder og øvrige styremedlemmer kun kan velges om de er kjente navn fra før. Det som bør vektlegges mer enn noe annet er hvilke egenskaper man har for vervet.
Det er altfor lettvint av valgkomitéen å bare gå etter kjendisnavn hele tiden. De burde gjøre en grundigere jobb enn som så. _________________ "Eggheads of the world unite, you have nothing to lose but your yolks."
–Adlai Stevenson II |
|
| Back to top |
|
 |
|