| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 21.12.2021 12:59 Post subject: |
|
|
| Hovland på vei til Høgmo og Hacken, så ingen 2års kontrakt i RBK iaf. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 21.12.2021 13:01 Post subject: |
|
|
Er det sant? Woooohoo! Vi tar det lille vi får. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 21.12.2021 13:06 Post subject: |
|
|
| Håper dette skyldes at Reka har noen tanker rundt dette og har vært kjapt ute med å sende noen signaler. Han må jo ha sett noen RBK kamper i år. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.12.2021 13:10 Post subject: |
|
|
Da skulle Reka fått et lite pluss i boka. Men nå har jo flere trenere her vraket Hovland på et tidspunkt, sikkert på bakgrunn av prestasjonene i kampene de har sett. Og så satt ham inn igjen i håp om at statusen i troppen skulle manifestere seg i trygghet for laget på banen. Forskjellen her er at det ikke er så likefrem å bare plukke ham tilbake igjen fra Häcken når man får skräcken. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.12.2021 13:11 Post subject: |
|
|
Kunne tenkt meg noe typ dette:
Reitan, Henriksen, Ejolf/ny stopper, Pereira
Holse, Tagseth, Skarsem (Skjelbred)
Ceïde, Holm, Vecchia
Knutsen ville fått mye av dette, men usikker på om Rekdal vil lykkes noe bedre enn Hareide. |
|
| Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 21.12.2021 13:15 Post subject: |
|
|
| Reknett vil vel helst spille med 3 bak (de facto 5)? Ser også for meg at Dino foretrekkes hvis taktikken er lange baller og inshallah. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 21.12.2021 13:24 Post subject: |
|
|
| [Slettet da foretrukket startellever hadde 12 spillere] |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.12.2021 13:26 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke Skarsem er i nærheten av god nok til å være førstevalg som indreløper, og spesielt ikke når Carlo er den andre indreløperen. Dessverre. Han står mest i pasningsskygge når han ikke har ball, og bidrar ikke med så mye mer enn god ballkontroll når han får den.
Men nå tror jeg heller ikke Rekdal kommer til å spille 4-3-3 til å begynne med, men heller kjøre en av trebacksformasjonene han ønsket å bruke i Ham/Kam. Det er neppe særlig gunstig for ham å skulle begynne i 'malen' til Rosenborg, for da vil han med en gang vurderes i detalj opp mot folk han ikke tåler sammenligning med. Beste sjansen han har er å spille noe helt annet, som han behersker selv, men ikke noe publikum hater. Da er 4-4-2 ute, og 3-4-3 inne, og så får han håpe at han klarer å både vinne noen kamper og score noen mål i starten.
Det er neppe noe særlig godt nytt for Skarsem, som nok passer dårligere enn de fleste i en midtbaneduo i 3-4-3, og automatisk blir 2/3/4-valg i en 3-4-1-2. Da er han fort backupspiller, enten på kant eller som framskutt midtbane.
Det betyr nok også at minst én av Ceïde, Dino og Holm havner på benken, og der vil vel de fleste rangere forhåpningene sine på en annen måte enn sannsynlighetene. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.12.2021 13:34 Post subject: |
|
|
| Skarsem har det klassiske indreløperdrivet som jeg vil se i den posisjonen. Han ville herjet i Glimt/under Knutsen, men ja, med folk som Hareide og Rekdal bak roret så vil han nok ikke bli noe særlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.12.2021 13:41 Post subject: |
|
|
| Nei kommer sikkert til å være dritt. Kan egentlig bare legge opp hvis han ikke kan spille for Norges stolthet BG. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 21.12.2021 13:43 Post subject: |
|
|
Her blir det nok en 3-4-2-1 ala Turchel/Conte i starten, kan ikke se for meg at man kjører 4-3-3 eller 5-2-3 (3-4-3 blir til 5-4-1 i forsvar og ikke 5-2-3). Så får man håpe at Rekdal ikke vingler men faktisk kjører på det han kan og som fungerte greit hos HamKam. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.12.2021 13:44 Post subject: |
|
|
Skarsem ville vært selvskreven på min midtbane som indreløper.
Holse ville ikke fått plass sånn uten videre.
Hva Reka velger er usikkert.
I en 5er på midtbanen kan kanskje Holse spilt ytterst!.
Rekdal sa i praten med Rasmus at det ville bli 3 frem.
Er det å håpe at Dino ikke er en av dem!.
Jeg tror det blir Vecchia - Holm - Ceide. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 21.12.2021 13:55 Post subject: |
|
|
| Pirlo wrote: | | [Slettet da foretrukket startellever hadde 12 spillere] |
Brukbar sjangs for medalje om ikke annet. |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 21.12.2021 14:03 Post subject: |
|
|
| Henriksen og hans prestasjoner i høst har vært svært urovekkende. Han må seriøst opp flere knepp om han skal benyttes til noe fornuftig neste år. I en ny og god duo - understreker god - i midten så må det fylles på med komplementære ferdigheter (særlig tempo og duellstyrke) som knapt nok finnes tilgjengelig med RBK sine finansielle muskler pt. Og i hvert fall ikke i nåværende stall. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 21.12.2021 14:20 Post subject: |
|
|
Kan se for meg en 3-4-3 fungere fint:
Reitan - Vagic/Eyjolfsson - Augustinsson
Andersson - Henriksen - Tagseth - Pereira
Holse - Noah - Vecchia
Der Reitan og Augustinsson kan spille både sidestopper og vingback avhengig av hvilke stoppere vi får inn. Holse som ving er mer akseptabelt i denne formasjonen enn 4-3-3, ettersom vingbackene kommer så tidlig opp i banen at vingene kan komme inn og diktere spillet. Jeg tror også det passer Henriksen mer å spille i en duo på midten kontra som anker. Han er bedre når han får lov til å dekke mye rom på egenhånd. Som anker trekker han ned tempoet for mye med ballen i beina. Hoff og Skjelbred har tidligere vist at de mestrer en toer på midten også. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.12.2021 14:32 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Reitan som stopper er litt vondfot. Synes ikke han har duellkraften, samt at vi mister hans offensive bidrag (mange assists i år). Og Adam Andersson er best som back-up-spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 21.12.2021 14:54 Post subject: |
|
|
| Hadde vært gøy med 4-3-3/3-4-3 a la Italia i EM, men vi har vel ikke folk med kapasitet eller ferdigheter til det... |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 21.12.2021 15:12 Post subject: |
|
|
| Det viktigste må nå være at Rekdal benker Dino. Håper for guds skyld at ikke han også har fått i seg noen av Dinos magiske virkelighetsoppfatningspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.12.2021 15:16 Post subject: |
|
|
Frigård har vel hatt Holm-Ceide-Tagseth innom landslaget. Så der er et håp om at Dino selges?. Ev benkes _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 21.12.2021 15:22 Post subject: |
|
|
| Selg Dino og legg alle pengene i en skikkelig midtstopper! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 21.12.2021 15:27 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: | | Her blir det nok en 3-4-2-1 ala Turchel/Conte i starten, kan ikke se for meg at man kjører 4-3-3 eller 5-2-3 (3-4-3 blir til 5-4-1 i forsvar og ikke 5-2-3). Så får man håpe at Rekdal ikke vingler men faktisk kjører på det han kan og som fungerte greit hos HamKam. |
5-4-1 i forsvar ja, poenget mitt var at et Rekdal-lag neppe kjører på med en 'ekte' 3-4-3 i angrep heller, slik at vi i praksis snakker om en 5-2-3/5-4-1 med typiske vingbacker, ikke brede midtbanespillere eller vinger, ytterst.
Jeg liker 3-4-2-1 veldig godt sjøl, hadde ikke hatt noe imot å se den formasjonen i Rosenborg, dessverre får vi et antallsproblem overalt på banen, med for få stoppere, og for mange midtbanespillere og angripere, spesielt slik jeg tror Rekdal vil sette den opp. Min crazy offensive vri på den:
Hansen
Reitan - Henriksen - Augustinsson
Ceïde - Skjelbred - Tagseth - Pereira
Holse - Vecchia
Holm
Ceïde drilles knallhardt i ren mental innstilling defensivt, og får herje fritt og settes opp med mye plass offensivt mens gjenvinnerne gjenvinner på midten. Støttes av Reitan defensivt, og er først og fremst en offensiv spiller som må gjøre en jobb defensivt. Pereira holder mer balanse uten ball. Holse og Vecchia eier mellomrommet, men stikker også inn bak. Holm toveisspiss. Skummelt offensivt lag som jeg tror kan score mye mål, defensivt hadde det nok vært stas med en ny stopper inn, minst. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 21.12.2021 15:44 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Selg Dino og legg alle pengene i en skikkelig midtstopper! |
Alle pengene? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.12.2021 22:00 Post subject: |
|
|
Glimt har vel snart solgt spillere for 200 Mill!!!.
De kan kjøpe mye bedre spillere for de pengene enn de som forsvinner.
80 Mill for Botheim jeezes.
Du får kjøpt mye mye bedre spillere for 20 Mill mener jeg.
Dette kan bli vanskeligere enn jeg trodde..
Glimt er jo nå loaded med cash. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 21.12.2021 22:20 Post subject: |
|
|
Men hvis de skal hente spillere av tilsvarende kaliber som dro så må de jo bruke mye av de pengene der og jeg tror de heller vil prøve å handle smart igjen, men blir vel å forsyne seg fra rundt omkring i eliteserien istedenfor OBOS.
Så det blir vel å bygge opp litt på nytt igjen, men med høyere kvalitet på det de handler inn enn de normalt har hatt budsjett til.
RBK skal vel ha litt solidaritetspenger av de 80 vil jeg tro, isåfall så er det jo bra for oss at Botheim dro til Glimt da, selv om krim-Jim snøt oss for en liten videresalgsklausul. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.12.2021 22:39 Post subject: |
|
|
Joda, det er syke summer, men pengene skal forvaltes over tid. Det har hittil ingen norske klubber klart.
Det er åpenbart snakk om mindre summer, men Sarpsborg 08 spadde millioner inn i kassa etter sportslig suksess hjemme og i Europa, samt påfølgende spillersalg. Krepin Diatta alene gikk for rundt 30 millioner. Det var ikke måte på hvor riktig alt ble gjort i Østfold, mediene overgikk hverandre i superlativer, og alle skulle liksom lære å drive butikk av de blå. Så gikk det fort ned igjen, og nå er de mer eller mindre etablert som et ytterst middels Eliteserie-lag. Stabæk med sin sportslige suksess, lukrative spillersalg, Blue Dream Arena-planer og pengesterke folk i ryggen, hadde en lignende kurve. Og for den saks skyld oss, bare med en vesentlig lenger og flatere sinusbølge.
VIF skrøt for en del år siden over å ha fått inn en økonom som hadde revolusjonert økonomien ved å bryte ned budsjettet og dele opp i poster på en spesiell måte som gjorde at økonomioversikten nå var bunnsolid. For to(?) år siden måtte de ringe Trøim for å høre hvor mye han kunne avse før de kunne sette opp budsjettet.
Ikke en gang Molde med sin jevne og langsiktige kontantstrøm fra Røkke (ifølge en utregning jeg leste for noen år siden hadde det da passert milliarden - stadion inkludert - og det var blant annet før Skullerud fikk 125 millioner i velkomstgave) har klart å etablere seg som noe maktsentrum.
Noen må nødvendigvis være først, og vi kan ikke uten videre tillegge Glimts fremtid noe som helst, men statistisk sett ligger det i norske klubbers natur å komme ned som en skinnfell. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|