View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.12.2021 20:56 Post subject: |
|
|
Når man åpner ballet med å proklamere at Kjetil Rekdal kommer til å ta seriegull med Rosenborg i 2022 og begrunner dette med at det er kun Ståle Solbakken som har hans evne i kampledelse då må man faen tåle å bli kalt et troll. Eventuellt idiot.
Og det fortsetter med et godt gammelt NFF-postulat, "bli defensivt trygg først og angrepsfotball etterpå". Har vi ikke nettopp hatt to (og en halv, om vi tar med siste del av Kåretiden) trenere som har fokusert på defensiv trygghet uten at det har hjulpet det spor?
Les historie sier du, nå er det veldig godt etablert at Rekdals seriegull kom i en usedvanlig svak sesong selv til Tippeligaen å være og at samme poengsum i snitt i en normalsesong ikke holder til medalje engang. Er det den historien du mener?
Men denne gangen kommer det til å fungere!
Snakkes.
Sånn, blir svadabrigaden fornøyd nå eller? _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Last edited by Mustrum Ridcully on 16.12.2021 20:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.12.2021 20:57 Post subject: |
|
|
Rbkforaltid.
Alle tilgjengelige.
Hvor mange dødball mål de har scoret .
Hvordan de spiller seg ut ?.
Hvordan de bruker midtbane ?.
Hvordan de forsvare seg meg 3 eller 5 bak?
Bare spør hvis du lurer på noe _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.12.2021 20:59 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | Vi har Hareide nå.
|
Åja. Men da er det bra at vi kan bytte ut Hareide med Rekdal da - og endelig få en sterk leder med vinnermentalitet da. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 16.12.2021 21:00 Post subject: |
|
|
Ja, ikke sant.  _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:03 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Toget.
Tror du ikke helt har fått med deg RBK historien. Hvem vi er og hva vi ønsker å være.
Hamren ga oss gullet og det kunne sikkert også Steve Bruce og Roy hodgen gjort.
Se kamper fra den tiden vi kjørte over olympiakos meg 5-0 og sikkert også de beste Glimt kampene i ES så forstår du hvorfor Rekdal aldri bør være i RBK |
Tiden da vi kjørte over Olympiakos med 5-0 er historie. Det var i en tid det økonomien i Norge ikke var fullstendig akterutseilt i forhold til resten av Europa. Man kan kanskje høvle over europeisk motstand i enkeltkamper, men vi må slutte å leve i fortiden. Fotballen og dens premisser er endret radikalt. Vi rundspilte Viking på Lerkendal og vant 5-0. Man trodde RBK skulle kjempe om gullet, og Viking slite med å holde seg. Fotball er ikke matematikk. Om klubben hadde fått orden på forsvarsspillet i årets serie, så hadde vi mest sannsynlig vært med i kampen om gullet. Nivået er ikke bedre enn det. Selvtillit er nøkkelen. Den må skapes. Det gjør man med gode prestasjoner, og gode opplevelser. Det er mange trenere som kan få til godt angrepsspill. Men man er avhengig av et godt forsvarsspill for å få det til. Norge har aldri spilt mer underholdende og fremoverrettet enn i perioden til Drillo på 90-tallet. Drillo er prototypen på en trener med fokus på det defensive, men han er også en meget god taktiker som er opptatt av å komme raskt fremover, utnytte svakheter hos motstander og vinne kamper. Det resulterte i 10-0 mot San Marino, to VM-sluttspill og andre plass på FIFA rankingen.
Synes det er fascinerende at folk sitter med all sannhet og fasit i hånd, og konkluderer med at vår neste trener er fullstendig udugelig på underholdende fotball, og bare kan forsvarsspill. Selv om spillere som har spilt i klubber han har trent sier noe annet. Man insinuerer at folk ikke kan endre seg eller utvikle seg. At man kjenner alle faktorer rundt jobbsituasjoner og avgjørelser som er tatt på trening og kamp. At treneren er usympatisk og usmakelig som type, selv om man kun kjenner vedkommende gjennom media. Det er et ganske snevert grunnlag å bedømme folk på.
Dersom jeg skulle bedømme personene bak brukernavnene her på forumet, utfra hva som blir skrevet her, så vil jeg mest sannsynlig bomme kraftig på veldig mange. Jeg tipper nemlig at familie, venner og kollegaer vil ha et litt annet bilde av disse personene, fordi de ser dem i en annen sammenheng. Håper ihvertfall at dette ikke er den daglige kommunikasjonsformen til folk på forumet. Syns faktisk at mye av det som blir skrevet på forumet nå er både urettferdig, spekulativt og lite nyansert.
Det er selvsagt lov å være uenig, men man kan vel kommunisere det uten å tråkke folk ned i dritten. Hvor mange er det her inne som faktisk vet hvordan Rekdal tenker og ønsker å spille fotball? Hvem har snakket med han og diskutert hvordan fotball skal spilles? Personlig altså. Ikke at man har hørt via en som har snakket med en som har sett en trening i Vålerenga i 2015. Det er nemlig ikke så interessant, da det er historie! |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 16.12.2021 21:06 Post subject: |
|
|
Her var det mye rart, gitt.
Ingen som husker Rekdals 5 minutters uavbrutte tirade mot Rosenborg på Fotballxtra? Gi en sjanse til en uproff sinnamann som elsker gambling og pærebrus, i tillegg til at styret får fortsette med å rasere klubben i mitt hjerte?
Ikke faen. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 16.12.2021 21:10 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: |
Tiden da vi kjørte over Olympiakos med 5-0 er historie. |
Spesiell ting å få seg til å skrive så kort tid etter at Bodø/Glimt (!?) slår Roma 6-1. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.12.2021 21:11 Post subject: |
|
|
Det vil alltid være en del av befolkningen som foretrekker en "sterk leder" som "snakker rett fra levra" i troen på at det er løsningen på hva enn problemet er, om det så er snakk om politikere eller andre ledere. Rekdal har jo alltid hatt sine fans på diverse fotballfora.
For de av oss som ikke er så fascinert av en bestemt lederstil at vi ser forbi alle andre egenskaper, er det jo helt opplagt at Rekdal på papiret er et uforståelig valg.
- Han har ikke særlig gode resultater å vise til
- Han har en helt annen fotballfilosofi enn den klubben sies å bygge på
- Han er ikke særlig utviklende; vi har mange unge spillere
- Han har dårlig personkjemi med dyktige fagfolk i klubben (les: Hansen)
- Han har et dårlig forhold til klubben og fansen fra før av
- Han har en metodikk som er ukjent for klubben; han er mer manager enn trener. Det har ofte vært mye klaging på lav intensitet på treningene og at han ikke involverer seg. Det virker ikke som prosessen har vært særlig tilpasset dette. Det gjør det jo desto viktigere at de andre trenerne er dyktige nok.
- Det er utenomsportslige usikkerhetsmomenter. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:14 Post subject: |
|
|
Resten må gå fan account wrote: | Ratatosk wrote: |
Spesiell ting å få seg til å skrive så kort tid etter at Bodø/Glimt (!?) slår Roma 6-1. | Jeg skrev også «man kan kanskje høvle over europeisk motstand i enkeltkamper» sånn at det er sagt. Der ligger mellom annet den B/G -Roma kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:20 Post subject: |
|
|
Largactyl wrote: | Her var det mye rart, gitt.
Ingen som husker Rekdals 5 minutters uavbrutte tirade mot Rosenborg på Fotballxtra? Gi en sjanse til en uproff sinnamann som elsker gambling og pærebrus, i tillegg til at styret får fortsette med å rasere klubben i mitt hjerte?
Ikke faen. |
Hva ble sagt i denne tiraden? At klubben underpresterer? At laget ikke har en plan? Uinspirerende? Dårlig innsats? Elendig spillerlogistikk? Flaut spill?
I såfall er han jo enig med de aller fleste supporterne! |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 16.12.2021 21:27 Post subject: |
|
|
Nå husker ikke jeg alle utblåsningene Rekdal har hatt mot oss, men det gikk stort sett i at det var utrettferdig og at vi hadde dommerne med oss, kjøpeklubb bla bla. Bla.
Vi snakker altså om uttalelser som skjedde når vi var vesentlig bedre enn det vi er i dag. De verste tiradene kom vel pre-2010 tipper jeg. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:35 Post subject: |
|
|
Mustrum Ridcully wrote: | Nå husker ikke jeg alle utblåsningene Rekdal har hatt mot oss, men det gikk stort sett i at det var utrettferdig og at vi hadde dommerne med oss, kjøpeklubb bla bla. Bla.
Vi snakker altså om uttalelser som skjedde når vi var vesentlig bedre enn det vi er i dag. De verste tiradene kom vel pre-2010 tipper jeg. |
Det er prisen man betaler for å være en toppklubb. Slike utsagn er misunnelse, unnskyldninger og noen ganger taktikk. Er ikke fan av dette selv, bare så det er sagt, men jeg velger tenke at mye har skjedd på 10 år! Tror jeg sa en del ting for ti år siden, som jeg ikke nødvendigvis ville sagt i dag! |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:36 Post subject: |
|
|
Ratatorsk
Til dit litt lange innlegg så kjenner jeg at jeg ikke orker kommentere og balansere ut alt. Vil nøye meg med å si at ingen tid er forbi. Selv ikke tiden når Bodø Glimt kjører over Roma mef god gammel RBK fotball, med middelmådige spillere.
Så sånn er det med det. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:38 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Hvor mange er det her inne som faktisk vet hvordan Rekdal tenker og ønsker å spille fotball? Hvem har snakket med han og diskutert hvordan fotball skal spilles? Personlig altså. Ikke at man har hørt via en som har snakket med en som har sett en trening i Vålerenga i 2015. Det er nemlig ikke så interessant, da det er historie! |
Nå har det seg faktisk slik at Rekdal har vært trener i 20 år. Han er i så måte ikke et ubeskrevet blad som trener. Hva han måtte finne på å si i personlige samtaler og diskusjoner er ikke så relevant ettersom at hele hans 20 år lange trenergjerning har vist at han står for en viss type fotball.
Videre så er det jo litt søtt at enkelte tror at Rekdal, som er en mindre attraktiv versjon av Hareide med enda dårligere resultater, skal få til det Hareide har mislykkes med. Hva er det som tilsier at Rekdal skal få det til? Fordi han er flink på defensiv organisering? Fordi han har vinnermentalitet? Alle argumentene jeg ser som er pro-Rekdal kan man også tilskrive Hareide. Det prosjektet gikk i dass. Da burde det kanskje være på tide å prøve en annen tilnærming? _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:46 Post subject: |
|
|
Mitt poeng er at det går an å hverken være bastant for eller imot, men la treneren og det støtteapparatet få lov til å vise hva de får til på feltet. Veldig få jeg kjenner som blir mye bedre av at alle rundt henger opp bannere og roper og skriker om hvor udugelig man er, og blir bedt om å pelle seg bort. Da lager man ufattelige dårlige arbeidsvilkår. Det blir som om man får karakter på en skoleeksamen før man har levert inn oppgaven! Basert på at den forrige oppgaven ikke var så god. Men men. Folk må bare utebli fra kamper og boikotte treneren hvis man tror det hjelper noe særlig. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:54 Post subject: |
|
|
Nå er vel kritikken rettet mot styret, ikke Reknet _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.12.2021 21:56 Post subject: |
|
|
Nordens Lokomotiv wrote: | Nå er vel kritikken rettet mot styret, ikke Reknet |
Joda, forstår det. Men tror ikke Rekdal vil føle seg veldig velkommen slik jeg tolker det! |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 16.12.2021 21:59 Post subject: |
|
|
Er mange videoer der ute om man vil bli kjent med stilen til Rekdal da.
https://youtu.be/lxr_iUg3MvQ
Det er jo underholdende med en sint møring da 😛
«Pablo! Forget Spanish clubs, Italian clubs. You’re playing here.” |
|
Back to top |
|
 |
|
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 16.12.2021 22:04 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Nordens Lokomotiv wrote: | Nå er vel kritikken rettet mot styret, ikke Reknet |
Joda, forstår det. Men tror ikke Rekdal vil føle seg veldig velkommen slik jeg tolker det! |
So? Rekdal er en voksen person som evner å forstå at kritikk mot styret er kritikk mot styret. Ikke lag offer av mannen. |
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 16.12.2021 22:10 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er urimelig å vurdere Rekdal som trener ut fra hva han gjorde for 20 og 10 år siden. Trenere utvikler seg de også. Selv hvordan han var for 3-5 år siden behøver ikke å gjenspeile dagens Rekdal.
Det mange pent hopper over er at som pragmatiker handler det om å få mest mulig igjen ut fra forutsetningene man har. Det innebærer at du som trener ikke alltid kan spille angrepsvillig fotball. Fotballen som spilles må ta utgangspunkt i spillerne du har - både individuelle ferdigheter og kvaliteten på det kollektive er viktig.
Med Haaland på topp hadde enhver eliteserietrener kunne spilt angrepsvillig fotball. Der samme med Van Dijk som stopper.
Jeg ser ingen grunn til ikke å gi Rekdal en sjanse. Jeg var langt mer skuffet når de skulle hooke Pep og endte opp med Horneland. Rekdal er helt sikkert i det sjiktet vi kunne få ut fra tilgjengelighet, pris og kompetanse.
At trenerjobben i RBK ikke er spesielt attraktiv er dessverre ganske åpenbart. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 16.12.2021 22:14 Post subject: |
|
|
Resten må gå fan account wrote: | Ratatosk wrote: |
Spesiell ting å få seg til å skrive så kort tid etter at Bodø/Glimt (!?) slår Roma 6-1. |
Bodø/Glimts seier over reservelaget til Roma i ECL kan nok ikke sammenlignes helt med Rosenborgs triumfer mot topp motstand i mesterligaen "før i tiden". |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.12.2021 22:15 Post subject: |
|
|
Koteng har samlet klakkørene i styret for å be dem velsigne at han bruker klubbens siste rest av økonomisk handlingsrom for å kjøpe fri Geir Frigård?
Quote: | I forkant av møtet på Brakka hadde Koteng vært på Hamar og forhandlet med Kjetil Rekdal.
– TV2 har meldt om enighet med Rekdal?
- Da vet de mer enn oss.
– Så det stemmer ikke? Dere er ikke enige med noen?
- Nei, vi er ikke enige med noen. Vi opptrer slik at vi ikke er enige med noen før alt er i orden.
TV2 meldte altså torsdag ettermiddag at Koteng & co er enige med Rekdal.
Onsdag meldte Adresseavisen at Rekdal ønsker å få med seg sin assistent i HamKam, Geir Frigård. Adresseavisen vet at RBK jobber med å få Frigård til Trondheim. |
Adressa: "Rett fra Hamar til ekstra RBK-styremøte: - Vi er ikke enige"
Edit: Linket til artikkel. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 16.12.2021 22:20; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.12.2021 22:16 Post subject: |
|
|
Rekdal til Hulsker: «Du skulle vært assistenttrener du. Ville blitt sendt opp på tribunen annenhver kamp.»
https://youtu.be/nHCcQ0P4Tmk |
|
Back to top |
|
 |
|