| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
6% |
[ 5 ] |
| Reitan |
|
5% |
[ 4 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Hovland |
|
2% |
[ 2 ] |
| Andersson |
|
22% |
[ 18 ] |
| Skarsem |
|
1% |
[ 1 ] |
| Hoff |
|
11% |
[ 9 ] |
| Konradsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Holse |
|
3% |
[ 3 ] |
| Islamovic |
|
1% |
[ 1 ] |
| Ceide |
|
3% |
[ 3 ] |
| Holm |
|
40% |
[ 32 ] |
| Vecchia |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 79 |
|
| Author |
Message |
Valderrama Rutinert
|
Posted: 15.08.2021 20:18 Post subject: |
|
|
| Full kontroll og 2-0 i fjor, så vidt jeg kan huske. |
|
| Back to top |
|
 |
Pappelg Veteran

|
Posted: 15.08.2021 20:20 Post subject: |
|
|
Fornøyd med 3p, og kampen ble litt som ventet. Bare skuffende at vi ikke klarer å kontrollere kampen på 2-0 men slipper de inn igjen. Og litt skremmende forsvarsspill, det mangler litt kalde hoder i sånne situasjoner, men må jo gi Mjøndalen cred for å gi alt også da når vi først gir bort målet på 2-0. Ellers er det utrolig at Dino har sånn klippekort, nå som til og med Åge må se hva Holm gjør der ute, 10x bedre enn Dino på alt. Utrolig digg at Molde tapte. Håper at vi fortsetter den ubeseiret rekka på Torsdag nå  |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 15.08.2021 20:21 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: | | Nå fikk vi hvilt både Tagseth og Tettey på midtbanen i dag samt at vi fikk rullert på flere spillere. Og vi fikk med oss 3 poeng. Molde tapte. Jo da, mye positivt å ta med seg fra i dag. Vi får ikke gjort noe med at vi vant i dag, uansett hvor mye vi syter her inne. |
Skriving er den beste form for terapi, men med seier for oss og tap for Molde så burde det være unødvendig å påpeke hvor dårlige enkelte av våre er. I beste Brann-sjargong så kan vi si at det er upassende å påpeke at dama var stygg som juling om kompisen endelig fikk seg. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 15.08.2021 20:21 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Hvorfor får Konradsen spille? |
Han scorer mål, sjø...
Last edited by larsarus on 15.08.2021 20:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 15.08.2021 20:23 Post subject: |
|
|
Noah Holm ser bra ut og imponerte i de minuttene han fikk i dag. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 15.08.2021 20:24 Post subject: |
|
|
Synes det er vanskelig å peke på en banens beste i dag. Min stemme gikk til Holm til slutt. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 15.08.2021 20:34 Post subject: |
|
|
| Fra tribunen så gir jeg Holse BB. Fortsatt en av få som tar med ballen fremover når vi vinner, holder godt på ballen og vender opp i vanskelige situasjoner. Uten han hadde 1. omg blitt stygg for vår del. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.08.2021 20:34 Post subject: |
|
|
| Synes vi spilte slik vi bør forvente de første 20 minuttene i 2.omg, men så dabbet det av. Dino er så svak at det er uforståelig at han har klippekort. Nå har vi sett han i form og det er ikke mye å skryte av, en særdeles begrenset spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 15.08.2021 20:40 Post subject: |
|
|
Akkurat idet strømmen gikk på mobilen mente jeg at jeg leste «Mjøndalen vil beholde Islamovitch!» på forsiden av rbkweb.
Nå har jeg strøm. Ser jeg leste feil dessverre. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 15.08.2021 20:42 Post subject: |
|
|
| Ble Hansen BB for meg - uten han hadde dette blitt tap. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 15.08.2021 20:46 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Ratatosk wrote: | | Hvorfor får Konradsen spille? |
Han scorer mål, sjø... |
Stemmer det! En enkeltmannsprestasjon av dimensjoner. Ikke mange som gjør det etter han. Utenom målet så synes jeg han virker treg både i frekvens og pasningsspillet! |
|
| Back to top |
|
 |
Driblevækk Veteran
|
Posted: 15.08.2021 20:50 Post subject: |
|
|
Vinne neste kamp så er det 5 poeng opp til
Molde. Kjør da  _________________ Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS) |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 15.08.2021 20:50 Post subject: |
|
|
| Andersson ganske klart banens beste for meg i dag. Gjør veldig mye smart med ball. Pen assist. Ellers en real møkkakamp mot et lag som helst bare vil bryte. Deilig å vinne, og med MFKs tap er det kanskje nok til at det blir litt spennende utover høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 15.08.2021 20:57 Post subject: |
|
|
| Bye wrote: | | Det er så hinsides irriterende å se på Dinos kroppspråk. Det er nok derfor han får niks og nada og gå på hos mange. |
Nei, hadde han vært god hadde vi tolerert mye. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.08.2021 20:59 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: | | Orion Pax sto og sjegget seg der på tribunen også ser jeg, omtrent hjemmebane for han det der. |
Stemmer det, var visst på tv på begge scoringene fikk jeg høre. Bor sånn roughly mellom hjemmebanene til Godset og Mjøndalen så da ble det endelig kamp igjen!
Ikke mye å rope hurra for utover de tre poengene, men Noah er på vei til å bli et skikkelig beist! Gleder meg til å følge med på ham! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 15.08.2021 21:02 Post subject: |
|
|
| eksil wrote: | | Når vi endelig møter «god» motstand ser vi altså slik ut. |
Dette er ikke bra. Forsvar med Holmer er forferdelig. Midtbanen ble i dag helt uten kreativitet. Hansen med stadige elendige utspill og Dino på topp og det er for dårlig. Også skuffet over Reitan, blir for enkel.
Oppsummering av det negative. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 15.08.2021 21:05 Post subject: |
|
|
Synes ikke vi kan være bekjent av å slite mot ett av ligaens svakeste lag.
Hvorfor blir det slik ? Problemet er at vi tillater Mjøndalen å spille på det de kam, lange baller og dødballer. Dette skjer fordi vi ikke klarer å holde i ballen selv og la bruntrøyene løpe imellom. For å ta ett eksempel i det 85 minutt der ethvert ballsikkert lag ville ha spilt av kampen.
Mjøndalen er slitne og setter inn ett ganske slapt press, med litt bevegelser hos oss så hadde vi holdt ballen i laget, men etter noen trekk i bakre firer så ender ballen hos Hansen som mæler den opp i banen og da får MIF mulighet til å sette opp nye angrep.
Det blir slik fordi spillerne ikke forstår nødvendigheten av å være fokusert på arbeidsoppgaver også mot presumptivt svakere motstand. Det er ikke slik at man kan slurve i press-spill, kontradekning og pasningsspill mot MIF og så er det plutselig på plass mot Rennes.
Hvis vi ryker mot Rennes (80% sannsynlig) så er jeg rimelig sikker på at det ikke skyldes fantastisk spill av Rennes, men at vi kommer til å gjøre elementære feil i eget spill. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 15.08.2021 21:19 Post subject: |
|
|
Når det begynner å gå litt fort så vil vi ikke henge med.
I tillegg så vil våre forsvare spillere gjøre enkle feil som vil bli utnyttet.
Håpet er at vi får rota inn et mål mot Rennes. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 15.08.2021 21:45 Post subject: |
|
|
| Nuvel vi vinder - måske ikke helt fortjent - men jeg er faktisk meget skuffet over de relationer vi udviser især offensivt. Vores 3 centrale var for mig at se ikke på noget særligt højt niveau , INGEN spiller en bold fremad eller har nogen kreative tanker og Holse må virkelig undre sig over han ikke bliver lagt ind som 10,er. Jeg kan ikke forestille mig han forlænger med os hvis han fortsat skal låses på den kant i mangel af bedre. Dino igen som gode gamle Dino. Davids søn var overraskende god da han kom ind - han bragte noget vildskab og god energi og var vel BB på en god 2. halvleg. Rennes straffer os hvis vi ikke får afstemt bedre. Ved nogen hvorfor Ceide blev revet ud ? Jeg kunne godt se hvorfor Olaus blev taget ud. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 15.08.2021 21:53 Post subject: |
|
|
| Francisco Clementine wrote: | | ODN wrote: | | Blir så lei av all den sutringa knyttet mot albuen til Dino. Skal ikke mange år tilbake i tid, da banen hadde langt flere og styggere spillere på banen. Brett opp ermene og ta i ekstra hardt selv, så får dommerne styre kampen. |
Ingen av de hadde albuebruk som sin fremste egenskap da. Føler meg svimmel og rar av å si dette, men savner nesten Søderlund når jeg ser Islamovic holde på. |
Det er riktignok sant, men det var mye annet stygt ute på banen. Når det er sagt, så irriterer det meg at man skal ha en så fislete og sutrende innstilling til det. Regelverket er ganske klart på at dette skal være et gult kort, så får motstanderne fokusere på seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 15.08.2021 22:09 Post subject: |
|
|
Gidder ikke kommentere mer enn byttene...
Synes Dino skulle blitt bytta ut for Holm ved pause (ikke Ceide), så kunne de trukket ned Holse for Skarsem og satt Vecchia på ving.
Kunne også bytta ut Hoff for Vagle Basic eller Besim for Eyolf. |
|
| Back to top |
|
 |
jojojo Senior
|
Posted: 15.08.2021 22:09 Post subject: |
|
|
Ordentlig sliteseier - vi tar med poengene! Utrolig hvor mye dårligere vi blir uten Tettey sentralt, kombinert med en rusten Kon som ikke har frekvensen vi kunne trengt fra Tagseth i dag. Håper Pavle er god sentralt på direkten, slik at vi kan stille med en ordentlig sentral i plastikkampene også. _________________ Æ ønske mæ et lag fra Portugal eller Spania |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.08.2021 22:15 Post subject: |
|
|
| ajax1 wrote: |
Kunne også bytta ut Hoff for Vagle Basic |
Vagle Basic? Basic Vagling?
Tipper du mener Pavle Vagic ^^ Close, but no cigar  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 15.08.2021 22:19 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | Synes ikke vi kan være bekjent av å slite mot ett av ligaens svakeste lag.
Hvorfor blir det slik ? Problemet er at vi tillater Mjøndalen å spille på det de kam, lange baller og dødballer. Dette skjer fordi vi ikke klarer å holde i ballen selv og la bruntrøyene løpe imellom. For å ta ett eksempel i det 85 minutt der ethvert ballsikkert lag ville ha spilt av kampen.
Mjøndalen er slitne og setter inn ett ganske slapt press, med litt bevegelser hos oss så hadde vi holdt ballen i laget, men etter noen trekk i bakre firer så ender ballen hos Hansen som mæler den opp i banen og da får MIF mulighet til å sette opp nye angrep.
Det blir slik fordi spillerne ikke forstår nødvendigheten av å være fokusert på arbeidsoppgaver også mot presumptivt svakere motstand. Det er ikke slik at man kan slurve i press-spill, kontradekning og pasningsspill mot MIF og så er det plutselig på plass mot Rennes.
Hvis vi ryker mot Rennes (80% sannsynlig) så er jeg rimelig sikker på at det ikke skyldes fantastisk spill av Rennes, men at vi kommer til å gjøre elementære feil i eget spill. |
Du undervurderer nok Mjøndalen kraftig. Ingen har kontrollert kamper i Mjøndalen trygt inn i år. De har kun ett tomålstap i år, og det var i Bodø. Alle andre tapner med ett mål, og de har flere ganger vært nære å snu kampene. Senest mot Tromsø, hvor de tok igjen en 2 måls ledelsr, mennfikk det 3. Imot på overtid.
Stort sett er kampene i Mjøndalen alltid tette harde møkkakamper. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.08.2021 22:40 Post subject: |
|
|
| Slutt! Dette var en elendig prestasjon, PerO. Ikke prøv å snakke bort en elendig prestasjon. Rbk skal ikke vært bekjent av slikt spill! Vi skaper generelt lite og hadde sluppet inn mange mål hvis Mjøndalen hadde vært litt bedre. Vi ser veldig lite til kvalitetsforskjellen mellom disse to lagene. Den bør være mye større. |
|
| Back to top |
|
 |
|