| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
27Sapara Proff
|
Posted: 06.02.2021 07:05 Post subject: |
|
|
Har Hareide sagt noe om fremtiden til Erik Botheim? Kan man endelig si at Botheim har havnet i fryseboksen?  |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 06.02.2021 08:33 Post subject: |
|
|
| Mulig jeg ser dårlig, men kan ikke se at han var med på internkampen?!? |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 06.02.2021 10:13 Post subject: |
|
|
Botheim spilte og scoret i internkampen. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.02.2021 19:48 Post subject: |
|
|
Litt mer:
– Han er en så interessant spiller for oss at vi ønsket å snakke med han. Men om det er nok til å signere ham, får vi se, sier Grindhaug.
Den talentfulle spissen har slitt med å få sitt endelige gjennombrudd i Eliteserien. I fjor ble han utlånt til Stabæk etter å ha fått tre kamper som innbytter for Rosenborg i begynnelsen av sesongen. I Stabæk ble det totalt 15 kamper, derav åtte fra start og sju som innbytter. Men det ble ingen scoringer for 21-åringen.
– Det er det som er litt spennende for oss. Han har et potensial som vi kunne løst ut, sier Grindhaug om spilleren som har kontrakt med Rosenborg ut 2021.
Les mer: Vurderer overgang: – FKH er aktuelt |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.02.2021 23:10 Post subject: |
|
|
| H-avis wrote: | Samtidig bekreftet også Botheim overfor Haugesunds Avis at FKH var aktuelt.
– Jeg trenger spilletid. Hvis FKH kan legge til rette for det, så er det interessant, sa han.
Etter det Haugesunds Avis erfarer, har FKH nå droppet Botheim.
Sportslig leder Eirik Opedal i FKH ønsker ikke å kommentere saken.
(...)
Etter det Haugesunds Avis kjenner til, var Udahl i samtaler med FKH torsdag ettermiddag.
Noen timer senere ble det derimot klart at han går til Vålerenga, får Haugesunds Avis opplyst fra flere kilder.
Haugesunds Avis sitter også på opplysninger om at Vålerenga var førstevalget til Udahl hele tiden, ettersom han har spilt i klubben tidligere.
Dermed må FKH fortsette spissjakten.
– Vi jobber med flere spisser, sa Grindhaug tidligere denne uken. |
Vi får se, er ikke akkurat lett å få afrikanere på prøvespill eller for tiden, så kanskje er Botheim aktuell etter noen flere nei. Eller så bør Botheim med agent/rådgiver seriøst vurdere OBOS tror jeg, sliter med å få napp i ES. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 11.02.2021 23:15 Post subject: |
|
|
| Når du får 15 kamper og leverer 0 mål(Stabæk) så er det ikke så veldig rart at det er liten interesse! Enten selg billig med videresalgsklausul; eller forleng og lei ut til OBOS hvor han garantert får spille; hva med Ranheim? De har mista 2 av 3 spisser har de ikke? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.02.2021 23:53 Post subject: |
|
|
Oakley, de må da ville ha Botheim også
Hadde jeg vært Botheim vet iallefall jeg hva jeg ville valgt...
Ganske åpenbart at han trenger spilletid og tillitt og få kjenne på det uke ut og uke inn, først da kan han finne nivået sitt (rævva eller bra+ who knows) og slik det er nå virker det åpenbart at OBOS er det klart beste alternativet hans. Å gå til FKH ser jeg på som et sjangsespill der han kan misslykkes nok en gang og vell, ende opp som vår egen Cherno Samba ... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 15.02.2021 22:08 Post subject: |
|
|
| Botheim fristilt fra kontrakten ifølge RBK.no. Fint det, utenom kampen mot Tromsø på Lerkendal har jeg til gode å se ham ta nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.02.2021 22:17 Post subject: |
|
|
Rart. Da får man jo ikke noe videresalgsprosent om han skulle lykkes i ny klubb.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 15.02.2021 22:20 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Oakley, de må da ville ha Botheim også
Hadde jeg vært Botheim vet iallefall jeg hva jeg ville valgt...
Ganske åpenbart at han trenger spilletid og tillitt og få kjenne på det uke ut og uke inn, først da kan han finne nivået sitt (rævva eller bra+ who knows) og slik det er nå virker det åpenbart at OBOS er det klart beste alternativet hans. Å gå til FKH ser jeg på som et sjangsespill der han kan misslykkes nok en gang og vell, ende opp som vår egen Cherno Samba ... |
Han var rævva i Stabæk.
Ble skuffet over det. Hadde troen på han.. Er tydelig at RBK har null tro på han, da de velger å fristille han helt.. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 15.02.2021 22:40 Post subject: |
|
|
| Hvorfor ikke selge for en symbolsk sum, for så å sikre seg videresalgsklausul? |
|
| Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 15.02.2021 22:56 Post subject: |
|
|
Er vel helt greit at de lar han gå nå.
Har selvtilliten til en som er altfor god, men fotballferdighetene er jo altfor dårlige.
Er derimot helt enig i at det er rart at han ikke slippes mot at vi får en videresalgsprosent. Ikke lært noe som helst av Ogbu-opplegget altså. _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.02.2021 23:07 Post subject: |
|
|
| Ser at han mener at han "ikke fikk en fair sjanse". Kan egentlig ikke komme på en ung spiller som har fått flere sjanser enn han uten å ta steget. |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 15.02.2021 23:11 Post subject: |
|
|
| Sikter seg på utlandet ser jeg, til tross for at han falt igjennom i Eliteserien. Overraskende lite interesse for han. Kanskje på tide med litt ydmykhet for gutten som ikke samler på sølv. Typisk allround spiss uten noen spesielle styrker, og har ingen naturlig plass i 4-3-3. Burde vært utlånt til et obos-lag i fjor. Minner desverre litt for mye om Tommy Høiland på alle mulige måter. Tipper han han havner i Start (en drøm). Uansett masse lykke til! |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 15.02.2021 23:12 Post subject: |
|
|
Kan godt hende han blir en god spiss en dag, men han var uansett ikke god nok til at vi kunne satse på han. Sånn er det å være i en stor klubb. Uansett lykke til videre  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.02.2021 23:25 Post subject: |
|
|
For arkivet:
- Sammen kom vi frem til at dette var den beste løsningen for begge parter, sier sportslig leder, Micke Dorsin.
Les mer: Fristilles fra kontrakten
– Jeg føler ikke at jeg har fått vise meg på lik linje med andre, når jeg blir satt igjen hjemme på den måten, men det var kanskje like greit når kampen ble avlyst, sier Botheim.
– Hvordan vil du beskrive forholdet ditt til RBK?
– Det er helt fair at de ikke vil satse på det, men det er kjipt at det er blitt som det er blitt.
– Hvor går veien videre?
– Nå gjelder det å finne riktig klubb for meg til å bli en bedre spiller. Jeg har ambisjoner om å komme meg til utlandet, da er det ofte lurt å levere litt i Eliteserien først. Jeg trenger stabilitet i en klubb som vil satse på meg og som gir meg tillit tillit til å utvikle meg, sier Botheim.
Les mer: Botheim om RBK-bruddet: − Jeg fikk ikke en fair sjanse |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 15.02.2021 23:39 Post subject: |
|
|
| 27Sapara wrote: | | Minner desverre litt for mye om Tommy Høiland på alle mulige måter. |
Nja, Tommy Høiland løper vel en god del fortere men er til gjengeld tvers igjennom ufyselig? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.02.2021 00:06 Post subject: |
|
|
| Trondheim wrote: | | Hvorfor ikke selge for en symbolsk sum, for så å sikre seg videresalgsklausul? |
Jeg tar det for gitt at dette er forsøkt. Det har jo vært interesse for ham, både nasjonalt og internasjonalt om man skal tro ryktene, men det har åpenbart ikke materialisert seg, ellers hadde han blitt solgt.
Det logiske her er at klubben har snakket med interessenter, men at ingen av dem er interessert i annet enn for eksempel lån ut kontraktstida. Da kan man liksågodt kutte alle bånd og med det utgiftene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 16.02.2021 00:39 Post subject: |
|
|
| Tviler på at det er så mye å hente her uansett. Han falt igjennom i Stabæk, og har vanskelig for å se at han skulle blitt et så hett salgsprospekt at det hadde generert noe mer enn småpenger i en vidresalgsklausul. Tror neppe han blir stort mer enn en middels ES spiss. Til det har det vært for lite fremgang de siste par årene, og han har rundet 21. |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 16.02.2021 10:01 Post subject: |
|
|
Enda ett eksempel på hvorfor ingen stor-talenter må finne på å velge RBK, og hvorfor spillere som Thiago Holm går andre steder.
Vi har elendig talent-forvaltning. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 16.02.2021 10:10 Post subject: |
|
|
Helt uenig ift Botheim.
Han har fått muligheten til å vise seg frem både hos oss og på lån.
Ingenting som tyder på at han kommer til å bli en god spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.02.2021 10:31 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke helt den vinklingen. Greit, Botheim fikk jo ikke mange sjanser fra start for oss, men det var det vel heller ingenting med hans ferdighetsnivå som skulle tilsi? Han konkurrerte da vitterlig om plassen med vesentlig bedre spisser? Så hadde han jo god uttelling på første stolpe i én kamp, og det var jo bra, men han var jo virkelig ikke i nærheten av å følge opp de gangene han fikk sjansen senere.
Så kommer jo selve Sjansen til å vise at han hadde fortjent mer spilletid, og at han er en mann for fremtiden. Spiller fast på lån for Stabæk i en halv sesong som midtspiss. Stabæk, som ellers har vært kjent for å få spissene til å produsere scoringer. Og det må jo faktisk være sjansen hans for en klubb som vår. 10+ kamper fra start på rad i samme liga. Vise seg verdig å rykke fram i køa internt - det var jo akkurat den sjansen Sørloth grep i Bodø da han var i samme situasjon, og selv om litt utur med timingen rundt toppscorer Søderlund gjorde ham til Groningen-spiss i stedet for RBK-spiss i 2016 fikk jo klubben nøyaktig det utbyttet vi skulle av det utlånet.
Hva skjer så? 0(!!) scoringer i løpet av utlånsperioden. Det er jo ikke bare under godkjent for en lånespiss, det er jo katastrofalt. Mageplask. Elendig. Det gjør jo i praksis at ingen Eliteserie-klubber tør å satse på Botheim som førstevalg - hvem skulle det i så fall vært? Han har jo aldri prestert på seniornivå. Og er han en type som trives og blomstrer i en utfordrerrolle, erfaringsmessig? Vi havner fort i en situasjon der relativt små OBOS-klubber som ikke har råd til overgangssum pluss lønn er de eneste som kan tørre å ta sjansen på et såpass usikkert kort. Greit, vi kunne nok fått til en overgang på 0,- pluss videresalg, men det ville også krevd betydelig innsats fra vår side, med tilhørende risiko for å brenne inne med lønnsmidlene, som trolig er mer omfattende enn de burde, slik praksisen har vært.
Det aller beste tenkelige utfallet for Botheim tror jeg er at Åsane mener han kan ta Udahls plass. Det er ikke veldig mange klubber på de to øverste nivåene som finner plass til en spiss med såpass begrensede fysiske spisskompetanser som Botheim. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 16.02.2021 10:37 Post subject: |
|
|
| Nærmer seg Bodø/Glimt melder adressa |
|
| Back to top |