View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.12.2020 10:36 Post subject: |
|
|
 _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 04.12.2020 13:48 Post subject: |
|
|
Fullstendig skivebom og kan ikke stemme. Ferdig diskutert. _________________ I have spoken. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 04.12.2020 14:19 Post subject: |
|
|
Per wrote: | Har en relativt pålitelig kilde som sier at Tollås Nation har fått et kontraktstilbud av oss. Kaptein på Vålerenga og gratis. Men likevel...? Hva tenker dere? |
Relativt pålitelig må vel her tolkes som fullstendig nedsnødd ?
Vel virrer RBK rundt som hodeløse høns med spillerlogistikk ,men så dumme kan de ikke være. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.12.2020 14:59 Post subject: |
|
|
Ryktet stemmer ikke ifølge div pressefolk, så da er det vel bare tull at Engastopperen skal til RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 04.12.2020 15:29 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Aristoteles wrote: | Glimt har hatt to gode sesonger og prestert null i Europa. Herjer de som de gjorde i år i ti år til så kan man begynne å snakke. |
Nå skapte jo ikke akkurat Rosenborg spesielt med dønninger i europa i starten heller. Så vidt jeg husker fikk vi juling av ganske mye dårligere lag enn Milan til å begynne med. Jeg trur nok ikke Glimt kommer til å komme opp på det nivået at de tar 10 på rad da jeg ikke trur Knutsen har samme tilknyttinga til klubben som Eggen hadde, men det Glimt har drivi med i år er på grensa til en egen idrett. Jeg vil i hvertfall påstå at årets glimt lag har vært det beste i eliteserien på 10 år. |
For å sitere meg selv:) En svale gjør ingen sommer. Glimt skal ha kudos for en fantastisk sesong. Leichester vant premier league, stabæk herjet i en sesong. Bare tull å sammenligne Glimt med vår totale dominans over mange år og særdeles gode prestasjoner i Europa. Det blir bare for dumt. Dog skal de ha kudos for en fantastisk sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 04.12.2020 16:04 Post subject: |
|
|
Jonathan Augustinsson er klar, sånn offisielt  |
|
Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 04.12.2020 19:51 Post subject: |
|
|
Per wrote: | Har en relativt pålitelig kilde som sier at Tollås Nation har fått et kontraktstilbud av oss. Kaptein på Vålerenga og gratis. Men likevel...? Hva tenker dere? |
Med de ambisjonene vi har om serie, cup og Europaspill så er han i mine øyne ikke god nok for oss. Vi har allerede Tore Reg, Holmar, Serbecic, Valsvik og Hovland - så jeg tror ikke Tollås Nation ville kommet til Rosenborg for å avslutte karrieren som reserve.
Nå kommer vell forsåvidt noen av de jeg nevnte til å forsvinne, men selv med tre rene midstoppere og Augustinsson som kan hjelpe til så ville jeg sagt at vi har nok dekning på stopperplassen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.12.2020 20:45 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | For å sitere meg selv:) En svale gjør ingen sommer. Glimt skal ha kudos for en fantastisk sesong. Leichester vant premier league, stabæk herjet i en sesong. Bare tull å sammenligne Glimt med vår totale dominans over mange år og særdeles gode prestasjoner i Europa. Det blir bare for dumt. Dog skal de ha kudos for en fantastisk sesong. |
Med dem holdningen der glir du rett inn på nivået til Rune Bratseth og elendigheten. Det er akkurat den holdningen der som gjør at rbk har blitt en elendig drittklubb. Fotball er kkke historie. Det er bare i rbk man tror man er så forbanna god på grunn av historien. Stolt fortid ingen fremtid er sannheten. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 06.12.2020 23:58 Post subject: |
|
|
Glimt gjør da bare det som vi bestemte oss for å gjøre tilbake i 2012 eller når det var om å dra tilbake til røttene, bortsett fra at vi satte vår tiltro til Perry, Hoftun, Ingebrigtsen og Bjørnebye til å gjennomføre og sistnevnte kastet ut det som var igjen av tankegodset ved å gå for Geir Bakke og Eirik Horneland.
I Bodø så gjorde de bare tingene slik vi burde ha gjort. Vi prøvde ikke en gang. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 07.12.2020 13:47 Post subject: |
|
|
Lenge siden utenlandskvoten har vært et problem.
Kanskje det er en sammenheng mellom antall utlendinger og suksess.... _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.12.2020 14:27 Post subject: |
|
|
På kort sikt så er det nok lettere å oppnå resultater ved å hente fra utlandet. På litt lengre sikt så er jeg mer usikker, men siden vi stort sett ikke har jobbet sammenhengende og planmessig over noe annet enn kort sikt på veldig lenge..... _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 07.12.2020 18:15 Post subject: |
|
|
Zorbeltuss wrote: | Glimt gjør da bare det som vi bestemte oss for å gjøre tilbake i 2012 eller når det var om å dra tilbake til røttene, bortsett fra at vi satte vår tiltro til Perry, Hoftun, Ingebrigtsen og Bjørnebye til å gjennomføre og sistnevnte kastet ut det som var igjen av tankegodset ved å gå for Geir Bakke og Eirik Horneland.
I Bodø så gjorde de bare tingene slik vi burde ha gjort. Vi prøvde ikke en gang. |
Man kan si mye om Ingebrigtsen, både positivt og negativt. Det at han tok oss tilnærmet tilbake til røttene, kan det ikke sås tvil om. Særlig i årene 2015 og 2016, og etter det, gikk det generelt nedover.
Bjørnebye er et kapittel for seg. Han har på ingen måte vært med å bygge opp noe solid, som vi kunne brukt videre i spillerrekrutteringa. Dette synes jeg er meget skuffende. Særlig på grunn av at vi i perioden 2015-2019 tjente store summer i form av ligagull, nm-gull og ikke minst Europadeltakelse hvert år, foruten i 2016. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.12.2020 00:17 Post subject: |
|
|
Ingebritgsen avslørte seg selv etter hvert som udugelig som fagmann og leder av en prestasjongruppe over tid. Noe en kanskje kunne fått på det rene med noen telefoner til Bodø for å sjekke referansene når en vurderte å gi ham kontrakt.
Utifra det vi har hørt så er Geir Hansen den type person en burde ha ansatt for lenge siden (som assistent, analysemann eller tilknyttet akademiet) istedenfor en type som Hoftun som aldri hadde vist prov på dyktighet (annet enn som midtstopper) hverken før eller etter at vi ansatte ham, eller Bjørnebye/Horneland/Emberland som var totalt feil match med den fotballfilosofien vi angivelig skulle følge, Perry som har en CV full av fadeser (inkludert første periode i RBK), men ledet tilfeldigvis et U21 landslag i et mesterskap.
Det finnes jo ganske åpenbart gode fotballhoder med en filosofi som vi kan like veldig godt rundt omkring i landet, men istedenfor å bygge opp sportslig avdeling rundt et utvalg av disse, så klarer vi systematisk å ansette folk som mangler minst en av to. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 10.12.2020 22:31 Post subject: |
|
|
En overgang som ville ha gjort at jeg så mer frem til neste sesong, og ikke minst lest forumet med større glede, er om Senador hadde fått free transfer og begynt å følge en klubb han virkelig har glede og hjerte for. Han kan feks begynne å følge Kari Jaquesson. Der er det en gjeng som virkelig trenger påfyll med ytterligere negative tanker. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.12.2020 22:50 Post subject: |
|
|
ER det ikke en norsk youtuber som samler på følgere? Stignorway?
har sett at han holder sånne kosestreams innimellom på feeden
Edit: https://www.youtube.com/c...ial/videos <-- her var det mye kvalitet å kommentere på! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 12.12.2020 01:47 Post subject: |
|
|
Vil tro Åge ikke er fornøyd med målsnittet, og gjerne ønsker seg en ny målfarlig spiss. Spørsmålet er: Hvem i alle dager skulle det være? Har selv sansen for Leke James, som er gratis fra nyttår, men han kommer aldri til å skrive under for RBK. Ellers er Boniface en spennende spiller, og muligens Wadji. Utenom dem er det lite å hente i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 12.12.2020 11:34 Post subject: |
|
|
En spiss mÃ¥ nok inn. Hadde RBk scoret flere mÃ¥l og tatt flere poeng med bla en spiss som hadde puttet 15 minimum mÃ¥l? En spiss som er mye mere bevegelig, hurtig og god med ball🤷🏼♂️ Henter man inn en spiss med mye bedre kvalitet en Dino, sÃ¥ vil det offensive fungere mye bedre ogsÃ¥. Dino er bare uro!
Innover-vinger fungere ikke i RBK, vil ha vinger som går rundt på kant, som utfordrer back, med tempo.
Glimt’s vinger utfordrer alltid back og det kan fylles på med folk i boks når innlegget/pasningen kommer.
En midtbanesjef er det stor mangel på. Per eller Markus er indreløpere.
Spiss, vinger og sentral midt er et must. I tillegg må Serbesic hentes tilbake.
Men savner fortsatt en hurtig stopper. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Et bilde tå'n Senior
|
Posted: 12.12.2020 19:24 Post subject: |
|
|
Tippet Rosenborglag i 2021 basert på Dorsin/Hareides overgangshistorikk i 2020:
1. Hansen
2. Faye Lund
1. Dahl Reitan – 1. Örn Eyjólfsson – 1. Skjelvik – 1. Augustinsson
2. VB Andersson reserve HB – 2. Serbecic – 2. Hovland/Reginiussen – 2. Andersson
1. Skjelbred
2. Tagseth
1. Zachariassen – 1. Henriksen
2. Ulvestad – 2. Thern
1. Vecchia – 1. Kiese Thelin – 1. Pellegrino
2. Holse – 2. Wiedesheim-Paul – 2. Konradsen Ceide
Ventrebeint midtstopper på ønsket nivå til overkommelig lønning er kanskje krevende, men bør være mulig å finne. Kanskje er det nok dekning med én ren venstrebeint midtstopper om Augustinsson kan bekle denne rollen. Jørgen Skjelvik passer i profilen har vært i/kjenner klubben og har i tillegg fortsatt fart. Farta kunne muliggjort å sette presshøyden lengre fram på banen og flere spillere i angrep samtidig.
Ulvestad tok jeg opp i tilsvarende tråd i fjor vinter, mer aktuell nå enn da på grunn av klubbens økonomiske situasjon hvor det nesten utelukkende hentes spillere på free transfer. Stats kun Zachariassen matcher i dagens lag.
Simon Thern kom, i likhet med Hareide, fra Helsingborg til Malmö. Ble i tre år, inklusive Hareides første år i Malmö, før turen gikk til Heerenveen. Tilbake til Sverige og Norrköping de siste tre sesongene.
Kiese Thelin på lån fra Anderlecht til Malmö i år, 14 mål på 25 kamper. Dette er et skikkelig langskudd hvor klubben først må sikre mulighet for europakvalik før det kan bli aktuelt å betale overgangssummer igjen.
Enten Hovland eller Reginiussen blir med videre, om ToRe forlenger kan Hovland være ferdig.
Angrepsrekka er tippet basert på ryktene om Vecchia, Hareides tydelige signal om at vi må ha inn ny midtspiss, mens Pellegrino er basert på Hareides ytringer om manglende målscorere.
Det eneste som er sikkert er at laget ikke blir som tippet ovenfor, men tiden vil vise om noen av posisjonene kan stemme. Det er med denne lagoppstillinga implisitt gitt at spillere som Konate, Hedenstad, Konradsen, Åsen, Adegbenro, Helland, Islamovic og de fleste utlånte er ferdige. _________________ In order to succeed, your desire for success should be greater than your fear of failure. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 12.12.2020 21:00 Post subject: |
|
|
Alt har sin ende. Håper Reginussen er voksen nok til å ta den beslutningen på egen hånd. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 12.12.2020 21:16 Post subject: |
|
|
Captain wrote: | Bjørnebye er et kapittel for seg. Han har på ingen måte vært med å bygge opp noe solid, som vi kunne brukt videre i spillerrekrutteringa. |
Jeg begynner å helle til den teorien at Bjørnebye fikk sparken, i form av å få lov til å slutte i fred og ro. Horneland-affæren må seriøst ha vært siste spiker. Konklusjonen er at det ble køddet med riktig fam. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 12.12.2020 22:27 Post subject: |
|
|
Bjørnebye på hodet ut- ikke en dag for tidlig.
Forøvrig vil jeg gi Samuel en sjanse til. Kun 25 år. Men han må jo selv ville. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.12.2020 00:40 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Vil tro Åge ikke er fornøyd med målsnittet, og gjerne ønsker seg en ny målfarlig spiss. Spørsmålet er: Hvem i alle dager skulle det være? | .
Iallelfall ikke en toppscorer i eliteserien vi må ha noe bedre... |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 13.12.2020 21:07 Post subject: |
|
|
Hareide sier at vi får spillere inn, i tillegg til de som "vi" allerede vet om. Tyder nok på at Andersson er signert. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.12.2020 14:17 Post subject: |
|
|
Slik det ser ut nå:
Keepere: Begge fortsetter, der har vi ikke hatt noen problem på lenge:
Backer: Augustinsson, Adamsson, Reitan, to høyrebeinte er nok, så beholder heller Konate enn Hedenstad, helst ser jeg at vi sier at tre etablerte er nok og lar egne unggutter ta plass i køen.
Stoppere: Håper Serbecic får en reell sjanse til å spille seg inn, Hovland drar nok ingen steder, Eyolfsson er klart førstevalg. Det taler imot å forlenge med Reginiussen. I tillegg er det nok best for alle parter om Valsvik ikke kommer tilbake. Igjen så tenker jeg at egne unggutter bør ha kortere kø.
Midtbane: Doff, Skjelbred og Henriksen er ganske klare førstevalg pdd, håper at MTJ og Tagseth får spille mye. Det taler for at Konradsen burde finne seg et annet sted å spille fotball. Åsen er sånn passe okei å ha i bakhånd hvis det blir mye skader og slikt.
Vinger: Samuel virker litt vel kald for tiden, kanskje best å la ham gå nå heller enn på bosman? Helland tror jeg har brukt opp alle sjansene sine til å vise at han er noe å satse på, Holse og Ceide har dermed lite reell konkurranse slik jeg ser det, mer at vi har god backup i Samuel og tvilsom backup i Helland. Kan hende at Brattbakk kan komme tilbake og ta for seg. Jeg tenker slik at vi kan stå med de vi har litt lenger, men aller helst burde vi bytte Samuel og Helland ut med to nye (Brattbakk kan være en av disse hvis han får spille en god del), hvorav minst en er en mye mer utpreget klassisk ving enn det vi har idag.
Spiss: Jeg tror Paul trenger seg en sesong som førstvalg på et høyere nivå enn RBK2, det får han ikke her. Dino? Tja, tjo. Skulle helst sett at vi hentet en spiss noen hyller over ham, men tviler på om vi har økonomien til det. Da er det mulig at vi må finne oss noe mer etablert som kan gå inn og gjøre en kurant jobb når suspensjonene kommer.
I sum:
-1 spiss, aller helst noe som går klart utenpå alt som ellers er å finne i eliteserien, men i realismens ånd så er det muligens klokere å sende Paul på lån og få inn rutinert backup til Dino.
-1 utoverkant.
-Muligens enda en kant, mest aktuelt hvis Adegbenro drar.
Skal vi ellers ha inn noe så vil jeg påstå at da må det være type Mannsverk, Solbakken junior, unge spillere med spennende ferdigheter, forutsatt at de også vil kunne passe inn slik vi spiller. Litt avhengig av posisjon så muligens hent nå for så å sende rett på utlån. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 14.12.2020 16:27 Post subject: |
|
|
Mannsverk går garantert til Molde om vi ikke henter han. I tillegg til Mannsverk burde vi ha en klar førstestopper (som er ung) og en ving (forutsatt at Adegbenro og Helland skal ut).
HÃ¥p:
Mannsverk
Stopper (Ung og fysisk afrikaner )
Håkon Evjen (høyreving). _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
|