View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 24.07.2020 15:39 Post subject: |
|
|
Kaiser:
Vi er nok i grunn enige, men jeg synes det er ekstremt viktig at ansvaret ligger hos en som ikke får sparken i litt motgang, eller forsvinner ved suksess.
Jeg tror det er utopi å tro at vi får ha en god trener i mer enn 3-4 år, mens en sportsdirektør fort kan være i klubben 10 år pluss.
Men hvis Dorsin for lov til å ha ansvaret, så er jeg helt sikker på at en trener som Åge, vil stille nok krav til at resultatet kan bli bra  |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 24.07.2020 18:03 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig bør vi ha en stabil sportsdirektør og en trener som kan rydde opp i a-stallen, MEN: Til dere som har fulgt bredde og barnefotballen i Trøndelag lenge: Spiller de fleste lag 4-3-3 etter en forenklet Eggen-modell? Jeg er fra Nordlandsfotballen(trønderske foreldre derfor RBK) og der spiller mange lag Glimt (evt Eggen-fotball) fra smågutte-tiden. Dette skaper rollespillere for 4-3-3 på alle nivåer. En slik tilnærming i hele Trøndelag samt et stabilt spillmønster i Salmar tror jeg er viktig om RBK på sikt skal være et godt lag. Da må ikke treneren lære alle nye spillere alt slik som det er i RBK nå. Vinglingen i Salmar og A-laget må være meget uheldig for klubben så dermed spørsmålet: Har de fleste guttene vokst opp med 4-3-3 slik at de lokale , i det minste, vet hva det dreier seg om? _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.07.2020 19:57 Post subject: |
|
|
Mange lag som blir satt opp i i 4-3-3 for å si det slik, men de blir nok ikke drillet i roller bestandig. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.07.2020 20:11 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | senador wrote: |
Har du en rolle i RBK? Jeg snakker vel om din enkle analyse; kun titler som et argument for at alt er fryd og gammen. |
Her har vi problemet ditt. Du eier ikke etterrettelighet. Jeg har ikke sagt én eneste gang de siste tjue årene at alt er fryd og gammen i RBK. Du lager stråmenn for å gi deg selv vann på mølla. Hele innlegget ditt videre er basert på premisset om at jeg mener at alt er fryd og gammen i klubben. Hvordan mener du jeg skal forholde meg til det?
Har forsøkt å si det til deg før også, men folk vil ta deg mer seriøst om du bare prøver å være litt saklig i kritikken din. Det du driver med er krisemaksimering for krisemaksimeringens skyld. Det er ingen nyanser overhodet i det du holder på med, bare hjernedød repetisjon på fjortende året. |
Pussig at du sier jeg er usaklig der du selv kommer med et surt gulp svar som bare i beste fall er en kraftig overdrivelse. «Du har ikke analysert en drit». Rett og slett usaklig.
Det sure svaret du gav meg viser at du er sterkt uenig i det jeg har sagt og det var derfor jeg spurte om du lever i fornektelsen. Hvis du ikke gjør det er du vel enig i det meste jeg sier. Da skjønner jeg ikke behovet for svaret ditt, men heller være enig i at man burde sett dette komme langt tidligere.
Jeg har kommentert også når det har gått bra, men da også manglet de fundamentale endringene som må til for å være en profesjonell organisasjon over tid.
Jeg er ikke negativ for å være det, men jeg ser ingen endring fra 2004. Det er fortsatt de samme løsningene, ansette eksrbkere uten kompetanse eller andre uten nok kompetanse. Klubben har ikke utviklet seg og det har jeg påstått tidligere og sagt at den ikke vil gjøre det dersom det ikke skjer fundamentale endringer og det har ikke skjedd.
Du argumenter mot meg med argumentet 14 titler. Det kaller jeg hjernedødt. Å vinne titler med den pengebruken og nivået på konkurrentene ikke gir noen særlig svar på om klubben har utviklet seg. Det er spillet mot Europeiske lag som gir oss et svar og det har vært ganske ille for å si det mildt. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.07.2020 20:27 Post subject: |
|
|
Frank De Boer og Atlanta United er "enige om å avbryte samarbeidet". Ble ikke han nevnt her inne som en potensiell kandidat før vi ansatte Horneland? |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 24.07.2020 20:34 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Du har ikke analysert en drit. Du har siden du kom på forumet konkludert med at alt er drit, så holder du deg helt borte fra forumet når det går bra, før du kommer tilbake igjen når ting lugger. Analysene dine handler i korte trekk om at alt som skjer er dårlig og at ingen har gjort jobben sin siden 2004. De såkalte analysene dine har absolutt ingen verdi, fordi du har trukket konklusjonen før du har analysert - og slik holder du på 24/7. Du overdriver alltid så mye at du mangler troverdighet og du er ikke i stand til å se noe annet enn det som bekrefter konklusjonen din.
Nå har du holdt på siden 2006 og masa om at "Hva var det jeg sa, ingen hører på meg!", og på denne tiden har vi altså vunnet 14 titler. Antall titler er ikke akkurat irrelevant når man skal evaluere en fotballklubb. |
Der kom da skapet ettertrykkelig på plass! |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 24.07.2020 20:46 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Frank De Boer og Atlanta United er "enige om å avbryte samarbeidet". Ble ikke han nevnt her inne som en potensiell kandidat før vi ansatte Horneland? |
Tror det var broren, Ronald, som var nevnt tidligere. Skal ettersigende vært på brakka i møte mener jeg å ha lest på forumet! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2020 21:38 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Det sure svaret du gav meg viser at du er sterkt uenig i det jeg har sagt og det var derfor jeg spurte om du lever i fornektelsen. Hvis du ikke gjør det er du vel enig i det meste jeg sier. Da skjønner jeg ikke behovet for svaret ditt, men heller være enig i at man burde sett dette komme langt tidligere. |
Et helt klassisk eksempel på din manglende evne til å se nyanser i ting. Alt er svart/hvit, hver gang, hele tiden. Aldri noen nyanser eller grader og variasjoner. Enten er man helt uenig med deg og lever i fornektelse, eller så er man helt enig og skal jatte med deg. Er nesten ikke til å tro at du får deg til å skrive alt dette! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.07.2020 21:40 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Tror det var broren, Ronald, som var nevnt tidligere. Skal ettersigende vært på brakka i møte mener jeg å ha lest på forumet! |
Han var i Trondheim sist vi var på trenerjakt, men det skal ha vært på et ærend som ikke hadde noe med Rosenborg å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2020 00:12 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | senador wrote: | Det sure svaret du gav meg viser at du er sterkt uenig i det jeg har sagt og det var derfor jeg spurte om du lever i fornektelsen. Hvis du ikke gjør det er du vel enig i det meste jeg sier. Da skjønner jeg ikke behovet for svaret ditt, men heller være enig i at man burde sett dette komme langt tidligere. |
Et helt klassisk eksempel på din manglende evne til å se nyanser i ting. Alt er svart/hvit, hver gang, hele tiden. Aldri noen nyanser eller grader og variasjoner. Enten er man helt uenig med deg og lever i fornektelse, eller så er man helt enig og skal jatte med deg. Er nesten ikke til å tro at du får deg til å skrive alt dette! |
Nei, fotball er ikke svart/hvitt. Du har lov til å være uenig, men jeg etterlyser saklige argumenter, ikke en tirade som «du analyserer ikke en drit» «du er konsekvent negativ» «eneste du gjør er å krisemaksimere» osv.
Hovedessensen i det jeg har sagt er at klubben vil forbli en middelmådighet dersom man ikke begynner å opptre som en profesjonell organisasjon. Så lenge dette vedvarer blir suksess avhengig av flaks. Flaks at man tilfeldig ansetter en god trener som har nok kraft til å løfte organsisasjoner alene. Dette gjorde f.eks Eggen. Utviklingen har gått en vei: nedover og nedover.
Skulle gjerne fått gode argumenter på hvorfor man ikke skal være så negativ istedenfor en beskrivelse av hvordan du oppfatter meg. Hva er det som er så forbanna bra per dags dato som gjør at klubben blir Norges stolthet igjen? Det er ingenting som tyder på det spør du meg. Argumentet på antall seriegull blir for tynt slik jeg ser det. |
|
Back to top |
|
 |
Joestlaachmkr Rutinert
Joined: 25 Oct 2019 Posts: 900 Location: En by på Sørlandet
|
Posted: 25.07.2020 03:26 Post subject: |
|
|
Må si meg enig med Senador i krigen som pågår mellom han og Hedon.
Rosenborg har blitt styrt av en ledelsen som har vært/er på Monthy Python-nivå i 15+ år nå. Ingen klar visjon på hvordan klubben skal styres, annet enn at Eggen-skolen skal videreføres. Dessuten så har styret kasta bort enorme summer iløpet av åra.
RBK har etter Eggen kun ansatt 2 trenere som har vært kvalifiserte for jobben (Hareide og Hamren), alle de andre 29 trenerne som vi har hatt iløpet av de siste 15 åra har vært middelmådige som best - inkludert Ingebrigtsen.
Ordet amatører blir bare forbokstaven når man skal uttale seg om styret i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.07.2020 07:40 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Nei, fotball er ikke svart/hvitt. Du har lov til å være uenig, men jeg etterlyser saklige argumenter, ikke en tirade som «du analyserer ikke en drit» «du er konsekvent negativ» «eneste du gjør er å krisemaksimere» osv.
|
Senador er altså kritisk til at andre er for bastante.
Notert. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2020 08:41 Post subject: |
|
|
Joestlaachmkr wrote: | Må si meg enig med Senador i krigen som pågår mellom han og Hedon.
Rosenborg har blitt styrt av en ledelsen som har vært/er på Monthy Python-nivå i 15+ år nå. Ingen klar visjon på hvordan klubben skal styres, annet enn at Eggen-skolen skal videreføres. Dessuten så har styret kasta bort enorme summer iløpet av åra.
RBK har etter Eggen kun ansatt 2 trenere som har vært kvalifiserte for jobben (Hareide og Hamren), alle de andre 29 trenerne som vi har hatt iløpet av de siste 15 åra har vært middelmådige som best - inkludert Ingebrigtsen.
Ordet amatører blir bare forbokstaven når man skal uttale seg om styret i RBK. |
Godt skrevet. Det er veldig merkelig at en del ikke ser hvorfor man er veldig negativ. Legger også merke til at få kommer med motargumenter, men heller alt annet.
Det er ingen prosess på hvordan man skal sikre at gode trenere ansettes. Det er liksom Rune Bratseth og Winsnes som skal ta det valget. Disse to har overraskende lite peiling på fotball. Det er åpenbart at man er avhengig av flaks. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.07.2020 10:59 Post subject: |
|
|
Tja, spillerne under Eggen trodde jo de kunne slå hvem som helst, selv om det ikke ble uttalt så mye i media. Det var jo en av forutsetningene for å slå noen av de beste klubbene i Europa.
Jeg synes det er greit, jeg. Om de ikke tror det de sier, er det straks vanskeligere å oppnå det. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 25.07.2020 11:03 Post subject: |
|
|
Joda, tro kan løfte fjell.....jeg tilhører kanskje kategorien som har problemer med å akseptere at det BG har vist så langt i år kanskje er bedre enn "originalen". Fy og skam. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.07.2020 11:10 Post subject: |
|
|
Tror kanskje Knutsen kunne lyktes i Rosenborg også. Litt risiko, men jeg har trua.
«Ni kamper. Ni seiere. 35 mål. Bodø/Glimts sesongstart sprenger alle grenser. Et lag som Rosenborg, med et lønnsbudsjett tre ganger så stort som dagens serieleder, er utmanøvrert med tolv poeng.»
«Vi er ekstremt opptatt av at alle treninger skal ha så høy kvalitet som mulig. Det å trene på 80 prosent, har jeg ingen tro på, sier Bodø/Glimts hovedtrener Kjetil Knutsen.»
«I Glimt får ingen nykommere en forsiktig inngang. Hardkjøret skjer fra dag én.«
«– Unge spillere får gjerne bakoversveis. De er ikke mentalt klare og bruker 15–20 minutter på å komme i gang med å trene. Det går ikke, du faller fullstendig igjennom. Skal du være her, er det der listen ligger. Og det er en kultur du må lære fort, slår Knutsen fast.»
«For to år siden var det ikke fullt så enkelt å være Kjetil Knutsen. Glimt vant ingen av sine ni siste kamper, og 2018-sesongen var farlig nær å gi nok et nedrykk. I lokalpressen ble det stadig brukt mot ham at han var fersk som hovedtrener.»
«Bodø/Glimt har i mange tiår hatt 4–3–3-formasjonen som grunnmur. Slik er det fortsatt, men i en mer moderne utgave.»
«I fjor høst ble stjernene Håkon Evjen og Amor Layouni solgt for 40 millioner kroner. Likevel er spillet og resultatene bare blitt bedre.«
«Molde har litt det som Rosenborg hadde. De spiller med trygghet og selvtillit.»
https://www.aftenposten.n...-historien _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.07.2020 11:58 Post subject: |
|
|
Jeg vil tro Knutsen kan være interessert i å ta over etter denne sesongen. Å gjenskape suksess er det vanskeligste, det gjelder også i Bodø Glimt. Det derfor er ikke sikkert han får igjen denne muligheten til å trene RBK eller andre klubber på denne størrelsen etter 21-sesongen eller senere. Samtidig må også vi også vite at å hente trenere etter relativt kort tids suksess i eliteserien er høyrisiko. Men, det gjelder de fleste trenere. Enten så funker det, eller så funker det ikke. 50-50. |
|
Back to top |
|
 |
staaleaf Junior
|
Posted: 25.07.2020 12:09 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Samtidig må også vi også vite at å hente trenere etter relativt kort tids suksess i eliteserien er høyrisiko. Men, det gjelder de fleste trenere. Enten så funker det, eller så funker det ikke. 50-50. |
Men sjansen for at det faktisk lykkes bør i utgangspunktet være større når treneren står for den typen fotball vi ønsker RBK skal spille, enn om vi henter Jose Mourinho (uansett hans meritter)? |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.07.2020 12:34 Post subject: |
|
|
Tviler på at Knutsen har veldig lyst til å ta RBK etter sesongen om Glimt vinner serien. Da går han nok for CL sjansen eller til utlandet. Spesielt om vi skal fortsette som nå og sikte på 4 plassen med Lillestrømfotball _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.07.2020 12:46 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Joestlaachmkr wrote: | Må si meg enig med Senador i krigen som pågår mellom han og Hedon.
Godt skrevet. Det er veldig merkelig at en del ikke ser hvorfor man er veldig negativ. Legger også merke til at få kommer med motargumenter, men heller alt annet.
Det er ingen prosess på hvordan man skal sikre at gode trenere ansettes. Det er liksom Rune Bratseth og Winsnes som skal ta det valget. Disse to har overraskende lite peiling på fotball. Det er åpenbart at man er avhengig av flaks. |
Du tror ikke det er overdrivelsene som gjør påstandene såpass ulogiske at det ikke lar seg gjøre å prøve å argumentere.
Hadde ca 10% av dine spådommer og krisevarsler vært reelle, hadde vi i dag ligget i 4. divisjon omtrent.
De aller fleste her inne ser at det er veldig mye som kan gjøres bedre i RBK, og det diskuteres jo hele tiden, med saklige argumenter for og mot forskjellige løsninger.
Men hvordan argumentere mot en som spår nedrykk, når fakta er at vi selv etter NAE har vunnet mest i Norge, og kun ved 3 anledninger siden 1988 har vært utenfor pallen? |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 25.07.2020 13:41 Post subject: |
|
|
Legger merke til at Knutsen er ekstremt opptatt av høy kvalitet på treningene. Leste nettopp ett intervju med PCS der han sa det samme da han kom inn i Eggen regimet,at det var ekstremt høy fokus på detaljer og at treningene var hardere enn kampene. Tror hunden ligger begravet her- både Knutsen og Eggen er/var opptatt av hver trening skulle gi ett utbytte i form av bedre prestasjoner på banen.
Noen som tror at vi de siste årene har hatt det nitidige fokuset på detaljer?
Får allergiske reaksjoner hver gang våre trenere snakker om å være « tunge i boksen», «mer trøkk», «løpskraft» og selve hovedparolen « komme til innlegg»- det siste er den hellige gral for RBK de siste 10 årene. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 25.07.2020 14:46 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Knutsen er i utgangspunktet en perfekt match med RBK han, men forutsetningene hans for å lykkes vil være noe helt annet om han overtar et någenlunde velfungerende RBK-lag. En skal huske på at Knutsen holdt på å få fyken i Bodø Glimt i 2018, pga elendig spill og nesten nedrykk. At Glimt spiller festfotball nå er ikke ensbetydende med at pilen ville pekt rakt oppover om Knutsen tok over RBK nå, og omgivelsene i Trondheim er betydelig mer kravstore enn i Bodø, spesielt om treneren i utgangspunktet har lite å vise til.
Således er Hareide et tryggere valg (men selvfølgelig ingen garanti), fordi han har drevet med dette siden midten av 80-tallet. Han vet hva det dreier seg om, og med unntak av oppholdet i Viking (og kanskje til dels det norske landslaget, dog var han bare et par individuelle tabber unna sluttspill) har han stort sett hatt sportslig suksess overalt hvor han har vært. Og pr. i dag så handler det for RBK først og fremst om å komme seg opp av den sportslige grøfta vi er i. Så kan man begynne å romantisere om festfotball når den jobben er gjort og laget presterer på et någenlunde stabilt nivå.
I tillegg vil Hareide ha en helt annen gjennomslagskraft ovenfor ledelsen i RBK i forhold til å kreve spillerkjøp, støtteapparat osv. Knutsen kan fort bli som Horneland, at han står med lua i hånda og hører på hva Koteng og Bratseth forteller han. |
Helt enig i det du sier. Tror ikke Knutsen nødvendigvis ville blitt en umiddelbar suksess med tanke på at det tar litt tid å få implementert spillestilen han ønsker at laget skal spille, men av den grunn tror jeg nemlig timingen for Knutsen ville vært perfekt nå.
Vi er i et generasjonsskifte med mange unge og lovende spillere som jeg tror ville blitt satset hardt på under Knutsen. Alle realister skjønner at vi mest sannsynlig ikke blir Norges beste lag igjen på et par måneder, derfor ville Knutsen og laget fått arbeidsroen de trenger frem til sluttproduktet forhåpentligvis er klart. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 25.07.2020 15:57 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | Jeg vil tro Knutsen kan være interessert i å ta over etter denne sesongen. Å gjenskape suksess er det vanskeligste, det gjelder også i Bodø Glimt. Det derfor er ikke sikkert han får igjen denne muligheten til å trene RBK eller andre klubber på denne størrelsen etter 21-sesongen eller senere. Samtidig må også vi også vite at å hente trenere etter relativt kort tids suksess i eliteserien er høyrisiko. Men, det gjelder de fleste trenere. Enten så funker det, eller så funker det ikke. 50-50. |
Nå har vell ikke Knutsen bare klart å gjenskape fjorårets suksess, men han har også tatt store steg selv med nøkkelspillere ut porten. Det er nødvendigvis ikke høyrisiko å hente en trener fra Eliteserien, man må bare se på hvorfor laget lykkes. Vi må ikke lengre enn til Horneland og hans periode i Haugesund hvor fokusområdene så ut til å ligge mer på blod, svette og tårer i 90 min, noe de svingende resultatene kan være et resultat av. Dette så vi jo også under hans ledelse av oss hvor vi noen ganger kunne spille ut ekstremt gode lag, etterfulgt av sjokktap.
Det er alltid en viss risiko i å hente en ny trener, spesielt en 'ung' trener som Knutsen, men om man ser bak resultatene hans så spiller de muligens Eliteseriens fineste og beste fotball også. Derfor er ikke en treneransettelse en 50-50 om det funker eller ikke. Du blander sannsynlighet og muligheter - Tror ikke jeg hadde hatt 50% sjanse til å lykkes i Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 25.07.2020 17:20 Post subject: |
|
|
Alle har 50% sjansen til å lykkes i Rosenborg. Enten så lykkes du eller så gjør du det ikke. |
|
Back to top |
|
 |
|