English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Strømsgodset
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Reginiussen
6%
 6%  [ 6 ]
Valsvik
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 4 ]
Zachariassen
54%
 54%  [ 54 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 0 ]
Åsen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
8%
 8%  [ 8 ]
Børven
1%
 1%  [ 1 ]
Faye
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
22%
 22%  [ 22 ]
Ceide
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 100

Author Message
otters
Rutinert

PostPosted: 11.07.2020 21:32    Post subject: Reply with quote

Faye 6

Eggen 4
Reg 6
Vilsvik 4
Trondsen 5

Doff 7 BB
Lundemo 2
Åsen 2

Holse 3
Dino 5
Børven 5

Emil 5
Helland 6
Kai88
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 21:33    Post subject: Reply with quote

Kunne fort vært 2-0 til godset tidlig. Vi skårer, de bommer. Jeg kaller det marginer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 21:35    Post subject: Reply with quote

Henriksen svarer utrolig godt på intervju!
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 21:35    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Kunne fort vært 2-0 til godset tidlig. Vi skårer, de bommer. Jeg kaller det marginer.

Jeg velger å kalle det et hav av klasseforskjell på enkeltspillere.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 21:37    Post subject: Reply with quote

Jeg gir Henriksen dårlig karakter for det å stille med Åsen og Lundemo i treern på midten. Jeg gir han god karakter for endringene som blir gjort i andreomgang med en formasjonsendring som viser seg å fungere. Byttene funker også som smør!

Ekstra pluss for gode svar i intervju.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 11.07.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Fryktelig stygg den fotballen vi presterer. Ser ikke ut som lag. Enkeltprestasjoner er fortsatt greia for å score.

Adegbenro mot Ajax var enkeltmannsprestasjoner. Innlegg som stusses/heades på mål, og innlegg som snappes opp på første stolpe med vending og scoring er ikke det jeg kaller enkeltmannsprestasjoner. Legger du noe annet i "enkeltprestasjoner" kontra "enkeltmannsprestasjoner" så får jeg bare unnskylde - da er det mangelen på flyt som gjør at det ikke er 100% prestasjoner 100% av tiden, men enkelte prestasjoner til enkelte sporadisk spredte tidspunkt...
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 21:47    Post subject: Reply with quote

Claudius Galenus Standarn wrote:
Godset var best i første, og vi var ganske svake, men i andre omgang var vi totalt sett klart best. Har også mast litt på 4-2-3-1 og det var morsomt å se Rambo teste det ut. Frykter bare at det blir litt lite bevegelser dersom vi skal starte med Helland i en slik formasjon - han er best som superinbytter.

Godt med seier. Spesielt fordi Senador forsvinner på uforklarlig vis Very Happy

Edit: Må også legge til at Dino, til tross for at han ikke scoret, er min BB. Han er et fantastisk oppspillspunkt og playmaker. Toreg og Valsvik klarte seg også veldig bra idag.

Nei, det har jeg ikke gjort hvis du har lest tråden. Dette var en elendig prestasjon hvor enkeltsituasjoner avgjør. 3 poeng flott, ingenting mer. Hvor er spillet? Det er i bedre fall varierende og temposvakt.

Prestasjonsmessig er dette et tap!
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 21:56    Post subject: Reply with quote

Prestasjonsmessig var dette en kamp som minnet en del om de slitekampene som tippet i vår favør under Hamrén. Vi slipper ikke inn mål, kanskje litt heldig, men vi skårer til sist fordi vi har bedre spillere enn det andre laget. Lite samspill, men med godkjent attityd, så vinner vi. Helland den store forskjellen da han kom inn. De andre lagene har ikke en slik matchvinner på benken. Vi har også en meget god andrekeeper.

Resultatmessig sett så ligger vi nå fint an på tabellen. Tipper det skal godt gjøres å ta igjen Molde til slutt, men Bodø sprekker kanskje før eller siden. Tipper vi tar 2. eller 3.-plass i serien, om det ikke blir helt kollaps på lagene foran oss.

Spillemessig vil vi bli bedre. Forhåpentligvis før kvalifiseringen til EL. Er en godkjent sesongstart dette, post Horneland.

Pausepraten med Koteng antydet vel også at vi har ny trener klart om ikke lenge, og at antall kandidater nå er færre enn det som var på den allerede korta lista var for et par uker siden. (Intervjuet ligger i fremtidige trener-tråden.)
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 11.07.2020 21:58    Post subject: Reply with quote

Prestasjonen er ikke god. Men i motsetning til under Horneland så spiller vi ikke på en måte som aktivt gjør oss dårligere.

Vi prøver i alle fall tidvis å involvere midtbanen og bygge opp flere angrep bakfra. Mer skal det visst ikke til før den overlegne kvaliteten på våre enkeltspillere fører til mål og trepoengere.

Den dagen vi også får til et spillemønster og innøvde, samtidige bevegelser så gruser vi denne divisjonen.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 22:14    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
eksil wrote:
Fryktelig stygg den fotballen vi presterer. Ser ikke ut som lag. Enkeltprestasjoner er fortsatt greia for å score.

Adegbenro mot Ajax var enkeltmannsprestasjoner. Innlegg som stusses/heades på mål, og innlegg som snappes opp på første stolpe med vending og scoring er ikke det jeg kaller enkeltmannsprestasjoner. Legger du noe annet i "enkeltprestasjoner" kontra "enkeltmannsprestasjoner" så får jeg bare unnskylde - da er det mangelen på flyt som gjør at det ikke er 100% prestasjoner 100% av tiden, men enkelte prestasjoner til enkelte sporadisk spredte tidspunkt...

Litt usikker noe av det du skriver her men:

Vi scorer på enkeltmannsprestasjoner. Om flere enn en er involvert kan det kanskje kalles en enkeltprestasjon fordi det skjer veldig få andre lagprestasjoner ellers i kampen? Smile

Dersom jeg hadde møtt fotballen til Rosenborg på byen hadde jeg ikke invitert henne med meg hjem for å si det sånn.
Troillongan
Proff

PostPosted: 11.07.2020 22:20    Post subject: Reply with quote

Slitekamp, men for en gangs skyld en slitekamp som gir 3 poeng. Det er lenge siden disse kampene bikket i vår favør. I tillegg bygger vi selvtillit gjennom 3 nye mål og poeng i dag. De som ikke har gullfiskhukommelse vet hvordan vi så ut for noen uker siden, og dette er faktisk langt bedre. Skuldrene er lave og vi har begynt å slite oss til seiere, og banespillet er på bedringens vei. Det er smått urettferdig å begynne å rope etter undeholdene fotball enda slik ståa var. For noen uker siden lå vi i rennasteinen med brukket rygg og fare for liv å helse. Nå har vi karret oss opp på trygg grunn og redningsmannskapet/redningsmannen er på vei.

Børven ble lite innvolvert i dag, men de tre stegene i forkant av headingen til, pluss avslutningen i seg selv.. Det bli bra herre sju!
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

Det som gleder meg mest er at det virker som humøret og spillegleden virkelig er på vei tilbake! Spillerne jobber for hverandre, de jubler for hverandre og de tar de smertefulle duellene for hverandre. Hva nå enn Rambo har gjort på kort tid så har det i hvert fall hatt en markant effekt. Siste 30 min idag er veldig bra, og det virker som Rambo er flink til å gjøre bytter/endringer som endrer kampbildet til vår fordel. Deilig seier og topp tre smaker godt! RBK
larsarus
Legende

PostPosted: 11.07.2020 22:39    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Dersom jeg hadde møtt fotballen til Rosenborg på byen hadde jeg ikke invitert henne med meg hjem for å si det sånn.

Nei, garanti for scoring er ikke så veldig sexy, det kan jeg være enig i....
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Det som gleder meg mest er at det virker som humøret og spillegleden virkelig er på vei tilbake! Spillerne jobber for hverandre, de jubler for hverandre og de tar de smertefulle duellene for hverandre. Hva nå enn Rambo har gjort på kort tid så har det i hvert fall hatt en markant effekt. Siste 30 min idag er veldig bra, og det virker som Rambo er flink til å gjøre bytter/endringer som endrer kampbildet til vår fordel. Deilig seier og topp tre smaker godt! RBK

Mye av dette bekreftes gjennom feiringen til Reginiussen på 2-0-scoringen til Zachariassen. Det er lenge siden jeg har sett en sånn glede ute på Lerkendalmatta Very Happy
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 22:50    Post subject: Reply with quote

Veldig dårlig kamp av oss som vi vinner 3-0. Confused Very Happy
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 11.07.2020 23:04    Post subject: Reply with quote

Var en av 200 heldige som ble trukket ut og fikk sett kampen live. Sikkert den eneste jeg får sett i år....
Som flere påpeker så vinner vi fordi kvaliteten i laget vårt er mye større enn Godset. Vi sliter likevel stort fordi vi ikke har flere bevegelser foran ballfører og at våre spillere ikke søker rom, men blir liggende feilvendt eller i pasningsskygge. Klareringsspillet vårt ender da som oftest til motspiller som får satt trykk på oss. Når det er sagt så virker det heller ikke som backene våre er spesielt interessert i å treffe en i hvitt, det pælmes unna uten mål og mening.
Vi har heldigvis mye uforløst potensiale i dette laget så det bør kunne bli en del trepoengere likevel
Back to top
Neeskens
Rutinert

PostPosted: 11.07.2020 23:16    Post subject: Reply with quote

Som lag så gjør vi veldig mye rart og unødvendig. Det går i tillegg tregt. Når vår back er 30 meter unna sin kantspiller og spiller opp på kanten feilvendt stopper jo alt opp. Serien er super men spillet dårlig. Håper det blir bedre etterhvet.
Våre midtstoppere begynner å bli for trege.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.07.2020 23:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi kan vel slå fast at scorer vi her er det flaks eller tilfeldigheter !

Vi kunne gjort det og tatt feil !

Men ellers er det jo greit å si at det fremdeles er m-y-e å gå på spillemessig.
Jitta138
Proff

PostPosted: 11.07.2020 23:40    Post subject: Reply with quote

3rd game I did not watch, 3rd win

I am keeping myself away from streaming now
Back to top
rail
Senior

PostPosted: 11.07.2020 23:54    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette var en elendig prestasjon hvor enkeltsituasjoner avgjør.

Jeg kan opplyse opp at som oftest er enkelte situasjoner som avgjør kamper. Gjerne de som fører til målene.

Forøvrig en helt elendig kamp, med stort sett fryktelige spillerprestasjoner. Av de som startet, pluss til Tore og Doff. Ellers har Helland minst 3 gode involveringer etter at han slapp til. Utover dette ikke mye å trekke frem.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 12.07.2020 00:13    Post subject: Reply with quote

Holse vs Helland er en vanskelig øvelse da 4-3-3 og 4-2-3-1 var to veldig forskjellige ting. Særlig fordi Ceide også var på banen for å gi godset mer å tenke på. Synes Helland jukser for mye i løpene fremdeles, Holse er bedre på dribling og kombinasjoner, men mulig han burde bli gjort indreløper av seg, mangler litt mye toppfart, men kan utfordre og dra seg forbi motstandere på det viset vi ikke har sett på midten side Midtsjø dro.

Synes trioen Ceide, Dino og Børven bør være førstevalg fremover uansett hvordan V-en snus, jeg kan helst tenke meg at Adegbenro går inn sammen med de i 4-2-3-1 når han er bra igjen.
martibs
Rutinert

PostPosted: 12.07.2020 01:32    Post subject: Reply with quote

Skammelig av Hansen å melde seg klar til denne kampen når han må kaste inn håndduken etter noen få berøringer. Kostet laget muligheten til å bytte inn friske bein mot slutten.

Valsvik er ikke god nok til å spille på Rosenborg, og alle stopperpar-konstellasjonene er alt for dårlige med ball i beina.

Gleder meg til å se Reitan utfordre Hedenstad, høyresida er utrolig svak for tiden.

Helland bidrar med målpoeng i dag - og jukser på defensive løp allerede fem minutter etter at han har kommet inn.

Synes Dino viser mer og mer takter - men noe begrenset motor?

I den forfatningen som rår nå, så er det herlig med 3 - 0 hjemme, men "Vinner på en dårlig dag" har vært mantraet siden høsten 2016, og jeg begynner å bli jævlig klar for å se en seier på en god dag!
Back to top
varg88
Proff

PostPosted: 12.07.2020 08:52    Post subject: Reply with quote

Veldig ok kamp egentlig. Vi var riktignok spillemessig underlegne i store deler av kampen men best i begge boksene. Det er vel litt som forventet siden det sikkert tar litt tid å få Horneballen ut av laget. Fint å se at Henriksen tar grep som funker. Jeg synes selvtilliten har vokst og vi blir ikke så mye stressa som tidligere når vi blir spilt lave.

Hansen 5 - ok kamp, fin redning mot Salvesen. Kanskje burde han ikke startet engang når han måtte ut med skade så tidlig?
Hedenstad 4 - tillater litt for store hull bakover. Virkningsløs offensivt.
Reginiussen 6 - spiller tryggt og med stor rutine. Formen er tilbake.
Valsvik 5 - god kamp defensivt. Udugelig med ball.
Trondsen 6 - ny god kamp. Mangler ikke mye til å få ny assist.
Lundemo 3 - er vel hovedproblemet at Godset snapper opp så mye andreballer. Holder ikke nivået som ballfordeler heller.
Zachariassen 7 - meget viktig med sin fart og driv. Scorer igjen.
Åsen 4 - heldig assist men det går meget treig med han slik at han ofte er på etterskudd.
Holse 3 - skuffende. Klarer aldri å sette sitt preg på kampen. Virker fremdeles for blyg.
Dino 6 - akklimatiserer seg bedre og bedre. Nær scoring igjen, kanskje best som hengende spiss som mange av oss har antatt.
Børven 6 - ikke så veldig synlig sjøl men gjør medspillerne gode med sine fine bevegelser og innvolveringer med ballen. Viser intelligensen sin ved målet som var veldig bra utført tekniskt også.
Faye Lund 6 - solid kamp. Tryggere i feltet og med ballen i beina. God redning til slutt.
Ceide 5 - greit innhopp. Laget får fart og energi. Begynner å løfte blikket og finner medspillerne bedre og tar smartere avgjørelser.
Helland 7 - viser endelig igjen at han er en skikkelig poengspiller når han leverer både mål og assist. Målet sitt viser at han bør starte å definere vingplassen sin på en ny måte for som klassisk ving har han blitt alt for stasjonær.
Back to top
Blodstrupmoen
Rutinert

PostPosted: 12.07.2020 09:23    Post subject: Reply with quote

Digg seier, jeg synes 2 omgang var morsom å se. Og jeg ser jo at når rbk får til opprulling på sidene og skaper overtall så ruller vi jo fremmover og er meget tunge i angrep. Får man til dette som regel og ikke unntaksvis blir dette laget knallbra.

Tingene jeg la mest merka til i negativ forstand;
- spesielt 1 omg var vi fryktelige dårlige til å flytte beina. Det skjedde så mye at en spiller fikk ball på fot, før et litt dårlig mottak og at de sto på hælen gjorde at godset spillerne bare tvingte seg inn foran og snappa ballen. Skjedde 6-7 ganger og er kun pga uoppmerksomhet og trege bein.
- Åsen er helt forferdelig dårlig, jeg fulgte han litt ekstra og han har stort flertall med dårlige involveringer. Pasningspillet og avgjørelser er 2div nivå.
Få heller tagseth varm i trøya, han er en mann for fremtiden.

Ellers viste Rambo seg som en god kampleder i går, han gikk ut i 2omg med en plan og tok grep tidlig nok. Spillerne fulgte også planen og visste hva de skulle gjøre, noe som viser at rambo er tydelig.
Helland viser at han for RBK er best som joker, å komme inn mot slitne bein er perfekt for ham, og han har psyken til å komme inn å ta grep med en gang. Bare la han starte noen kamper så han ikke blir for frustrert.

Gleder meg til PCS kommer inn på midtbanen.
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 12.07.2020 11:53    Post subject: Reply with quote

Det beste grepet i de to siste kampene har vært å ta ut Lundemo.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb