View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.06.2020 07:56 Post subject: |
|
|
Syns Saltnes er den beste Glimt har, og at han har vært den beste i noen sesonger. Virker både smart, skapende og målfarlig. Men vi har vel nok indreløpere |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 26.06.2020 12:01 Post subject: |
|
|
Jeg ser ingen i Glimt som har det sportslige nivået til å styrke oss. Vi må ikke la oss lure av et godt kollektiv. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 26.06.2020 12:05 Post subject: |
|
|
Jeg ser to, kanskje tre alternativer som ville forsterket oss. I første omgang ville jeg prøvd meg på Bjørkan og Lode. Ville også hatt unge Berg inn, men når Skjelbred kommer inn, ser jeg ikke behovet.
Det viktigste som skjer fremover, er å få på plass Børven og Skjelbred. Hadde ikke gjort noe om Serbecic kom tilbake NÅ, men tviler på at det skjer. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.06.2020 12:15 Post subject: |
|
|
Vi må slutte å låse oss fast i individuell spillerkvalitet. Klubben (først og fremst Dorsin) må bygge tropp av spillere med relasjonelle, komplementære ferdigheter hvor hver enkelt rolle er nøye definert. Her har man forsømt arbeidsoppgavene sine i flere år. [/u] _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.06.2020 12:38 Post subject: |
|
|
Lode er veldig bra med ball, og Glimt påstår han er den raskeste stopperen i ligaen. De to tingene alene ville gjort ham til en forsterkning for oss, dersom vi nå ønsker å være mer spillende.
Utover det er det ikke den individuelle kvaliteten som imponerer med Glimt. De hadde vært enda mye bedre med noen spillere på hakket høyere nivå i samme roller. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.06.2020 13:00 Post subject: |
|
|
Rosenborg påsto jo også på Twitter i vår at Valsvik var raskest i Rosenborg, så jeg vet ikke helt jeg. Det er mange måter å være rask på, sikkert.
Men er forsåvidt enig i at Lode trolig er et godt valg. Liker typen godt. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 26.06.2020 13:52 Post subject: |
|
|
Men de får jo også Moe (som ikke hadde mye tillit hos oss) og Sondre Fet (som nesten ikke spilte fotball i Aafk i fjor) til å se gode ut. Er vel først og fremst det kollektive vi må forbedre, selv om jeg er helt enig i at det er i forsvarsfireren at kvaliteten ikke er så høy som man skulle ønske. |
|
Back to top |
|
 |
Kommandør Junior

|
Posted: 26.06.2020 15:20 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Rosenborg påsto jo også på Twitter i vår at Valsvik var raskest i Rosenborg, så jeg vet ikke helt jeg.
|
Skal nok ikke se bort i fra at Valsvik har høyest toppfart i klubben nei. Bare synd det tar en halv banehalvdel for ham å komme opp i toppfart. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 27.06.2020 17:48 Post subject: |
|
|
Filip Jørgensen (f. 2002) stiller fra start for Odds mot Start en drøm, på midtbanen. Fremstår som en smart spiller og kan være verdt å holde et ekstra øye på. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 28.06.2020 13:24 Post subject: |
|
|
Lode har jeg ønsket meg til RBK lenge nå. Han er type stopper som passer et lag som RBK mye bedre enn Hovland og Valsvik.
Rask (også på de første meterne) og offensiv. Flink til å forsere ledd som Hoftun i glansdagene. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 28.06.2020 14:12 Post subject: |
|
|
Ser uansett ikke noe point i å kjøpe noen spillere før vi veit hvem som skal trene laget fremover. Får vi en trener som bare skal presse innenfor egen 16m. så trur jeg ikke det er noe poeng i å i det heletatt tenke på Lode. Da burde vi heller få inn flest mulig utgaver av Tore så vi kan vinne dueller i feltet. Om vi får inn en trener som vil at forsvaret skal starte å presse høyt så vil nok Lode eller liknende spillere være en god investering. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.06.2020 18:37 Post subject: |
|
|
Hvis vi ansetter Skullerud bør vi spare penger og ikke kjøpe noen.
Vi vil trenge pengene til sluttpakke og midler til neste trener. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.06.2020 23:32 Post subject: |
|
|
Philip Zinckernagel hadde vært en bedre ving enn helland! Bedre løpskraft også..helland ser ut som han er 40 år i vendingene. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 29.06.2020 10:25 Post subject: |
|
|
Zinckernagel er litt Hellandesque, men jeg synes han gjør veldig mange feilvurderinger innenfor boksen. Litt som Søderlund 2015 - det ser ganske bra ut fordi han blir satt opp så jævlig ofte, men uttellingen er egentlig ikke all verden.
Jeg begynner å tenke at vi har en arvtaker av bedre kaliber i unge Holse. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 29.06.2020 13:13 Post subject: |
|
|
Pdd ville jeg hatt Ceide og Adegbenro på kantene egentlig, ingen grunn til å hente nytt med det første synes jeg. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.06.2020 13:52 Post subject: |
|
|
Det mest skremmende er vel mangel på dekning i midten bak. Kampene kommer tett som hagl, og en skade så har man ingen alternativer. |
|
Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 29.06.2020 15:50 Post subject: |
|
|
Vil vi løse venstrebackproblemet med et kjøp før markedet stenger? Siden meling forsvinner i juli-august, kan vi ikke være hos trondsen som eneste valg i rollen |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.06.2020 16:15 Post subject: |
|
|
Vi har vel en av de tynneste troppene på mange år, og det tetteste kampprogrammet noen gang. Etter sommeren har vi kun en omskolert venstreback, en midtstopperreserve, og en svært ung benk. I tillegg er flere av spillerne under forventet kvalitet. Blir vanskelig å konkurrere med Molde, som har 4-5 landslagsaktuelle spillere på benken til en hver tid. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 29.06.2020 16:30 Post subject: |
|
|
Ã… hvem ville ha en liten tropp....Horneland🤔 _________________ «Koteng: Jo dÃ¥rligere og dÃ¥rligere det gikk, jo tryggere var vi pÃ¥ at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 29.06.2020 16:38 Post subject: |
|
|
Kaster ut navnene Strandberg (om han er mentalt klar for å spille) og Elabdellaoui, som i følge transfermarkt er på utgående kontrakter. (30.06.) Noen som vet noe mer, hadde det vært aktuelt, uten at jeg tror det er det første som skjer? |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 29.06.2020 16:52 Post subject: |
|
|
Elabdellaoui er det bare å glemme. Han er vel på blokka til halve Europa, etter hva jeg har hørt.
Har også hørt at det er en veldig god og lovende stopper nede i Sarajevo. Serb et eller annet.
Eventuelt sjekket prisen på han unge nigerianeren i Sogndalforsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 29.06.2020 16:57 Post subject: |
|
|
Jonas wrote: | Vi må slutte å låse oss fast i individuell spillerkvalitet. Klubben (først og fremst Dorsin) må bygge tropp av spillere med relasjonelle, komplementære ferdigheter hvor hver enkelt rolle er nøye definert. Her har man forsømt arbeidsoppgavene sine i flere år. |
Hør, hør!
Hvis man går igjennom forumet og ser vurderingen av våre egne spillere, er den nesten ingen som er bra nok. Et unntak er Hansen i mål.
Denne tråden er til for å lansere og støtte/forkaste forslag, og det er greit nok. Men vi må igjen bli et lag hvor laget er større enn enkeltspillerne, og hvor disse spillerne passer inn i et system. Kjøpe spillere som kan passe, og som utvikles i RBK, slik som enkelte lag vi ikke vil nevne gjør. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.06.2020 17:17 Post subject: |
|
|
Ja, Jonas innlegg er spot on. Alle spillere ser bedre ut i et system som passer og hvor de er håndplukket til en rolle, mens de aller fleste spillere ser ubrukelige ut i et lag hvor ingenting fungerer. |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 29.06.2020 17:30 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Det mest skremmende er vel mangel på dekning i midten bak. Kampene kommer tett som hagl, og en skade så har man ingen alternativer. |
Her har man akkurat solgt og lÃ¥nt to midtstoppere👌 _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 30.06.2020 12:15 Post subject: |
|
|
Med stor fokus på Børven, og venting på Skjelbred, er spørsmålet; jaktes det på flere spillere? Vi har vel vært ryktet til et par backer, men stille på den fronten. |
|
Back to top |
|
 |
|