View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 06.11.2006 13:13 Post subject: Nytt fotballstadion i Trondheim |
|
|
Lager en egen tråd for denne diskusjonen ettersom RBK tilsynelatende vil kjempe sammen med Ranheim og Trondheims-Ørn for å få på plass en ny fotballarena i byen.
Det er gjerne snakk om et kommunalt anlegg, og derfor mener jeg at gamle Trondhjem stadion er det beste alternativet - sjøl om det ikke blir et rent fotballanlegg. Gressmatta der er vel allerede helt gåen, og om man graver den opp, legger varmekabler og sår nytt gress, er man godt i gang. Garderobeanlegg er allerede på plass, og nå trengs bare en enkel tribune med do og kiosk under. Røde stolseter fins tilgjengelig på Lerkendal.
At det senere vil være umulig å legge kunstgress på en friidrettsarena får være et annet problem. |
|
Back to top |
|
 |
Johnny W Veteran
|
Posted: 06.11.2006 13:17 Post subject: |
|
|
For oss åpenbart uten lokalkunnskaper, hvor ligger gamle Trondhjem stadion? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.11.2006 13:20 Post subject: |
|
|
På Øya/Nidarø ved Nidarøhallen. |
|
Back to top |
|
 |
Byåsengutt Junior
|
Posted: 06.11.2006 13:40 Post subject: |
|
|
Er det plass til noe særlig med fasiliteter der da? Hvis min hukommelse ikke svikter meg helt, så er det ganske dårlig plass mellom elva og veien? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.11.2006 13:43 Post subject: |
|
|
Hvis Ranheim rykker opp til 1. divisjon, så får dem søndag som kampdag (som Rosenborg). Hvis det da hadde vært plass til tribuner rundt en av treningsbanene på Lerkendal, kunne man ha fått forbundet med på å arrangere Ranheim- og Rosenborgkampene rett etter hverandre. Det hadde vært en veldig interessant pakke.
Men... plass er det nok ikke:
Ikke er det særlig realistisk heller, men tanken er interessant, synes jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 06.11.2006 14:19 Post subject: |
|
|
Det går nok ann å sette opp en enkel tribune på jordvollen mot veien på gamle Trondhjem stadion. Flere av tippeligaklubbene har jo kjøpt/leid enkle riggtribuner midlertidig til sine stadioner og montert dem på lignende plasser.
Fredrikstad la forresten sin ut til salgs for ca en måned siden, den har ca 1800 seter (eller plass til så mange). Kunne jo vært interessant for et lite stadion her i byen, om den ikke er solgt:
http://www.fotball.no/ost...p;a=178582 |
|
Back to top |
|
 |
Byåsengutt Junior
|
Posted: 06.11.2006 14:41 Post subject: |
|
|
På flyfotoet fra finn.no, ser det heller ut som om det er mot elva en evt tribune bør stå, men jeg vet at de bildene er gamle. Er faktisk god plass der hvis banen flyttes mer mot elva. (Noe som allerede kan være tilfelle for alt jeg vet) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.11.2006 15:00 Post subject: |
|
|
Den har blitt flyttet etter bildet på finn.no pga. løpebane, ja. På bildet her fra norgeibilder.no er den ikke helt ferdigbygd:
 |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 06.11.2006 15:07 Post subject: |
|
|
La friidrett være friidrett. Skal det bygges tribuner noe sted, skal det være på et fotballstadion. Burde da kunne la seg gjøre et sted i byen? Gjerne med kunstgress. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 06.11.2006 15:42 Post subject: |
|
|
Trondheims Ørn må han en ny stadion da Lade og Rosenborg banen ikke blir godkjent for Toppseriefotball. Ser at de vurderer å bygge en idrettspark på Ranheim med en innendørshall med plass til 5000 tilskuere.
http://www.ranheimfotball...n2009.aspx
Kanskje Trondheims Ørn kunne ha vært med i dette prosjektet. Vil tro at man får lov til å spille innendørs hvis det blir satt opp som en hovedarena.
Uansett synes jeg dette prosjektet ser veldig spennende ut. Litt spenstig, men det er bare positivt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.11.2006 18:33 Post subject: |
|
|
Både AP og H går inn for planene til Ranheim, melder TV-adressa. Saken blir endelig avgjort i byggingsrådet i neste uke. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 24.11.2006 23:01 Post subject: Re: Nytt fotballstadion i Trondheim |
|
|
2mas, De sa i dems første innlegg i denne topicen at Rosenborg, Ranheim og Trondheims-Ørn (kanskje??) vil sammarbeide om en ny fotball-stadion i Trondhjem.
2mas wrote: | Lager en egen tråd for denne diskusjonen ettersom RBK tilsynelatende vil kjempe sammen med Ranheim og Trondheims-Ørn for å få på plass en ny fotballarena i byen. |
Da trodde jeg at Ranheim og Trondheims-Ørn ville spille i samme fotballbane. Slik at den nye stadionen blir begge lags sine nye hjemmebane.
Men med Dems siste nyhet så tyder det på at bare Ranheim får en ny stadion...
Hva er fakta, hva er eventuelt de nye planene?
Jeg er litt forvirret, kan De oppklare litt, hvis De har tid?
Beklager.  _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.11.2006 23:41 Post subject: |
|
|
Når i alle dager ble demses så penttalende, om man får spørre?
Slik ordlegging er da overhodet ikke standar nede på demses trakter, så vidt det kan meg erindres. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 24.11.2006 23:44 Post subject: |
|
|
Respekt for sjefen  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 24.11.2006 23:54 Post subject: |
|
|
Ja, tydlig det. Sannsynligvis er dte bare et forsøk på å ionnsmigre seg, sånn at han forhåpentligvis ikke får så mye (Velbegrunnet, spør du meg) kritikk fra sjefen.
Jeg har imidlertid mine tvil om 2mas biter på. Men nå sporer jeg debatter over en lav sko her.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.11.2006 14:57 Post subject: |
|
|
Jeg har ærlig talt ikke satt meg inn i dette, men regner med at Ørn får spille på banen til Ranheim.
Uansett melder Papir-Adressa at RÃ¥dmannen ikke er like begeistret for Ranheim-planene som det politikerne er. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2006 15:15 Post subject: |
|
|
Bygningsrådet i Trondheim ga i dag klarsignal for Ranheim IL sitt gigantiske idrettsanlegg.
* Fotballhall med internasjonale mål med kapasitet på 5000 tilskuere. Hallen vil også være en god arena for konserter etc. med 15 000 i kapasitet.
* To helt nye kunstgress treningsbaner for 11-er fotball.
* En håndballhall som også omfatter et større garderobeanlegg.
* En friidrettshall med tre-fire løpebaner.
* Et klubbhus for Ranheim idrettslag.
* Et treningssenter.
- Forhåpentligvis kan vi sette spaden i jorda neste høst. Det hadde vært gøy å se arbeidet med anlegget gå parallelt med byggingen av Ranheim skole som skal stå ferdig til sommeren 2008, sier prosjektleder Tore Grønning.
Les mer: Klarsignal for idrettsparadis |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 28.11.2006 15:19 Post subject: |
|
|
Er det da meninga at Ranheim skal spille kampene sine innendørs tro? Vil egentlig overraske meg stort om Ranheim noengang vil trekke noe mer enn 5000 tilskuere. Men hvis tanken er å spille innnendørs bør de jo satse på skikkelige tribuner med seter, og ikke bare trebenker som det er i andre haller. |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 28.11.2006 15:23 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke helt og slippe tanken på Trondheim stadion jeg.
Det er plass til tribune mellom elva og banen, (med den gangveien som går der nå under??). Viss en samtidig bygger en ny ishall på Nidarø kan man samla all utvikling og talentarbeid av Trøndersk idrett på Nirdarø. Det må jo være genialt! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.11.2006 15:23 Post subject: |
|
|
Det blir garantert bedre tribuner enn i Abrahallen, sikkert noe av det samme som i Vallhall. Tipper det blir en blanding mellom plastseter og trebenker. |
|
Back to top |
|
 |
Nr1-. Senior
|
Posted: 28.11.2006 17:57 Post subject: |
|
|
Var å snakket med Tore Grønning i dag, og fikk se illustrasjonsbilder av banen og anlegget. Kommer til å bli gigantisk! To 11'er kunstgressbaner, en kunstgressbane med tribuneplasser til 6000! Under denne banen kommer det en innendørsbane, som skal brukes om vinteren. Ellers kommer det en håndballhall, friidrettsbane og parkeringsplasser under jorda. Tore virket klokkeklar på at dette prosjektet gjennomføres, og at det helt sikkert skal stå klar til høsten 2009. Glemte dessverre å spørre om hvor Ranheim skal spille kampene sine i tida mens denne byggingen foregår!
Siste endring i planene: Det kommer ikke tribuneplasser på innendørsbanen! _________________ Kaddara |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 24.01.2007 11:35 Post subject: |
|
|
Har sett litt på bilder av Trondheim stadion.
Var det ikke snakk om at det skulle bygges en tribune på 5000 tilskuere der? Nå er det bare en liten skråning langs den ene langsiden som til nød ligner på noe folk kan stå på under et attangement. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.01.2007 11:43 Post subject: |
|
|
Friidretten krever bygging av tribune til NM neste år(?), men kommunen er visst ikke så interessert. Egentlig kommer man langt med et fire-fem betongrader; ferdigblokker. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2007 13:45 Post subject: |
|
|
Ifølge Tore Grønning er det ikke lenger sikkert at Ranheim bygger hall. Man ender kanskje opp med utendørs stadion med tribuner.  |
|
Back to top |
|
 |
|