| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2020 23:01 Post subject: |
|
|
– Jeg fikk beskjed om at jeg hadde gjort en dårlig jobb. Og at jeg ikke var «valgbar».
Det sier Westerhus til Adresseavisen, og snakker om en telefonsamtale med Koteng tirsdag denne uka.
Der fikk Westerhus beskjed om at styret vil fjerne ham som leder av valgkomiteen. I strid med valgkomiteens eget ønske.
Les mer: Mannen som vraket Koteng er selv blitt fjernet: – Ser ut som hevn |
|
| Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 08.02.2020 23:06 Post subject: |
|
|
Jeg har tidligere skrevet at det er tre grunner til at jeg under tvil vil gi min stemme til Koteng:
1) At vi ikke bør skifte for mye om gangen (les: kontinuitet)
2) At han også har gjort mye bra
3) At han sier han har lært
Fra Adressa.no:
"Jeg fikk beskjed om at jeg hadde gjort en dårlig jobb. Og at jeg ikke var «valgbar».
Det sier Westerhus til Adresseavisen, og snakker om en telefonsamtale med Koteng tirsdag denne uka."
Om dette klippet fra Adressa stemmer, har Koteng faen ta meg ikke lært noe som helst. Dette er surmaga hevn, totalt umusikalsk, og rendyrka maktmisbruk.
Det kan godt hende flere er med på dette (Bratseth f.eks.), men det er Koteng som fronter det. Jeg skal på årsmøtet og gjett hvem jeg stemmer på! |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 08.02.2020 23:24 Post subject: |
|
|
| Og hva sier Koteng om denne samtalen....? |
|
| Back to top |
|
 |
Trondhjemsen Proff
|
Posted: 09.02.2020 00:28 Post subject: |
|
|
Nei det va utriveli. Vi ønske jo itj å kom i en sånn situasjon men. Det e jo ein som e på grensa te kompisen min men. Så de va utriveli. _________________ Fem, fem, ti - done deal |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.02.2020 00:30 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.02.2020 02:46 Post subject: |
|
|
| SverreTrd wrote: |
Det kan godt hende flere er med på dette (Bratseth f.eks.), men det er Koteng som fronter det. Jeg skal på årsmøtet og gjett hvem jeg stemmer på! |
Koteng, som styreleder, fronter alt som kommer fra styret uansett hvem som er pådriver(e). Det er en del av arbeidsoppgavene til styreleder. Når det er sagt så har han vel neppe stemt mot dette forslaget, og tviler heller ikke på at Bratseth er involvert.
Personlig tror jeg sistnevnte kanskje er det største problemet i RBK pr. i dag. Mistenker at han har VELDIG stor innflytelse på det sportslige og ymse treneransettelser. Blir ikke veldig lei meg den dagen han er ute av styret. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 09.02.2020 09:59 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Roe ned ja. Dette er et ømt punkt, men bør snakkes om. Akkurat som det ikke skall være noen kriterier for å trene og spille for RBK? Ting blir ikke bra automatisk. Kompetanse og riktige folk over hele linja. |
Det kalles demokrati. Det er dessverre fullt av idioter som har stemmerett ved stortings- og kommunevalg også, som får lov til å være med å påvirke resultatet. Men det må vi leve med, for å si det med Churchill; “demokratiet er den verste styreformen, unntatt alle de andre styreformene som har blitt prøvd.” |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.02.2020 10:14 Post subject: |
|
|
Dette har ikke senador forstått, i hans perfekte verden er alt skapt og meislet i hans bilde. Priser meg lykkelig for at han ikke har noe å si i den store sammenheng.[img][/img] _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 09.02.2020 10:35 Post subject: |
|
|
Jeg var i utgangspunktet for å "fjerne" Koteng på årsmøtet, men da jeg hørta at han gav faren til Odin Thiago Holm sparken fra Koteng eiendom etter sønnen valgte å gå til den blå bydelsklubben i Oslo, så er jeg pro Koteng igjen. Litt maktmisbruk er da greit i lokalpatroismens navn, og ingen kan betvile Kotengs sterke følelser for Rosenborg.
Last edited by 27Sapara on 09.02.2020 11:40; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.02.2020 11:22 Post subject: |
|
|
| Øystein wrote: |
Det kalles demokrati. Det er dessverre fullt av idioter som har stemmerett ved stortings- og kommunevalg også, som får lov til å være med å påvirke resultatet. Men det må vi leve med, for å si det med Churchill; “demokratiet er den verste styreformen, unntatt alle de andre styreformene som har blitt prøvd.” |
Valgmannssystemet de bruker i USA ble etter hva jeg forstår i sin tid opprettet fordi man ikke stolte på "bermen", slik at folk flest i praksis valgte representanter blant "eliten" som liksom skal være mer kompetente enn menigmann for å stemme på deres vegne. Tanken var altså å få høyere kvalitet på stemmene, med antatt bedre innsikt og tyngre kompetanse blant valgmennene. Det er vel lov å si at det ikke akkurat er perfekt dét systemet heller. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.02.2020 11:31 Post subject: |
|
|
| 27Sapara wrote: | | Jeg var i utgangspunktet for å "fjerne" Koteng på årsmøtet, men da jeg hørta at han gav faren til Odin Thiago Holm sparken fra Koteng eiendom etter sønnen valgte å gå til bydelsklubben i Oslo, så er jeg pro Koteng igjen. Litt maktmisbruk er da greit i den lokalpatroismens navn, og ingen kan betvile Kotengs patroisme til Rosenborg. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 09.02.2020 12:30 Post subject: |
|
|
| jeg begriper ikke at noen her inne kan mene at denne valgkomiteen fortjener å fortsette. Det er først og fremst de som er ansvarlige for kaoset som nå råder. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 09.02.2020 12:33 Post subject: |
|
|
| Enig. De viser total mangel på ansvarlighet i forhold til oppgaven. |
|
| Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 09.02.2020 13:05 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Personlig tror jeg sistnevnte {altså Bratseth} kanskje er det største problemet i RBK pr. i dag. Mistenker at han har VELDIG stor innflytelse på det sportslige og ymse treneransettelser. Blir ikke veldig lei meg den dagen han er ute av styret. |
Det er noe jeg også tror. Koteng fremstår noen ganger som han lille gutten som de store har stæra opp til å gjøre noe faenskap.
Og slik skal det kanskje være? De med fagkunnskapen gir gode råd, så tar den med ledelsesansvaret frontingen av beslutningene? Men i Kotengs tilfelle mener jeg han burde tenkt seg om litt mer selv enn det som fremstår, og å være handlekraftig uten å trenge å Trump-e.
Så får "mørkemennene" i bakgrunnen prøve å oppføre seg som folk de også. Sparkingen av valgkomitéens leder nå virker bare hevngjerrig og smålig. |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 09.02.2020 13:55 Post subject: |
|
|
Har en sterk mistanke om at blodrøde Kjelsnes står bak mye av spillet her. VK hadde faktisk seriøs vurdert Snorre Valen som styreformann også! Det er også Kjelsnes som lanserer hevnteorien. Kjelsnes har åpenbart Ikke oversikt over regelverket.
Og, når det gjelder blodrøde Kjelsnes må det være et paradoks å lansere en formannskandidat som representerer en av RBK`s aller største sponsorer. Dette var tema også i 2007, da Rema 1000 som sponsor ønsket styreplass (ikke formann, men medlem). Mye kan sies om daværende Styreformann Terje Svendsen, men her var han forbilledlig tydelig, sitat: " SÅ LENGE RBK ER EN MEDLEMSKLUBB ER DET UTELUKKET".
Forskjellen fra den gang er at det nå er det høyeste vervet i medlemsklubben RBK som skal utdeles. Det bør sitte enda lengre inne å gi det til en stor sponsor.
Forøvrig er det også her et regelverk å forholde seg til her. Med en så innkompetent valgkomite er jeg langtifra sikker på at Gjersvold er valgbar. Mye tyder på at heller ikke Gjersvold forstår dette, da han i flg. Adressa har meldt seg innhabil i TE hva angår Partnerkontrakten med RBK. Sikkert fornuftig internt i TE AS, men i forhold til RBK er det helt irrelevant. Poenget er at Gjersvold har vesentlig innflytelse i TE AS. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.02.2020 14:22 Post subject: |
|
|
| Snorre Valen?? Har du kilder på dette? Høres jo helt vilt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 09.02.2020 14:26 Post subject: |
|
|
| jada. det ble opplyst av Westerhus på medlemsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 09.02.2020 14:33 Post subject: |
|
|
Galskap i såfall. Dersom dette stemmer så ligner dette mest på et kuppforsøk.
Last edited by Barney on 09.02.2020 14:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.02.2020 14:36 Post subject: |
|
|
Det er forskjell på å gi styreplass til en sponsor og å velge en som tilfeldigvis har en høytstående rolle hos en sponsor. Man representerer medlemmene, ikke sponsoren, så slik sett så er det ikke nødvendigvis noe problem, litt habilitetspørsmål vil jo dukke opp, men det får en forutsette at kan løses på en grei måte.
Men sitter på en litt uggen følelse av at Koteng håndterer den medmenneskelige biten på tomannshånd heller dårlig, det går fint ann å være mer skånsom mot de som må ta sin hatt og gå enn han tilsynelatende har vært. Men det er mulig at han har andre kvaliteter som veier opp.
Når det er sagt så er jeg usikker på om nåværende valgkomitè har den kompetansen som kreves for å gjøre en god jobb, et raskt lite google-søk tyder ikke i den retning. Usikker på om de nye fjesene styret innstiller endrer så mye på det. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 09.02.2020 14:45 Post subject: |
|
|
| er det noen som i fullt alvor tror at Gjersvold hadde dukka opp om han ikke var sjef i partnerselskapet T E AS? uansett er det nok at det reises spørsmål rundt dette. det er derfor vi har et regelverk. Og, dersom det velges en som ikke er valgbar, så er loven krystallklar: valget er ugyldig og oppheves. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.02.2020 15:35 Post subject: |
|
|
Det vil jo gis innspill til valgkomitèen, så det kan godt hende. Koteng ble jo foreslått fra et eller annet sted han også. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.02.2020 16:12 Post subject: |
|
|
| El Duderino wrote: | | Dette var tema også i 2007, da Rema 1000 som sponsor ønsket styreplass (ikke formann, men medlem). Mye kan sies om daværende Styreformann Terje Svendsen, men her var han forbilledlig tydelig, sitat: " SÅ LENGE RBK ER EN MEDLEMSKLUBB ER DET UTELUKKET". |
Vesensforskjellen er at Reitan ønsket en styreplass som en gjenytelse for sponsoratet sitt. Mens Gjersvold har blitt forespurt om å bidra med sin kompetanse. Svendsen selv var for øvrig visedirektør i Danske Bank under sin periode som styreleder. Og han etterfulgte Ove Snurruås som kombinerte jobben som administrerende direktør i Bygger'n og posisjonen som styreleder. Sponsorer i styret er ikke nytt. Og i en region med knappe 450 000 innbyggere, er det vanskelig for oss å få inn folk med ordentlig kompetanse om vi skal se bort fra alle sponsorer og samarbeidspartnere. |
|
| Back to top |
|
 |
El Duderino Proff
|
Posted: 09.02.2020 16:13 Post subject: |
|
|
Jeg er medlem i idrettslaget RBK, ikke bedriftsidrettslaget RBK.
Når valgkomiteen finner at mannen som har styrt skuta til 4 seriegull, 3 cupmesterskap, 4 ganger deltatt i UEFA league (og som siste sesong var centimetre fra champions league, og som rundspilte Målle med 10 mann), bør de komme opp med en god kandidat. Det de kommer med er distriktets mest kontroversielle person, og som attpåtil har en binding som gjør at det er kvalifisert tvil rundt valgbarheten. Det er også klart i strid med tidligere prinsipper. Og, sålangt har de heller ikke klart å gjøre rede for hva han har som RBK har bruk for.
Klubben har over 4000 medlemmer, og i Trøndelag bor det nå over 450 000 personer. Det må da i herrens navn gå an å komme opp med noe bedre enn Gjersvold. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.02.2020 16:26 Post subject: |
|
|
| El Duderino wrote: | | blodrøde Kjelsnes blodrøde Kjelsnes |
Her lukter det brunt ihvertfall  |
|
| Back to top |
|
 |
SverreTrd Senior
|
Posted: 09.02.2020 17:01 Post subject: |
|
|
Til info er Nils Arne Eggen ganske så rød. Uten at det har noen sammenheng med fotballtrenerferdighetene hans. Kanskje utover at fotball er et lagspill hvor samspill er viktig.
Karakteristikker av politisk farge bør vi absolutt holde oss langt unna. Det er fotball vi snakker om her  |
|
| Back to top |
|
 |
|