View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 21.01.2020 14:31 Post subject: |
|
|
Er det veldig relevant ift. et eventuelt salg av Søderlund? _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.01.2020 14:35 Post subject: |
|
|
Ja, når Gaziantep-treneren ikke har oversikt over hvorvidt transfermålene hans allerede har gått annetsteds, så er det vel ikke så merkelig å tro at han heller ikke har helt kontroll på hva laget heter?
Gaziantep, Göztepe, lett å gjøre feil. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 21.01.2020 15:32 Post subject: |
|
|
Jeg beklager feilen på det tyrkiske teamet som ønsket seger, jeg tror og håper at det også vil bli solgt fordi det andre målet, det vil si chipciu, har signert for cluj |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 21.01.2020 15:46 Post subject: |
|
|
Kan det være at treneren deres rett og slett ikke hadde fått med seg nyheten om Chipciu til Cluj på det tidspunktet? Samme dag Chipciu ble presentert for Cluj (altså lørdag) spilte jo Gaziantep seriekamp hjemme mot Fenerbahce. Mulig opptatt med kampforberedelser, sier selv han ikke styrer overgangene med etc.
Ifølge rumensk media stemmer Chipciu-koblingen til Gaziantep, men at forhandlingene trakk såpass ut at Chipciu valgte hjemlandet, tross muligheter for bedre lønn i Tyrkia.
Regner med treneren har fått det med seg nå og dermed går all inn på Søder istedet? Mulig vinn-vinn, det.
Spørs om god nettolønn trumfer tyrkisk kortsiktighet og geografisk plassering for Søders vedkommende dog. La oss håpe!
Føler selv jeg har ok kontroll på de tyrkiske klubbene, men må faktisk innrømme at jeg ble litt tatt på senga av Gaziantep FK og Göztepe FK (når mer kjente Gaziantepspor - hvor hele tre ex-Rosenborgere har vært - var utelatt).  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2020 18:03 Post subject: |
|
|
Du kom meg i forkjøpet med mulig forklaring!
Jeg ble i går kveld først lurt av Haugesunds Avis, som hevdet at uttalelsene kom søndag. Det korrekte er lørdag.
Jeg har ikke finhørt gjennom videoen fra pressekonferansen, men tolken omtaler Søderlund etter rundt 3:25.
Ellers:
Horneland har tidligere vært klar på at Maars Johnsen ble hentet i sommer på grunn av at Søderlund var svært nære ved å forlate RBK. Nå bekrefter Horneland at samme årsak ligger bak kjøpet av Dino Islamovic.
– Ja, det vil ikke komme som noen bombe for oss dersom han forsvinner i dette vinduet.
– Er Søderlund fortsatt like tydelig på at han vil ut?
– Vi har ikke snakket så mye med han om det etter nyttår, men han var veldig tydelig på det gjennom hele fjoråret. Både i januarvinduet og i sommervinduet at han ønsket seg ut. Og da må vi forberede oss på det som skal skje.
Les mer: Horneland forberedt på Søderlund-exit: – Ingen bombe for oss dersom han forsvinner |
|
Back to top |
|
 |
razzle Proff
|
Posted: 21.01.2020 18:20 Post subject: |
|
|
Og der ligger kanskje litt av grunnen til den begredelige prestasjonen, manglende motivasjon for å spille bra for klubben og bare fokus på å dra videre. Det gjelder tydeligvis flere, og hvis halve laget har det sånn så blir det dårlig fotball. Og treneren er heller ingen prima motivator... |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 21.01.2020 19:08 Post subject: |
|
|
Galskap å gi bort Jensen, brilliant å gi bort Søder!
 |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.01.2020 23:22 Post subject: |
|
|
Det er mange måter å si at man er uønsket på. Horneland kan i værtfall en måte. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.01.2020 23:40 Post subject: |
|
|
Da må vi tolke dette som at Horneland ser at Søder ikke er god nok og ikke skal satses på.
Det er positivt. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 22.01.2020 00:02 Post subject: |
|
|
Kan da umulig være spesielt intellektuell om man ønsker seg bort for så å spille dårlig fordi man vil bort. Det er tross alt speidere på ganske mange kamper i løpet av året og selv om de ikke ser på deg spesielt så legger de merke til folk som presterer. Om du går ut og står 90 min med hoftefeste så noterer de deg med "Hva i helvete? Hvor dårlige er spillerne i den posisjonen om dette trollet spiller uke ut og uke inn" _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 22.01.2020 01:58 Post subject: |
|
|
Dårlig motivasjon vil kanskje vises mer på innsatsen på trening og bidrag i spillergruppen enn i selve kampene. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.01.2020 10:02 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | Kan da umulig være spesielt intellektuell om man ønsker seg bort for så å spille dårlig fordi man vil bort. Det er tross alt speidere på ganske mange kamper i løpet av året og selv om de ikke ser på deg spesielt så legger de merke til folk som presterer. Om du går ut og står 90 min med hoftefeste så noterer de deg med "Hva i helvete? Hvor dårlige er spillerne i den posisjonen om dette trollet spiller uke ut og uke inn" |
Rasjonelt sett er det riktig det du sier. Problemet er at dynamikken i spillergruppen preges av «misfornøyde» spillerne som har tankene et annet sted. Det kan bikke et par prosent feil vei og vips da blir det tap, tap og tap i EL. Få bort daukjøttet nå! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.01.2020 17:02 Post subject: |
|
|
- Det er ingenting nytt akkurat nå, det er ingenting som skjer, sier Søderlund.
- Jeg leser mye rykter og slikt, men jeg har det veldig fint nå og koser meg. Det er artig på trening og jeg er veldig fornøyd for øyeblikket, så får vi se om det skjer noe spennende de neste dagene, fortsetter han.
(...)
- Kan det skje ting i løpet av de siste dagene i Marbella?
- Man vet aldri i fotball, men mest sannsynlig ikke. Da må det være en plass som både jeg og familien er komfortabel med. Det skal mye til, sier Søder og har følgende å si til at han fremdeles er førstevalg:
- Jeg skal komme i en slik form at det i hvert fall blir vanskelig å sette meg ut, sier Søderlund.
Les mer: Søderlund linkes til Tyrkia igjen: – Det skal mye til for at jeg drar |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 25.01.2020 18:35 Post subject: |
|
|
Quote: | - Jeg skal komme i en slik form at det i hvert fall blir vanskelig å sette meg ut, sier Søderlund. |
Foran speilet i Taxi Driver-stil? Søderlund tar mediesutring til et nytt nivå i 2020. |
|
Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 25.01.2020 18:37 Post subject: |
|
|
Passe sjukt hvis Søder er førstevalg når vi sparker i gang sesongen. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 25.01.2020 20:32 Post subject: |
|
|
Den som fant ut at en Søderlund-retur var en god idé fortjener å betale for det dette måtte koste oss av egen lomme. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 25.01.2020 20:49 Post subject: |
|
|
Det vi kan håpe på er at Horneland informerer Søder om at han per i dag ikke er førstevalg og at klubben sier at de slipper han billig. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.01.2020 21:07 Post subject: |
|
|
Vil nesten anta at han har fått beskjed på to-mannshånd om at vi ikke ser han som fremtiden til Rosenborg. Noe annet ville vært tjenesteforsømmelse. Neste vil da være å si det til avisene at han ikke er en del av planene våre for 2020 sesongen eller fremover. |
|
Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 25.01.2020 22:08 Post subject: |
|
|
Det er jo helt sykt at Søder kommuniserte at han ville ut all den tid han var førstevalg(fjorårssesongen). Det er jo som om Frank Strandli hadde vært fast på Bayern og hadde ment han skulle selges til en bedre klubb
Kan vi ikke bli kvitt denne misfornøyde sutrekoppen som er helt utrolig langt fra det nivået vi trenger? _________________ "Kvikk i røttern" |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.01.2020 23:11 Post subject: |
|
|
Fast plass = Jeg vil ut!
tredjevalg = Jeg vil bli!
forstå det den som kan...
Man må kunne lese imellom linjene og kokludere med at når Botheim ble lovet å satses på som 1 av 2 og Islamovic hentes så er Søder tredjevalg. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.01.2020 23:27 Post subject: |
|
|
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Søderlund drar ingen steder. Ikke fordi noen ikke vil ha han, det er fult mulig at det er. Det er fordi han har innsett at han ikke kommer til å få det samme ut av en overgang som han får nå. I tillegg er jeg faktisk ikke overraska om han er vår første-spiss når ES sparkes i gang. Horneland har tydelig vist at han foretrekker det trygge fremfor å prøve noe nytt _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 26.01.2020 14:19 Post subject: |
|
|
Synes vi skal legge skylda på Alexander Søderlund ene og alene for alt det gale som har skjedd med klubben. Det er så absolutt fortjent. Herre min hatt. Søderlund altså. Hadde han bare vært en noe mer teknisk spiller, så hadde vi sikkert vunnet Champions League.  |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 26.01.2020 14:36 Post subject: |
|
|
Er da ingen som gjør det. Nok av andre å skylde på..
At han er en fullstendig middelmådig arbeidshest som ikke er god nok for RBK er det dog ingen tvil om. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.01.2020 14:41 Post subject: |
|
|
Nei da, det er ikke Søderlund sin skyld, men han er jo et rimelig perfekt symbol på tilstanden da. Rosenborg under Horneland er jo mer eller mindre Søderlund uttrykt som fotballag.
Tungt fokus på løpsmengde, fysisk størrelse og defensiv disiplin, sjokkerende dårlig teknikk, lav pasningsprosent. For lite mål og spesielt på gode muligheter, men en og annen absurd kanon fra dårlig vinkel og avstand. For høy alder, utpreget norsk og på utgående kontrakt.
Lite konkurranse og endring til tross for åpenbare mangler. Luftige vyer og garantier om snarlig bedring uten noen uttalt plan for hvorfor det skal skje, til tross for innrømt dårlige prestasjoner.
Vi er Søderlund. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2020 16:46 Post subject: |
|
|
Haha, den var fin!  _________________ Influencerâ„¢ |
|