View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Crossroads Junior
|
Posted: 19.12.2019 11:08 Post subject: |
|
|
Det vil være katastrofalt om Gjersvold blir valgt. Han er særdeles upopulær blant den store (og stadig voksende?) gruppen av vindkraftmotstandere i Trøndelag, og nå trenger vi ikke en splittende styreleder. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 19.12.2019 11:33 Post subject: |
|
|
Eru wrote: |
Angående vindkraft så er jeg enig i at det er bare tull å "rasere" kysten vår med ineffektive vindparker, men det er ikke direktøren i Trønderenergi som bør være skyteskiven her, men politikere lokalt og nasjonalt.
|
Helt enig, har ikke forstått hvorfor Trønderenergi har blitt skyteskiven. De har ikke investert i et eneste prosjekt som ikke har blitt godkjent lokalt.
Ordføreren på Frøya ble vel gjenvalgt i høst (korriger meg gjerne om jeg tar feil), noe som er enda vanskeligere å forstå med tanke på de steile frontene der ute. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.12.2019 11:40 Post subject: |
|
|
Kan være fordi det prosjektet de har startet med ikke er det samme som ble godkjent ved folkeavstemmingen? Helt legitimt å gjøre Trønderenergi til skyteskive med den arrogansen de viser i vindmølleutbyggingen. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 19.12.2019 11:40 Post subject: |
|
|
Kjenner ikke veldig godt til hans bedrifter, men litt har jeg nå sett gjennom media. Virker nå som en stødig og trygg leder.
Han hadde vel ikke blitt sittende veldig lenge som sjef for Trønderenergi dersom han frontet motstand mot vindkraft..
At han utfører rollen sin i henhold til selskapets strategi bør vel snarere være en styrke.
(Noe annet ville for øvrig vært å be om oppsigelse, omtrent som om en Rosenborg-trener skulle komme trekkende med en defensiv 442... )
Jeg er foreløpig forsiktig optimist, selv om jeg fortsatt mener to år til med Koteng hadde vært det rette nå, mtp. alle utskiftningene i ledelsen den senere tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 19.12.2019 11:50 Post subject: |
|
|
Takk for godt svar Zap. Enig, usikker på veien videre. Er nok heller ønsket om at Koteng skal "gjøre det godt igjen" hos meg som veier tyngst. Han har måttet ta endel kamper, frontet endel ting som har vært negative. Så har han med fler gjort endel feil på veien. Men jeg hadde virkelig troen på at han skulle løfte oss videre. Han er kompromissløs, liker hvordan han har evnen til å ta tak i ting ingen andre tør og ta i.
Jeg håper egentlig på et benkeforslag og at han tar dette som et spark i rævva til å bli enda bedre. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 19.12.2019 12:06 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: |
Ordføreren på Frøya ble vel gjenvalgt i høst (korriger meg gjerne om jeg tar feil), noe som er enda vanskeligere å forstå med tanke på de steile frontene der ute. |
Feil, hun og AP mistet makta som følge av vindkraftsaken. Det er nå Høyre som har ordføreren.
Der er mange punkter i vindmøllestriden på Frøya, men det er vel hevet over enhver tvil at Trønderenergi ikke har lyttet særlig til lokalbefolkningen. Vindmøllene som blir bygd er ikke de som de fikk konsesjon på for mange år siden. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.12.2019 12:46 Post subject: |
|
|
Det var mye enklere med Terje Svendsen. Han gikk ikke rundt og tråkket på tærne til folk for å få gjennom strategiske valg. Lot det heller skure og gå, omringet av yes men. Funket bra en stund, det.
Trønderenergi kan faktisk ikke begynne å gå i dialog med lokalbefolkningen på Frøya. Det er det politikerne i Frøya, som har solgt øya si for småpenger, som må gjøre.
Hilsen en som er direkte berørt med tomt på Frøya som nå blir skjemmet. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.12.2019 15:05 Post subject: |
|
|
jadda wrote: | (Noe annet ville for øvrig vært å be om oppsigelse, omtrent som om en Rosenborg-trener skulle komme trekkende med en defensiv 442... ) |
Åja, så du likte ikke Hamren, altså? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 19.12.2019 16:19 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det var mye enklere med Terje Svendsen. Han gikk ikke rundt og tråkket på tærne til folk for å få gjennom strategiske valg. Lot det heller skure og gå, omringet av yes men. Funket bra en stund, det. |
Grøss. Husker med gru hvor tiltaksløst, medstrøms og lite fremtidsrettet det var før Koteng med Terje S. bak roret. Men NFF fikk akkurat det de ville ha i han, I guess |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.12.2019 18:47 Post subject: |
|
|
Hvordan vil det evt. fungere habilitetsmessig dersom det blir Gjersvold som tar over som styreleder. Når hans sivilie jobb er som konsernsjef i en av klubbens største sponsorer, kan det vel fort bli interessekonflikt? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 19.12.2019 19:04 Post subject: |
|
|
Han må åpenbart melde seg inhabil i saker som angår partneravtaler.
Nå er det jo markedsavdelingen i RBK som forhandler og inngår slike avtaler så det burde ikke være et stort problem, med mindre det innebærer et opplevd eller utøvd press. Tror nok Gjersvold vil opptre ryddig.
Så vidt jeg vet så skal ikke slike avtaler styrebehandles, men arrester meg gjerne om jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.12.2019 19:06 Post subject: |
|
|
Ikke uvanlig at større avtaler (herunder spillerkjøp) må godkjennes av styret. Vet ikke nøyaktig hvordan det fungerer i RBK. Men er ikke styret som sitter og fremforhandler, nei. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 19.12.2019 19:09 Post subject: |
|
|
Spillerkjøp er én ting for spillerkontraktene eies jo av Ballklubben, men sponsoravtalene er vel eid av Sport AS. Nå har selvsagt de to selskapene samme styre (edit: to ulike styrer, men med de samme me medlemmene), men det er en distinksjon der.
Last edited by Eru on 19.12.2019 19:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 19.12.2019 19:10 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Åja, så du likte ikke Hamren, altså? |
Hamren var på sett og vis en redningsmann, og bragte attityd inn i laget, men han vant ikke mange hjerter på fotballen sin. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.12.2019 11:10 Post subject: |
|
|
Innstilling fra VK:
https://www.adressa.no/10...4638b.html
Edit:
Ståle Gjersvold
Karen Espelund
Svein Tore Samdal
Frode Halvorsen -> Vara.
Fredrik Winsnes opprykk til ordinært medlem. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 20.12.2019 11:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.12.2019 11:14 Post subject: |
|
|
Navnene? |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 20.12.2019 11:17 Post subject: |
|
|
Espelund og Ski-Samdal... javel.
Sikkert helt greit det. Birger i adressa blir sikkert fornøyd når det kommer langrennsfolk inn i styret. Benum var forsåvidt også det, men kanskje ikke tydelig nok som milsluker. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 20.12.2019 11:25 Post subject: |
|
|
Hadde ventet bedre fra VK enn det der. Håper på benkeforslag for Koteng. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.12.2019 11:39 Post subject: |
|
|
Her skal hun isfåfall være et ordinært styremedlem, ikke leder i hverken klubb eller styre. Og da er det kanskje greit med ei som er villig til å rive noen nye r*sshøl på etablert gutteklubb?  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.12.2019 12:01 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Innstilling fra VK:
https://www.adressa.no/10...4638b.html
Edit:
Ståle Gjersvold
Karen Espelund
Svein Tore Samdal
Frode Halvorsen -> Vara.
Fredrik Winsnes opprykk til ordinært medlem. |
Det er for dårlig fotballkompetanse inn i styret med dette forslaget. Verken Bratseth eller Winsnes har tydeligvis ikke nok forståelse for å se at klubben spillemessig er på ville veier. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 20.12.2019 12:07 Post subject: |
|
|
For snart 20 år siden skrev jeg en illsint e-post til NFF ved Espelund mens Semb enda var landslagstrener. Norge hadde spilt nok en ræva og kjedelig landskamp og jeg var langt fra kjørbar for å si det sånn.
Tror innholdet var noe ala "vi på grasrota må selge lodd til inntekt for NFF samt betale en haug med penger til dommere, kontingent osv. osv. Vi sender penger oppover i systemet uten at vi får noe tilbake og det som kommer ut av pengene er Nils Johan Semb og møkkafotballen hans. Tror jeg kalte henne arrogant også.
Hadde aldri trodd jeg skulle få svar på utblåsinga mi, men jo da, hun svarte. Først og fremst på det med arrogant. Jeg har dessverre ikke den mailen lenger. Men plusspoeng i boka for å orke å svare en breddefotballspiller som skriver i fylla til NFF. Så hun får godkjentstempel av meg. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.12.2019 12:11 Post subject: |
|
|
Synes det ser lovende ut med de navnene der jeg. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.12.2019 12:20 Post subject: |
|
|
Så vi skal ha en styreleder som sørger for at oppmøtet fra kyst-Trøndelag blir skralt, en fotballbyråkrat og en arrangementsansvarlig inn i styret.
Jeg ser ikke noe særlig positivt i denne innstillingen. |
|
Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 20.12.2019 12:29 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | ... og en arrangementsansvarlig inn i styret. |
Vi har nå en sånn en som daglig leder akkurat nå. _________________