English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 102, 103, 104  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

Mulig Horneland plutselig ønsket en back back up på det tidspunktet Miami. Hvorfor det ble slik vet ikke verken jeg eller du så kritikken bør være deretter. Det hersker det mye tvil om Kamerat Ola.
Back to top
View user's profile Send private message
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 27.08.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt var ikke at Glimt historisk har vært gode på overgangsmarkedet, ei heller kommer til å bli stabile(nettopp for at større klubber vil kjøpe dem sønder og sammen) men de har klart å stable på beina ett lag av spillere "uten navn". Hentet en av de mest effektive vingene i Norge fra Elverum, for å ta ett eksempel.

Hvorfor klarer ikke RBK å se dette? Jeg elsker å se Samuel i klubben, og det han gjorde mot Ajax er alene verdt overgangssummen - men han ER virkelig ingen RBK-ving som følger strukturen som igjen gjør at det er enkelt for spiss, motsatt kant og indreløpere å gjøre sine valg.

Om man klarer å komme tilbake til perfeksjon av dette er det enklere å drive spillerlogistikk - spesielt om man vet hva man ser etter.

Dette er vel også en stor årsak til at RBK-eksportene fra nitti- og starten på 00-tallet sjelden ble suksesser i Europa...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LanoX
Rutinert

PostPosted: 27.08.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
HINSIDES!!!!

40% av inntektene går til bonuser, uavhengig av EL eller CL. Dvs. Kommer vil til CL, mottar spillere og støtteapparat bonus på 80 millioner!!!! Greit at vi vil ha bonusbaserte kontrakter; men dette er langt forbi helt hinsides blåst!!!! Og noen lurer fortsatt på om Bjørneby må gå???

Hva mener du alternativet skal være for å få signert og lønnet spillere da? Drithøy grunnlønn? Dette har vel vært praktisert i alle år.
PerO
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

fjellgeit wrote:
Jeg syns først og fremst at RBK tilsynelatende mangler en strategi på overganger. Det har vært innhentig av unge talenter fra utlandet uten særlig hell, norske etablerte "stjerner" uten hell, skandinaviske spillere i utlandet uten suksess med blandet hell.

Se på Glimt nå - de har hentet rollespillere som funker strålende. Minner svært mye om RBK 95-99.

Sakset fra twitter under.

Bodø/glimts XI forrige klubb:

Rovanium Pallosaura

RBK (2), Odd, Bryne, egenutviklet

Mjølner, egenutviklet(berg), Brønnøysund
-
SønderjyskE , Sogndal, Elverum.

Hvorfor klarer ikke RBK, med desidert høyest budsjett å gjøre dette, bare bedre? Scoute skandinavia etter spillere med egenskaper LAGET rbk savner?
Jeg bryr meg ikke om spillerene heter Olsen, Andersson eller noe mer eksotisk som Adegbendro - bare de leverer på banen!

Vi klarer sikker å kopiere dette hvis vi ønsker det. Men da kopierer vi antagelig resultatene også.

Hvilke resultater ønsker du?

Resultatene til Godset, Sarpsborg, Stabæk, Glimt og andre geniforklarte klubber som tilfeldigvis finner en gullgenerasjon med 20-30 års mellomrom, eller de litt mer trauste innkjøpene og RBK's resultater?

Så betyr ikke dette at vi er suverene og ikke har forbedringspunkter i våre strategier. Det har vi helt klart. Men vi skal videreutvikle de strategiene vi har, og ikke kopiere one-hit wonders fra andre klubber.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 13:41    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
HINSIDES!!!!

40% av inntektene går til bonuser, uavhengig av EL eller CL. Dvs. Kommer vil til CL, mottar spillere og støtteapparat bonus på 80 millioner!!!! Greit at vi vil ha bonusbaserte kontrakter; men dette er langt forbi helt hinsides blåst!!!! Og noen lurer fortsatt på om Bjørneby må gå???

De har nok ikke 40%. VG har regnet på hva klubben satt igjen med netto i fjor, og kommet til det tallet.

Sannheten er nok nærmere 25%, og det synes jeg er helt utmerket Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.08.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Mulig Horneland plutselig ønsket en back back up på det tidspunktet Miami. Hvorfor det ble slik vet ikke verken jeg eller du så kritikken bør være deretter. Det hersker det mye tvil om Kamerat Ola.

"Plutselig ønsker" er hovedtyngden av kritikken min på akkurat dette eksempelet. 16.januar leide vi ut Reitan - vår backup. Derfra og ut går det 76 dager før panikke-budene tikker inn hos halve tippeligaen etter noen som åpenbart skal være en fast backup back.

Det burde foreligge en plan om utlån av spillere for utviklnig, altså har man visst om det lenge før utlånet var klart. Og da har man også hatt lang tid før de 76 dagene på å finne en ny backup.

Så hører vi det eksisterer skyggelag. Vi hører avanserte planer, aksjonsfor enhver hendelse som kan inntreffe i inn/ut, spillerlogistik på et nytt nivå, etc.

så havner vi ofte i slike situasjoner allikevel. Og siste del av kritikken: Vi klarer ikke signere noen backup, så vi går inn i vårsesongen uten. Og dukker det opp en backup når neste vindu åpner? nei. Og lukker? sannsynligvis ikke.

Så hva endret seg fra det kritiske behovet i april? aner ikke, men fokuset er flyttet og backup er nå uinteressant.

Å se hvordan dette fremstår i ettertid, så får jeg ingen betrygget følelse av verken skyggelag, planverk, gode prosesser, nada. Det hele virker tilfeldig og etter plutselig innfall.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 13:47    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:
Lord Oakley wrote:
HINSIDES!!!!

Hva mener du alternativet skal være for å få signert og lønnet spillere da? Drithøy grunnlønn? Dette har vel vært praktisert i alle år.

De tjener i utgangspunktet desidert mest i Norge; og for all del; greit de får bonuser! Men vi har ikke et bonusbasert lønnssystem når grunnlønnen er desidert høyest, med fete bonuser på toppen! Da er det idiotlønninger! Med dette systemet så går vi knapt i pluss med å ta oss til europaligaen....
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.08.2019 13:48    Post subject: Reply with quote

Og andre handler styrker følelsen av plutselig innfall kontra plan. Even Hovland er et annet eksempel. Om dette var en spiller Rosenborg ønsket, så hadde vi signert han gratis noen måneder tidligere. Istedenfor ventet vi til siste dag på overgangsvindu og betalt hva Sogndal krevde -12 millioner.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 14:24    Post subject: Reply with quote

Du er inne på noen gode punkt 1972 MD som helt klart er kritikkverdige. Vi kan ikke komme utenom at SIB har en rolle i backup-back budene og Hovland, men i hvilken grad? Om det er slik at dette er 100 % hans kreative verk så er det jo veldig enkelt - SIB må ut. Om Bendtner var hans solo-prosjekt burde han også ta konsekvensen av det. Trolig er det ikke så enkelt.
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 27.08.2019 14:29    Post subject: Reply with quote

enur wrote:
50prosenNT wrote:
fjellgeit wrote:
Adegbendro

Rolling Eyes

Jeg tror dessverre det er tilfellet om vi ikke går til CL i kveld Rolling Eyes

I saw what you did there
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 15:18    Post subject: Reply with quote

Bendtner var vel opprinnelig Mike Jensen sin ide, og noe Kåre var pådriver for. Skylden for det sinnsvake lønnsnivået og det som virker å være en signoff fee ligger dog på Bjørnebye og styret.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 15:56    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
LanoX wrote:
Lord Oakley wrote:
HINSIDES!!!!

De tjener i utgangspunktet desidert mest i Norge; og for all del; greit de får bonuser! Men vi har ikke et bonusbasert lønnssystem når grunnlønnen er desidert høyest, med fete bonuser på toppen! Da er det idiotlønninger! Med dette systemet så går vi knapt i pluss med å ta oss til europaligaen....

Grunnlønna er betraktelig lavere nå, enn for noen år siden, f.eks da Steffen Iversen var i klubben.

Skal vi være den suverent beste klubben i Norge, må vi ha de høyeste lønningene, og de må være så mye høyere enn konkurrentene at vi er et reelt alternativ mot f.eks DK og Sverige hvor de får lav kunstnerskatt.

Eneste måten å oppnå dette på, uten å sette klubben i fare for konkurs, er å la mest mulig av lønningen svinge med inntektene.

Høye bonuser er en garanti for at vi tåler flere år uten gruppespill, samtidig som det er en solid gulrot for spillerne når vi faktisk er på nivå hvor vi tar oss dit.

Vinn - vinn for alle parter.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 18:15    Post subject: Reply with quote

Tror det som er mest aktuelt å jobbe med er å få ned lønningene generelt.

Det skal ikke være sånn at om en spiller bytter Sarpsborg med RBK så skal han ha dobbel lønn.

Mye av "lønnen" er jo å få en bedre utviklingsarena, et bedre utstillignsbvindu for enda større klubber, OG spille på et av scandinavias største lag.

Jeg mener at det ikke skal være økonomiske motiver som er hoverårsaken til at spillere velger å komme til oss, men at det skal være en faktor sammen med andre ting.

Sammenligner vi oss med andre klubber i Norge er vi på et helt sinnsykt lønnsnivå, og vi må erkjenne at vi kan ikke kaste penger etter spillere på samme måte som FCK gjør.

Da får det heller være at vi mister en spiller til Brøndby eller Malmø, men jeg vil fremdeles ikke tro at en spilelr i sine fulle fem velger å signere for Brann over RBK med samme lønnstilbud såfremt det ikke er geografiske årsaker.

Nå har vi fått en sjangs til å få begge beina godt plantet på jorda og ta solide steg fremover og da mener jeg vi må ta den sjangsen så vi slipper å oppleve økonomiske utfordringer flere ganger.

det er bedre å ta det steg for steg og ha en økonomisk struktur som er fornuftig utifra de målene som er realistiske.

Synes Horneland har gjort det rett ved å bruke denne sesongen hovedsaklig til å sette seg inn i stallen og så får vi heller leve med at vi ikke går amok på overgangsmarkedet og heller glede oss over at det er unge trøndere som ligger an til å ta en plass på førstelaget ved eventuelle salg/utskifninger Smile

velger å se positivt på det selv om jeg gjerne skulle hatt en marqi signing på stopperplass Wink
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 27.08.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

@kristobal - jeg sier ikke at vi skal kopiere kjøpene, vi trenger ikke hente vår neste spiller fra 2.divisjon. Men jeg tar gjerne en ny Jan Derek på kanten isteden for ett eksotisk navn med gode dribleegenskaper, for å sette det på spissen. Jeg forventer at vingen i RBK innehar ett visse egenskaper. Har de noe i tillegg til kravet er det naturligvis bare positivt.

Jeg mener Stig Inge og kompani bør kunne hente gode rollespillere, på ett langt høyere nivå enn hva Glimt har gjort. Hadde de bare hatt en fornuftig strategi. Utad har det virket planløst og panikkpreget. Isteden har det blitt hentet navn og formspillere i ES som ikke nødvendigvis passer i 4-3-3.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 20:18    Post subject: Reply with quote

Kaster bare en liten brannfakkel inn i diskusjonen. Lønnen til Bendtner har blitt diskutert opp og i mente, uten at noen av oss vet helt sikkert hva denne lønnen er. Man snakker om at medspillere blir irriterte og misunnelige. At man ikke kan signere «stjerner» fordi det ødelegger lønnsstrukturen. Men er det slik at alle må tjene ca like mye? Er folk så misunnelige at de ikke kan tåle at andre har mer lønn enn dem? Alle har vel skrevet under på sin kontrakt og akseptert den lønna de får. Hvis man går til toppklubber i de store ligaene, så skiller lønningene mye innad i klubbene. Enkelte spillere tjener millioner mer enn medspillerne i uken. Likevel går det ganske greitt med de fleste. Personlig så håper jeg at jeg hadde taklet at noen av mine medspillere hadde bedre betingelser enn meg, sålenge det bidrar til at klubben min vinner. Akkurat det vil vi nok aldri finne ut, siden min fotballkarriere sluttet mens jeg enda var i tenårene.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 22:28    Post subject: Reply with quote

Har du ikke ny stopper på plass i morra så kan du ryke å reise!!!! Vi har vist om dette i et år nå, og på to kamper har inkompetansen til Hovland kosta oss CL!!
Back to top
GeirOve
Proff

PostPosted: 27.08.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Spart oss til fant!
Fucka med feil fam Tommel'n ned Tommel'n ned
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

UT Tommel'n ned Tommel'n ned Tommel'n ned
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Kaster bare en liten brannfakkel inn i diskusjonen. Lønnen til Bendtner har blitt diskutert opp og i mente, uten at noen av oss vet helt sikkert hva denne lønnen er. Man snakker om at medspillere blir irriterte og misunnelige. At man ikke kan signere «stjerner» fordi det ødelegger lønnsstrukturen. Men er det slik at alle må tjene ca like mye? Er folk så misunnelige at de ikke kan tåle at andre har mer lønn enn dem? Alle har vel skrevet under på sin kontrakt og akseptert den lønna de får.

Nå handler det vel mer om at hvis man sprenger lønnsbudsjettet og spilleren flopper, og vi er i prosessen med å forhandle nye kontrakter så vil jo selvfølgelig gode nøkkelspillere si "vettu hva, jeg bidrar mye mer og er viktigere i dette laget, jeg forventer lønn som tilsvarer det". Og hvis man ikke sprenger lønnstaket så slipper det å være referansepunkt.
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 23:01    Post subject: Reply with quote

Ifølge en Celtic forumet har de bydd 15 millioner for Meling. Alle der inne satt visst og så på kampen. Og håpet vi tapte så de kunne få tak i Melingen.

Han bør f.. ikke gå for mindre enn 40. Vi må slutte å selge så billig. Vi må jo ut med 10-15 for en ny ES back, selger vel ikke en landslagsback som Meling for 15 millioner. Stemmer det der så er det vel ikke lenge til han er vekk da :/

Så feil timing å selge forsvarere nå at det..

Spent på hva SIB foretar seg nå frem til deadline. Har ingen forhåpninger egentlig. Så kan vel ikke bli skuffa
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 23:06    Post subject: Reply with quote

Møtes?
Back to top
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 27.08.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Håper det var 15mill GBP det var snakk om. 15 mill NOK er en fornærmelse, og Celtic er en møkkaklubb.
PerO
Veteran

PostPosted: 27.08.2019 23:45    Post subject: Reply with quote

GeirOve wrote:
Spart oss til fant!
Fucka med feil fam Tommel'n ned Tommel'n ned

Dette er tull fra ende til annen. Uansett om SIB hadde funnet de perfekte spillerne som finnes med de budsjettrammene vi har, ville vi opplevd slike situasjoner som vi har sett i disse kampene. Motstanderen vår i europa vil alltid ha bedre spillere enn oss.

Eneste løsningen er Eggens. Når motstanderne trenger 2 sjanser for å score to og vi trenger 5 for å score ett, får vi skape et spill hvor vi skaper 15. Da vinner vi 3-2. Så får spillerne den enorme troa at alt er mulig, og da er faktisk alt mulig.

Spillet Horneland skaper disse kampene minner om en spire av hva vi så under Eggen.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 27.08.2019 23:59    Post subject: Reply with quote

Ja, jo. Men det skader jo ikke å prøve å skaffe seg så høy kvalitet som det er realistisk mulig å få da. Og man kan gjerne sikte litt høyere enn det som er "realistisk mulig". Selv om vi aldri kan konkurrere med stallene til de klubbene vi bør og skal være jevne med for å hevde oss i Europa, men vi har jo sett tidligere hvilken forskjell en liten Jesus eller Annan kan gjøre. Og da mener jeg det absolutt skal legges alle kluter til (lån gjerne noen av naboen om det trengs) for å beefe opp stallen litt. Men det skal jo skje innenfor habile økonomiske rammer selvsagt, ellers så Skutles bare alt bort.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 28.08.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Det er nesten mer fornuftig å tviholde på Meling fram til årskiftet slik at vi kan hente inn type Bjørkan i en situasjon hvor Glimt ikke er i noen gullkamp og har god tid til å hente erstatter.

Skal vi gi fra oss noen som vi ikke har erstatter for så sent i vinduet så må vi fort ha en 30-40 mill, det er kanskje i overkant av markedsverdien for en med 1.5 år igjen, men vi må fort ut med dobbel pris for Bjørkan/Risa på tampen av vinduet.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 102, 103, 104  Next
Page 71 of 104

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb