English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
puckno
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 15:49    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
Horneland sa at han valgte Valsvik på HB mot Sarp pga dødballer, en trener som legger opp til ett slikt spill på Lerkendal er fort ferdig.

Det i seg selv er jo en fantastisk strategi, all den tid S08 er betydelig svekket på dødball i år.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

Når man legger opp sitt spill etter andres styrker er det helt bakvendtland i rbk. Det skal ikke være mulig eller lov.

Synes vg treffer relativt godt med sin videoanalyse av laget, samtidig så mener jeg at man blir uorganisert når man ikke "gidder".

https://www.vg.no/sport/i...tent=row-6
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 15:55    Post subject: Reply with quote

Det var ikke bruk for noen revulusjon i rbk. Vi vant serien i fjor. Og vi har ikke blitt eldgamle i løpet av de siste 4 måenedene vi har ikke blitt elendig trent i løpet av de siste 4 månedene, vi har ikke blitt ute av stand til å spille på kunstgress i løpet av de siste 4 månedene, alle spillerne har ikke blitt elendige i løpet av de siste 4 månedene, hele styret og alle andre som er ansatt i klubben har ikke blitt evneveike i løpet av de siste 4 månedene, og vi har ikke sluttet å løpe og takle på en moderne måte i løpet av de siste 4 månedene, Bentner har ikke blitt annenhver kamp matchklar og ikke på de sise 4 månedene, Gjermund Åsen har ikke blitt en defansiv midtbanemann på de siste 4 månedene osv. Vi har kun fått feil trener som har som har valgt å fortelle spillerne hvor elendige de er og at alt de tidligere har gjort er feil for så å sende dem ut på banen med noe som ikke fungerer og aldri kommer til å fungere i rosenborg. Utvikling er ikke å rasere alt som eksisterer med mindre alt som eksisterer fra før er feil. Slik var det ikke i dette tilfellet. Få bort Horneland så vi kan prøve igjen å finne en trener som vet hva han driver med.

Utrolig hvordan noen hyller at Bendtner ikke er i troppen mens vi spiller med Botheim. Det er idiotisk uansett hvordan du snur å vender på det. Adegbenro vrakes for Vallsvik. Botheim har vært elendig på trening ifølge Horneland. Bendtner veldig god. Botheim starter mens Bentner ikke blir med i troppen. Så hylles det som om det da ikke er de største navnene som starter.
Back to top
henrifei
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 16:52    Post subject: Reply with quote

@puckno er bare ment som ett bevis på at Horneland står for en annen type fotball enn det Rosenborg skal stå for.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 17:00    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
PerO skrev:
Aristoteles:

Hvis du håper vi taper alle kamper, elsker du mer å ha rett enn du elsker klubben.

Elsker du klubben håper du Horneland tar oss til CL gruppespill med feiende flott fotball og fulle tribuner, men tror han får sparken i løpet av sesongen.

Jeg har overhode ikke behov for å ha rett. Men det er en fordel å være realistisk. Om du tror Horneland tar oss til CL gruppepill med feiende flott fotball og fulle tribuner er det på tide å lande på jorda. Hva er det som tyder på at Horneland er på vei i noen som helst positiv retning med laget vårt? Lista over ting han har gjort feil siden han overtok er sinnsykt lang og bevises ved helt latterlig hinsides dårlige spill og resultater.

Du bytta om håper og tror. Jeg håper alltid på det beste, men tror ikke Horneland vil få det til.

Men jeg er 100% sikker på at det er bedre med en sesong med en dårlig trener enn å bli kjent som en Donald duck klubb som forbruker 2-3 trenere i året.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 17:02    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Når man legger opp sitt spill etter andres styrker er det helt bakvendtland i rbk. Det skal ikke være mulig eller lov.

Synes vg treffer relativt godt med sin videoanalyse av laget, samtidig så mener jeg at man blir uorganisert når man ikke "gidder".

https://www.vg.no/sport/i...tent=row-6

Måtte kjøpe + for å lese, men verd det.

Her er en konkret forklaring på hvorfor vi har sluppet inn så mange mål, det kommer jo krystallklart frem Confused
JW
Rutinert

PostPosted: 15.05.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Ingen Bendtner i troppen. I stedet er det vel juniorspiller Botheim som er ute av form etter skade som må starte i stedet for en av våre meget få klassespillere.
Dette blir første 16. mai på mange år jeg ikke kommer til å befinne meg på Lerkendal.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 17:50    Post subject: Reply with quote

Spørs om ikke Søder stempler klippekortet og går foran Botheim i køen.
Back to top
RoSolum
Proff

PostPosted: 15.05.2019 18:00    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:

Synes Søderlund var fryktelig positiv mot Lillestrøm, så han starter nok uansett Wink

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 15.05.2019 18:55    Post subject: Reply with quote

http://www.fkh.no/video?v...=0&a=1

Dette intervjuet med Pallesen oppsummerer egentlig hvilken feilansettelse vi har med å gjøre. Mene de møter seg selv og at det blir en krig. Ler meg skakk av hele intervjuet og hvordan denne mannen har endt opp som vår hovedtrener. Det er altså helt hinsides hvordan vi har kuket det til denne gangen
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 18:57    Post subject: Reply with quote

RoSolum wrote:
Franc wrote:

Synes Søderlund var fryktelig positiv mot Lillestrøm, så han starter nok uansett Wink

Ja, og han ble vel nært sagt lovet fast plass før sesongen så noe annet blir for useriøst av Horneland.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Men jeg er 100% sikker på at det er bedre med en sesong med en dårlig trener enn å bli kjent som en Donald duck klubb som forbruker 2-3 trenere i året.

Skeptisk. En trener har enten 100% tillit, eller ingen tillit. Hvordan blir spillerlogistikken i sommer om Horneland skal få inn spillere som passer ham?

I vinter hentet han Valsvik dyrt og ønsket å skippe ut Serbecic for småpenger. Tanken er åpenbart at Hovland og Valsvik skal utgjøre stopperpar i mange sesonger framover. Til sommeren blir nok fort både Serbecic og Ogbu solgt/gitt bort til lag som ønsker midtstoppere med ballbehandling og pasningsferdigheter.

Hva gjelder midtbanen, har vi per i dag Trondsen, Lundemo, Jensen, Konradsen, Denic, Åsen og Tørset Johnsen. Likevel forsøkte Horneland å hente Hoff og Våge Nilsen i mars. Hvor lang vei skal Tørset Johnsen ha? Hvor lett blir det å rydde opp i med så mange voksne og høytlønnede spillere på (relativt) lange kontrakter når en ny trener kommer inn etter det ene året du skisserer?

I angrepsrekka har vi en Adegbenro som nok ønsker seg bort om han ikke skal brukes mer. Passer ikke inn i Hornelands tanker om kantspillere - har ikke fart/timing til å true bakrom allverdens og er klart best med ballen i beina. Ceide litt i samme gata, virker best når han får utfordre med ball. Med skadeplagene til Helland og Akintola, samt kontraktsituasjonen (og skadene) til de Lanlay, kommer det kanskje inn en (eller to) Horneland-kant(er) også.

Summa summarum så kan det bli rimelig dyrt å vente, spesielt med den økonomiske situasjonen vi står i.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Bare for å illustrere hvor tydelig det er at det er influensaviruset Hornelius som herjer i RBK og ikke noe annet sludder:

Vi fikk en annen trener etter Kåre som heter Rini Coolen. Han klarte seg helt fint uten å utrette de store miraklene på den tiden han fikk. Med mer tid kunne det til og med blitt bra. Han hadde riktig filosofi men kanskje ikke tillit.

Viruset kom inn med Horneland. Hvor lang tid brukte han på å fucke det fullstendig opp? 4 uker?
AndreasR
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 20:06    Post subject: Reply with quote

Merker tålmodigheten med Horneland begynner å bli tynnslitt. Og når han i tillegg til å stå for en primitiv og planløs spillestil, ikke evner bygge laget rundt den beste spilleren vi har kan han ryke og reise snart.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 21:11    Post subject: Reply with quote

Jeg har hatt trua på Horneland hele tiden, og inntil nylig har jeg ment at han bør få mer tid. Dette tullet mellom ham og Bendtner syns jeg imidlertid vitner om svak ledelse. Han "hylles" for å stå i stormen, men det er latterlig at han den ene dagen sier at Bendtner jobber hardt på trening og viser attitude, for så å sette ham ut av troppen!

Jeg kan selvsagt akseptere at bendtner ikke starter, men at han ikke er i troppen er bare helt hinsides av Horneland!

Adressa wrote:
Tidligere onsdag ønsket hverken Horneland eller Bendtner å si noe om hvorvidt den profilerte spissen var med i troppen mot Haugesund.

– Det ønsker jeg ikke å spekulere i nå, sa Horneland til Adresseavisen etter onsdagens trening

Du trenger ikke å spekulere, din fjott, du vet jo svaret! Det er jo du som tar ut laget for faen! Mad
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 15.05.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Jeg har hatt trua på Horneland hele tiden, og inntil nylig har jeg ment at han bør få mer tid. Dette tullet mellom ham og Bendtner syns jeg imidlertid vitner om svak ledelse. Han "hylles" for å stå i stormen, men det er latterlig at han den ene dagen sier at Bendtner jobber hardt på trening og viser attitude, for så å sette ham ut av troppen!

Støttes! Det er der saken står nå! Dette er en leders ansvar. Dårlig kommunikasjon med både lag, spiller og tilhengere.
Back to top
Fusion
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 23:05    Post subject: Reply with quote

#HornelandOut

Enkelt og greit.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

Minner om Perrys behandling av Selnæs og Dockal, bare litt styggere pga at ledelsen med vitende og vilje lar den konstante shitstormen fra "eksperter" som Jesper Mathisen, Joakim Jonsson, Birger Løfaldli og Morten P hagle over en ansatt - den overbetalte stjerna - i stedet for å stå opp for seg selv og ta ansvar for hva som skjer med klubben.
Back to top
cliff
Junior

PostPosted: 15.05.2019 23:14    Post subject: Reply with quote

Det Horneland melder utad har en god bouquet av hest. Game over.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 23:38    Post subject: Reply with quote

#sparkham

Niklas og jesus om dere tilfeldigvis skulle lese noe her inn, værsåsnill å ikke forlat oss. Dette kan ikke vare lenge før selv styret tar til vettet...
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 15.05.2019 23:59    Post subject: Reply with quote

Horneland må være det mest elendige av alle elendige beslutninger gjort i Rosenborg til alle tider. Folk må våkne opp. Dette går jo klinkende klart rett ut i skogen for full pinne og flat pedal med mann og mus på høylys dag!

Jeg mener at han må fjernes jo før jo heller før det oppstår langsiktige skader.
PerO
Veteran

PostPosted: 16.05.2019 01:02    Post subject: Reply with quote

M Cifuentes fan account wrote:

Summa summarum så kan det bli rimelig dyrt å vente, spesielt med den økonomiske situasjonen vi står i.

Ingen tvil om at feilansettelser er svinedyre.

Men får klubben et for dårlig rykte, så vil vi antagelig kunne velge mellom han som tenker at steget er veldig langt opp, men det er ikke så farlig å bli sparka for klubben er kjent for å sparke trenerne så det påvirker ikke min cv nevneverdig og jeg får en god fallskjerm. Eller alternativet som er han som egentlig vil pensjonere seg men ser muligheten for en kort jobb med god fallskjerm.

Mange klubber som er der. Kanskje hadde Horneland det i tankene også. Ikke veldig negativt for CV men god fallskjerm.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 16.05.2019 01:59    Post subject: Reply with quote

Mange gode analyser her! Smile

Det prates jo mye om hvor dårlig angrepsspillet vårt er, noe jeg er veldig enig i men for å skape ett godt offensivt spill så kreves det ett par ting. De viktigste punktene må jo være kontinuitet i de fremste rekker og kvalitet på spillerne.

La meg påpeke at trenere som Klopp, Gardiola og Sarri fikk problemer i sin første sesong, lag som ønsker å skape en offensiv og underholdende fotball trenger gjerne mer tid enn trenere som står for en motsatt type fotball. Det finnes mange eksempler på det.

Horneland gjorde en kjempetabbe men han trakk heldigvis inn årene og gikk tilbake til 4-3-3. Det vi trenger nå er å kjøre inn en angreps rekke som holder seg skadefrie, det er essensielt for at vi skal kunne utvikle oss offensivt samt plukke nok poeng fremover slik at optimismen stiger i takt med plasseringen på tabellen Smile
Back to top
VTB
Proff

PostPosted: 16.05.2019 02:36    Post subject: Reply with quote

Ut med Horneland. Jo før jo bedre. Vi kommer aldri til å spille underholdende fotball med denne karen.
senador
Legende

PostPosted: 16.05.2019 05:37    Post subject: Reply with quote

Vi kommer til å rykke ned med Henriksen og Coolen også, så vet ikke om noen andre vil til en klubb som sparker trenerne etter flere gull på rad( jeg er enig i sparkingen av Kåre, men som trener kan jeg forstå at man blir skeptisk.).
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 138, 139, 140 ... 335, 336, 337  Next
Page 139 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb