View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Robin Rutinert
|
Posted: 07.05.2019 14:00 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Du skriver mye rart Franc. Det er fullt mulig å være kritisk til Horneland, men samtidig ha forståelse for at Bendtner ikke får mye spilletid. Vil faktisk tro det gjelder de fleste RBK-supportere. |
Det går an å ha forståelse for at Bendtner ikke får mye spilletid, det kan til og med forsvares - selv om jeg er uenig. Men mange her på forumet virker jo å være nokså ensporet i sitt hat til Bendtner.
Min mening er at man skal bruke de beste fotballspillerne man har så sant man kan. Altså ha en klar førsteellever og ikke rotere konstant. Selv om man ikke er i form så burde man brukes, man må få spillerne i form ved å la dem spille.
Bruk de beste spillerne, gi dem tid, coache dem underveis. Bruk tid på spillerne, snakk med dem, forklar rollene deres. Adegbenro og Bendtner ble benket sist, de (etter min mening) soleklart beste spillerne i hele laget. Personlig synes jeg det hele er ekstremt merkelig.
Men akkurat nå bryr jeg meg ikke veldig om hvilke spillere han bruker, jeg bare gleder meg til dagen Horneland er ferdig. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.05.2019 14:06 Post subject: |
|
|
Næhæhæj, mye bedre å finne noen middelmådigheter med vestlandsk dialekt. Det som teller er at me har ein gjeng som ynskjer å gjera noko saman. |
|
Back to top |
|
 |
Francisco Clementine Veteran
|
Posted: 07.05.2019 14:46 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Du skriver mye rart Franc. Det er fullt mulig å være kritisk til Horneland, men samtidig ha forståelse for at Bendtner ikke får mye spilletid. Vil faktisk tro det gjelder de fleste RBK-supportere. |
Greit kritikken min går mot Hornelands måte å håndtere dette på, som for en lekmann som meg, virker totalt uprofesjonelt. Og husk at dette ikke bare gjelder Bendtner. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.05.2019 15:50 Post subject: |
|
|
Dette er mye bredere enn Bendtner ja.
- Hvorfor får ikke Valsvik spille fremfor Hovland?
- Hvorfor er Serbecic fullstendig frosset ut?
- Hvorfor ble det ikke krevd backup på back?
- Gitt at den ikke er der, hvorfor er ikke Delanley pushet hardere på å tilby denne backupen?
- Hvorfor spiller den ENE venstrebacken vi har i klubben ving?
- Hvorfor spiller Gjermund Åsen i en rolle han aldri har lykkes?
- Hvorfor fokuserer vi på lange baller og gjenvinning når vi til tider ikke engang har hverken gode hodespillere eller gode gjenvinner på banen? (botheim som target mann`??)
- Hvorfor står vi høyt med trege og posisjoneringssvake midtstoppere?
- Hvorfor presser vi alltid 2 meter unna spiller rundt 16meter? UAVHENGIG av motspiller? (hint: noen er bedre til å skyte/drible enn andre, tilpass med sikring)
Det er bare så mange hvorfor at jeg ikke klarer å forstå hvordan denne mannen ble valgt? |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 07.05.2019 16:03 Post subject: |
|
|
Captain wrote: | Det står på ingen måte til strykkarakter. Horneland gjorde dette valget basert på de foregående kampene, da mange av de "faste" spillerne har vist laber interesse for å løpe de ekstra meterne. Meling er en spiller som jobber på for kollektivet, det samme med Botheim og Valsvik, der sistnevnte gjorde en ok jobb i en veldig uvant posisjon. Alt i alt var det en taktisk godt gjennomført kamp mtp. laguttaket, trenerne fikk svar på det de ønsket. Er helt enig i at Meling må spille back fremover, noe han garantert kommer til å gjøre. |
Meling gjorde manns jobb defensivt, og det skal Valsvik være glad for. Men Meling skal spille back, med Adegbenro, De Lanlay eller Ceide foran seg. Hva blir det egentlig ut av løpingen til Søderlund ?
Horneland hadde sikkert valgt Frode Johnsen og Søderlund foran Steffen Iversen og John Carew i sine glansdager også. Lurt ? Nei. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 07.05.2019 16:44 Post subject: |
|
|
Robin wrote: | Henning wrote: | Du skriver mye rart Franc. Det er fullt mulig å være kritisk til Horneland, men samtidig ha forståelse for at Bendtner ikke får mye spilletid. Vil faktisk tro det gjelder de fleste RBK-supportere. |
Det går an å ha forståelse for at Bendtner ikke får mye spilletid, det kan til og med forsvares - selv om jeg er uenig. Men mange her på forumet virker jo å være nokså ensporet i sitt hat til Bendtner.
Min mening er at man skal bruke de beste fotballspillerne man har så sant man kan. Altså ha en klar førsteellever og ikke rotere konstant. Selv om man ikke er i form så burde man brukes, man må få spillerne i form ved å la dem spille.
Bruk de beste spillerne, gi dem tid, coache dem underveis. Bruk tid på spillerne, snakk med dem, forklar rollene deres. Adegbenro og Bendtner ble benket sist, de (etter min mening) soleklart beste spillerne i hele laget. Personlig synes jeg det hele er ekstremt merkelig.
Men akkurat nå bryr jeg meg ikke veldig om hvilke spillere han bruker, jeg bare gleder meg til dagen Horneland er ferdig. |
Stiller meg helt og holdent bak dette. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 07.05.2019 17:26 Post subject: |
|
|
Støttes.
Det er ikke sånn at noe er løst ved ikke å bruke NB og samuel. Vi spilte uten samhandling under Kåre i fjor også. Det gjør vi fortsatt. Med og uten NB.
Problemet ligger et annet sted.
Vi kan jo begynne med at treneren er tidenes flopp i RBK. På høyde med Berisha, Boti Goa, og han der som hadde en lengsel etter fotball, ja selve livet i øynene sine. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.05.2019 17:28 Post subject: |
|
|
Største floppen, overgangssummen tatt i betrakning, var vel Morten Knutsen. Dårligste RBK-spiller jeg har sett tror jeg må være Robert Boateng (tror han er onkelen til Kevin-Prince og Jerome Boateng forøvrig), som bare løp dit ballen var til enhver tid  |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 07.05.2019 18:15 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Støttes.
Det er ikke sånn at noe er løst ved ikke å bruke NB og samuel. Vi spilte uten samhandling under Kåre i fjor også. Det gjør vi fortsatt. Med og uten NB.
Vi kan jo begynne med at treneren er tidenes flopp i RBK. På høyde med Berisha, Boti Goa, og han der som hadde en lengsel etter fotball, ja selve livet i øynene sine. |
Ikke like stor flopp som Jaime Alas vel? |
|
Back to top |
|
 |
NilsArneEggenErKongen Proff
|
Posted: 07.05.2019 19:00 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | Horneland sin spillestil er fullstendig missmatch med hva spillerene og supporterne vil se. holdningene til spillergruppa er skittentøyvasken som står igjen etter Kåre og Rini. begynte å bli dårlig lukt i hele klubben av den haugen som har samlet seg opp siden 2017. |
Du snakker som en sann patriot som vil klubbens beste. Det må en rengjøring til. Mange av de som underpresterer må ut. _________________ Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 07.05.2019 19:03 Post subject: |
|
|
Nidarosballklubb wrote: | eksil wrote: | Støttes.
Vi kan jo begynne med at treneren er tidenes flopp i RBK. På høyde med Berisha, Boti Goa, og han der som hadde en lengsel etter fotball, ja selve livet i øynene sine. |
Ikke like stor flopp som Jaime Alas vel? |
Joda, jeg nevner Alas ovenfor. Spilleren som i følge Jønnson hadde en lengsel etter fotball i øynene sine. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.05.2019 20:34 Post subject: |
|
|
Ingen slår Boti Goa uansett. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.05.2019 20:38 Post subject: |
|
|
Leser at Horneland ikke ønsker kompetansen til Rodal heller. Han vet best selv. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 07.05.2019 20:42 Post subject: |
|
|
Akkurat der er jeg faktisk enig med Horneland. Hvilken kompetanse besitter egentlig Rodal? Han drev jo med friidrett og en helt annen treningsform enn fotballspillere bedriver. Virker overhode ikke som han har bidratt med stort.. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 07.05.2019 20:46 Post subject: |
|
|
Er veldig for å hente inspirasjon fra andre idretter, men akkurat rundt Rodal, så har det ikke være voldsom suksess. Med dette i bakhodet, vil jeg tro de tenker at de kan spare lønnskostnader, ev. bruke midlene en annen plass. Teamet rundt laget har blitt voldsomt stort i de senere år, men det er ikke sikkert det bare er postitivt. Skjønner godt at Horneland ønsker å bygge en mindre, men muligens tettere stab fremover. Uansett hva som skjer rundt klubben i disse tider, er det jo negativ for enkelte her inne. _________________ Stolt fortid, stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.05.2019 20:50 Post subject: |
|
|
Rodal er sterk faglig på trening av både utholdenhet, hurtighet og styrke. Man blir ikke olympisk mester på 800m helt ut av det blå. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.05.2019 20:57 Post subject: |
|
|
Folk må innse at vi har en grusomt fatal trener. Slutt å lete etter unnskyldninger som ikke er der. Ganske sikker på at de fleste her på forumet ville gjort en bedre jobb enn Horneland. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 07.05.2019 21:02 Post subject: |
|
|
Man kan vel mene at Horneland er en grusom trener (for oss), selv om man er enig med Horneland i at Rodal ikke har fungert? Eller? |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 07.05.2019 23:16 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Leser at Horneland ikke ønsker kompetansen til Rodal heller. Han vet best selv. |
Greit å få bort gørra etter Kåre. |
|
Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 07.05.2019 23:22 Post subject: |
|
|
Liker at han er nokså nådeløs og uredd som leder:
– Hvorfor har du ikke noen fysisk trener?
– Det er fordi vi er det selv. Jeg mener det er vi som trener laget. Vi trener på feltet, og så har vi noen gymøkter som er bygget inn i måten vi tenker.
– Hvor mye diskusjon var det om det da du kom?
– Ingen. Det har ikke vært noen diskusjoner rundt det, sier Horneland.
– Du kom bare inn og sa «sånn er det»?
– Ja. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 07.05.2019 23:25 Post subject: |
|
|
http://www.josimar.no/art...land/5789/
Tror dette blir veldig bra, må bare gi det litt tid. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 07.05.2019 23:42 Post subject: |
|
|
Horneland bør få litt tid på seg, men han må vise at han ikke bare kan snakke for seg, men at han også kan få ting til i praksis. Begynner å bli litt NFF preg over Horneland. Det liker jeg ikke. NFF har jo en politikk om at de, og bare de, vet hvordan ting skal og bør være. Gjerne litt prinsippfast på sine kjepphester. Føler en del laguttak og mediauttalelser bærer preg av dette. Bendtner og Samuel er nok litt ofre i denne sammenhengen. Enten så løper du frem og tilbake som en tulling, eller så spiller du ikke. Touch = irrelevant, teknikk = irrelevant, ballferdigheter = irrelevant, smartness = irrelevant, kondisjon og fysikk = relevant!
Hadde vært interessant å overhørt overgangssnakk på brakka mellom Horneland og Bjørnebye.
Javel, hva tenker du om denne spilleren?
Tja, hvor mye løper han i snitt hver kamp?
Nei, ca 10-11 km
Nja, det er for dårlig
Men han har 100 Premier League kamper, og spiller fast på landslaget. Bare 25 år.
Ikke godt nok. Han løper for lite.
Hva med Hallstein Torskenebb, fra Island
Hvor mye løper han?
Løper hele tiden. Ikke så veldig fort, men langt. Koster en million.
Flott, by 15 million for han, og gi han fem års kontrakt! |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 07.05.2019 23:43 Post subject: |
|
|
gm wrote: |
Horneland hadde sikkert valgt Frode Johnsen og Søderlund foran Steffen Iversen og John Carew i sine glansdager også. Lurt ? Nei. |
Det skal du banne på at han ville gjort. Frode Johnsen ville blitt valgt foran Messi med Horneland som trener. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 07.05.2019 23:46 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | http://www.josimar.no/artikler/hardhausen-horneland/5789/
Tror dette blir veldig bra, må bare gi det litt tid. |
jeg har vært mer opptatt av etablert forsvarsspill og kontringer.
Hvordan vil du beskrive din fotballfilosofi?
– Det er en smal tanke. En tanke som går på løps- og duellkraft.
...det Nils Arne står for mener jeg fortsatt er moderne. Men også Drillo, Nils Johan Semb og Ståle Solbakken. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 07.05.2019 23:47 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | gm wrote: |
Det skal du banne på at han ville gjort. Frode Johnsen ville blitt valgt foran Messi med Horneland som trener. |
Usaklig. Men vil du ha konkurranse om plassene, eller skal spillere få spille kun på grunn av gamle meritter? _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
|