English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2019
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kåre Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 257, 258, 259 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Altitude
Rutinert

PostPosted: 26.09.2018 12:23    Post subject: Reply with quote

Det finnes ikke helter i dagens fotball. Legender? Glem det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Legende

PostPosted: 26.09.2018 13:07    Post subject: Reply with quote

Jeg ser på sett og vis frem til denne rettssaken om den skulle materialisere seg.

I mediene er saken lagt frem lite detaljert og tilsynelatende noe unyansert, og vi har eksempelvis ikke hørt klubben uttale annet enn manglende sportslig fremgang, og at de mener å ha sitt på det tørre når det kommer til juss.

I en eventuell rettssak vil hanskene bli kastet, og mer kjøtt på beinet vil etter alt å dømme komme fra begge hold. Det tror jeg kan være nyttig for de fleste dette angår, også i debattklimaet her inne.
Rexalor
Rutinert

PostPosted: 26.09.2018 13:27    Post subject: Reply with quote

Jeg håper bare de evner å bruke videoanalyse av kamper til å vise hvor dårlig vi spilte, det finnes jo et hav av video å bruke på dette. Man kan jo også bare ta de tendensene til buing på visse kamper, hvordan Kåre ble gradvis mer og mer sur. Det finnes jo så mye materiale man kan bruke for å vise at jobben han gjorde over tid i perioden sin ikke var god.

Det finnes ikke noen gode argumenter for at de skal få noe ut av dette, det hele virker merkelig, hva er det egentlig de vil oppnå? Å vise at Koteng kan være brysk, at han ikke snakket direkte nok om at dette er en offisiell advarsel om at jobbene deres er i fare? Det kommer til å bli spennende å høre hva Kåre og co vil bruke som argumentasjon mot klubben, og hva de krever.
Back to top
Standarn McClintock
Veteran

PostPosted: 26.09.2018 13:32    Post subject: Reply with quote

Bare å vise Valur-RBK i reprise. RBK, Koten og resten av styret trenger ikke noe mer bevis og forsvar enn det.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2018 13:48    Post subject: Reply with quote

Altitude wrote:
Det finnes ikke helter i dagens fotball. Legender? Glem det.

Nå glemmer du en fyr som spiller for Melhus.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2018 13:50    Post subject: Reply with quote

For øvrig sikkert greit med en rettslig diskusjon rundt hvordan oppsigelse av fotballtrenere kan foregå. Det er jo noe som gjelder en del mennesker.

"Det er en godt kjent sak at duoen føler seg utsatt for en «uskaklig oppsigelse» etter at de begge fikk sparken 19. juli." - den kan de aldri vinne frem med, mens

"Kort fortalt dreier sakene seg om RBKs brudd på arbeidsmiljølovens stillingsvernsregler ved avslutningen av Ingebrigtsen og Hoftuns arbeidsforhold."
- er ikke uinteressant.

Last edited by haavarl on 26.09.2018 13:53; edited 2 times in total
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 26.09.2018 13:51    Post subject: Reply with quote

Et styre kan vel i teorien sparke en hvilken som helst trener når som helst (dog etter en korrekt prosess) med "for svakt sportslig" som eneste argument. Det er også det eneste vi har hørt fra klubben, og det er svært lite som er sagt fra Koteng og co i det hele tatt. Kanskje var humøret et problem - når han oppførte seg som han til tider gjorde foran kamera, kan det meget vel være at han var enda verre innad i klubben. Kanskje stemmer ryktene fra tidligere om at han var for lite deltagende på feltet. Kanskje har klubben et litt annet syn på disse "forbedringsmøtene" enn Kåre (og Erik). Kanskje har klubben og styret oppført seg som drittsekker og sparket Kåre og Erik på feil grunnlag og med ulovlig metode.

Det meste er i det hele tatt i det blå så lenge vi har hørt ekstremt lite begrunnelse og snakk om prosess/forløp fra klubben, og jeg tror det hadde vært sunt om vi fikk vesentlig flere, om ikke alle, kort på bordet. Vi har hørt en del fra Kåre gjennom media, og dette er selvsagt hans versjon av hendelsenes forløp. Jeg ønsker meg i hvert fall litt klarhet i sakene, både i det som er sagt og ikke.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 26.09.2018 15:50    Post subject: Reply with quote

Kan ikke få sagt hvor lei jeg er Kåre saken og all oppmerksomheten han får. Det er ikke synd på en trener som ikke kvalifikasjonene til å ta over en klubb som RBK men som fikk sjansen. Han har hatt utrolig god lønn, sikkert noen bonuser på toppen og ikke minst veldig bra sluttpakke. For ikke å snakke om Hoftun som har fått sjansen i nesten alle stillinger som finnes i klubben uten at han har prestert i noen av dem eller vært kvalifisert til noen av dem.
Ganske langt unna en del mennesker i arbeidslivet forøvrig. F.eks innleide/konsulenter som kan jobbe samme sted i 2 - 5 år uten å få tilbud om fast ansettelse, men kan få "sparken"/kontrakten kansellert på 3 mnd varsel.

Hva med alle møkkatrenere rundt omkring som melker klubber ved å bli sparket i 2 - 3 klubber med sluttpakker i løpet av samme 2 - 3 års periode? Jeg er 100% sikker på at hadde samme situasjon oppstått i en hvilken som helst annen klubb enn RBK så hadde dette vært en ikke sak, hverken for media eller jurister. Her betaler klubben en dyr pris for å være landets ledende klubb.

Trekker tilbake det jeg sa om Kåre var velkommen tilbake om noen år dersom han hadde utviklet seg og ville tilbake. For det første kommer han aldri til å utvikle seg annet enn i enda mer negativ retning og for det tredje har han gjort seg uønsket av klubben for all fremtid.
Altitude
Rutinert

PostPosted: 26.09.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

Helt enig!
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 26.09.2018 18:50    Post subject: Reply with quote

Kåre bør vel i kategorien hvor er de nå tråden
Back to top
Dew
Veteran

PostPosted: 26.09.2018 19:04    Post subject: Reply with quote

Lord standarn wrote:
Trenere blir sparket i hytt og pine, mange med dårligere grunn enn det som gjelder Kåre og Hoftun.

Sikkert mange trenere i både inn og utland som ville hatt en god sak om de gikk rettens vei etter avskjedigelse. Vil tro Kåre og Hoftun har det også, for de sitter jo med den gamle avtalen som ble inngått, og har jo garantert engasjert en advokat.

Men de går jo helt mot strømmen ellers i fotballverden med dette søksmålet. De kommer nesten garantert ikke til å finne seg en topptrener-jobb igjen, for ledere/styre i andre klubber vet nå at de ikke er inneforstått/respekterer fotballens høye "turnover rate" på trenersiden. Og det er jo sikkert helt greit for to trenere som kun kan beskrives som helt ukvalifisert (Hoftun) og middelmådig (Kåre). De skviser sitronen her.

For å dra en sammenligning til "virkeligheten". Er selv student nå, men jobbet noen år som kokk. Kunne krevd inn mange titalls tusen på manglende overtidsbetaling om jeg ville, men jeg måtte da ha sett langt etter en jobb i restaurant-bransjen etterpå. Jeg var inneforstått med hvordan ting fungerte da jeg skrev under min siste kontrakt.

Som skrevet tidligere; Hoftun og Kåre var RBK-helter for kun noen uker siden. Nå håper jeg de hviskes så mye ut av historien vår som bare mulig.
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 26.09.2018 19:55    Post subject: Reply with quote

Visstnok Hoftun som har utformet arbeidskontrakten for hovedtrener når han var sportssjef selv. Skummelt 😬
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.09.2018 20:00    Post subject: Reply with quote

Hadde vært fint om folk kunne ta inn over seg at det åpenbart er en grunn til at de velger å gå til sak her. Hadde de ikke hatt noe grunnlag for det hadde de så klart ikke gjort det. De har jo snakka med advokater om det for å rådføre seg. Ta dere sammen.
mirar
Veteran

PostPosted: 26.09.2018 20:15    Post subject: Reply with quote

Flott enda en bruker som skal prøve tilegne andre meninger.
Back to top
Zorbeltuss
Rutinert

PostPosted: 26.09.2018 22:32    Post subject: Reply with quote

Helt greit å prøve prosedyren for retten, men daglig leder må da avenogtil gå på dagen i næringslivet også, det er derfor de for etterlønn for et år. Ved standard oppsigelse er det snakk om en måned.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 26.09.2018 23:18    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hadde vært fint om folk kunne ta inn over seg at det åpenbart er en grunn til at de velger å gå til sak her. Hadde de ikke hatt noe grunnlag for det hadde de så klart ikke gjort det. De har jo snakka med advokater om det for å rådføre seg. Ta dere sammen.

Klubben har sagt fryktelig lite rundt saken utover at de mener å ha sitt på det tørre juridisk. Er det noen som helst objektiv grunn til å stole på Ingebrigtsen over styret og klubben? Jeg tar meg sammen når vi får hørt mer enn én side av saken, takk. Jeg synes du skal ta innover deg at Kåre og Erik har en rimelig sterk agenda i denne saken, og at det åpenbart er flere ord mot ord-aspekter i saken, og at klubben sannsynligvis sitter med en del motskyts. Å i det hele tatt velge side i denne saken på nåværende tidspunkt fremstår som i beste fall syltynt begrunnet.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.09.2018 23:29    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at jeg tror/håper at de vinner en eventuell sak, jeg mener bare at det ligger noe til grunn som gjør at de har valgt å gå til sak i det hele tatt. Det virker det som ytterst få forstår.
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 26.09.2018 23:29    Post subject: Reply with quote

Zorac: "Å i det hele tatt velge side i denne saken på nåværende tidspunkt fremstår som i beste fall syltynt begrunnet."

Jeg har valgt side og det er ikke fordel Kåre og Hoftun uansett hva retten måtte mene. Det er ikke bestandig det er riktig det man gjør selv om man teknisk har loven på sin side........
Zorac
Legende

PostPosted: 26.09.2018 23:45    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter sparkingen grunnet det sportslige, og der er det selvfølgelig mulig å være uenig med meg. Det juridiske rundt prosessen og hvordan sparkingen foregikk er det imidlertid svært få, om noen utenfor som kan uttale seg om.

Ingebrigtsen har fortalt sin historie, men dette er enn så lenge bare påstander. Styre og klubb har ikke fortalt sin historie, men mener å ha ting i orden - som også er en påstand.

Derfor mener jeg det er håpløst å velge side i søksmålet, uavhengig av selve grunnlaget for avskjedigelsen. Eksempelvis kan jeg ende opp med konklusjon om at sparkingen var rett, men at metoden var feil. Disse to faktorene utelukker ikke hverandre på noen måte. På samme måte går det an å være uenig med sparkingen, men få det bevist at den ble utført korrekt. Og det går an å anse Koteng, Ingebrigtsen, begge eller ingen som drittsekker uansett utfall.

Vinner Kåre og Erik saken er det slik ting ser ut nå ingen grunn til å se på dem som rasshøl. Da har de blitt behandlet uriktig i forhold til loven, og gjør objektivt sett det rette. Taper de derimot, er det egentlig ingen grunn til ikke å se på dem som rasshøl. Noe slingringsmonn i forhold til innhold som kommer frem fra begge aktører må påregnes, selvsagt.

Det er jo selve oppsigelsen som er saken her, ikke bakgrunnen for denne.
gurgla
Veteran

PostPosted: 27.09.2018 00:37    Post subject: Reply with quote

Kunne sikkert dobbeltsjekket men kom ikke Kåre og kompani med noe juridisk støy like før en annen viktig kamp vi hadde? EL kvalik kampen var det kanskje?
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 27.09.2018 02:01    Post subject: Reply with quote

Rett før Skendia tror jeg.
ace
Veteran

PostPosted: 27.09.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

Kommer garantert til å komme opp en del ting som vil stille denne saken i et bedre lys for klubben og det motsatte for duoen på den andre siden. Dette handler om manglende selvinnsikt og rett og slett griskhet!
BjarneS
Veteran

PostPosted: 27.09.2018 09:18    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Kommer garantert til å komme opp en del ting som vil stille denne saken i et bedre lys for klubben og det motsatte for duoen på den andre siden. Dette handler om manglende selvinnsikt og rett og slett griskhet!

Helt enig. Man kan være enig eller uenig, men vi snakker om folk som har tjent millioner i klubben de siste årene, som fikk et syvsifret beløp for å tre av (i følge RBK i henhold til kontrakt) og som ønsker å tyne mer penger ut av klubben på grunn av formelle feil i forbindelse med oppsigelsen. Og som i prosessen ikke har noen problemer med å dra klubben gjennom søla.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2018 09:21    Post subject: Reply with quote

Jeg er for lover og regler i arbeidslivet og at man skal følge dem, ting skal gå ryddig for seg osv., men jeg elsker RBK mer enn arbeidsmiljøloven. Så at Kåre går til dette skrittet gjør ham til klubbens fiende, og dermed også min. Ikke at jeg er viktig oppi dette, men sånn er det naturlig for meg å tenke.

erlen_dB på twitter (muligens også her inne?) kom med en konkretisering rundt noe andre har nevnt.

@erlen_dB wrote:
Stusser over advokatvalg i Ingebrigtsen- og Hoftun-saken. RBKs keeper er ansatt i firmaet. Hva med RGA pkt. 3.2.6?

https://twitter.com/erlen...4248389632

Jeg er en bedre googler enn jurist men fant følgende tekst i et dokument om god advokatetikk:

Quote:
(Reglenes anvendelse på fellesskap)1)
Driver en advokat virksomhet i selskap, kontorfellesskap eller lignende fellesskap2), gjelder reglene i 3.2.1-3.2.5 om interessekonflikter for fellesskapet3) og alle dets deltagere4).

https://www.advokatforeni...arutgaven/

Det er jo interessant.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2018 10:03    Post subject: Reply with quote

Synes det er greit at det blir tatt en formell juridisk runde på hva en fotballklubb skal gjøre når man vil bli kvitt en trener. Hva har en klubb rett til - hva har en trener rett til - hvordan må det gjøres?

Alle klubber vil være tjent med at det rent formelle blir tydeliggjort.

Men om Kåre og Erik begynner å komme trekkende med "grunnlag for sparking" kan de ta seg en solid bolle og en kopp kald Kjeldsberg.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 257, 258, 259 ... 271, 272, 273  Next
Page 258 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2019 RBKweb