View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 23.11.2016 16:23 Post subject: |
|
|
Kan nok glemme Wahlqvist ja, han er jo inne i landslagstroppen også nå etter at den tidligere Norrköping treneren tok over. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 23.11.2016 16:23 Post subject: |
|
|
Høgli returnere vel til Tromsø etter endt kontrakt med København. Om det er i januar eller til sommeren er jeg usikker på.
Og han har vel ikke skrevet under på noen kontrakt med Tromså så vidt jeg vet, men han flytter værtfall hjem til Tromsø.
Hva med Gamboa? _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 23.11.2016 16:30 Post subject: |
|
|
Ang. Høyreback: noen som vet hvordan det går med Nicklas Gunnarsson i Skottland? _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 23.11.2016 16:32 Post subject: |
|
|
Reitan har ikke enda vist at han er klar for en plass i startoppstillingen. Og vi har ingen garantier for at han blir god nok innen ett år. Synes ikke vi skal sette begrensninger på ny høyreback. Vi burde hele tiden forsøke å forbedre oss uten å være redd for en konkurransesituasjon. Vi har både Skjelvik og Gersbach på venstrebacken. Ser at vi også skal være interessert i å hente Meling fra stabæk. Da kan vi ha både Linus og Reitan i troppen. Som du sier Oakley, det blir garantert noen kamper på Reitan uansett. Om Linus blir hentet så kan han ikke spille alt. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.11.2016 16:45 Post subject: |
|
|
Tror Skjelvik blir fulltidspotet om Meling kommer (les CB, LB/LWB, LW der han behøves). Rett og slett ikke god nok til å gi ham fast plass på noen av de nevnte, men en ok vikar på samtlige roller (og kanskje spesielt i gitte situasjoner grunnet farten hans). |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 23.11.2016 18:20 Post subject: |
|
|
Tilfeldighetene skulle ha det til at jeg havnet på samme hotell som Kroksæther mandag. Under frokosten satt han og snakket med en mann, aner ikke hvem, der kunne han fortelle at det var intern uenighet i RBK og spillerlogistikk. Noen ville satse på bedre/dyrere spillere, mens andre ville fortsette løpet med å kjøpe rimelige rollespillere.
Om dette stemmer håper jeg virkelig siden som ønsker å satse som vinner frem. Vi alt for få klassespillere. |
|
Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 23.11.2016 18:35 Post subject: |
|
|
Clasiker wrote: | Ang. Høyreback: noen som vet hvordan det går med Nicklas Gunnarsson i Skottland? |
Han ble solgt til Djurgården i sommer. Har igjen 2 år av kontrakten og spiller fast på laget. Har faktisk spilt samtlige minutter i serien siden han kom dit. Jeg aner ikke hvor godt han har prestert, men regner med at det er greit siden han har spilt alt. Jeg regner derfor også med at de ikke ville selge han. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 23.11.2016 18:46 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | Tilfeldighetene skulle ha det til at jeg havnet på samme hotell som Kroksæther mandag. Under frokosten satt han og snakket med en mann, aner ikke hvem, der kunne han fortelle at det var intern uenighet i RBK og spillerlogistikk. Noen ville satse på bedre/dyrere spillere, mens andre ville fortsette løpet med å kjøpe rimelige rollespillere.
|
Det kunne være svært interessant å vite hvilke parter dette er. Er det uenighet mellom styret og administrasjon på den ene siden og sportslig avdeling på den andre eller er det internt i sportslig avdeling? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.11.2016 19:34 Post subject: |
|
|
Det er ventet at Skeid-talentet Bruno Leite blir å finne i Eliteserien til neste sesong. 21-åringen, som for tiden er i Skeid, har tiltrukket seg interesse fra flere klubber på øverste nivå i Norge.
Etter det Nettavisen erfarer er det konkret interesse fra Viking, VÃ¥lerenga og Haugesund. Leites agent, Imad El Hammichi, vil ikke bekrefte at det er snakk om disse klubbene, men bekrefter at de er i konkrete samtaler med tre klubber.
- Status nå er at vi vurderer tre Eliteserie-klubber, og det er tre klubber det har gått rykter om. Det har vært interesse for Bruno fra nesten hele Eliteserien, foruten Rosenborg, men vi har valgt å stå igjen med tre klubber nå, sier El Hammichi til Nettavisen.
- Disse klubbene har lagt frem konkrete planer for hans fremtid. Det er uaktuelt med en klubb under øverste nivå, sier El Hammichi.
Les mer: Bruno Leite har tilbud fra flere Eliteserie-klubber |
|
Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 23.11.2016 22:47 Post subject: |
|
|
Joel Andersson from bk hacken? |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 23.11.2016 22:53 Post subject: |
|
|
Skjelvik kan vikarere som stopper. Slik vi spiller er det fint om back og ving av og til treffer boksen med et innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 24.11.2016 07:25 Post subject: |
|
|
Er det noen her inne som kjenner til Daniel Høegh som spiller i Basel? Han har vært innom det danske landslaget for noen år tilbake, nå sitter han ofte på benken for Basel, det er vel ikke heldig for en spiller i den alderen, 26 år. Kanskje han kunne vært noe for oss?
Synes bare at ryktene om Trondsen blir mere og mere spennende, håper virkelig han kommer i januar, slik at han får spilt seg ordentlig inn i den sentrale rollen.
Meling tror jeg også kunne vært en bra spiller å ha på laget, bedre en Skjelvik på nesten alt utenom fart.
Høyreback??? Har ikke peiling
Jeg tror nok at Svensson, Eyjolfsson og Midtsjø er de heteste salgsobjektene pdd. |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 24.11.2016 08:48 Post subject: |
|
|
Høegh gikk på free transer for omtrent 18 måneder siden, men sleit første sesongen i Basel med et kne - og han er et klart tredjevalg som midtstopper p.t. Litt klassisk situasjon for skandinaviske spillere som går til 'større' klubber som Bosmanspillere; det er ikke alltid de er tiltenkt plass på banen når de kommer gratis...
Mener nesten at spillerne selv har egeninteresse i å forlenge kontraktene sine, slik at de blir hentet for en pris - og dermed har en større 'garanti' for at de blir satset på.
Men jeg kjenner ikke Høegh godt, og skal ikke driste meg på en vurdering kontra våre. Men jeg ville definitivt sendt en mann dit for å se på han.
(mulig man må se treninger for å kunne vurdere, dog...). Kjenner Erik og SIB noen fra OB de kan spørre om råd, mon tro?  _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
Captain Veteran
|
Posted: 24.11.2016 10:47 Post subject: |
|
|
Hvis han er et klart tredjevalg i Basel, tror jeg ikke det hadde vært umulig om han ville være "fast" 'mann i vårt forsvar. Såfremt han passer inn hos oss, og er god nok. Vi skal kjempe om CL og EL til neste år, da får han jo evnt restartet karrieren sin. Håper Kåre og co har kontroll på hvilke alternativer som er på markedet. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 24.11.2016 12:51 Post subject: |
|
|
Merkverdig stille angående rykter her inne. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.11.2016 14:35 Post subject: |
|
|
Er det det? Merkverdig stille med tullerykter fra Messi kanskje, men vi har da blitt koblet til en rekke spillere de siste par ukene. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7099 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.11.2016 11:43 Post subject: |
|
|
Skulle gjerne hatt litt flere rykter som går utenfor de unge norske vi har blitt kobla til. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 26.11.2016 12:29 Post subject: |
|
|
Absolutt. Uavhengig av om noen drar i januar, så burde det være noen rykter eller faktisk noe mer håndfast nå som året snart er omme, som omhandler annet enn norske u-landslagsspillere (kan ikke huske sist vi hadde en prøvespiller her f.eks).
Vi hadde et så bedritent sommervindu at det er prekært at det står i hvertfall et par nye spillere klar til oppkjøringen i januar. Dette må da Stig og Kåre skjønne |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7099 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.11.2016 12:37 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke tenke meg annet. Det er jo ikke desember enda, og ganske lenge til vinduet faktisk åpner. Tror de har god oversikt. Men det er viktig at vi sørger for å ha en god balanse mellom unge spillere med stort videresalgspotensiale, og litt eldre, mer rutinerte spillere. Hvis vi bare handler inn unge spillere som forsvinner ut igjen etter et år blir det vanskelig å holde kontinuiteten oppe.
Men jeg har trua på det SIB og KI skal gjøre i vinter. Jeg kan ikke se for meg annet enn at de ser på midtbanekabalen vi kjørte i år som uegna til å ta oss til 3 på rad. Også en ny ving eller to da. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 26.11.2016 12:49 Post subject: |
|
|
Jeg mistenker at SIB i alle fall i sommer undervurderte hvor vanskelig det er å få signert de vi vil ha.
Det har virket som om de har veldig god oversikt over alternativer og forsterkninger alle posisjoner på laget, men hittil er det ingenting som tyder på at de evner å få tak i disse beste alternativene. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 26.11.2016 15:17 Post subject: |
|
|
krisolevj wrote: | Slik jeg ser det er det største problemet ved både Demidov og Forren at de ikke har fysikk til å hevde seg 1 mot 1 ute i Europa. De er alt for trege til å holde følge med hurtige spisser, og vil ikke kunne gi eventuelle oppspillspunkt nok motstand i lufta. Dette vil også bli et problem i Tippeligaen da man ofte står med veldig høy forsvarslinje, og dermed er sårbare mot kontringer fra raske spisser. Sats heller på å hente inn et fysisk beist som har forutsetninger for å stoppe alle, også får man heller godta noen mangler i andre ferdigheter. | Okore/Babajide-type?
Den sentrale midtbanespilleren Lasse Vigen virker som en spiller, der har brug for at få gang i karrierren igen efter han er endt på benken i Fulham og kun har spillet én kamp i Championship i denne sæsonen. |
|
Back to top |
|
 |
krisolevj Junior
|
Posted: 27.11.2016 11:16 Post subject: |
|
|
Okore hadde vært en fantastisk signering, både mtp. nåværende ferdigheter og potensiale for utvikling. Men selv om han ikke har klart å spille seg til fast plass i FCK, så ser jeg på han som en totalt urealistisk signering. FCK betalte nylig 50 millioner norske for han, og Aston Villa har rett på halvparten av neste overgangssum. Vi snakker også om en ganske ung spiller som nylig tjente 15 mill i året for Aston Villa, Forren sitt lønnskrav blir dessverre bare småpenger i forhold til hva Okore forlanger. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 27.11.2016 14:02 Post subject: |
|
|
Vi misforstår hinanden. Jeg mente ikke, at vi skal hente Okore. Jeg spurgte om det er den spillertype, du tænker, at vi trænger? |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 27.11.2016 14:03 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Er det det? Merkverdig stille med tullerykter fra Messi kanskje, men vi har da blitt koblet til en rekke spillere de siste par ukene. |
Har fått munnkurv fra Kåre og Erik. De påstår at jeg driver opp prisen på aktuelle spillere. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 27.11.2016 14:08 Post subject: |
|
|
Hahaha, Messi +1  |
|
Back to top |