English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
2%
 2%  [ 2 ]
Augustinsson
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
2%
 2%  [ 2 ]
Konradsen
2%
 2%  [ 2 ]
Holse
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
2%
 2%  [ 2 ]
Vecchia
88%
 88%  [ 76 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 86

Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.09.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

Fritt etter Eggen:

Det er ikke noe vits i å bruke tid på det vi ikke får gjort noe med.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ajax1
Senior


Joined: 24 Apr 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Hedning wrote:
Ja hvis Ronaldo hadde spilt på Sarpsborg så hadde vi sikkert tapt, alle på rbk burde legge opp zzzz


Sarpsborg manglet både Kone og Mollins til oppgjøret så det kan vi kalle flaks for rbk sin del.



My point exactly! Så hvordan kunne du så bastant i forkant av kampen uttrykke at vi aldri scorer 3 mål, ikke vinner og vi kan se frem til 5 plass? Skulle jo tro du hadde den informasjonen med i betraktning?

Du mente jeg ikke kom med noe som utfordret påstandene dine, men det gjorde jeg helt enkelt ved å si du ikke hadde grunnlag for disse uttalsene. Du må gjerne komme i ettertid å referere til tidligere poster der du har redegjort for dine tanker, men det gjorde du ikke i nevnte post.

Dette er jo også en kamptråd, så det skal ikke være nødvendig å diskutere tilstand på brakka, manglende satsning, dårlige valg, manglende profesjonalitet og XG.

Fakta er, du var bastant i at denne kampen var det ikke vits i å tro at vi kunne vinne. Å det er denne tanken som får begeret til å renne over for min del.
Den uttalelsen er som nevnt URosenborgsk og sprer bare misnøye (kanskje bare hos meg?).
Det fremstår som om du mener alt håp er ute, mer enn saklig kritikk av et RBK som ikke er nær der vi alle ønsker at vi skal være.

Det er en gang slik at ting som blir gjentatt nok ganger etterhvert går over til å bli sant og for en del, kan da unyansert negativitet resultere i frafall.

Hadde du derimot lagt det frem at du har lite tro før denne kampen og begrunnet denne spesifikke kampen, så hadde jeg neppe skrevet, men jeg er dritlei at enkelte sier "dette går aldri", ikke vits å tro på seier eller bedre enn f. Eks 5 plass.

Fotballen er heldigvis mye mer kompleks enn det disse påstandene ga uttrykk for og den informasjonen du trengte for å uttale noe så bastant, den innehar du ikke med mindre du jobber som analytiker for RBK, og selv da er det mange tilfeldigheter og x faktorer som spiller inn.

Vi scoret 3, vi slapp inn 1, men vi vant uten strålende spill. vi har heng på toppen og en spennende trio på topp, så alt er vel ikke bare svart? Kan jeg tillate meg å tro på bedre enn 5 plass nå? Eller står det skrevet i sten? Bare tiden vil vise hvor vi ender...

P. S: Usikker på hvor god kjennskap du har til XG og hvilke tall du benytter, har du postet disse et sted? Hadde vært interessant å se over, da den høye feilmarginen ved lavt datagrunnlag kan gjøre det til ikke mindre enn en kvalifisert gjetning.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.09.2021 06:26    Post subject: Reply with quote

ajax1 wrote:
senador wrote:
Hedning wrote:
Ja hvis Ronaldo hadde spilt på Sarpsborg så hadde vi sikkert tapt, alle på rbk burde legge opp zzzz


Sarpsborg manglet både Kone og Mollins til oppgjøret så det kan vi kalle flaks for rbk sin del.



My point exactly! Så hvordan kunne du så bastant i forkant av kampen uttrykke at vi aldri scorer 3 mål, ikke vinner og vi kan se frem til 5 plass? Skulle jo tro du hadde den informasjonen med i betraktning?

Du mente jeg ikke kom med noe som utfordret påstandene dine, men det gjorde jeg helt enkelt ved å si du ikke hadde grunnlag for disse uttalsene. Du må gjerne komme i ettertid å referere til tidligere poster der du har redegjort for dine tanker, men det gjorde du ikke i nevnte post.

Dette er jo også en kamptråd, så det skal ikke være nødvendig å diskutere tilstand på brakka, manglende satsning, dårlige valg, manglende profesjonalitet og XG.

Fakta er, du var bastant i at denne kampen var det ikke vits i å tro at vi kunne vinne. Å det er denne tanken som får begeret til å renne over for min del.
Den uttalelsen er som nevnt URosenborgsk og sprer bare misnøye (kanskje bare hos meg?).
Det fremstår som om du mener alt håp er ute, mer enn saklig kritikk av et RBK som ikke er nær der vi alle ønsker at vi skal være.

Det er en gang slik at ting som blir gjentatt nok ganger etterhvert går over til å bli sant og for en del, kan da unyansert negativitet resultere i frafall.

Hadde du derimot lagt det frem at du har lite tro før denne kampen og begrunnet denne spesifikke kampen, så hadde jeg neppe skrevet, men jeg er dritlei at enkelte sier "dette går aldri", ikke vits å tro på seier eller bedre enn f. Eks 5 plass.

Fotballen er heldigvis mye mer kompleks enn det disse påstandene ga uttrykk for og den informasjonen du trengte for å uttale noe så bastant, den innehar du ikke med mindre du jobber som analytiker for RBK, og selv da er det mange tilfeldigheter og x faktorer som spiller inn.

Vi scoret 3, vi slapp inn 1, men vi vant uten strålende spill. vi har heng på toppen og en spennende trio på topp, så alt er vel ikke bare svart? Kan jeg tillate meg å tro på bedre enn 5 plass nå? Eller står det skrevet i sten? Bare tiden vil vise hvor vi ender...

P. S: Usikker på hvor god kjennskap du har til XG og hvilke tall du benytter, har du postet disse et sted? Hadde vært interessant å se over, da den høye feilmarginen ved lavt datagrunnlag kan gjøre det til ikke mindre enn en kvalifisert gjetning.


Det er måten vi har prestert på bortebane i tidligere kamper som er hovedårsaken. Er du imponert over det vi har sett? Vi slipper til mål og sjanser mot mange dårlige lag også lag fra lavere divisjoner.

Jeg har begrunnet hvorfor det gikk dårlig. Vi skaper generelt veldig lite da vi ligger lavt og har hatt veldig dårlig evne til å skape problemer for andre lag.

Her kan du se xG for eliteserien: https://footystats.org/no...eserien/xg
Ikke akkurat imponerende lesing for rbk, spesielt på bortebane.

Det du kom med var «påstand 1 feil… påstand 2 feil…» uten noen mer. Det reagerte jeg på.

Nå vant vi kampen og det var et steg i riktig retning, men jeg så fortsatt at vi blir spilt enkelt gjennom i store perioder og at presset vårt er 1 og 1. Det er ikke et kollektivt press og da blir det vanskelig mot lag som Molde og KBK.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.09.2021 06:48    Post subject: Reply with quote

Man kan godt være lidt todelt her. Nuvel vi vandt kampen ret konfortabelt og Åge fik sat holdet ok, selv om jeg stadig ikke på nogen måde forstår hvorfor vi ikke bare spiller med Ceide til højre, Vecchia til venstre, Noah fremme og Holse i en slags 10,er bag dem. Den offensiv kan ikke laves bedre. Det er mig helt ubegribeligt at Åge ikke har gennemskuet det. Derudover må jeg give Age at vi bliver bedre som kampen skrider frem, men jeg kan stadig ikke se et hold, der har en sammenhængskraft og som ved præcis vi det skal. Derudover så bryder jeg mig ikke om at han siger vi nu skal ligge lavt - fordi det betyder at vi IGEN bare overlader initiativet til modstanderen, og sådan skal en topklub som Rosenborg sgu da ikke spille. Og ja et bare lidt bedre hjemmelhold havde nok straffet os.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2021 13:26    Post subject: Reply with quote

RBK skal alltid i ES gå på banen med mål om å dominere å styre kampene, alltid. Når vi møter Rennes og Ajax så må vi naturlighvis være litt mere kontringslag og straffer dem hardt når de står høyt og trykker på oss.
Men her hjemme kan vi aldri gå på banen med utgangspunkt om å holde nullen så lenge som mulig.
Ã…ge er naturlig hvis en super kompetent trener som kan det meste. Men, han mangler den offensive holdningen i ryggmargen. Han er for pragmatisk etter mitt syn. Men selvsagt en meget dyktig trener.
Ã…ge lever etfter at forsvar er det beste angrep, kontra angrep er det beste forsvar.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ajax1
Senior


Joined: 24 Apr 2006
Posts: 187
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2021 15:05    Post subject: Reply with quote

Det er måten vi har prestert på bortebane i tidligere kamper som er hovedårsaken. Er du imponert over det vi har sett?

Nei, slett ikke imponert. Forstår Hareides tanke om å ligge defansivt å terpe på kontringer slik at dette sitter mot bedre motstand, men! Synes selv at det er viktigere å få på plass det offansive mønsteret.

Dette er dog ikke nok til å uttale at vi aldri blir bedre enn 5plass i år (heller ikke nok til å si at vi garantert kommer høyere, men trua på at bedring kan skje er drivkraften hos både spillere og supportere, hvis ikke ville alle funnet noe mer fornuftig å drive med

Jeg har begrunnet hvorfor det gikk dårlig. Vi skaper generelt veldig lite da vi ligger lavt og har hatt veldig dårlig evne til å skape problemer for andre lag.

Enig i at vi ligger for lavt og det kommer jo av nevnte grunn over. Legg til nytt lag, nye spillere, mange skader og noe rar prioritering fra Hareides side, så vil resultatene vente på seg.

Kanskje Hareide prøver en slags "totalfotball" tilnærming ala Rinus Michels? Der man rokkerte og sørget for at alle kjente alle roller for å kunne dekke inn både ved defansive og offansive brudd? Dog lite trolig... Fortsatt ingen grunn til å tro at bedring ikke vil skje.


Her kan du se xG for eliteserien: https://footystats.org/no...eserien/xg
Ikke akkurat imponerende lesing for rbk, spesielt på bortebane.

Basert kun på årets kamper, som blir for lite grunnlag for et nøyaktig anslag. (Ikke kan man bruke fjoråret heller grunnet massive utskiftninger).
Det nærmeste du kommer i å spå utfallet er å legge sammen siste 5 kamper å se trenden der for å kunne gjette neste utfall, men det er langt fra noe håndfast.
En kan jo også sammenlikne alle individers XG over de siste 40 kamper, legge sammen og finne gjennomsnittet, noe som gir det nærmeste riktige svar, men med alle faktorer som må beregnes er også dette langt unna noen fasit.

Det du kom med var «påstand 1 feil… påstand 2 feil…» uten noen mer. Det reagerte jeg på.

Uten mer? Sto vitterlig mer der, men følte ikke at jeg trengte noen videre utdyping da din post var låst i en persons uttrykk for at situasjonen var håpløs og at man hverken kunne tillate seg å tro og håpe på seier og i allefall ikke 3 mål..
Det blir ofte sånn at responderer på nivå med gitte uttalelser. Du må gjerne messe på om at den biten av innlegget mitt hadde mangler, men nå var det jo ikke det innlegget handlet om.

Nå vant vi kampen og det var et steg i riktig retning, men jeg så fortsatt at vi blir spilt enkelt gjennom i store perioder og at presset vårt er 1 og 1. Det er ikke et kollektivt press og da blir det vanskelig mot lag som Molde og KBK.

Ja, vi blir ofte avkledd i forsvar og mangler sårt forsterkning der, da man ikke kan ha en spiller som ikke går opp i hodedueller, men heller bare rygger og en som kan prestere de utroligste feilpasninger og posisjoneringer. Men! dette er det vi har nå og hindrer oss ikke fra å kjempe om medalje i denne ligaen. Bedre motstand derimot er en annen sak.

Kollektivt press er på bedringen, men også her (kanskje særs her) lider vi grunnet mye rokkering. Man blir ikke vant med distansene uten å ha fått noen kamper i bena for å knekke koden.

Molde og KBK frykter jeg ikke, det er helt opp til oss selv. Med en kamp og litt trening med spillere tilbake er det fint mulig å hamle opp med disse.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 21.09.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

Det har slått meg flere ganger at Åge ser ut til å agere som en landslagstrener. Sette sammen et lag fra gang til gang ut fra tilgjengelige spillere og motpartens egenskaper, og da særlig ha en defensiv inngang til bortekamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb