English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Din drømmespiller

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 08.07.2021 06:38    Post subject: Din drømmespiller Reply with quote

Tenkte jeg ville se hvilken drømmespiller som du skulle ønske spilte for RBK, men som aldri gjorde det?

Kan selvsagt være en aktiv spiller, men tenker vel kanskje mest fra fortiden.

Personlig må jeg vel kanskje si at det er litt synd at vi aldri fikk se Erik Myggen Mykland i RBK-drakten.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 08.07.2021 07:29    Post subject: Reply with quote

Ville valgt Arild Berg. Det sies jo at han egentlig var den beste av Berg-brødrene, men at sykdom ødela mye av karrieren. Når jeg tenker på hvor god Runar og særlig Ørjan var, hadde det vært fantastisk å se hva Arild hadde fått til i et velfungerende Eggen-kollektiv. Mener å huske at han hadde en avtale med RBK, men at den dessverre ble kansellert.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 08.07.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Kenny Cooper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 08.07.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gøy med Renato Sanches som omtrent var klar for oss på lån foran forrige mesterskap!
Ellers kunne jeg tenkt meg Tore Andre Flo da han var på topp!
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 08.07.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

For meg tror jeg spørsmålet må formuleres som "hvilken spiller som vi realistisk kunne hente ville forsterket historiens beste RBK-lag?". Altså, en spiller som alene kunne bragt oss et steg videre i Europa. Om Myggen eller Ståle Solbakken hadde spilt for oss hadde vi kanskje vunnet serien med enda noen flere poeng, men det er jo ikke akkurat noe det var et skrikende behov for. Og bedre enn Ørjan Berg eller Bent Skammelsrud på sitt beste var de uansett ikke. Heller ikke Tore André Flo ville vært en bedre RBK-spiss enn Brattbakk eller Rushfeldt.

Når jeg ser på de beste utgavene våre fra slutten av 90-tallet er det ikke mange svake punkter, så jeg har vanskelig for å se en posisjon å ønske meg en annen spiller i. Det måtte i så fall vært en bedre målvakt enn Jørn Jamtfall den kvelden på Bernabeu i 97. Det var en kamp hvor vi fint kunne klart uavgjort om vi ikke hadde gitt bort tre scoringer, og det resultatet alene (med alt annet uforandret) ville sendt oss forbi Real og til kvartfinale mot Leverkusen, og kanskje semi mot Dortmund.

Så svaret på spørsmålet blir i mitt tilfelle, etter en kontrafaktisk historietime... Frode Olsen, eller noe sånt.

Alternativt en spiller som hadde greid å holde muren tett i Athen samme året. Det hadde også holdt lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 08.07.2021 16:27    Post subject: Reply with quote

Noen må vell ta på seg ansvaret med å nevne Zlatan.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.07.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

Meg selv, det var så absolutt bare i mine dagdrømmer at jeg var i nærheten, men til gjengjeld så var jeg veldig god i disse da Razz

Ellers så..nja, har sansen for Thomas Müller jeg, han ser jo i utgangspunktet ut som en som egentlig ikke er god nok til å spille angrep for Tyskland og Bayern, men er en lagspiller av rang som leverer masse målpoeng.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 09.07.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Ole Gunnar Solskjær hadde stått høyt på den lista hos meg. Kanskje ikke pga at vi hadde hatt særlig bruk for ham da han kunne signert for oss. Men hadde han hatt samme sesonger for oss, og samme karriereveg ellers, så hadde Ole G vært vår, og ikke Moldes. Hadde gledelig sett han som manager for oss i stede for begge periodene i Molde. Tviler på at Molde hadde vært det de er i dag uten Ole G.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.07.2021 09:13    Post subject: Reply with quote

Ole G. faktisk. Ja han er jo en kjernekar ikke sant? Sitte her og ønske seg Solskjær...
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.07.2021 09:17    Post subject: Reply with quote

Han var jo nær ved å havne her, men Bjørn Hansen anbefalte ham å.forsøke seg i Molde. Så historien kunne sett ganske annerledes ut.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.07.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne sett "alternate history"-versjonen av når Bolanos glapp for Rosenborg...
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 396

PostPosted: 10.07.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Ole G. faktisk. Ja han er jo en kjernekar ikke sant? Sitte her og ønske seg Solskjær...


Og det hadde du ment om det var RBK som flasket han opp, og fått oss til å pisse på Molde år etter år også? Det er ikke dagens Solskjær jeg hadde ønsket meg hit, men dersom historien kunne skrives om fra tiden etter Clausenengen. Han er hverken Moldenser eller Romsdaling han.
Jeg mener Solskjærs inntog i Molde har gitt de den bølgen de surfer på nå. Uten Solskjær og satsingen som ble gjort den gang, hadde Molde fortsatt vært en hestesko bak.

Dersom du som Nordmann kommer deg i posisjon til managerjobben i United og fortsatt får sitte i den, så vil jeg påstå du har noen antenner for å være en kjernekar i alle fall.

Sitte her å ikke ønske seg norsk fotballs største profil de siste 25 årene…

Hilsen RBK og Liverpool fan!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 12.07.2021 23:27    Post subject: Reply with quote

Solskjær til oss hadde vel blitt solgt ganske fort tror jeg, la oss si at det ble til Man U...hadde strålende karriere der, ble reservelagstrener, kom tilbake for å ta over etter Hamrèn i 2010 (muligens etter Eggens vikariat)....

...og sannsynligvis ville ikke gjort det noe voldsomt bedre enn Janne.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 13.07.2021 09:11    Post subject: Reply with quote

Klart det er gøy å drømme tilbake. Hva om, vis om att osv.. Men de er alle bare minner uansett.
Det er mye mer interessant å få vite hva som er din nåværende, aktive drømmespiller? Noen som kunne gjort gull av gråstein på Lerkendal, og løftet laget til mye høyder.
Min nåværende drømmespiller må være Pellegrino. Han bøttet in mål for KBK i ES 2020, og har siden dess spillt for Damac FC nede i Saudi Ararbia. Har spilt bare 12 kamper der, man har scoret noen mål.
Hadde uansett vært en drøm å få se han i svart og hvitt.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.


Last edited by JB on 13.07.2021 09:44; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 13.07.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

Pellegrino spiller da i Arabia for tiden uten å score noe særlg?

Av nåværende så er det ganske ergerlig at en ikke turde å satse på Sørloth.

Ellers så er vel Messi på free transfer akkurat nå? Razz
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 13.07.2021 09:38    Post subject: Reply with quote

Ja selvfølgelig gjør han det. Pellegrino spiller jo for Damac FC i Saudi. Jeg mixa Pellegrino med Tocmac Nguen’s klubbi Ferencvaros. Det er bra du følger med 👍
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2021 16:58    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Han var jo nær ved å havne her, men Bjørn Hansen anbefalte ham å.forsøke seg i Molde. Så historien kunne sett ganske annerledes ut.


Ja. Da hadde Brattbakk endt opp i Molde i stedet. Lomas, ikke finn opp tidsmaskin med det første takk.
Back to top
View user's profile Send private message
marco83
Senior


Joined: 31 Oct 2014
Posts: 174

PostPosted: 13.07.2021 18:24    Post subject: Reply with quote

Blant de aktive spillerne sier jeg sorloth, blant de tilbaketrukne Rune Lange som måtte være etter John carew og hoseth selv om Molde aldri ville gitt det til en rival
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb