English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 296
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.07.2021 17:13    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt fortsetter å avgi poeng. Velger å tolke dette som at Knutsen allerede har hodet i Trondheim. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 03.07.2021 17:37    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke å slå Viking hjemme engang, som vi slo 5-0. Styr unna! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 03.07.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Kanskje noen spillere som har om de vil følge Knutsen til Trondheim i bakhodet også?
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17347
Location: Stavanger

PostPosted: 03.07.2021 18:08    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Dette sier Kjetil Knutsen om Rosenborg-interessen

– Jeg har ikke snakket med Rosenborg. Jeg skal være ærlig på at kom mange telefoner i går, men jeg svarte ikke på noen av dem. Det blir et kjedelig svar fra meg. Jeg trener Bodø/Glimt, og hva som skjer i Trondheim bruker jeg null kalorier på. Jeg har ikke tenkt å kommentere det på noen som helst måte i respekt for jobben jeg har og den arbeidsgiveren jeg har. Som jeg har sagt før, det er flott i Bodø, sier Knutsen til Avisa Nordland.


Han avfeide ikke akkurat muligheten med den uttalelsen om at han kan tenke seg å i hvertfall prate med oss om muligheten for å trene oss.

Positivt overasket!
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 03.07.2021 18:24    Post subject: Reply with quote

Helt andre toner enn vi har hørt fra ham tidligere! Her høres han jo egentlig interessert ut, men holder igjen av respekt for arbeidsgiver. Får da virkelig håpe at vi faktisk klarer å ta noen telefoner før det er for sent
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.07.2021 18:43    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Ja da, vi har større stadion og bedre historie. Men frister det med inkompetanse, innavl, uprofesjonell organisasjon, begynne helt på nytt og snu hver stein?


Nettopp det å stable på beina et såret dyr som ligger og dupper i kjølvannet av sin egen filosofi og identitet kan selvfølgelig trigge, spesielt når denne identiteten er nær identisk med hans egen.

Og så er det jo ikke slik at Knutsen er vant til å komme til dekket bord; det er klubber med svært mye å bevise han har tatt over.

Hareide tok jo jobben, en med langt drøyere CV, og han kunne garantert valgt en større og/eller velordnet klubb, eller for den saks skyld pensjonert seg og telt penger til han drar på seg tredressen.

Hvorvidt man er enig eller ei, er det tydeligvis ting ved jobben som hovedtrener som gjør den interessant. Fortsatt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ricko11
Rutinert


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 994
Location: Nidaros

PostPosted: 03.07.2021 18:56    Post subject: Reply with quote

"Dette sier Knutsen om RBK-interessen"

Om noen vil tolke den uttalelsen som positiv så værsågod.
Jeg tolker det som en profesjonell uttalelse som kan bety alt fra forlengelse til utlandet. RbK ligger jo mellom der et sted. Tror nok han har noen tanker rundt hva han ønsker seg videre i karrieren, så vil, i Soliedsk ånd, timing avgjøre en del. Han vil uansett tjene mest på å holde kortene tett til brystet. Tror også B/G tradisjon tro kommer til å kreve et alt for høyt beløp for å slippe han før neste sommer. Kanskje det ok for Dorsin, hvem vet.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 03.07.2021 19:37    Post subject: Reply with quote

Knutsen bør i hvert fall være nær toppen av blokka.

Man kan mene det er lite sannsynlig at han vil komme hit, men det er ingen grunn til ikke å gjøre et skikkelig fremstøt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.07.2021 19:42    Post subject: Reply with quote

Sånn rent objektivt sett så er jo nå egentlig et godt tidspunkt å ta over RBK på for en trener som har begrenset erfaring på dette nivået. Det skal rimelig godt gjøres å få laget til å se værre ut enn det gjør på nåværende tidspunkt, og oppesiden med det å faktisk snu trenden er ganske heftig, både i forhold til status i RBK og Trondheim, og det å gjøre seg attraktiv for større utenlandske klubber. Den neste treneren blir sannsynligvis ikke lynsjet om det ikke går rett til topps med engang heller, i allefall ikke så lenge det er fremgang å spore.

Hvorvidt han er riktig mann for RBK er jeg dog usikker på, men i forhold til sannsynlighet så føler han jo nå på kroppen at Glimt har begrensede ressurser. Han har mistet 3 offensive spillere som vel scoret oppi 60 mål i fjor, og har fått erstattet dem med en Ranheim-spiller og et vrakgods fra RBK. Hadde han lyktes på samme vis i RBK, så ville han fått midlene til å erstattet spillere i avgang. Det er fort interessant for en trener.

Det han sier i pressen tror jeg dog man skal glatt ignorere. Det han uttaler der er det han må si som kontraktsfestet Glimt-trener. Enkelte legger alt for mye vekt på hva trenere sier til pressen. Det er det samme som når en RBK-trener sier at spiller X var bra, selv om han hadde en svak kamp. Det betyr ikke nødvendigvis at han er blind, men at han ikke ser noe poeng i å henge ut egne spillere offentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
ÆØÅ
Junior


Joined: 03 Jul 2021
Posts: 4

PostPosted: 03.07.2021 20:51    Post subject: Reply with quote

Interessant intervju med KK fra januar:

https://m.youtube.com/wat...lqr_xY_MaQ
[/list][/url]
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 340

PostPosted: 03.07.2021 21:20    Post subject: Reply with quote

Det trenger ikke bety at KK ikke er interessert, men prosessen som førte til ansettelsen av Horneland, sikkert 32. valget, vitner om at den generelle interessen rundt å trene RBK er lavere enn det supporterne og styret håper på.

Det var ikke måte på hvor høyt vi skulle sikte.

Jeg håper det blir annerledes denne gangen, enten det blir KK eller en annen.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 03.07.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

Denne muligheten er legendarisk god for Knutsen. Å gå inn i RBK som ligger med brukket rygg. Det kan kun bli bedre. Drømmescenario for Knutsen dette.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.07.2021 21:54    Post subject: Reply with quote

Ja, det skal sies at klubben per nå, og de siste årene, er i en posisjon hvor det faktisk er vanskelig å floppe. Når vi går fra Horneland, med alt det innebærer, til Hareide, med alt det innebærer, og faktisk ser relativt markant dårligere ut, er det et gunstig tidspunkt å komme inn for en ambisiøs trener med en god plan.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 03.07.2021 23:29    Post subject: Reply with quote

La dette skje. Vi fortjener å få et håp og en som kan snu trenden.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 03.07.2021 23:45    Post subject: Reply with quote

ricko11 wrote:
"Dette sier Knutsen om RBK-interessen"

Om noen vil tolke den uttalelsen som positiv så værsågod.
Jeg tolker det som en profesjonell uttalelse som kan bety alt fra forlengelse til utlandet. RbK ligger jo mellom der et sted. Tror nok han har noen tanker rundt hva han ønsker seg videre i karrieren, så vil, i Soliedsk ånd, timing avgjøre en del. Han vil uansett tjene mest på å holde kortene tett til brystet. Tror også B/G tradisjon tro kommer til å kreve et alt for høyt beløp for å slippe han før neste sommer. Kanskje det ok for Dorsin, hvem vet.


Umulig å spille med en trener som ikke vil være der, så hvis han bestemmer seg for rbk tror jeg ikke det stopper på prisen.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.07.2021 23:50    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Det trenger ikke bety at KK ikke er interessert, men prosessen som førte til ansettelsen av Horneland, sikkert 32. valget, vitner om at den generelle interessen rundt å trene RBK er lavere enn det supporterne og styret håper på.

Det var ikke måte på hvor høyt vi skulle sikte.

Jeg håper det blir annerledes denne gangen, enten det blir KK eller en annen.


Nå hadde de Hjulmand på kroken da, før han fikk tilbud om Danmark, så problemet var vel mer det at de putta alle eggene i den ene kurven og ikke hadde noen plan B, mer enn at RBK ikke har tiltrekningskraft. Styret må legge fra seg de naive holdningene dog, og ha en plan også dersom førstevalget ikke går i boks. Vi har ikke råd til en ny Horneland nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 04.07.2021 00:00    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
Bodø/Glimt fortsetter å avgi poeng. Velger å tolke dette som at Knutsen allerede har hodet i Trondheim. RBK

Hehe, ja ikke sant. Og han kommer til å finsikte laget mot Odds i morgen, og sannsynligvis spise både paracet og kaste opp litt i munnen ila de 90 minuttene om han holder ut
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.07.2021 00:09    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Denne muligheten er legendarisk god for Knutsen. Å gå inn i RBK som ligger med brukket rygg. Det kan kun bli bedre. Drømmescenario for Knutsen dette.


Hvis da ikke en retur hjem til Brann og Bergen lokker mere for Knutsen?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 04.07.2021 01:19    Post subject: Reply with quote

Selv ikke bergensere kan vel lengte hjem til Brann?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.07.2021 06:47    Post subject: Reply with quote

Knudsen velger Brann foran rbk. Det er hans klubb og mener han har sagt at Brann har dessidert størst potensial i Norge.

Se til utlandet og ikke tro automatisk at Knudsen kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 04.07.2021 09:03    Post subject: Reply with quote

Ja, rart om han ikke prioriterer Brann foran noe annet her hjemme. Og KI er fortsatt på lånt tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 04.07.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Det er akkurat dette jeg tenker.

Hvis vi skulle forsøke å lande an avtale med Knutsen, noe jeg har argumentert for mange ganger tidligere, burde vi sannsynligvis ha benyttet situasjonen og det vinduet som er nå, og ikke bruke et halvt år på denne prosessen.

Da ser jeg for meg at Knutsen allerede er et annet sted, om det så er Bergen eller et annet sted.

På tide å vise besluttsomhet og handlekraft hvis man vet hva man vil ha?


Last edited by Kent on 04.07.2021 11:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Aspmyra
Proff


Joined: 22 Jan 2007
Posts: 324

PostPosted: 04.07.2021 11:48    Post subject: Reply with quote

Lønnen i Rosenborg er nok interessant for hvem som helst, som ikke ligger an til å dra til utlandet med det første. Men alt for lenge har Rosenborg drevet kjøp og kast av trenere og spillere, og det er nok ikke uten grunn at jobben er langt mindre attraktiv enn den var for 10 år siden. På brakka er det for mange som prøver å dra i trådene, og klubben har ikke akkurat kultur for å la en trener jobbe systematisk over tid, sammenlignet med de forholdene han har fått i Bodø. Blir det ikke medalje neste år, så roper majoriteten her inne etter hans avgang igjen. Jeg vet vi har Knutsen på lånt tid, og han har egentlig vært lengre enn jeg hadde forventet etter 2019. Og jeg vet dette er banning i kirka etter alle kunstens regler, men det gir meg frysninger i kroppen å skulle la Knutsen ta over Rosenborg, for så å sparkes igjen om to år.

Dere kunne fått Mourinho, Solskjær, Guardiola, Solbakken, ja hvem som helst egentlig. Mentaliteten på brakka og den kulturen de har må endres før en trener lykkes til fulle i Rosenborg over tid.
_________________
Bodø/Glimt førr evig!
Back to top
View user's profile Send private message
Stallone
Senior


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 223

PostPosted: 04.07.2021 12:34    Post subject: Reply with quote

KK har gjort det bra i Bodø under gode og rolige arbeidsforhold. Men han har, tross alt, lite erfaring. Hva gjør han den dagen det butter imot og jaget fra media og supportere begynner? Er fotballen BG spilte i fjor sammenligningsgrunnlaget? Fallhøyden er høy og presset og forventningene stort i RBK. Jeg tror han faller igjennom.
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 04.07.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Hvordan en trener reagerer på motgang i en klubb som Rosenborg vet man aldri, med noen. I alle fall ikke av de trenerne som er tilgjengelige for en klubb som Rosenborg. Jeg ser på det som et svakt motargument. Hareide er nær toppen av den hylla hva gjelder erfaring. Det er ikke gitt at erfaring = suksess.

Er enig i at kulturen i Rosenborg er svekket og ikke slik den bør være. Rosenborg trenger en kultursetter og skaper som evner å skape et miljø der alle er trygge på at de kan prestere samtidig som det settes meget strenge krav. Samtidig er en klubb som Rosenborg avhengig av en trener som har den offensive delen av spillet som sin grunnpilar, det har litt med kultur å gjøre det også. Hareide er et eksempel på denne kulturkræsjen, Hamrén ville blitt det samme etter min mening.

Jeg ser svært gjerne at Kjetil Knutsen er den neste hovedtreneren i RBK. Men hans suksess forutsetter også at han får skape sitt eget team, slik at han får best mulig rammebetingelser. Det nytter ikke å forsøke på å skape en ny kultur hvis det er folk i miljøet som bevisst eller ubevisst drar i en annen retning.

Anbefaler andre å se det intervjuet som ble linket over her i sin helhet. Det er vanskelig å ikke få Eggen vibber, særlig med tanke på resultat og spill han har skapt siden 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 114, 115, 116  Next
Page 6 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb