English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 1 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
9%
 9%  [ 10 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Zachariassen
78%
 78%  [ 85 ]
Hoff
2%
 2%  [ 3 ]
Holse
6%
 6%  [ 7 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 1 ]
Molins
0%
 0%  [ 1 ]
Vecchia
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 108

Author Message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 17.05.2021 21:35    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet er ingen kamper "walk in the park"; i alle fall ikke for Rosenborg slik det har vært de siste årene. På papiret bør det uansett være en av de enkleste hjemmekampene. Brann lekker som en sil og har null selvtillit.

Uansett så skal alle kamper spilles og ingen vinnes uten å være 110 % påskudd.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 17.05.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

Brann kommer til å spille årets beste kamp mot oss. Gruer fælt for at deres første 3 poenger kommer her.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 17.05.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Bamba er en bakromstrussel, men vi bør virkelig gå ut i hundre med høyt press og forsøke å skremme dem. Håper på samme lag som mot Glimt fra start. Ceide kommer til å komme fryktelig tilbake og leverer en knallkamp. Håper Eddy får flere minutter og at Ciljan kan matches forsiktig
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 17.05.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Ser gjerne litt rotering på laget for å overleve et tett kampprogram og å få i gang flere spillere. Ciljan og Tagseth har begge vært skadet, men tåler fort 45 min hver. Doff og Hoff skal nok få kjørt seg mot molde og sto 90 mot glimt, så å gi hver av dem litt begrenset belastning er sikkert også lurt. Ceide bør benkes etter begredelig opptreden i Bodø, så derfor må nok Holse opp på vingen. Besim trenger matcherfaring. Skulle gjerne unngått å slite ut sidebackene også, men vi har bare to av dem, så...

Så jeg håper på
Hansen
Reitan - Holmar - Besim - Andersson
Doff-Ciljan-Tagseth
Holse-Molins-Veccia

Bytt ut hele midtbanen mellom pause og 60 min, Molins og Besim ved behov. Og ikke noe tull med Veccia inn som spiss. Paven kan spille spiss og bør spille spiss når Molins skal ut. Hvis ikke Dino er frisk. Da kan han banke opp forsvaret og byttes ut når han nærmer seg rødt kort.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 17.05.2021 23:11    Post subject: Reply with quote

Bare tull å ta Carlo bort fra midtbanen. Vi trenger en kreativ spiller der. Uten han er vi rimelig tannløse.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 23:14    Post subject: Reply with quote

Vi bør kunne trykke på og vinne denne greit. Vi må vinne. Alt annet er uakseptabelt...
Vi må kunne sende frem alt vi har i perioder. Bamba må Eyjolf ta alene.
Håper Molins kan tåle 2 omganger for vi vil trenge hans overblikk og teknikk her på trange flater
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 18.05.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Tagseth overrasker meg egentlig med sin intensitet og kraft i spillet. Med kallenavnet Frostas Messi har jeg sett for meg han som en mer delikat spiller, men han kan virkelig bli gull verdt i presspillet denne sesongen. Snur i realiteten kampbildet mot Glimt med å være den eneste som alltid var raskt oppi glimt-spillerne når de var etablerte. Virker som en slitsom spiller å spille mot.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 18.05.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

Nå trenger jeg selvsagt ikke å sitte med fasiten, men ut i fra det jeg har sett av Tagseth - så skal det mye mer enn et godkjent innhopp til, før han skal starte kamper. Selv om Ceide har hatt noen dårlige kamper nå, så tror jeg at Brann-kampen vil være en god mulighet til å snu denne trenden. Av den grunn, så burde åpenbart Holse bli på midten - sammen med Zachariassen. Da gjenstår det kun én plass, og den burde selvsagt gå til vår beste spiller så langt i år - nemlig Hoff. Blir veldig overrasket om Skjelbred begynner å starte kamper allerede, så jeg håper vi får se en trio av de nevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.05.2021 19:31    Post subject: Reply with quote

Eyjolfsson trente ikke i dag. Usikker på hvorfor. Islamovic var med på noen av øvelsene.

Var ellers tegn på uforandret lag:

André Hansen

Erlend Reitan - Holmar Eyjolfsson - Even Hovland - Adam Andersson

Kristoffer Zachariassen - Vebjørn Hoff - Carlo Holse

Emil Ceide - Guillermo Molins - Stefano Vecchia

Men fasiten kommer nok først i morgen. Bør bli en del tidlige bytter i 2. omgang dersom de fleste skal starte igjen mot Molde. Skjelbred blir spart til da?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 19.05.2021 00:37    Post subject: Reply with quote

Tar vi med M Ceide og Chrupalla f.eks slik at sidebacker kan få en pause før Moldekampen? (siste 30 min)
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.05.2021 00:59    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Tagseth fortjener spilletid etter den energien han viste mot B/G. Det er gutten sin. Han kan erstatte Doff.


Kjempeidé. Foreslår også at vi setter Vecchia, Ceïde, Holse, Reitan, Eyjólfsson, Andersson og Hansen på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 19.05.2021 09:25    Post subject: Reply with quote

Mulig det enten er noe jeg ikke har fått med meg, eller noe som egentlig er åpenbart, men hvorfor det fullstendig teite klokkeslettet? Har det noe med ledig TV-tid og at kampen er flyttet?
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 19.05.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

"Ylvis på holmen med Calle og Magnus" er småartig, men håper ikke det er grunnen.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 19.05.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tror denne kampen kan by på overraskelser, om ikke laget er totalt skjerpa og klare for å rulle over Brann. Ikke gi til lillefingeren en gang! Dersom vi faktisk klarer å vinne her, vil vi ha en fabelaktig sesonginnledning med poeng i to tøffe bortekamper, og to obligatoriske hjemmeseire. Det kan også gi nødvendig trygghet i laget fram mot Molde-kampen, som antakelig blir årets tøffeste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 19.05.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

For at vi skal høvle over Brann som mange forventer er vi nok avhengige av at presspillet sitter uendelig mye bedre enn mot B/G. De er veldig svake på brudd mot seg, og vi bør kunne smekke de hardt på kontringer. Brann har vært ok i småspillet, men er tilsynelatende svake i begge bokser. Jeg har god trua på seier, men ikke at det nødvendigvis blir så enkelt som flere tror. Forhåpentligvis fikk spillerne seg en realitetssjekk angående hvilket nivå det går an å holde mot B/G, men Brann er heldigvis milevis unna noe som ligner på B/G.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 784

PostPosted: 19.05.2021 14:50    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skrives det så lite om Rosenborg / kampen denne uken? Ikke vært en eneste artikkel bortsett fra den ene her på rbkweb nå i dag Neutral
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme jeg også. Skal sies at også rbk.no har ferskt intervju.

Adressa har bare hatt saker om 10-0-seieren i 1996 og Ingebrigtsen-sparkinga i 2018. Intet nytt hos Nidaros.

Hakkespett wrote:
Mulig det enten er noe jeg ikke har fått med meg, eller noe som egentlig er åpenbart, men hvorfor det fullstendig teite klokkeslettet? Har det noe med ledig TV-tid og at kampen er flyttet?


NFF og Discovery innførte 20:30 som tidspunkt i fjor, men kampen i morra er forhåpentligvis bare et engangstilfelle i år. Ingen andre kamper med samme avsparkstidspunkt ut juni.

2mas i går wrote:
Var ellers tegn på uforandret lag:

André Hansen

Erlend Reitan - Holmar Eyjolfsson - Even Hovland - Adam Andersson

Kristoffer Zachariassen - Vebjørn Hoff - Carlo Holse

Emil Ceide - Guillermo Molins - Stefano Vecchia

Men fasiten kommer nok først i morgen.


Var samme lag på treninga i dag. Så det blir det vel fornyet tillit til alle.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 19.05.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Håper på det sterkeste at all form for undervurdering ikke spiller inn her. Liker lite å lese all prat som forskutterer seier eller enda verre - overkjørsel - enten det er fra supportere eller spillere. Vi så hvordan det gikk i fjor. 0-3 tidlig i andre omgang. Hvem så det komme?

Selvsagt har Hareide fokus på arbeidsoppgavene, men det er viktig at han får spillerne ned på jorda når det går godt. Rett holdning ift. egne prestasjoner og ferdigheter, altså. Eggen var jo en mester også på det. Og se på Glimt-spillerne. T.o.m. Borheim snakker om fokus på hva han må utvikle og hvilke oppgaver han har. Motsatt - i år hvor RBK har hatt mindre gode utgaver - synes jeg praten har vært omvendt proporsjonal med prestasjonene. Etter tap for Hønefoss eller Aalesund er det "vi er bedre enn dette" og "neste helg skal vi kjøre over dem".

Selvsagt tåler vi breiale meldinger innimellom, men ennå er vi så langt unna noe som helst at jeg helst foretrekker å høre kjedelige fraser om utviklingsorientert fokus. Sånn sett er kampen i morra en viktig prøve på om vi virkelig er på rett vei. Roter vi mot Brann i form av at vi ikke er rett påskrudd, gir det grunn til bekymring.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 19.05.2021 22:56    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Molde kommer når de kommer. Vi må være 100% påskrudd skal vi vinne imorgen. Får vi brann til å løpe imorgen så slipper vi å bekymre oss så mye om slitne spillere når vi møter molde. Rbk skal være trent for dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 20.05.2021 10:56    Post subject: Reply with quote

Tror vi får det tøft mot et defensivt og hardt kjempende Brann. Vi er heller ikke særlig skarpe i angrep...
Får vi en seier skal vi være super fornøyd... Tror Ikke på mange mål
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.05.2021 11:39    Post subject: Reply with quote

Superfornøyd med å slå et bedritent Brann-lag hjemme? Nei, det skal vi forvente.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 20.05.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

Syns vi var ganske skarpe i angrep mot et bedre Viking lag for to runder siden. Jeg trur nok ikke vi ser noen 5-0 kamp, men jeg trur nok vi får mer underholdning en vi fikk fra de svarte og hvite i bodø.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1227

PostPosted: 20.05.2021 13:30    Post subject: Reply with quote

Spent på om vi evt flytter opp Ørnen og Besim siste 7+ hvis vi trenger mål.
-men Gustav ble jo sittende..
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 20.05.2021 14:19    Post subject: Reply with quote

Står vel nærmest skrevet i stjernene at vi ryker her. Horneland og KI's hevn.

Statistisk sett er det vel også uvanlig å tape de fire første seriekampene? Noen som har oversikt over dette?
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 20.05.2021 14:23    Post subject: Reply with quote

Tror dette blir en viktig kamp for psykologien i det som skal skje fremover. Om vi vinner denne kan vi se tilbake på en god sesongstart. Spiller vi uavgjort eller, Gud forby taper, vil man plutselig stille flere spørsmålstegn om prestasjonene også i Bodø og Oslo. Håper vi klarer å legge flere lodd til vår selvtillit med en god prestasjon og 3 poeng.

Greit å kjøre med samme lag som sist. 3 hviledager siden sist kamp og 3 til neste så det bør ikke være noe problem.

Håper og tror at vi ser et helt annet presspill og gunstige gjenvinninger hjemme på eget gress. Da får vi et kampbilde der vi dominerer RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 19, 20, 21  Next
Page 2 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb