English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 01.06.2022 18:04    Post subject: Reply with quote

Sæther er meget ujevn angående kvaliteter, et barn på noe, en liten mester på noe annet.

Men en svale gjør ingen sommer, så han må bare fortsette å levere og ikke minst ta steg på sine svake områder. Da Holm er skadet er veien åpen for Sæther, men da må han være god.

Skal ikke se bort fra at det hentes inn en ny angriper da flere av våre gutter i fremste ledd plages mer eller mindre med helsa.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2022 19:36    Post subject: Reply with quote

– Det betyr ekstremt mye. Det er så mye historie i denne klubben og så mye som ligger bak. Det her har fulgt meg opp igjennom hele barndommen og det er laget mitt, på en måte. Det er jo en drøm å kunne gi noe tilbake til alle de som kommer til Oslo for å støtte oss. Jeg er jo på en måte en av dem og det er sykt kult at jeg klarer det. Det er ingen selvfølge at bare for at man spiller her, så skal man klare sånt. Det er noe jeg har trent ekstremt hardt for og noe som betyr ekstremt mye. Det ligger mye bak akkurat det her, forklarer Sæter.

Les mer: Tydelig Haaland-beskjed fra RBK-helten: – Jeg kan utfordre hvem som helst
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 01.06.2022 21:07    Post subject: Reply with quote

Mye debatt om ferdigheter Holm vs. Sæter, og det er egentlig ganske uinteressant. Det eneste som betyr noe er hva de gir laget i sum, og da er det jo en stat som er ganske grei å få med seg (vel å merke liten sample size - takket være Rekdals manglende forsøk på å prøve andre enn Holm i spissrollen).

132 eliteserieminutter med Ole Sæter i år har gitt 5 Rosenborg-scoringer. 0 mål fra motstander. Sæter involvert i 3 scoringer.

668 minutter med Noah Holm har gitt 9 Rosenborg-scoringer. 10 mål fra motstander. Holm involvert i 3 scoringer.

Stats som helt sikkert vil jevne seg ut noe etter hvert som sesongen går. Men med Holms faktiske prestasjoner i mente er det ganske utrolig at det gikk 8 kamper før Rekdal tenkte at det var verdt å prøve noen andre i noen minutter. Før det har han jo spilt 90 omtrent i hver eneste kamp, og uansett hva folk mener han faktisk gir oss, har jo kampene og spillet vært ganske begredelig, og han har ikke akkurat strålt energi og passion i første tredjedel. Kanskje ikke rart at det ble bedre med en spiss som faktisk går på løp, faktisk skaper rom og faktisk presser motstanderen med intensitet.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.06.2022 23:31    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
Men vil legge til at i og med at dette laget har få naturlige målskårere er det maktpåliggende å ha de få vi har så mye som mulig på banen. I klartekst gjelder dette: Vecchia, Pereira, Sæter.


Det er jeg veldig enig i, men det hører også med til historien at vi i nesten samtlige kamper i år har spilt en type fotball som ikke gjør seg nytte av kombinasjonsspillere og angrepsbyggere i det hele tatt. Et annet åpenbart eksempel her er Holse som objektivt sett er en av ligaens aller beste spillere, men har hatt en fortjent benketilværelse i nesten hele årets sesong.

Sånn som vi har spilt før VIF har det vært nytteløst å bruke lagspillere og langt mer fornuftig å hive ut flest mulig som kan gjøre ting på egen hånd. Ironisk nok er det langt fra utenkelig at også Holm hadde gjort sin klart beste kamp for året mot VIF om han spilte i stedet for Sæter, for dette var første gang i år vi hadde kombinasjoner, flikker og bevegelser til å rive opp et forsvar.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13697
Location: Namsos

PostPosted: 02.06.2022 05:06    Post subject: Reply with quote

Sæter er RBKs Jesse Lingard.

Spiller for klubben ene og alene fordi han er lokal. Selv om han ikke er god nok.

Verdt å nevne at Sæter er 26 år. Han er ikke noe talent lengre.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.06.2022 10:27    Post subject: Reply with quote

Fyren debuterte nettopp fra start i Eliteserien, og har knapt spilt for Rosenborg. Hva med å gi ham noen kamper før vi dømmer ham? For meg virker han som en måltjuv som trenger å jobbe med å holde roen på banen. Muligens trenger han også å jobbe med det relasjonelle. Men den mentaliteten han har med tanke på å bli best mulig, er kanskje den beste egenskapen man kan ha om man vil utvikle seg. Ikke mange har det. La ham bruke sin godfot, og jeg tror vi vil få stor glede av å ha Sæter i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 02.06.2022 10:49    Post subject: Reply with quote

Hvis laget ender opp med å fungere bedre med Sæter enn med Holm så er han det beste alternativet. I og med at Holm tilsynelatende har spilt selv om han har vært skadd tror jeg ikke det er tilfellet med en frisk og rask Holm. Sæter bidrar med noe annet enn det Holm gjør, og det kan være bra.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2022 14:02    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Sæter er RBKs Jesse Lingard.

Spiller for klubben ene og alene fordi han er lokal. Selv om han ikke er god nok.

Verdt å nevne at Sæter er 26 år. Han er ikke noe talent lengre.


Trodde vi var enige om at du skulle holde deg unna fotballfaglige diskusjoner. Sæter med sin bevegelighet og skuddfot er RBKs beste spiss per dags dato. Mulig du ikke får med deg dette via TV-skjermen, men han har gitt laget en ny dimensjon etter han kom innpå mot FKH. Strekker forsvaret og lager rom for de mer kreative spillerne som Noah aldri gjorde.

Vet ikke om du enda ikke har vært på Lerkendal i ditt liv, men du burde ta turen slik at du får et bedre helhetlig bilde av hva som foregår på matta. Tro det eller ei, men fotball er ikke et TV-program og en stadionopplevelse gir et mye bedre bilde av kampen.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 02.06.2022 17:03    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke være på stadion for å se at Sæter tilførte mer enn Holm har gjort i år.
Men det betyr jo ikke at Sæter potensielt er en bedre spiss, men akkurat nå fungerer han MYE bedre enn det Holm har fungert.
Og han er PROTOTYPEN på hvor mye det har å si at en spiss stoler på egene ferdigheter (uansett hvilke han har) og både tørr og har selvtillitt til å avslutte.

Jeg tror det er bare bra at Holm kjenner det er konkurranse og at han kanskje ser at alt ikke trenger å være så avansert slik at han kanskje får smittet over litt av selvtillitten til Sæter, for gud, den va bære deili!!!

Produkter RBK har så utrolig godt av en sånn spilletype, og når han presterer (måtte han fortsette å levere), så er det GULL verd i både markedsføring av merkevare og grobunn sportslig for de yngre.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.06.2022 20:59    Post subject: Reply with quote

Fra å bo alene flytter han inn sammen med en kompis.

Mye for å ha noen å dele oppturene, og kanskje aller mest nedturene, med.

– Hvis vi taper mot Molde og jeg har hatt tre-fire store sjanser jeg burde scoret på, så kan det være greit at andre får låne hodet ditt. Hadde jeg vært alene ville jeg sikkert sett de situasjonene 60–70 ganger, sier Sæter.

(...)

Vi tusler ned til Nedre Allé rett nedenfor Singsaker skole. Det var her han bodde sine aller første år. Lenge før RBK og tilnavnet «Løven fra Singsaker».

Et kallenavn han røper at han liker ganske så godt.

Så han har heller ikke noe imot å være hele RBKs «idiot».

– Jeg er ekkel å møte. Ikke ufin, men vond. Jeg skal være ufyselig innenfor rammene. Så klart har jeg en tendens til å miste hodet i blant, men det gjør ingenting. Når lag analyserer Rosenborg skal det være slik at «han der vil vi ikke møte». Jeg trives veldig godt i den rollen.

Les mer: RBK-stjernens oppgjør med foreldres statusjag: – Uting
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2595
Location: Heimdal

PostPosted: 17.06.2022 09:40    Post subject: Reply with quote

Flott intervju Smile

Får mer og mer sansen for Sæter Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3475
Location: Trondheim

PostPosted: 19.06.2022 23:01    Post subject: Reply with quote

Hva er poenget med å bytte ut en spiss 4 minutter før slutt av første omgang!!!
Ikke godfot for de som skal inn heller å spille 4 minutt så pause så ut igjen...
Rekdal er ikke god
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Rutinert


Joined: 10 Nov 2019
Posts: 807
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2022 09:59    Post subject: Reply with quote

Ole hadde nok gitt oss den galskapen og det trøkket vi hadde trengt på topp utover denne kampen mot LSK. Sånne spillere lever for denne type kamper. Han er også en av få som har vært farlig foran mål for oss i det siste. Så forstå det byttet i går den som vil, men jeg synes det er hårreisende rævva.
_________________
Det kan stort sett bare gå oppover
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6733
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.06.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Merkelig bytte i utgangspunktet. Elendig timing. Vi trenger målscorere på banen, og selv om Sæter ikke er en etablert ES-spiss, er han spiss.

Det andre er hvor mye kritikk han får av media for reaksjonen sin. Gauseth er jo et kapittel for seg selv, og hadde nok reagert kliss likt om det hadde skjedd han. Men - er det virkelig et problem at en toppidrettsutøver blir så skuffa og så sint over å bli bytta ut 4min før pause? Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Det viser at han bryr seg. Det viser engasjement og følelser. Tenk så kjedelig om fotballen hadde vært blotta for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1067

PostPosted: 20.06.2022 11:39    Post subject: Reply with quote

Byttet ga null mening, foruten målet var ole den eneste som nærmet seg en målsjanse og bevegelse i feltet, men ble sviktet av dårlige innlegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 20.06.2022 11:44    Post subject: Reply with quote

Rekdal fikk i alle fall bygd ned en spiss som følte at han var litt på gang, viktig å drepe sånt tidlig, nå fikk han befestet en frykt i spillerne for hva som skjer hvis de mislykkes et kvarters tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1518

PostPosted: 20.06.2022 12:06    Post subject: Reply with quote

Jeg har full forståelse for å ta av spillere for å fortelle at det som leveres ikke er godt nok osv. Prøve å stoppe motstander fra å ta fullstendig over. Men det jeg ikke skjønner er at Holse ikke blir tatt av. Fullstendig usynlig hele denne sesongen nå.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2722

PostPosted: 20.06.2022 12:35    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Rekdal fikk i alle fall bygd ned en spiss som følte at han var litt på gang, viktig å drepe sånt tidlig, nå fikk han befestet en frykt i spillerne for hva som skjer hvis de mislykkes et kvarters tid.


Dette.
Katastrofalt bytte sånn sett.
For så vidt et helt meningsløst bytte uansett, når det er et helt lag opp til spissplassen som ikke fungerer. Laget ga Sæter grusomme arbeidsvilkår. Burde heller tatt ut f.eks. Jensen.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 20.06.2022 14:51    Post subject: Reply with quote

Jepp, leiesoldaten Jensen som ikke var det grann bedre, fikk bli på banen. Han som elsker klubben og hadde noe på gang, han ble selvfølgelig ofra.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2083
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 20.06.2022 15:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes heller ikke at Jensen hadde en stor kamp i går, men han var et knepp bedre enn Sæter. Samtidig tenker jeg at når de valgte å ta av to stykker så tok de av riktige. Jeg vil påstå at Holse var den eneste som startet kampen like svakt som Sæter og Skjelbred. Samtidig kunne Sæter vært spart for opplevelsen av å bli tatt av på det tidspunktet.

Veldig enig i at det er et merkelig tidspunkt å bytte på. Skjønner Rekdal når han sier at de diskuterte endringer tidlig og det var naturlig med tidlige bytter i kampen. Var omtrent som noen skrudde av en bryter etter scoringa vår. Vi trengte endringer.

Det som gjør meg mest undrende til at Sæter ble byttet av er at han er i en fase der han vokser på gode opplevelser. Samtidig virker det som det er rimelig hett i hodet der. Burde han bygges opp på en annen måte? Få noen flere innhopp av ulik varighet før vi forventer fullt kampbidrag? Vi vet jo at han kan. Men å få det ut i hver kamp er ikke like lett. Når man vil for mye blir gjerne resultatet litt lite. Vi kan ikke velge og vrake i spisser, men hvis Noah kunne orke en omgang tenker jeg at det hadde vært bedre for Sæter å komme inn for å hjelpe til å snu kampen enn å få ansvaret for at det gikk til helvete.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2022 15:31    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter er 26 år. Takler han ikke å bli byttet av etter 40 minutter i Rosenborg, så har han ikke hodet til å spille i en stor klubb. Han mangler allerede balltalentet. 90 minutter gjør ikke en stolpe i børsen om til en positiv opplevelse.
Back to top
View user's profile Send private message
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 168

PostPosted: 20.06.2022 16:48    Post subject: Sæter Reply with quote

Det er synd at det blir fokus på utenomsportslig tull rundt Sæter, spesielt i en spennende tid for han som fotballspiller med spilletid på toppnivå. Sæter sin reaksjon etter å ha blitt byttet ut tidlig, er isolert sett noe ikke å henge seg opp i. Det kan man forvente av uerfarne spillere – dog kanskje han burde vært mer irritert på sin egen prestasjon enn å føle at det er ufortjent at det var nettopp han og Skjelbred som måtte vike. Noterer meg allikevel hvordan Skjelbred setter seg på benk rolig, mens Sæter lager mye ut av situasjonen. Ser man dette i et bredere perspektiv, hvor andre (men også Sæter selv) har bygd opp en krampeaktig framstilling av Sæter som en «løve» kan det stilles spørsmål om det er noe som kan læres fra slike situasjoner. Spesielt som følge av en rekke uttalelser det siste halvannet året som har null rot i virkeligheten som jeg tenker ingen er tjent med, hverken Sæter eller Rosenborg.

Last edited by katalogen on 20.06.2022 16:52; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 20.06.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg ikke så helt feil, var det vel Sæter som hadde assisten på målet til Vecchia?
Bortsett fra det rotet han bort ballen helt hodeløst tullete to ganger, og gjorde en veldig dårlig defensiv jobb på 1-2 målet.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 298
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.06.2022 17:18    Post subject: Re: Sæter Reply with quote

katalogen wrote:
Det kan man forvente av uerfarne spillere – dog kanskje han burde vært mer irritert på sin egen prestasjon enn å føle at det er ufortjent at det var nettopp han og Skjelbred som måtte vike.


Her er det viktig å huske at Sæter selv ikke har gitt uttrykk for at det var ufortjent at han ble tatt av, og han sa etter kampen at han ikke bærer nag til Rekdal. Da får vi nesten velge å tro at det stemmer, selv om media prøver å framstille det som at han driter seg ut, er respektløs og det ene med det andre. Det må være lov å blåse ut litt når man blir tatt av etter 40 minutter. At han blir frustrert av det, skulle bare mangle. Det er overhodet ikke respektløst, hverken overfor klubben, lagkameratene eller Rekdal. I mine øyne viser det derimot at han bryr seg om klubben og blir frustrert når det ikke funker på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2022 17:23    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å huske fra Ullevål for en del år siden at en spiller (kan det ha vært Tettey?) ble byttet inn og ut igjen i samme omgang. Husker ikke hvem treneren var.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 79, 80, 81  Next
Page 17 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb