English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 17.07.2021 17:23    Post subject: Reply with quote

Blir vel noe typ Tangvik, M. Ceïde, E. Ceïde, Eyolfsson, Austberg, pluss én til?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.07.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en Kassiesa for overganger, det hadde gjort seg.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.07.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Blir vel noe typ Tangvik, M. Ceïde, E. Ceïde, Eyolfsson, Austberg, pluss én til?


Roar Strand?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.07.2021 22:47    Post subject: Reply with quote

Jeg må si jeg er litt forundret og forvirret over at vi etter snart halvspilt sesong, hvor vi har vært direkte ræva i brorparten av kampene, er tre poeng bak Glimt, poenget foran kjæledeggene på Oslo øst, og faktisk har bra heng på Europaklavifiseringsplass - som jeg hadde totalt avskrevet omtrent fra kampen mot Sandefjord til jeg så tabellen i kveld.

Eliteserien slutter aldri å overraske.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 18.07.2021 23:30    Post subject: Reply with quote

Synes mange lag har vært svakere enn tidligere, og rimelig ustabile i år.

Særlig Glimt er jo betydelig svakere enn i fjor. Blir interessant å se hvordan utviklingen deres blir utover sesongen. Tror fort vi kjører forbi dem.
Molde har vært minst dårlige, men en ser jo at heller ikke de er uslåelige. Vålerenga er som vanlig ustabile. Viking imponerer ikke, Odd blir heller ikke noe topplag.

På den positive sida kan vi ta med Lillestrøm som har hatt godt av å restarte i Obos. Sandefjord trodde jeg skulle bli en kasteball etter Cifuentes' exit, men de har bitt bra fra seg. KBK er imponerende stabile, men har muligens fått godt betalt så langt.

Så til tross for krisemåneden juni, er mye fremdeles mulig. Men jeg tenker det er greit å se ting i perspektiv. Vi er langt fra der vi skal være spillememessig, men enhver framgang, som utviklingen av andre omgang mot Tromsø, er tross alt noe å bygge videre på. Skal vi sammenligne dagens RBK med gyldne årganger, er vi dømt til å bli skuffet.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.07.2021 00:02    Post subject: Reply with quote

Ja, det er et merkelig år. Molde med 2,14 poeng i snitt er eneste lag med over 2 i snitt
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 228

PostPosted: 19.07.2021 08:06    Post subject: Reply with quote

Slår vi Molde borte, så er vi kun 5 poeng bak. Da har vi 15 kamper på å hente inn 5 poeng. Ikke umulig.

Ganske utrolig mtp våre prestasjoner denne sesongen. Med litt flyt og et par gode signeringer så flakser vi til oss gullet?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 19.07.2021 12:32    Post subject: Reply with quote

Tror Molde er såpass mye flinkere til å hente hjem trepoengere mot lag de skal slå enn det vi er til at det å ta de igjen virker smått utopisk.

Men å ta plassen bak de på tabellen virker absolutt overkommelig fordi alle andre har mer enn nok av svake punkter.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.07.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Vi skal heller ikke glemme at Molde "alltid" er svakere i hjemlig liga når de spiller i Europa samtidig. Fire-fem kamper med svake resultater i denne perioden i høst, kan fort flere puste dem i nakken.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.07.2021 12:59    Post subject: Reply with quote

Henger stort sett sammen med hvorvidt Eikrem hviles i serien eller ikke. Poengfangsten dems med og uten han på banen har vært markant forskjellig. Dog tror jeg vi uansett kan se langt etter det gullet.

Last edited by Sløvsekken on 19.07.2021 15:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.07.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi klarer å ta igjen Molde. Men med litt flyt, kan vi fort komme opp i ryggen på dem, så de må prioritere serien også, ikke bare konsentrere seg om e-cup
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 22.07.2021 23:49    Post subject: Reply with quote

Code:
Hansen

Reitan, Serbecic, Eyjolfsson, Andersson

Holse, Tettey (Henrix), Tagseth

Ceide, Dino, Vecchia

Fasit. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 23.07.2021 00:11    Post subject: Reply with quote

Det der kan bli bra, men mye bedre med en spiss som holder nivået.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 27.07.2021 14:35    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...er-fotball

Quote:
– Vi må bli trygg med ball. Frispillinga vår har blitt betraktelig bedre den siste måneden, det gjør at vi kan angripe mer og har mer ballinnehav. Det gjør det også enklere å skape ting, mener Ålesunderen og påpeker:

– Folk klager kanskje på at det ikke er nok framover-fotball, men det er en fin måte å skape trygghet på. Selv om det ikke går framover på første mulighet skaper vi ubalanse i motstanderlaget, og får åpnet opp de rommene vi vil ha. Da får vi mer kontroll på kampene og det blir mindre tilfeldigheter som avgjør.


Jeg prøver å lese denne uttalelsen fra Hoff i beste mening, men synes han framstår defensiv. Spesielt med tanke på hvordan laget, og kanskje i særdeleshet Hoff selv, figurerer på banen med støttepasninger en masse. Det framstår som en falsk dikotomi der det er enten kamikazefotball eller omstendelig, forsiktig og tregt. En mentalitet som stemmer dårlig overens med «artig og angrepsvillig fotball» og som potensielt er veldig destruktiv. For meg er det åpenbart at Hoff må bort om vi skal spille Rosenborg-fotball igjen, og det forundrer meg ikke om denne mentaliteten er noe flere spillere innehar, med tanke på hvordan laget har opptredd de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.07.2021 13:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo en merkelig uttalelse all den tid vi faktisk ikke får de rommene vi skal ha gjennom Hoff sin geniale plan om å utsette framoverspillet. Hvordan henger dette sammen med at vi aldri får rettvendt indreløperne? Aldri utfordrer i fart mot siste tredel? Er det noe i det hele tatt som tyder på at vi lykkes i å få motstander ut av balanse og minimere tilfeldighetene med vår risikoaverse stil?

Det blir litt sånn komiske Ali. Samtidig lite overraskende, for Hoff er en defensivt orientert balansespiller som kommer fra en klubb som spiller en veldig defensivt orientert 4-3-3, og han har helt tydelig kun defensive arbeidsoppgaver i Rosenborg også. Det er klart han mener støttepasningene tjener et høyere mål. Han har jo aldri lært offensiv fotball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 28.07.2021 14:17    Post subject: Reply with quote

Er det så vanskelig å forstå hva han mener? Vi kan ikke bare storme i angrep og skåre mål etter mål, for saken er nok litt mer komplisert enn som så. Det sier seg selv at vi med mer ballbesittelse, vil stoppe antall angrep i mot og skape flere angrep selv - noe som vil øke sjansene for at vi vinner kamper. Angående at fotballen er mer komplisert enn at vi bare kan storme i angrep, så vil bedre ballbesittelse føre til at motstanderne må springe mer enn oss - samtidig som at dette tillater oss å vente på de rette rommene. Det sier seg selv at mindre havner hos tilfeldighetene, dersom vi faktisk går ut og styrer kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 28.07.2021 15:37    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en selvoppfylt profeti han kommer med og en beleilig unnskyldning for at vi ikke presterer et godt offensivt spill om dagen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 28.07.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Det er jo spillestilen og treneren det. Hadde Hoff spilt under Eggen hadde han jo sagt noe helt annet. Han er bare lojal. Når det er sagt så har han vært dårligere enn jeg hadde trodd men det gjelder jo flere av spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.07.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Høres ut som en selvoppfylt profeti han kommer med og en beleilig unnskyldning for at vi ikke presterer et godt offensivt spill om dagen.


Nettopp.

Det er jo ikke vanskelig å forstå hva han mener, men uttalelsen blir rar når den ikke inneholder noen forklaring på hvorfor det likevel ikke fungerer.

De også må jo se at vi blir for omstendelige og feilvendte i mange situasjoner. Sånn som Hoff svarer skulle man tro at vi var Hamréns Rosenborg og fikk spillestilskritikk selv om vi ledet klart og aldri tapte.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.07.2021 16:47    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Er det så vanskelig å forstå hva han mener? Vi kan ikke bare storme i angrep og skåre mål etter mål, for saken er nok litt mer komplisert enn som så.


Det er det som er poenget mitt. Det er ingen som mener det, men det virker som Hoff bruker nettopp det som unnskyldning for å spille som han og laget for øvrig gjør, med massevis av unødvendige støttepasninger. Den mentaliteten som går ut på at fotball er så vanskelig og skummelt og at man må passe seg så motstanderen ikke får tak i ballen, er veldig ødeleggende. Det fins en mellomting mellom å være så forsiktige som Rosenborg er for tida og å være naive og sende alle spillere i angrep ved enhver anledning. Som jeg ser det er vi nærmere den enden av skalaen der vi blir overdrevent forsiktige enn grenseløst naive.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.07.2021 18:52    Post subject: Reply with quote

Uten å gå i strupen på Hoff, som tross alt er mer en budbringer enn opphav her, avskyr jeg virkelig sånn motte-and-bailey-retorikk hvor man stiller en veldig urealistisk eller kontroversiell motpol som eneste alternativ til det suboptimale punktet man står på.

Det er vel ingen som seriøst forventet at vi skulle gå full Glimt etter kampen mot, la oss si, Sandefjord, men det må gå an å forvente at vi faktisk prøver på noe offensivt, og viser en ønske om å styre kamper.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 02.08.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Er også skuffet over individualisten Hoff og ikke imponert over lagspilleren Hoff, men at han i flere kamper virker så svak som han har gjort tror jeg henger sammen med det kollektivet.

Kommer nok aldri til å bli El Maestro eller en ny Annan, men han kan fint bli en god Hoff som er god å ha i troppen.

får vi på plass to faste indreløpere (Tagseth og Holse) tror jeg over tid det kan bli ganske bra, men selvfølgelig skulle jeg sett at vi hadde fått hendene på Mannsverk.. Noen som vet hva smurfene punga ut btw?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 02.08.2021 15:06    Post subject: Reply with quote

Ble vel meldt 20 mill
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 03.08.2021 19:03    Post subject: Reply with quote

Veldig lovende det vi gjør i dette overgangsvinduet, helt ny måte å tenke på!
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 03.08.2021 22:55    Post subject: Reply with quote

Ja, dette er etterlengtet fra min side hvertfall. På tide at vi begynner å tenke kommersielt. Vi skal ikke gå etter utenlandsflopper, men heller de som har potensial til å bli det (eller suksesser).

Blir spennende å se hvordan spillergruppa reagerer. Salget av Zachariassen viser jo at innsats på banen betyr noe. Får håpe spillerne innser dette, og begynner å kle drakta innenfor hjertet. Jeg mener Åge har gjort mye rett, og er veldig spent og optimistisk mtp framtiden. Med en motivert spillergruppe og forhåpentligvis en trener med fokus på framoverfotball i 2022 kan vi ha noe riktig spennene i gjære.

Har tro på at vi avslutter 2021-sesongen sterkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 43, 44, 45  Next
Page 35 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb