English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 17.05.2021 12:53    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Begynner å lure på om Hareide’s stadige mas om hvor vanskelig det er å spille på kunstgress begynner å sette seg i hodet på spillerne? Synes vi går ut og er passive og engstelige hver gang på kunstgress og legger oss bakpå.

Helt enig. Begynner å bli en selvoppfyllende profeti det her. Fotball på gress og fotball på kunstgress er i bunn og grunn fotball begge deler. Synes Hareide er håpløs defensiv i måten han kommuniserer kunstgressproblematikken på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 17.05.2021 13:10    Post subject: Reply with quote

Hvis det er Hareides feil er det jo rart at vi var dårligere på kunstgress i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 17.05.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

@Kroneball på twitter legger ut xG-tabell etter hver runde. Kan bare gå oppover Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.05.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

Det med kunstgress har jo vært et stort problem i begge sesongene siden vi sist vant serien. Jeg er overbevist om at det hovedsakelig er et mentalt problem, men hos hvem? Vi har jo byttet ut alle spillerne? Hareides retorikk tror jeg ikke gjør oss noen tjenester med det utgangspunktet, men det er samtidig vanskelig å hevde at han er knekkpunktet på den kurven.

Alternativt er det kanskje noe med hvilke kvaliteter vi har sett etter hos nye spillere. Mange av de er jo tidligere kunstgressess, men de har kanskje ikke et ferdighetsspekter som først og fremst kler plastikk. Det som skjer er jo ofte at vi ser ut som Stoke når ballen går fort langs bakken, og det kan jo både forhindres med både offensive og defensive grep.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.05.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Dette er åpenbart et kollektivt holdningsproblem. Også ferske navn som Vecchia, og spillere litt bak i køen som RWP snakker uoppfordret om vanskelige kamper på kunstgress. Det er veldig upraktisk og kontraproduktivt at en slik tanke har fått slå rot i gruppa, i den grad at spillere som kommer inn adopterer tankegangen omtrent før de har spilt på plast.

Jeg vet ikke helt hvordan man tar tak i det, men noe må jo gjøres. Det er ganske uhørt at spillerne våre åpent har en negativ innstilling til en tredjedel/fjerdedel av sesongens kamper, og spesielt siden dette vises kraftig i poengsnittet på de forskjellige dekkene. Over ett poeng mer per kamp på gress i forhold til plast i fjor, for eksempel.

Jeg hater plast som pesten og er i utgangspunktet enig i det de sier, men jeg har heller ikke noe annet enn prinsipper i diskusjonen. Frem til NFF får hodet ut av ræva og faktisk gjør noe med problemet - for det er det virkelig - er det spillernes og støtteapparatets fordømte plikt å forholde seg profesjonelt til disse kampene. Jeg vil at vi vinner også på plast, og klubben er avhengig av å levere i alle kamper med tanke på målsetting.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 17.05.2021 22:37    Post subject: Reply with quote

NFF må rett og slett bestemme at alt kunstgress på kamparenaer i eliteserien som er lagt etter dato slik og slik skal være av spesifikk type slik at en i det minste kan ha en treningsbane som er lik det en vil møte.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 22:47    Post subject: Reply with quote

Kunstgress burde bare vært lov nord for Trondheim.
At de spiller på plast i Stavanger er helt uakseptabelt
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 20.05.2021 22:25    Post subject: Reply with quote

Fun fact: Vi leder for øyeblikket serien Wink
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 20.05.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Men vi leder på feil måte Wink
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 20.05.2021 23:16    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
@Kroneball på twitter legger ut xG-tabell etter hver runde. Kan bare gå oppover Tommel'n opp!


Tror nok vi klatrer her nå.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 20.05.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
@Kroneball på twitter legger ut xG-tabell etter hver runde. Kan bare gå oppover Tommel'n opp!
Håper vi ligger på topp her etter fullendt serie.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 21.05.2021 10:29    Post subject: Reply with quote

Vi sitter altså med en situasjon hvor vår beste spiller på midtbanen, Holse, også er første reserve på vingen. Vi har sett i flere kamper nå at midtbanen faller fra hverandre når Holse flyttes opp og noen andre kommer inn i midtbaneleddet. Det eneste andre alternativet på kant er RWP, som også pt. er det eneste alternativet til en Molins som ikke tåler 90 min som spiss.

På midten har vi i tillegg til Hoff, Holse og Zach, som startet sist, Henriksen, Ciljan, Tagseth, Konradsen, Tettey(snart). Det er 8 spillere, på tre plasser.

Vi mangler rett og slett (minst) en ving. Ideelt sett noen som kunne vært et reelt alternativ til å starte istedenfor Ceïde, som, tross et enormt teknisk potensiale, ikke virker å være klar til å være fast som førstevalg. Forsåvidt forståelig nok for en 19-åring.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 21.05.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå ville det vært bedre å skrote Ceide og heller spille med Vecchia på høyre ving og Rallepaven på venstre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 21.05.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Tagseth som kant? Vet ikke om låneavtalen med Brattbakk lar oss hente ham tilbake, men så spørs det om han har nivået inne da. Sæther kunne en jo kanskje snart kaste innpå der, men da kan han brukes i front også.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.05.2021 08:33    Post subject: Reply with quote

Da er 1/6 del av årets serie over. Det danner seg et mønster i forhold til hvem som presterer og ikke i år.

Jeg vil påstå at de som har overrasket mest positivt er: Holse, Zachariassen, Hovland og Moulins.

De som har skuffet mest er: Skjelbereid, Veccia, og Ceide.

Hva tenker dere? Topp 3 liste?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.05.2021 08:45    Post subject: Reply with quote

Holse, Molins og Hovland har vel bidratt mest i banespillet, samtidig er det på mange vis latterlig å ikke inkludere en målscorer som Zachariassen. PCS har ikke vært der jeg skulle ønske, Ceide har vært iskald, jeg syntes Hansen er for svak med ballen i beina. Veccia har ikke levert enda, men så i alle fall bra ut når Holse spilte venstre indreløper en kamp.

Jeg er egentlig veldig spent på hva Hareide og klubben bestemmer seg for med tanke på fremtiden. Jeg har en følelse på at de kanskje blir enige om at det holder med denne sesongen, og at Hareides viktigste jobb i stor grad ikke handler om det som gjøres på banen, men den ryddejobben som er gjort i spillerstallen og på andre prestasjonsfremmende områder.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 25.05.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

Ut i fra kampene hittil synes jeg det ser ut som vi er på rett vei.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 25.05.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Da er 1/6 del av årets serie over. Det danner seg et mønster i forhold til hvem som presterer og ikke i år.

Jeg vil påstå at de som har overrasket mest positivt er: Holse, Zachariassen, Hovland og Moulins.

De som har skuffet mest er: Skjelbereid, Veccia, og Ceide.

Hva tenker dere? Topp 3 liste?

Hovland - mest positive overraskelse til nå!
Reitan - tatt store steg og har gjort høyrebacken til sin.
Zach - fortsetter der han slapp i fjor, bare ennå mer giftig

Molins og Holse følger tett bak, og Henriksen var også på gang før skaden.

Ciljan - er veldig rusten etter skaden
Ceide - burde tatt et steg opp i år, gått andre veien isteden desverre.
Dino - veldig lovende i preseason, så skadet etter en svak start


Men jeg synes egentlig ikke vi har vært så aller verst i år altså med tanke på antall nye spillere, nytt spillemønster, mange skader, og covid problemene i pre-season (kontra Molde/Glimt)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 25.05.2021 12:02    Post subject: Reply with quote

"kun" 1/6 av sesongen er unnagjort, men 4 av 5 kamper er spilt mot lag som ligger topp 6 pr. nå. Synes veldig mange har fått en bra start. Vil også trekke frem Vebjørn Hoff, i tillegg til de som er nevnt, som virker å være stabilt bra. Ikke den mest synlige, men virker å ha noen gode egenskaper sentralt. I tillegg har Reitan løftet seg mange hakk, og Molins viser jo teft av å være akkurat det vi trenger som oppspillspunkt. Så synes dette er riktig så spennende.

Jeg synes det er vanskelig å gi minuspoeng, da flere av de aktuelle (PCS eks) bør få spille seg i form først. Den som har gitt meg minst er dessverre Ceide, som har vært skadefri frem til nå, men har gitt meg lite.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 25.05.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Til tross for at gårsdagens kamp var så sur at jeg ville fått etseskader av bare å se høydepunktene om igjen, så var det mye i kampen som kan gi grunn til optimisme.

Kombinasjonsspillet er veldig fint i store deler av kampen. Det er nesten så man ser igjen en struktur, og den viser jo prov på å funke. DET er lenge siden jeg har sett.

Og veldig glad for å se at Reitan viser et nivå vi ikke har sett på høyrebacken siden Svensson. Og at Hovland i det store og det hele er solid. Molins er sterk og kan bare bli bedre. Holse er god. Zachariassen fortsetter å score, og Hoff har som varslet et veldig høyt lavestenivå. Veldig synd med Henriksen som virka skikkelig solid før skaden, men han kommer snart tilbake.

Med tanke på at RBK var sterkt redusert i går, mens Molde ikke var det, så jeg optimistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 25.05.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
så var det mye i kampen som kan gi grunn til optimisme.


Dette er følelsen jeg også satt igjen med. Tross at resultatet ble som det ble så er vi det beste laget mot molde, og hadde fortjent alle tre poengene. Bare det synes jeg er et stort steg i riktig retning sammenlignet med tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 25.05.2021 13:20    Post subject: Reply with quote

Det svir å si det men min soleklart største skuffelse på laget for øyeblikket er Per. Han har spilt 1 god kamp siden han kom tilbake og om han ikke klarer å heve spillet sitt umiddelbart er det bedre han legger opp. Sinnsykt mange pasningsfeil i stort sett alle kamper han har spilt og utrolig mange farlige ballmist. Han har dessverre ikke vært i nærheten sin han kom tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 25.05.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Vi må gi han litt tid før vi gir han opp. Har vært skadet i oppkjøringen og sier selv at han egentlig ikke er klar til å starte. Gi han litt matching, god treningsperiode og jeg tror han er tilbake i der han skal være etter landslagspausen.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 25.05.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Mye positivt å ta med seg etter Molde-kampen. Likevel kommer jeg ikke unna det deprimerende faktum at vi har åtte(!) sentrale midtbanespillere uten at noen der er en soleklar Selnæs-erstatter som anker. Tettey burde løfte oss der, men han kan vi omtrent kun regne med på Lerkendal og visse andre gressarenaer.

Ellers: Molins ser mer og mer ut som en Prica-reinkarnasjon, både i lengsel etter øynene og nesten etter livet også.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 25.05.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Du snappet ordene mine der. Dessverre tror jeg nok en del av årsaken til PCSs manglende blomstring rett og slett er at han ikke er noen naturlig anker. Han spilte sentralt i Tyskland også, men da som en av to, noe som er en helt annen rolle. I mitt hode bør Vebjørn Hoff være før Per som den dype midtbanen, så får heller Per brukes som indreløper eller i Doff-rollen..
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 43, 44, 45  Next
Page 24 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb