English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentatorer og eksperter på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 13.07.2021 16:28    Post subject: Reply with quote

Smak og behag. For min del blir Schau en lettvekter rent fotballmessig, samtidig som han prøver hardt på å være morsom uten å være det. Jeg synes han er slitsom. Men folk har forskjellig humor, og det er mulig at jeg tilhører minoriteten her. Helt greit.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 13.07.2021 16:47    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Du fÃ¥r analysere det da vett du.😉


Ja. Det jeg fikk ut av innlegget ditt er at det er for mye fotballanalyse og statisktikk, og ikke nok politisk ukorrekthet.

Noe som er en .... interessant synsvinkel, om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 13.07.2021 16:50    Post subject: Reply with quote

Kan vel like greit gå får Schau som kan representere den jevne supporter (scenevant en som sådan) enn at en skal ha en avdanket fotballspiller til å late som om han har noe innsikt å dele.

Det jeg fikk med meg av Schau under sendinga nå søndag var mer interessant enn hva John Carew hadde å si.

Så litt på SVT under mesterskapet, og det var som natt og dag, tror det rett og slett er norske sportsredaksjoner som tror at vi vil ha slikt tøys, siden jeg tviler på at Semb, Mathiesen, Thorstvedt, Alsaker osv er så dårlig honorert at de ikke kunne ha fått det faglige nivået Nannskog&co serverte på SVT.

Mulig de måtte ha litt mindre kjente fjes da, men tviler på om Alsaker og Semb kontra et par trenere fra OBOS-ligaen med TV-stemme ville utgjort noen forskjell på seertallene (ihvertfall ikke i negativ retning).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 13.07.2021 17:41    Post subject: Reply with quote

John Carew svarte på noen spørsmål, men sa han egentlig noe som helst? Ikke som jeg oppfattet.

Schau er ingen fotballekspert i tradisjonell forstand. Tror ikke han bruker mye energi på å analysere spillemønstre etc., men han er et levende leksikon om alt som rører seg i fotballen, stadioner, spillere og all slags morsom men unyttig info. Jeg syns han er ganske fornøyelig å høre på, men greit at han prater mest før og etter kampene, og ikke under kampene Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 13.07.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Greia med kommentering og såklalte eksperter i dag , er at alt skal være så jævla politisk korrekt. Det er nesten blitt kjedelig å høre på kommentatorene i dag.
Samma hva som sies, må det være fotballfaglig korrekt og kjønnsmessig blansert, slik at ingen sarte sjeler føler seg støtt, eller forulempet på noe vis.
Og alt skal analyseres ihjæl underveis. Jeg driiter i om den eller den har løpt x antall km, eller hvor mange støttepasninger som ble slått under en omgang.
Husker tilbake fra tippekampenes tid, da Scheie, Knut Th Gledich, jonshen og Hovden kommenterte fotball.. gjerne med et Glimt i øyet. Det var ikke så farlig om man slengte en småfrekk kommentar nå og da, og ikke ble vi såra og vonbroten selv om kommentatoren surra litt av og til. Nå blir vi overøst med dørgende kjedelige avhandlinger om alt og alle, og det er statistikker i hytt og gevær.
Fotball var fotball før i tiden, og kommentatorne berettet det de så og opplevde underveis. Nåtidens fotball må jo besten ses med analysebrett på stuebordet, eller på mobilen. .
For meg er sjarmen med Tv-kommentatoren blitt borte, og det hadde vært bedre med bare stadionlyd


Men hva synes du om at kvinner går med bukser?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.07.2021 22:11    Post subject: Reply with quote

Jeg blir stadig oppgitt over nivået på norske kommentatorer. Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan folk som i mange år, til og med tiår, har instruert i fotball er så fantastisk dårlig på å formidle kunnskap. Som når Drillo med sin CV, suksess og fartstid har "der burde'n spilt i stedet for å skyte sjøl" som det analytiske høydepunktet i løpet av to ganger femogførti.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 14.07.2021 00:23    Post subject: Reply with quote

Hadde vært moro å vite hva han tjener på et sånt engasjement, hvor hans eneste verdi er å være en nostalgisk stemme som kan minne seerene på at det en gang var en tid hvor Norge faktisk gjorde det ganske bra i fotball...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Pål André Helland skal kombinere livet som fotballspiller med å være fotballekspert for Viaplay.

Lillestrøm-spilleren gjør sin studiodebut allerede torsdag kveld i forbindelse med Conference League-kampene til Tottenham og Bodø/Glimt.

- Å bli fotballekspert for Viaplay synes jeg er en veldig spennende mulighet, så da anledningen bød seg så var jeg ikke i tvil om at dette var noe jeg ville. Muligheten til å få bruke flere virkemidler til å se og utvikle forståelsen for spillet er spennende, og jeg tror at det å få jobbe med fotball fra denne siden av kameraet også kan bidra til at jeg selv blir en bedre fotballspiller, sier Helland.

Les mer: Helland har fått seg ny jobb. Blir fotballekspert

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 08.11.2021 09:51    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Greia med kommentering og såklalte eksperter i dag , er at alt skal være så jævla politisk korrekt. Det er nesten blitt kjedelig å høre på kommentatorene i dag.
Samma hva som sies, må det være fotballfaglig korrekt og kjønnsmessig blansert, slik at ingen sarte sjeler føler seg støtt, eller forulempet på noe vis.
Og alt skal analyseres ihjæl underveis. Jeg driiter i om den eller den har løpt x antall km, eller hvor mange støttepasninger som ble slått under en omgang.
Husker tilbake fra tippekampenes tid, da Scheie, Knut Th Gledich, jonshen og Hovden kommenterte fotball.. gjerne med et Glimt i øyet. Det var ikke så farlig om man slengte en småfrekk kommentar nå og da, og ikke ble vi såra og vonbroten selv om kommentatoren surra litt av og til. Nå blir vi overøst med dørgende kjedelige avhandlinger om alt og alle, og det er statistikker i hytt og gevær.
Fotball var fotball før i tiden, og kommentatorne berettet det de så og opplevde underveis. Nåtidens fotball må jo besten ses med analysebrett på stuebordet, eller på mobilen. .
For meg er sjarmen med Tv-kommentatoren blitt borte, og det hadde vært bedre med bare stadionlyd

Dette 👍

Derimot sÃ¥ er det alltid forfriskende og høre pÃ¥ personligheter som Roy Keane og Graeme Souness pÃ¥ engelske SkySports 😅
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 09.12.2021 23:42    Post subject: Reply with quote

Helland og Andrine var et så mye bedre kommentatorpar enn de vanlige idiotene vi har på eurosport og tv2, så mye mer saklig og fotballspesifikk samtale enn vi er vant med.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2023 22:42    Post subject: Reply with quote

Forrige uke ble de 111 søkerne til jobben som sportskommentator i NRK offentliggjort av M24. Blant de mest iøynefallende av søkerne er det to erfarne fotballkommentatorer.

Både kommentator hos Eurosport Norge og Discovery Network, Petter Bø Tosterud, og tidligere TV 2-profil Per-Jarle Heggelund har søkt på jobben. Sistnevnte jobber for tiden som kommentator for Amedia og VG.

Les mer: Per-Jarle Heggelund søker på NRK-jobb: – Bra sikker på at jeg stiller sterkt

Generelt litt spent på hvem TV2 skal bruke på alle kampene sine framover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2023 19:00    Post subject: Reply with quote

Hareide bør sjekke synet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.04.2023 14:34    Post subject: Reply with quote

Tommy Opdal slår seg på brystet. Så langt har han aldri kommentert et RBK-tap.

(...)

– Jeg har kommentert utallige FIFA-kvelder sammen med kompiser, på løkka med gutta og på trampolinen med søsknene mine. Det er klart at det å få gjøre det på ordentlig, i en kommentatorbu på Lerkendal ... For meg er det stort, sier Opdal.

33-åringen og resten av Rotsekk skjønte at det hele kunne bli en realitet da TV 2 og Nidaros, med Amedia i spissen, fikk rettigheter og distribusjonsrettigheter til Eliteserien.

Les mer: Tommy (33) kommenterte da kompisene spilte PlayStation. Nå kommenterer han Eliteserien: – Håper å bli husket for særegenhet

Håper at Amedia/Nidaros kompenserer Rotsekk-gjengen greit når de får/pålegges stadig flere oppdrag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2023 15:26    Post subject: Reply with quote

Kim Rud Petersen kommenterer RBK - Molde på Nidaros.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55
Page 55 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb