English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Adrian Pereira
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

Vel ..
Nå ble Perreira kjøpt av Hareide som back i en 4er...
Ny trener inn, nytt system, og du benkes. Kjent problemstilling det.
2 utganger.
1. Du jobber på og tar muligheten hvis den kommer.
2. Du vil bort og selges.
Jeg tror Pereira selges, hvis Reka er trener i 23.
Spådom
Han går gratis til svensk fotball. Blir årets back og går til Europa for 40, Mill
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 06.05.2022 20:24    Post subject: Reply with quote

Han (Pereira) har jo hatt sin del av skader. Jeg vil tro dette handler om å få han i form før han blir en fast starter. Eddi har ikke spilt så bra at plassen skal være sementert. Reka liker ikke å tape, så prestasjon vil gi sjanser.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 07.05.2022 12:36    Post subject: Reply with quote

Det finnes sikkert intervju med Viking-spillere som er misfornøyde, også, men forskjellen i verdier i disse to intervjuene virker ganske symptomatisk, synes jeg:

Jeg, jeg, jeg: https://www.tv2.no/sport/14767629/

Vi: https://www.tv2.no/sport/14768476/
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2022 17:18    Post subject: Reply with quote

Gauseth:

– Jeg har ingen sympati for Pereira. Han må jobbe hardere og bli bedre. Det Tagseth leverer på vingbacken er på et høyt nivå, så der må han bare se og lære. Jeg forventer store ting av Pereira etter de uttalelsene der, sier eksperten.

– Det er en skrekkelig timing på uttalelsene. Det er sånn fotballen er. Han må bli bedre for å fortjene plassen, legger han til.

Les mer: Eksperten reagerer på RBK-spillerens uttalelser: – Skrekkelig timing

Adrian Pereira skjønner ikke noe av kritikken. Nidaros har forelagt sitatene til RBK-backen, som sier følgende:

– Det syns jeg er spesielt. Folk er jo ikke fornøyd når man ikke spiller, så det er ikke mer enn det. Hva han syns, det får han syns. Det hadde jo vært rart om jeg sa at jeg var fornøyd, så sånn er det, sier Pereira med et smil.

Nå ser Pereira muligheten til å vise seg fram for RBK-fansen og Kjetil Rekdal.

– Det er en fin mulighet for meg. Vi kommer ikke til å dra dit å undervurdere Godset selv om de tapte 5–0 forrige gang. Det er et godt fotballag og jeg husker at vi slet mot de i fjor.

Les mer: RBK-spilleren om kritikken fra ekspert: – Spesielt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 940

PostPosted: 27.05.2022 09:31    Post subject: Reply with quote

Vår klart beste back. Er et giftig angrepsvåpen. God skuddfot, god teknikk. Se bare når han kombinerer med Vecchia før han scorer. Slår presise innlegg. Har overblikk og ser medspillere på løp. Burde hatt minst assist i går da Sæter traff stolpen. Slo også presise crossere til Reitan og Andersson som burde gitt enorme sjanser, men de klarte ikke kontrollere ballen. Perreira skal være vårt førstevalg på venstre back.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 753

PostPosted: 27.05.2022 09:34    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Burde hatt minst assist i går da Sæter traff stolpen.


Pasningen han dunker gjennom hele feltet til Reitan fortjente også å omsettes i scoring. Den holdt enorm klasse.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 27.05.2022 12:34    Post subject: Reply with quote

At Rekdal og Frigård har brukt Tagseth og Reitan foran Perreira er meg en stor gåte.

Perreira er klasseback. Alle som ser fotball ser det når han får spille.
Er nok en grunn til at han sier I fra, da han nok ser selv at han er bedre enn alternativene vi har.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.05.2022 12:38    Post subject: Reply with quote

Rekdal synes han er for offensiv, og foretrekker egentlig backtyper som også kan spille stopper framfor backtyper som også kan spille ving. Faktisk foretrekker han sentrale midtbanespillere som også kan spille back over backtyper som også kan spille ving.

Begge sliter nok benken når Augustinsson er tilbake, Rekdals drømmeback. Stor og sterk og solid, må skremmes framover i banen hvis vi død og liv må dit.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 27.05.2022 14:02    Post subject: Reply with quote

Han har et fint tilslag, men hadde håpet han var enda litt raskere og bedre teknisk.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2022 14:40    Post subject: Reply with quote

Vår eneste back som evner å slå gode innlegg, men synes folk her blir litt blendet av det. Særlig i starten av omgangen mot FKH er det mange svært dårlige involveringer som fører til balltap. Han har ikke briljert de gangene han har fått sjangsen tidligere heller.
Jeg mener han bør prioriteres over Tagseth fremover, men har ingen store forventninger.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 27.05.2022 14:51    Post subject: Reply with quote

Skal man spille offensiv fotball, så må man også forvente balltap. Den umiddelbare forskjellen jeg merket mellom Pereira og Tagseth i går, er at førstnevnte faktisk turte å prøve på pasninger i farlige rom. I førsteomgangen ble det altfor tregt tempo og pasninger tilbake i banen, noe som er lett å forsvare. Det ble noen balltap fra han, og ja, kanskje et par for mange, men hans offensive egenskaper spilte en ledende rolle til at vi snudde kampen.

Min mening er at vi må ha en så offensiv back som Pereira, da typer som Tagseth og Andersson har altfor dårlige offensive kvaliteter til å kunne bidra i angrep - noe som er avgjørende for at det offensive spillet vårt skal sitte.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 27.05.2022 14:59    Post subject: Reply with quote

Tagseth sitt problem denne kampen var jo først og fremst at han var horribelt feilplassert til enhver tid. Altfor defensivt til noen gang å komme opp i press, men for offensivt til å passe på siden sin, ble jo konstant spilt over.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.05.2022 18:30    Post subject: Reply with quote

niccolai wrote:
At Rekdal og Frigård har brukt Tagseth og Reitan foran Perreira er meg en stor gåte.

Perreira er klasseback. Alle som ser fotball ser det når han får spille.
Er nok en grunn til at han sier I fra, da han nok ser selv at han er bedre enn alternativene vi har.


Jeg vil tvert i mot hevde at alle som konkluderer med at Pereira er en klasseback basert på hva han har prestert hittil i år, sliter sterkt med gangsynet. Evtl fotballforståelsen. Fotball spilles i begge retninger på banen. Man kan ikke kun fokusere på hans offensive bidrag. Han spiller i en rolle, Rekdal eller ikke, hvor det forventes at han bidrar begge veier. Dette er jo selvsagt en greie blant de fleste Rosenborgfans. De offensive kvalitetene vurderes som langt, langt, viktigere enn de defensive. Selv blant forsvarere.

Jeg ser også at Pereira har gode offensive bidrag. Skulle bare ønske han var i stand til å sette inn en fot defensivt. Iallfall en gang i blant. Kanskje han kommer dit. Evtl at vi spiller en fotball hvor hans åpenbare defensive mangler kamufleres bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 27.05.2022 19:23    Post subject: Reply with quote

Er han så håpløs bakover da?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 27.05.2022 21:16    Post subject: Reply with quote

Ja
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 940

PostPosted: 27.05.2022 21:56    Post subject: Reply with quote

Når backene per definisjon også er vinger, er de nødt til å ha et offensivt register for at vi skal skape nok sjanser. Jeg liker Tagseth som type og spiller, men det skapes for lite når han er på venstresida. Han har for lite fart til å komme rundt, samtidig som innleggsfoten ikke holder høy klasse. Pereira virker på meg å ha større fart, selv om enkelte mener han ikke er rask nok. Teknikken hans synes jeg ser ut til å være på et godt nivå. Legg bare merke til hvordan han kombinerer med Vecchia og legger ballen til rette før 2-3. Har jo også sett ham gå på raid og drible
SÃ¥nt har vi vel nesten ikke sett i RBK siden Heggem herjet
Hans beste egenskaper er likevel overblikket, pasnings- og innleggsfoten. Det er så tydelig mening bak når han slår mot løp, og han treffer bra. Se bare legget til Sæter, hvor ballen ender i stanga. Og når han legger til høyrebackene våre. Pereira framstår som den klart mest komplette backen vi har, selv om jeg registrerer at en del mener han er svak defensivt. Han vil være en poengplukker av rang for årets RBK. Vi har definitivt ikke råd til å la ham sitte på benken.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 28.05.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke ham som ving der skal sætte vores spil - han skal kombinere og også søge overlab og tage de dybe løb uden bold. Og den del ser jeg slet ikke.
Jeg synes faktisk Eddie er bedre relationsmæssigt med dem omkring ham.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 28.05.2022 06:45    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Jeg vil tvert i mot hevde at alle som konkluderer med at Pereira er en klasseback basert på hva han har prestert hittil i år, sliter sterkt med gangsynet. Evtl fotballforståelsen. Fotball spilles i begge retninger på banen. Man kan ikke kun fokusere på hans offensive bidrag. Han spiller i en rolle, Rekdal eller ikke, hvor det forventes at han bidrar begge veier. Dette er jo selvsagt en greie blant de fleste Rosenborgfans. De offensive kvalitetene vurderes som langt, langt, viktigere enn de defensive. Selv blant forsvarere.


Er det negativt å anse offensive kvaliteter som langt viktigere enn de defensive? Så svak som Pereira visstnok er defensivt, i tillegg til at vi la ned ankeret på stopper - så ser du jo selv hva som skjer når man tenker litt offensivt.

Dersom du mener at folk mangler fotballforståelse for å etterspørre mer offensive egenskaper på en vingback som ofte isoleres og blir ytterste breddeholder - så tror jeg du trenger noen timer til på FM, eventuelt prøve det andre alternativet ditt angående synet.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 28.05.2022 09:34    Post subject: Reply with quote

Ja, defensivt har pereira en del å gå på. Nå skal det og sies at venstre midtstopper (pavle) er minst like ræva defensivt. I 3-5-2 kan wingback tillate seg å være mer offensiv om stopper på samme side er av kvalitet. Adrian sine defensive mangler blir bare forsterket av at det er pavle som er på samme side. Skaff en venstre stopper av kvalitet så kan Adrian herje fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.05.2022 22:50    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Han har et fint tilslag, men hadde håpet han var enda litt raskere og bedre teknisk.


Står denne fortsatt?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2022 01:02    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Jeg mener han bør prioriteres over Tagseth fremover, men har ingen store forventninger.

Fikk svar på denne, BB i min bok i dag Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 30.05.2022 13:12    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Står denne fortsatt?

Hei Zorac Smile Jeg vet ikke, jeg så ikke kampen: Var han rask og god teknisk?
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.05.2022 13:30    Post subject: Reply with quote

E: Feil tråd.

Last edited by Kamerat Ola on 30.05.2022 13:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2022 13:47    Post subject: Reply with quote

Flere her som enten ikke så kampen eller har lest trådemnet dårlig Smile
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.05.2022 13:56    Post subject: Reply with quote

Haha, går fort i svingene her.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 14, 15, 16  Next
Page 9 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb