English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Warren Kamanzi
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 12.09.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

Ja her må Dorsin våkne. Gi gutten ny kontrakt asap slik at han får en ny oppkjøring og mulighet i a-stallen før evt utlån til et bedre lag.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.09.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

RBKs sportslige leder Mikael Dorsin har ikke besvart våre henvendelser om oppdatering om Kamanzis framtid.

Les mer: RBK-talentet er på utgående kontrakt. Her skaper han Ranheim-jubel i festkveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.09.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt ikke slik at Dahl Reitan har sementert plassen heller, så det er ingen grunn til at et talent i posisjonen skal glippe.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.09.2021 18:21    Post subject: Reply with quote

Synes både Kamanzi og Chrupalla har vist lovende takter, og med den backsituasjonen vi har på A-laget bør vi definitivt være på ballen her. Hverken Reitan, Andersson eller Augustinsson har imponert veldig.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2021 19:27    Post subject: Reply with quote

https://www.ranheimfotbal...l-kisa-5-1

Den roen og evnen Kamanzi har til å gå forbi folk med ball er uvanlig for en back. Slenger du på at han er et tverrliggertreff unna å ha scoret på brasse i år, og har en bra work-rate, ser dette ut som en veldig bra back for framtiden.

Se 2-0 og 3-0 her. Ganske ville greier.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.09.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Det er jo ingen tvil o mat vi supporterne ser at klubben forlenger kontrakten, men spørsmålet er om klubben prioriterer det.
For meg vil det være merkverdig rart om vi slipper enda en spiller gratis som har potensialet til å være A-lags spiller i nær fremtid.

Kamanzi har blitt utrolig bra offensivt, klassisk RBK back, men man må jo også erkjenne at han har en jobb å gjøre defensivt enda, særlig i posisjoneringen.

Det ser man også utifra klippet Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.09.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

Ny kontrakt bør være nobrainer, men samtidig har han rundet 20. Kan nok dog med hell ta en sesong på lån før han er klar til å ta opp kampen i RBK. Det er viktig at han får bra kamptrening på tilstrekkelig nivå for å utvikle seg vidre. Spesielt viktig at vi får ut de beste talentene på lån nå, når de har driti seg ut med 2.laget og de rykker ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 13.09.2021 22:35    Post subject: Reply with quote

Lån til en annen tippeligaklubb etter signert kontrakt høres som en god plan. Eventuelt en overgang med klausul om tilbakekjøp. Dorsin virker å være en snok på markedet, i positiv forstand. Velger å stole på han hva kontrakter angår.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 13.09.2021 23:57    Post subject: Reply with quote

Om Kamanzi har 3,5 mnd igjen av kontrakten så skal det vel godt gjøres å få inn en videresalgsklausul. Så snokete er ikke en gang Dorsin.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 14.09.2021 03:45    Post subject: Reply with quote

Burde forlenge her ja, bør for all del unngå en ny Witry situasjon. Slippe en lovende back som så slår til i sin nye klubb og deretter drar til utlandet.

Gi han 2 års kontrakt og så finner man ut i vinter om han kan utfordre om en plass. Hvis ikke så kan utviklingen fortsette i en annen klubb på lån og så tar man ny avgjørelse igjen om et år om han da er godt nok for A-laget eller om han bør selges.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.09.2021 19:40    Post subject: Reply with quote

Syns dette er litt vanskelig for både klubb og spiller. Vi har fire sidebacker i A-stallen fra før pluss utlånte hospitant Chrupalla og backvikar M. Ceide.

Jeg forstår det om Kamanzi er skeptisk til å forlenge. Dessuten spørsmål om hvor mye lønn RBK skal betale for evt. å la ham spille for annen klubb i en enda sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

– Vi ønsker Warren her. Warren og RBK vet at vi vil ha han. Vi må være tålmodige og håper vi får en avtale til slutt. Han vet at vi som klubb kan gjøre noe for han og jobbe for han. Warren trenger Ranheim og Ranheim trenger han, sier Pereira.

Kamanzi selv tar det hele med knusende ro.

– Det er ikke noe mer forskjell i dag enn fra i går. Det gjelder å stå på. Jeg har god tid framover, jeg tenker her og nå med Ranheim. Jeg vet ikke hvor jeg er 1. januar, men det får vi ta da. Agentene mine ber meg konsentrere meg om fotballen. Jeg koser meg med fotball for Ranheim, sier Kamanzi.

Les mer: Hele stadion jublet da speakeren sa hvem som var banens beste. Det fikk ikke Warren med seg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 04.01.2022 16:12    Post subject: Reply with quote

Tirsdag har iTromsø omtalt en interesse for Warren Håkon Christofer Kamanzi (21), som etter det Nordlys får opplyst skal være reell.

Kamanzi er tiltenkt en rolle som høyre vingback, som en mulig erstatter for Tomas Totland. Han har kommet opp som talent i Rosenborg, og tilbragte 2021-sesongen hos Ranheim i 1. divisjon. Der spilte han 19 kamper og scoret to mål.

Kontrakten med Rosenborg gikk ut ved nyttår for Kamanzi, og dermed er det bare utdanningskompensasjon og solidaritetsmidler det vil være snakk om hvis han skulle signere for TIL.

https://www.nordlys.no/ma...34-1561837
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2022 17:14    Post subject: Reply with quote

– Warren har gjort en fin sesong i Ranheim. Skulle han blitt videre i Rosenborg, så ville det vært tre som hadde konkurrert om den posisjonen, sier Dorsin.

Fra tidligere er det Erlend Dahl Reitan og Adam Andersson som konkurrerer om høyrebacken i Rosenborg.

– Det er vanskelig å banke ut Erlend og Adam, som holder høy klasse i Eliteserien. Da er det bedre å finne et annet sted hvor man kan spille og utvikle seg. Og som vi sier om alle trøndere som er andre plasser, så følger vi med på utviklingen. Det har vi sagt til Warren også, forteller Dorsin.

Les mer: Warren (21) ferdig i RBK

Etter det iTromsø er kjent med er det flere klubber i Eliteserien være på banen, men TIL skal være veldig aktuelt for spilleren.

(...)

Kamanzi skal også ha vært ønsket av den svenske eliteserieklubben Kalmar, hvor spilleren etter det iTromsø får opplyst, var tiltenkt en rolle som backup. Kalmar signerte nylig Bodø/Glimt-spilleren Axel Lindahl, noe som gjør at en overgang dit ikke er aktuell.

Les mer: Spillerjakten på Alfheim godt i gang: Tidligere Rosenborg-talent Warren (21) kan bli årets første TIL-signering
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.01.2022 17:23    Post subject: Reply with quote

Er tanken at om ikke juniorene blir bedre enn de som kjemper om plassene per i dag så gis de bort gratis ved slutt av kontrakt?
Hvorfor ikke gjøre en standard av tilbakekjøpsklausul?

Merkelig utviklingspolicy...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2022 17:37    Post subject: Reply with quote

Problemet er vel at Kamanzi ikke er interessert i en ny proffkontrakt på minimumslønn for å gi RBK muligheten til dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.01.2022 18:32    Post subject: Reply with quote

Enkelt. Selg Andersson og ta inn Kamanzi på halve lønna. Adam høy klasse liksom..
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 04.01.2022 18:36    Post subject: Reply with quote

Sett for lite av Kamenzi til å dra samme konklusjonen. Holder han tippeligaklasse er det bare å selge Andersson og spare på lønna.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 04.01.2022 20:35    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Problemet er vel at Kamanzi ikke er interessert i en ny proffkontrakt på minimumslønn for å gi RBK muligheten til dette.


Vanskelig å gjøre nå, lettere første gang du tegner proffkontrakt.
Ha en standardklausul på dette + gjør første kontrakt 1-2 år lengre eller med opsjon for klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2022 20:58    Post subject: Reply with quote

Opsjon på forlengelse, som klubben kan utløse mot spilleren sin vilje, er vel ulovlig?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 04.01.2022 22:04    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Enkelt. Selg Andersson og ta inn Kamanzi på halve lønna. Adam høy klasse liksom..


Warren er nok på et lavere nivå enn AA, greit at han prøver seg i TIL.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 04.01.2022 22:20    Post subject: Reply with quote

Tradisjonen tro så ser vi ham nok i Bodø/Glimt-drakt i løpet av et par år.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 05.01.2022 00:58    Post subject: Reply with quote

Ensidig opsjon som klubb avgjør der spiller undertegner på original kontrak er såklart lovlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.01.2022 17:49    Post subject: Reply with quote

Klar for Tromsø ja. Synd, jeg har sett bare litt av ham og hørt litt om ham, men for meg virket han som en talentfull spiller med gode kvaliteter. Men forstår jo at han behøver spilletid. Bare litt merkelig at vi ikke ga ham ny kontrakt og forsøkte å låne ham ut istedet. Da har vel ikke Dorsin og co like stor tro på ham da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2022 18:11    Post subject: Reply with quote

- Warren er ung, er offensiv, har god fysikk og har en spillestil som passer oss. En vingback i TIL må kunne legge ned noen meter i løpet av en kamp, og det kan Warren i aller høyeste grad. Vi gleder oss til å begynne å jobbe med han og vi tror han kan utvikle seg videre hos oss, sier Andressen.

Les mer: Velkommen til oss, Warren Kamanzi!

– Det var en felles enighet om at det er bedre at jeg finner et sted der jeg blir satset mer på. Det er mye konkurranse om den samme plassen, forteller Kamanzi til Nidaros.

Les mer: Ferdig i RBK. NÃ¥ har han signert for eliteserieklubb

Han kom til Tromsø mandag morgen sammen med pappa Jean Pierre Kamanzi. Kontrakten ble signert etter lunsj etter en medisinsk test på formiddagen.

– Jeg blir å komme innom ofte for å se Warren spille, sier pappa Jean Pierre, som opprinnelig er fra Rwanda, men har bodd i Norge siden 1999.

(...)

For på fotball.no står det Waren, samtidig som han på egen Facebook-side skriver navnet med dobbel r.

– Jeg vet ikke hvem som skal få skylden, men det ble gjort en feilstaving da jeg ble født. Jeg har ikke fått rettet opp i det, sier han.

Les mer: TILs nyeste spiller koster «omtrent ingenting». Det kan de takke RBK for

Noen bør tipse ham om at det er enkelt å melde navneskifte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb