English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Engelsk fotball 2020/21
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 09.03.2021 20:00    Post subject: Reply with quote

Det er vanlig at lag sliter litt ved tap av nøkkelspillere og Liverpool har hatt mannefall i tur og orden på flere av dem.
Resultatet vises godt og den selvtilitten og troen de hadde er borte selv om de har de samme spillerne fremme.
Ser på kampene at de blir mere baktunge og det blir mindre frigjort og det vises i målprotokollen.

Den mentale delen av fotballen er Liverpool nå et prima eksempel på.

De har en stor utfordring forran seg men kommer de seg igjennom den tror jeg spillerne vil vokse veldig på dette og da kan vi få se det samme laget som vant ligaen i fjor.

Spørsmålet er om de har kompetanse i kluben til å håndtere det de går igjennom.

Forrandringer kommer men jeg har liten tro på at de kvitter seg med klopp.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 09.03.2021 20:52    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette er fullstendig Deja Vu fra Klopps 2014/15-sesong i Dortmund. Skadeproblemene, mangelen på fart og intensitet, og at det skal være så forbanna vanskelig å skåre mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 22.04.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/13958505/

Spennende, men om det skjer er noe annet.

Grådige eiere vil vel ikke dette
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 22.04.2021 15:24    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ingenting om slike ting så jeg vet ikke hvor sannsynlig det er at man kan få til noe sånt, men det hadde vært en gledens dag om noe slikt skjedde. Det sagt så tror jeg det ikke får jeg får se det.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 22.04.2021 17:19    Post subject: Reply with quote

Man snakker om privateide bedrifter. Så omtrent like sannsynlig som at norske myndigheter skal kunne tvinge Rema 1000 til å bli et medlemseid samvirkelag. Jeg tror ikke Reitan-gjengen ville vært særlig blid.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Joda, men konkurransetilsynet kan eksempelvis bryte opp selskaper om de blir for store og mektige.

Det er en spennende sak dette, da det går mye på prinsipper og verdier. Lite gjør meg gladere enn om vi får kastet ut eiere og ledere i fotballen som kaster hva som helst under bussen så lenge det er penger og/eller pr inne i bildet. Disse vil ikke fotballen noe godt; det er kun varen og produktet de spekulerer i, og dette slår positivt ut kun de gangene supporternes og eiernes interesser tilfeldigvis korrelerer, og selv da vet man ikke hva det vil føre til på sikt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.04.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

Det enkleste hadde jo i bunn og grunn vært at disse eierne omsider hadde forstått at supporterne danner 100% av eksistensgrunnlaget til klubben de eier. Om ingen kommer og ser på eller interesserer seg for klubben, så er det ingen sponsorer og tv-selskaper som er interessert i å kaste penger etter klubben heller.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2021 17:59    Post subject: Reply with quote

Litt rart av Solskjært å bytte hele laget mot Leicester kontra å prøve å stille med halve førstelaget i dag og halve førstelaget mot Liverpool? Større sjanse for fire eller seks poeng da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 11.05.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

Tror nok han er mer lysten på å gjøre det best mulig på torsdag enn nå. Og nå spilte stort sett de samme på torsdag mot Roma som søndag mot Aston Villa så de fleste som spilte da var dermed så godt som utelukket fra start.

Sånn sett rimelig å kjøre 3x toppa lag og en kamp med reserver, og det i den kampen med minst betydning for United sin del.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.05.2021 22:23    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort ifra at Solskjær er så gjennomført kynisk at han hviler førsterekka mot Leicester slik at den er klar til dyst mot Liverpool, for da øker sannsynligheten for at Liverpool ikke kommer inn i CL med påfølgende sportslig og økonomisk nedtur, og da presumptivt svekkes en av de sterkeste rivalene i PL.

Hadde han vært RBK-mann så ville nok mediahylekoret gottet seg i Solbakken-linker, Emirat-turer osv, så tviler på at han er den engelen som glorien han har fått av oslopressen skulle antyde.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 11.05.2021 23:56    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Tror nok han er mer lysten på å gjøre det best mulig på torsdag enn nå. Og nå spilte stort sett de samme på torsdag mot Roma som søndag mot Aston Villa så de fleste som spilte da var dermed så godt som utelukket fra start.

Sånn sett rimelig å kjøre 3x toppa lag og en kamp med reserver, og det i den kampen med minst betydning for United sin del.


Tja, å spille B-lag mot nærmeste konkurrent på tabellen var ikke spesielt lurt spør du meg. 2.plassen kan fort ryke og hvis man da ikke vinner Europa League blir det vanskelig å for Solskjær og legge fram konkrete bevis om fremgang
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.05.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

United er garantert plass i CL neste år (top 4)

Overordnet mål: Vinne Europa League

Da sier det seg selv at de tar null sjangser med de beste spillerne frem imot finalen og vi vil nok se ganske forskjellige united lag de neste kampene i PL også.

Muligens koster det dem andreplassen men det tror jeg de lever fint med.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 12.05.2021 11:11    Post subject: Reply with quote

Kampprogrammet som de har blitt utdelt, er fysisk umulig å gjennomføre med et toppet lag. Restitusjonstiden er altfor lav, og derfor ville man hverken kunne levert på det normale nivået - samtidig som det ville blitt en betraktelig økning av risiko for å bli skadet.

Jeg tror ikke at det som har skjedd er noen tilfeldighet. Andreplassen er nok så godt som sikret uansett, samtidig som et slikt reservepreget laguttak - viser langefingeren til mennene i dress, som har bestemt dette. Det er nok heller ikke utenkelig at Solskjær tar en risiko, og heller ønsker å slå Liverpool - for at de ikke skal komme seg inn i Champions League.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.05.2021 22:21    Post subject: Reply with quote

Blir drama om E-cup plassene helt inn ser det ut som. Nå er Liverpool i topp 4 og de bør vel klare å holde seg der. Samtidig vil jo Leicester gi alt mot Spurs, noe som kan åpne opp for Arsenal til Europa Conference League.

Skulle ikke Spurs klare å slå Leicester vil Everton og Arsenal passere de med seier. Men Everton skal til Etihad, og selv et reservepreget City kan være vanskelig å slå, og dermed kan det åpne for at Arsenal passerer både Spurs og Everton dersom de klarer å slå Brighton.

West Ham derimot kan gjøre seg klar til E-cup spill. Trolig EL, men tap mot Soton hjemme i siste kamp kan gjøre at Spurs går forbi dersom de vinner. Da blir det i verste fall ECL, men vil nok tro West Ham kan gjøre seg klar for EL.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 19.05.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Spennende avslutning!

Mitt tips: Liverpool tar CL, Leicester må nøye seg med Europa Liga, sammen med West Ham.

Arsenal går forbi Tottenham og Everton, siden disse to møter tøffe lag som vinner sine kamper. De klarer seg heller ikke med uavgjort, så Arsenal går til Conference Liga.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 23.05.2021 17:11    Post subject: Reply with quote

Spennende serieavslutning. Mulig feilaktig straffe til Leicester gir 2-1, og Chelsea dupper ned til EL.... og så får Villa straffe mot Chelsea.. drama
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.05.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

Liverpool vant 2-0 mot Palace og var aldri i fare.

Chelsea tapte 1-2 mot Aston Villa og var dermed avhengig av resultat i andre kamper gikk riktig vei.

Leicester ledet 2-1 som nevnt over. Så scoret Schmeichel selvmål og Bale satte 2, slik at Spurs vant 4-2.

Hvilket betyr at Liverpool ble nummer 3, Chelsea 4 og Leicester 5. Er vel andre sesongen på rad hvor Leicester er topp 4 nesten hele sesongen før det glipper helt på slutten.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.05.2021 17:21    Post subject: Reply with quote

"Danske" Brentford rykket opp til PL etter å ha slått Swansea i play off finalen. Skal bli spennende å se hvordan de klarer seg, de er jo et litt spennende lag som jo var veldig nære opprykk i fjor også.

De har jo dansk trener og de har altså 7 dansker i troppen + 2 på reservelaget i tillegg til en svenske og en finne (ytterligere en finne og en islending på utlån). Burde kanskje sånn sett fått seg en nordmann på laget til neste sesong.


Dette er for øvrig første gang siden 1946/47 sesongen at Brentford er på høyeste nivå. Faktisk spilte Brentford kun på nivå 3 og 4 i årene 1954 til 2014, med unntak av et år på nivå 2 i 92/93 sesongen. Siden opprykket til Championship i 2014 har de vært stabilt inn på øvre halvdel med en 11 plass som dårligste plassering.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2021 12:16    Post subject: Reply with quote

Ah, Brentford. De kommer jeg til å ha litt ekstra hjerte for, etter at jeg spilte ganske mange saver med de på CM på nittitallet. Gode gamle Robert Taylor.

Vet ikke helt om jeg har særlig tro på at de overlever, da. Forsåvidt morsomt lag å se på i Championship, men jeg ser ikke helt at de har noe stort nivåhopp inne.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 30.05.2021 12:25    Post subject: Reply with quote

Enda et plastikk-lag fra London er det siste den engelsk toppdivisjonen behøver.
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 30.05.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

Hva faen mener du med plastikklag? Skal for så vidt være enig i at det ikke var behov for flere Londonlag, men å kalle dem plastikklag er vel på grensen til sinsykt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb