English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Toppserien 2020
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.02.2020 21:06    Post subject: Toppserien 2020 Reply with quote

Lørdag 22. februar reiser laget til La Mange på treningsleir. Christiansen håper å reise i RBK-klær.

– Det hadde vært veldig stort og dratt dit med de andre toppserielagene i Rosenborg-klær. Jeg håper utstyret kommer i tide, sier hun og ler.

Christiansen tror avgjørelsen om at laget skifter navn til Rosenborg kan være en døråpner for andre lag i norsk fotball.

– Jeg tror det kan være lettere for andre klubber å gjøre det samme når RBK som herrelag viser at det er mulig. Det kan nok resultere i at andre gjør det samme.

– Hva blir den største forskjellen for deg?

– Det stilles nok høyere forventninger til oss når vi tar på oss Rosenborg-drakten, men det er fair da vi elsker å spille fotball og trener hardt for å bli bedre hver dag. Vi må bare stå på, forteller Christiansen, som ikke klarer å legge skjul på hvor glad hun er for at hun endelig får oppfylt drømmen sin

– Vi er nok en hel gjeng som har drømt i det skjule. Det er stort det som skal skje, sier hun og smiler.

Les mer: Birthe (21) får oppfylt RBK-drømmen: – Det har vært litt nerver den siste tiden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 18.03.2020 12:48    Post subject: Reply with quote

Røff start for damene - ingen storm med sponsorer, og korona-permiteringer på gang.

https://www.adressa.no/10...8874b.html
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.04.2020 15:38    Post subject: Reply with quote

– Det er veldig kjedelig, men til syvende og sist kommer helsa først. Vi er også med på den dugnaden for fotballen blir veldig lite viktig i det store bildet, sier Clausen og fortsetter:

– Selv om det er utrolig kjedelig, for det er første sesongen som Rosenborg og vi har gledet oss til dette. Vi kan bare trene, gjøre vårt beste og håpe på det beste. Så håper jeg vi får trent ordentlig etter hvert.

Les mer: Fotballprofilene sliter med motivasjonen: – Jeg tror vi må vente enda lenger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2020 21:59    Post subject: Reply with quote

Toppserien vil nemlig ikke klare å etterleve dagens regler for smittevern og samtidig starte fullkontakt-treninger.

Det får Adresseavisen bekreftet av daglig leder i Toppfotball Kvinner, Hege Jørgensen.

(...)

– Toppserien er semiprofesjonell. Dette medfører ekstra utfordringer rundt karantenebestemmelser. Det vil videre kreve økonomisk kompensasjon, og bedre tilrettelegging. Så har vi et sterkt håp om å få det til i løpet av noen uker.

Da snakker hun om at over 100 spillere i Toppserien er studenter. I planen til eliteserieklubbene ligger karanteneregler for trening med full kroppskontakt, som spillere vil trøble med å etterleve dersom de fysisk må på skolen på dagtid.

I Toppserien har også mer enn 50 spillere jobb ved siden av fotballen – som gir samme utfordring.

Les mer: På vei ut av krisa føler RBK-profilen seg forskjellsbehandlet. Det gjør henne forbannet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 03.06.2020 12:07    Post subject: Reply with quote

Terminlisten klar: Slik spilles Toppserien
Regjerende seriemester LSK Kvinner og Rosenborg tjuvstarter Toppserien i fotball fredag 3. juli.

Rosenborg – Lillestrøm er alltid en fotballgodbit, og kampen skal også vises på NRK.

https://www.adressa.no/10...1094b.html

Gleder meg!
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 03.07.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

Det er altså kamp i kveld kl. 19:45 på NRK2. Vil vi ha egen kamptråd, eller bare diskutere det her?
Back to top
View user's profile Send private message
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.07.2020 12:24    Post subject: Reply with quote

Stemmer for egen kamptrÃ¥d kvinner her. Jeg skal iallefall benke meg foran tvn med NRK2 nÃ¥ nÃ¥r det er snakk om Rosenborg 👍🏻 Spennende signeringer bÃ¥de unge talent og landslagsspillere. Nesten sÃ¥ de støvsuger markedet for tiden 😉 Kanskje blir det CL her om noen Ã¥r?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 03.07.2020 13:27    Post subject: Reply with quote

Spørs vel hvor mye som skrives her. Hvis det ikke er så veldig mye så kan man vel bare ha en Kamptråd tråd hvor alle kamper går innunder i stedet for en tråd for hver enkelt kamp som herrelaget har.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 03.07.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det holder med én kamptråd til å begynne med jeg også. Men for arkivets del burde vi nok ha en for hver kamp.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 03.07.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Får første testen på hvor landet ligger 19.45 i kveld. Skal kanskje noe til å slå LSK, men med de forsterkninger klubben har gjort, og den boosten de har fått av sammenslåingen, kan de fort bli en tøff match selv for LSK.
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2020 15:07    Post subject: Reply with quote

Tja, er det så vanskelig å lete seg tilbake i sesongtråden?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 03.07.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Argumentet i favør av kamptråder er at kampene til kvinnelaget blir mer synlige på forumet, og inviterer til mer deltagelse, for eksempel med BB-poll. Motargumentet er at det neppe er nok interesse ennå til å ha aktive kamptråder hver gang, og at å samle alt i en tråd da blir mindre rotete.

I andre nyheter har Steinar Lein erklært at målet (på sikt) er Champions League, og gamle Ørn-helter jubler over at Ørn endelig er Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2020 16:03    Post subject: Reply with quote

Helt ærlig har jeg ingen sterk mening om det skal være kamptråder, men jeg vil ikke ta på meg ansvaret med å opprette dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 03.07.2020 16:11    Post subject: Reply with quote

Hmmm, det tolker jeg som godkjennelse! Brb lager kamptråd.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.07.2020 16:55    Post subject: Reply with quote

Helt i orden, ja. Jeg er ingen diktator. Viktigste er at noen er ivrig! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 10.07.2020 21:49    Post subject: Reply with quote

Lyn – Rosenborg, lørdag 11.7 kl 14:00

Sendes live på Direktesport:
https://www.direktesport....nidaros.no
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 11.07.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Nydelig 1-0-mål!
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 11.07.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

Stort press ga uttelling. RBK
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 11.07.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Enda et nydelig gjennomspill fra Andreassen og 0-2 RBK
Back to top
View user's profile Send private message
vegardj
Rutinert


Joined: 31 May 2009
Posts: 764

PostPosted: 11.07.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ rakner det jo helt for Lyn her
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 11.07.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

Og ikke EN setning på adressa ennå når RBK damer går mot sin første tre-poenger noensinne. Evil
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.07.2020 19:18    Post subject: Reply with quote

Sandviken med kun 1-1 hjemme mot Lyn i dag og VIF klarte å kjempe seg til en 2-1 seier borte mot Klepp.

Blir spennende å se hvordan det går denne sesongen for RBK, for det kan se ut som om det kan bli en veldig jevn sesong. Ingen av de tre favorittene, LSK, VIF eller Sandviken har vist skremmende form.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.07.2020 11:50    Post subject: Reply with quote

– Det er veldig gledelig det de har fått til. Det er suverent at det i hvert fall er ett Rosenborg-lag som presterer som det skal. Det er utrolig artig og fortjent. Det har vært litt dødt i kvinnefotballen i Trøndelag de siste årene. Nå virker det som det har fått en «boost», forteller Helland.

– Henter dere inspirasjon fra dem?

– Ja, det gjør vi. De har uten tvil vært bedre enn oss i spillet. Direkte overførbart er det ikke, men visse ting kan man hente. Spesielt det som går på selvtillit. Jeg synes det ser ut som at de har mye mer selvtillit enn oss.

(...)

– Gutta er vant med å ligge på toppen, så det er en uvant situasjon for dem å ikke klare å prestere på det nivået de ønsker. Det er gledelig for oss, men kjedelig for dem, sier Bragstad.

Les mer: Rosenborg har to lag i toppfotballen. Det nyeste danker ut giganten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.08.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm tapte mot Avaldsnes i dag. Med seier i morgen kan vi toppe tabellen.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 05.09.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

Jeg gjorde litt enkel regning på snittene til Vålerenga, og oss:
De ender opp med 40.5 hvis de fortsetter i samme spor, men hvis vi slår de får de 37.5 poeng i snitt og vi får 37.8 hvis vi fortsetter med samme snitt. det er altså skikkelig jevnt og kan avgjøres av hvem som vinner den ene kampen i Oslo mellom oss og dem. Vi spiller jo helt klart bedre borte, mens enga er bedre hjemme (jeg tror det har med vanning av banen å gjøre for vår del). Samtidig hvis vi fortsetter trenden med seier borte og uavgjort hjemme ender vi opp med 13poeng mer, og får 36 poeng. Vålerenga har derimot motsatt tendens, at de er markant bedre hjemme enn borte og får med samme tendens 41 poeng. Her blir vinneren av kampen mellom oss to også den som avgjør da minus 3poeng for Enga og pluss 3poeng for oss gir 39poeng for oss og 38poeng for de.

Samtidig har Enga et noe mer vanskelig program da de skal møte LSK, Avaldsnes, og oss. Mens vi møter Enga og Avaldsnes (med Sandviken som outsider av øvre halvdel, men som lite trolig har noe å spille for i den kampen). Har dog ikke regnet på eller sett på LSK eller Avaldsnes men de tror jeg ikke kommer til å nå opp da de både er mer ustabile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb