English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Falkenkameratene
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2020 13:42    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg vet du ikke oppfatter det slik, for det er jo kompisa dine. Det gjør det blind. ikke noe galt i det, for så vidt, ganske normalt, det.


Tja, eller så er jeg bare enig i tankegangen. Mens du virker å være fastgrodd i ditt synspunkt. Det gjør deg blind. Ikke noe galt i det, for så vidt, ganske normalt, det.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 14.02.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Bakklandia: At en gjeng medlemmer organiserer seg er ikke prinsipielt annerledes enn det veteranlauget gjør. Jeg ser ærlig talt ikke problemet når det skjer såpass åpenlyst som i dette tilfellet.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 13:51    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
mener at vi har feil meninger og at vi gjør det på feil måte.


Meningene deres er ikke nødvendigvis feil, bare inkonsekvente. det ødelegger troverdigheten deres.

jeg spør igjen: hvorfor, hvis missnøye med styret og dets styring er så stor, lot dere Wisnes sparese inn i styret uimotsagt? Hvorfor var dte KUN Koteng som var vitkig å ta? Det henger ikke på greip.

Og: hvis dere er 60 medlemmer, så er der MER en stor nok til å påvikre og kuppe ett årsmøtet akkurat som dere vil - hvis dere bare går inn for det.

Jeg har kuppet ett årsmøte hvor vi var 3 mann som jobbet sammen i en forsamling på rundt 100. Vi fikk gjennomslag for ALT vi ønsket oss det året - og fakitsk litt mer enn det også. og vi var altså under 1% av de stemmeberettigede. Likevel dirigerte vi hele greia som vi ville.
Dere var, sannsnynlgivis, en langt større prosentandel enn det i går kveld, og kunne fint ha styrt hele årmøtet hvis dere ville.

Jada, jeg veit, Veteranlauget er en tøff nøtt, krever mot for å utforder den gjengen. Men, de er stort sett ganske lydhøre, og var heller ikke helt internt enige (Westerhus er jo strengt tatt en del av Veteranlauget, f.eks.). Ergo kunne dere hatt overtaket på dem ved intern enighet - hvis dere hadde gått for det.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 14.02.2020 13:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Bakklandia: At en gjeng medlemmer organiserer seg er ikke prinsipielt annerledes enn det veteranlauget gjør. Jeg ser ærlig talt ikke problemet når det skjer såpass åpenlyst som i dette tilfellet.


Det er ikke organiserignen jeg har noe imot, men at de half-asser det. Det gjør nemlig ikke f.eks. Veteranlauget. Og se hva de oppnådde i går kveld - de hadde en agenda, og lyktes fullt ut. Fordi de stod sammen (utad, i det minste)

Falkenkameraten dreit seg ut, selv om de allrede har begynt å late som om målsetnignene deres var annderledes enn de offtentlig har gått ut med, slik at de kan lure seg selv til å tro at de lyktes.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 14.02.2020 14:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 14.02.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

Må ha vært en bra brokete forsamling om du har operert som suksessrik puppet-master.

De er forresten ikke 60 stykker. Langt derifra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 14.02.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Vi hadde våre ønsker i går, i all hovedsak mtp. på valgkomiteen. Førstevalget vårt falt bort


Surprised

Gjorde jeg vel ikke Very Happy
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 13:57    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
De er forresten ikke 60 stykker. Langt derifra.


Det er godt mulig. Det var noen som sa i går at de var så mange totalt. Men det kan godt ha vært feil.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 14:02    Post subject: Reply with quote

Ok, la meg bare klargjøre dette her med en gang: Falkenkameratene er IKKE 60 medlemmer. Gruppa vi brøt ut av (som er den samme som vi sampubliserte de to siste artiklene med) er ca. på den størrelsen. Vi er vesentlig færre enn det. Jada, vi har ambisjoner om å vokse, men da gjennom organisk vekst av folk som har tilsvarende holdninger og engasjement som oss.

Tallet 60 er basert på en misforståelse som oppsto når en artikkel opprinnelig skrevet for Rosenborg Velforening ble tatt med inn i FK i forbindelse med oppstarten av sistnevnte. Så videreførte Petter Rasmus på podcast denne misforståelsen (helt sikkert ikke med noen dårlig intensjon), og så fikk det bein å gå på.

Så nei, ditt eksempel ville nok ikke fungert i går. Vi hadde vært sjanseløse når man ser hvordan den eldre garde stilte seg bak styret - vel og merke hadde FK ingen føringer når det gjaldt valg på styreleder. Hvert medlem fikk stemme etter egen overbevisning. Noe annet ville vært galskap IMO.

Det sagt - de gamle gikk hjem når det ble sent. Det var nok ikke uvesentlig for utfallet mtp. VK i går.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Falkenkameraten dreit seg ut, selv om de allrede har begynt å late som om målsetnignene deres var annderledes enn de offtentlig har gått ut med, slik at de kan lure seg selv til å tro at de lyktes.


Dette er det vi på norsk kaller løgn. Dette vet du ingenting om. Slutt å spre løgner, umiddelbart.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

xMegafonmannen wrote:
OrionPax wrote:
Vi hadde våre ønsker i går, i all hovedsak mtp. på valgkomiteen. Førstevalget vårt falt bort


Surprised

Gjorde jeg vel ikke Very Happy


Sorry, skulle presisert at akkurat det gjaldt lederposisjonen i VK. Smile

Sånn for de som insisterer på å tolke alt i verste retning, kan jeg nevne at en FK-representant leverte benkeforslag på han som ble valgt som VK-leder.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

Nei sant, Det var selvsagt ikke uvesnetlig. Og likevel klarte dere altså ikke å utnytte den fordelen. Nei, det er ikke noe son heter "optimal løsning" når den løsnignen bl.a. inkludere at førstevalget deres falt bort. det gir INGEN mening.

Jeg er i utgangspunktet ikke for tvunget mandat hva stemmegivning angår jeg heller, men: når man har organiosert seg med ett mål for øyet, så er det MENINGSLØST å ikke benytte seg av det når det er nødvendig for måloppnåelse. Det er jo hele poenget med den type organisering: at mqn skal samerabied om å nå målet. HVis ikke er dte ikke noe poeng i å organisere seg i det hele tatt.

Og selv om dere var/er vesentlig færre enn 60, så er dere uansett mange nok - hvis dere virkelig går inn for det, og gjør det riktig.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Bakklandia wrote:
Falkenkameraten dreit seg ut, selv om de allrede har begynt å late som om målsetnignene deres var annderledes enn de offtentlig har gått ut med, slik at de kan lure seg selv til å tro at de lyktes.


Dette er det vi på norsk kaller løgn. Dette vet du ingenting om. Slutt å spre løgner, umiddelbart.


Jo, det veit jeg. Jeg har lest dine innlegg i dnene tråden. Det er der jeg har det fra.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Uttalt som FK-medlem: Du må virkelig ha problemer med å forstå det du leser. Førstevalget til leder av VK falt bort da personen selv ikke ønsket å bli benket som forslag. At du prøver å vri dette til at vi sviktet på måloppnåelse forteller hvor langt du er villig til å fordreie virkeligheten for å få den til å passe med ditt syn.

Uttalt som moderator: Jeg kommer til å begynne å fjerne innleggene dine hvis de ikke inneholder annet enn løgn og din manglende forståelse av virkeligheten (ref. forrige avsnitt). Du må gjerne kritisere Falkenkameratenes innlegg eller innsats, men da med et annet utgangspunkt enn at du lager deg din egen feite stråmann som du angriper med surrealistisk piss. Ansé deg selv som advart.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 14.02.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
OrionPax wrote:
mener at vi har feil meninger og at vi gjør det på feil måte.


Meningene deres er ikke nødvendigvis feil, bare inkonsekvente. det ødelegger troverdigheten deres.

jeg spør igjen: hvorfor, hvis missnøye med styret og dets styring er så stor, lot dere Wisnes sparese inn i styret uimotsagt? Hvorfor var dte KUN Koteng som var vitkig å ta? Det henger ikke på greip.

Og: hvis dere er 60 medlemmer, så er der MER en stor nok til å påvikre og kuppe ett årsmøtet akkurat som dere vil - hvis dere bare går inn for det.

Jeg har kuppet ett årsmøte hvor vi var 3 mann som jobbet sammen i en forsamling på rundt 100. Vi fikk gjennomslag for ALT vi ønsket oss det året - og fakitsk litt mer enn det også. og vi var altså under 1% av de stemmeberettigede. Likevel dirigerte vi hele greia som vi ville.
Dere var, sannsnynlgivis, en langt større prosentandel enn det i går kveld, og kunne fint ha styrt hele årmøtet hvis dere ville.
.


for noe sprøyt. lett å få gjennomslag for alt dere ønsker når 50 andre ønsket det samme Cool

hvordan kan 3/100 bli til under 1% ????

man trenger ikke å skrive her for å tøffe seg, les Donald i stedet du.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 14.02.2020 14:41    Post subject: Reply with quote

Haha, prosentregning på høyt nivå! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 14:48    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:


Uttalt som moderator: Jeg kommer til å begynne å fjerne innleggene dine hvis de ikke inneholder annet enn løgn og din manglende forståelse av virkeligheten (ref. forrige avsnitt). Du må gjerne kritisere Falkenkameratenes innlegg eller innsats, men da med et annet utgangspunkt enn at du lager deg din egen feite stråmann som du angriper med surrealistisk piss. Ansé deg selv som advart.


Nettopp. Nå er du såpass desperat at du truer med å misbruke moderatorrollen din hvis jeg ikke skriver det du vil jeg skal skrive.

Jeg traff et ømt punkt, tydeligvis...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 14.02.2020 14:55    Post subject: Reply with quote

Nei, du kom med løgner som viser med all mulig tydelighet at du har en uærlig agenda her. Jeg har ingen planer om å misbruke noe som helst, så hvis du begynner å diskutere redelig istedenfor å dra fantasifostre ut av din egen bakende, har vi ikke noe problem.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
kek
Proff


Joined: 03 Sep 2006
Posts: 301

PostPosted: 14.02.2020 15:05    Post subject: Reply with quote

Vil bare rette en takk til Falkenkameratene for god og interessant informasjon på sine sider. Ser fram til å lese innleggene framover. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 15:12    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Bakklandia wrote:
OrionPax wrote:
mener at vi har feil meninger og at vi gjør det på feil måte.


Meningene deres er ikke nødvendigvis feil, bare inkonsekvente. det ødelegger troverdigheten deres.

jeg spør igjen: hvorfor, hvis missnøye med styret og dets styring er så stor, lot dere Wisnes sparese inn i styret uimotsagt? Hvorfor var dte KUN Koteng som var vitkig å ta? Det henger ikke på greip.

Og: hvis dere er 60 medlemmer, så er der MER en stor nok til å påvikre og kuppe ett årsmøtet akkurat som dere vil - hvis dere bare går inn for det.

Jeg har kuppet ett årsmøte hvor vi var 3 mann som jobbet sammen i en forsamling på rundt 100. Vi fikk gjennomslag for ALT vi ønsket oss det året - og fakitsk litt mer enn det også. og vi var altså under 1% av de stemmeberettigede. Likevel dirigerte vi hele greia som vi ville.
Dere var, sannsnynlgivis, en langt større prosentandel enn det i går kveld, og kunne fint ha styrt hele årmøtet hvis dere ville.
.


for noe sprøyt. lett å få gjennomslag for alt dere ønsker når 50 andre ønsket det samme Cool

hvordan kan 3/100 bli til under 1% ????

man trenger ikke å skrive her for å tøffe seg, les Donald i stedet du.


Jeg mente 10 % - jeg så faktisk ikke at 0- en hadde falt ut, så takk for det.

Stemmer, det er slik et gjennomslag funker. Men, du må få dem på din side uansett.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
tjommi
Senior


Joined: 02 Jul 2008
Posts: 248

PostPosted: 14.02.2020 15:13    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg har kuppet ett årsmøte hvor vi var 3 mann som jobbet sammen i en forsamling på rundt 100. Vi fikk gjennomslag for ALT vi ønsket oss det året - og fakitsk litt mer enn det også. og vi var altså under 1% av de stemmeberettigede.


Spikker litt fliser, men 3 stk av ca 100 blir vel ikke under 1%?

Edit: Dette var allerede påpekt. I stand corrected


Last edited by tjommi on 14.02.2020 15:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 14.02.2020 15:13    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Nei, du kom med løgner som viser med all mulig tydelighet at du har en uærlig agenda her. Jeg har ingen planer om å misbruke noe som helst, så hvis du begynner å diskutere redelig istedenfor å dra fantasifostre ut av din egen bakende, har vi ikke noe problem.


Jeg har ikke en uærlig agenda - det er deres opplegg.

Jeg har vært konsekvent hele veien i å hevde at dere er inkonsekvente og dårlige organiserte.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Du har vært konsekvent i mange år, det skal du ha!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 14.02.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

så av forsamlingen på 100 så var det kun 30 som var stemmeberettigede?
lurer på hvordan forsamling dette var, Alzheimer-foreningen?
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 14.02.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Jeg traff et ømt punkt, tydeligvis...

Løgn og stråmannsargumentasjon er et sårt punkt hos en moderator, det er helt riktig. Jeg følger opp advarselen, og jeg har ingen verdens ting med FK å gjøre og var uenig med dem i det meste i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 14.02.2020 15:28    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
så av forsamlingen på 100 så var det kun 30 som var stemmeberettigede?
lurer på hvordan forsamling dette var, Alzheimer-foreningen?


LOL

Som jeg sa, det må ha vært en brokete samling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 4 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb