English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 02.01.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
Troen på benkeforslag på Koteng, da?


Jeg tipper at valgkomitèen har gjort en såpass god jobb at de kan begrunne valget sitt godt nok til at Koteng selv ikke er veldig motivert til å ta opp kampen , det pluss at det nok er ganske mange som stemmer etter innstillingen så blir nok de som er foreslått stemt inn tenker jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

Årsmøtet som tidligere omtalt torsdag 13. februar klokka 19 på Scandic Lerkendal.

Håper at man gjennomfører medlemsmøte som tenkt mandag 20. januar for å få begrunnet innstillingene fra valgkomité (nytt styre og ny kontrollkomité) og styre (ny valgkomité) i god tid før avstemningene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2020 18:25    Post subject: Reply with quote

Salvatore wrote:
Slik eies Rosenborg Ballklub


Forventet dato for årsmøtet for 2019 er torsdag 13. februar, 2020. Vi minner om at for de som vil være med på å styre klubbens retning må innmelding være gjort og betaling være Rosenborg i hende, innen 30 dager før årsmøtet avholdes, så tiden er knapp. Formelt er det likegyldig hvilket år i innmeldingsskjemaet du velger å betale for, så lenge mer enn 30 dager før årsmøtet avholdes. Vi er likevel usikre på om RBK praktiserer dette iht. NIFs lov, så reelt kan det beste være å betale for 2019 for å unngå problemer ved oppmøte.


På fakturaen fra RBK som kom i dag står det at den må være betalt innen 13.1 for at man skal ha stemmerett. Altså man tenger ikke å ha vært medlem i 2019.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2020 00:07    Post subject: Hvordan bli medlem 2020? Reply with quote

Jeg har lest det som står på RBKs sider, og på innmelding havner jeg her:

https://www.rbk.no/om-rbk/medlem

Der står det nederst:
"I søknaden under oppgir du navn, adresse, fødselsdato og e-postadresse. Det må opplyses om du er eller har vært medlem av annet lag tilsluttet Norges Idrettsforbund."

Men jeg finner ikke noe "søknad under"

Jeg ser også på første side av denne tråden et forslag om å sende mail, men er mottakeren der fortsatt gyldig (hege.oien.nilsen@rbk.no)?

På forhånd takk! OBS: Jeg stilte samme spørsmål i "Bli medlem" tråden også.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2020 00:25    Post subject: Reply with quote

du fyller bare inn på feltene i nettleseren (jeg bruker chrome) og trykker "send inn" som står nederst. da får du etterhvert giro i posten
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 08.01.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Bye wrote:
Troen på benkeforslag på Koteng, da?


Jeg tipper at valgkomitèen har gjort en såpass god jobb at de kan begrunne valget sitt godt nok til at Koteng selv ikke er veldig motivert til å ta opp kampen , det pluss at det nok er ganske mange som stemmer etter innstillingen så blir nok de som er foreslått stemt inn tenker jeg.


Godt mulig at innstillingen fra valgkomiteen går igjennom. Men de skal jaggu stå opp om morran for å argumentere for Gjersvold som lederkanditat. Benkeforslag for Koteng og kanskje litt støtte fra Nils Arne så vil mange stemme på han.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 10.01.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:

Godt mulig at innstillingen fra valgkomiteen går igjennom. Men de skal jaggu stå opp om morran for å argumentere for Gjersvold som lederkanditat. Benkeforslag for Koteng og kanskje litt støtte fra Nils Arne så vil mange stemme på han.


Det tror jeg er helt riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2020 20:38    Post subject: Reply with quote

Ukeavisen Ledelse har skiftet navn til Dagens perspektiv og slår til med mange sider i dag:





Lederrådgiver og tidligere idrettsleder, Jørn Bue Olsen, er positivt overrasket over de mange og store grepene Rosenborg nå tar, og peker på at klubben har hatt et amatørmessig styre.

– Endringene er alt i alt et gode. De viser at systemet virker til slutt. Det er valgkomiteen som nå tar tak. Når topplederen er problemet, slik det har vært med Koteng, vil det alltid være en krevende oppgave for valgkomiteen å håndtere. Norges en gang mest profesjonelle fotballklubb har rett og slett hatt et amatørmessig styre og en inkompetent styreleder. Nå tas det tak i dette, sier han.

(...)

Bue Olsen peker på styrelederen og styret som hovedproblemet i Rosenborg. Han mener at klubben har havnet i rettssaker og unødvendige konflikter på grunn av manglende profesjonalitet. Og det er dessverre ikke slik at «den Gud gir et embede, gir han også forstand». Selv om mange synes å tro det.

– At folk har suksess innen ett område betyr ikke at de vil lykkes innen et annet. Koteng har lyktes innen eiendom, men som styreleder i Rosenborg har han fremstått som selve hovedproblemet for klubben. Manglende kunnskap og profesjonalitet om denne spesifikke styrelederrollen synes å være årsaken til dette. Å være profesjonell fotballspiller er heller ikke nok til å være et profesjonelt styremedlem. Systemene i organisasjonen burde dessuten vært sterkere enn at Koteng kunne skalte og valte på egenhånd. Hadde han hatt et profesjonelt apparat rundt seg hadde han hatt en bedre mulighet til å lykkes, men verken styre eller styreleder har hatt nødvendig kompetanse. Koteng synes dessuten også ha manglet nødvendig selverkjennelse og ydmykhet med hensyn til sine mangler, sier han.

Tidligere spillere i styret Rosenborgs styre består av en blanding av næringslivsfolk og tidligere spillere i klubben, som Rune Bratseth, Vegard Heggem og Fredrik Winsnes. Heggem varslet nylig at han ikke tar gjenvalg i vervet. Bue Olsen peker på at flere styremedlemmer burde ha tatt tak i problemene til Rosenborg tidligere. Noe av årsaken synes å være at dagens ledelse har vært backet opp av de tidligere spillerne i klubben, mener han, og legger til at selv om Rune Bratseth har vært både sportsdirektør og spiller i klubben har ikke nødvendigvis styremedlemskompetanse. Det får man ikke automatisk, selv om man har bygget seg opp en posisjon i klubben som spiller.

– Styrer skal bestå av profesjonelle aktører, med samlet bred kompetanse. Sammensetningen av dagens styre var kanskje bra nok for 30-40 år siden, men den holder ikke i dag for landets største fotballklubb. Ideelt sett bør styret dekke alle interessentområder – en miks av ledelse, personal, økonomi, kjernevirksomhet, styre- og styreledelse. Dette ser det heldigvis ut til at valgkomiteen i Rosenborg har forstått, avslutter Jørn Bue Olsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.01.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Opererer på egen hånd. Sukk. Da har altså den fjerneste virkelighetsoppfatningen av dem alle, Morten Ps feberfantasier, etablert seg som fakta i pressen. Trist å se det jeg vil anta er et seriøst bransjetidsskrift basere seg på dette og går imot det klubben selv uttaler og det ikke en gang finnes troverdige rykter som backer opp.

Koteng og resten av styret både kan og skal kritiseres på kompetanse og sammensetning, men hele artikkelen blir useriøs når det legges frem ganske kraftige anklager uten sitering eller kildehenvisninger.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 11.01.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Det verste er at jeg tror at det narrativet som er skapt om Koteng som en brautende fyr som handler impulsivt og på egen hånd er i betydelig grad en hevn for det oppgjøret han tok med pengebruken i NFF, som har ingenting med Rosenborg å gjøre..

Litt for mange av de største kritikerne har tentakler inn i gangene på Ullevaal, og den saken har blitt dratt frem som eksempel på mangel på "fingerspitzgefühl", som jeg tror Morten P kalte det.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.01.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Enig Zorac.

Men det er et poeng at styret skal bestå av profesjonelle folk. Jeg er skeptisk til den nepotismetilnærmingen med tidligere spillere som har levd på Eggen alltid skal ha roller innad. Ikke mange eksrbkere etter Eggen har klart å vise en dritt med fotballklubber. Likevel skal de for enhver pris ansette eller ha disse i styret under tvetydighet som «kjenner klubben», «mye kompetanse», «har RBK-kulturen i blodet. Jeg har ikke sett at det har gitt RBK noen fordeler, heller ulemper.

Vi må ha et profesjonelt styre og innhente folk med fotballkompetanse også utenfor rbk hadde vært godt tror jeg. Organisasjonen trenger litt andre briller for å komme videre. Valgkomiteen ser ikke ut til å se dette dessverre

Jeg er lei av Rune Bratseth, Winsnes, Ola By, Roar Strand, Skammelsrud osv som lanseres gang på gang. Hva med å tenke nytt?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2020 14:54    Post subject: Reply with quote

Westerhus:

– Alle i Rosenborg kan ha en mening om dette, det er ikke noe spesielt med Nils Arne sånn sett. Det er én mann, én stemme. Sånn virker demokratiet. Koteng kan fortsatt vinne et valg om han vil stille og noen foreslår ham som kandidat, vi har ingen prestisje knyttet til dette. Flertallet bestemmer.

– Hvordan bedømmer du Kotengs arbeid som styreleder de siste åtte årene?

– Med Koteng som leder har klubben fått bedre resultater, og bedre økonomi. Han har gjort en god jobb.

– Så hvorfor skifte?

– Vi vurderte flere lederkandidater, og en samlet valgkomité mener Ståle Gjersvold er den best kvalifiserte, noe vi vil argumentere for på årsmøtet. Verre er det ikke.

Les mer: RBKs Einstein
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 11.01.2020 14:56    Post subject: Reply with quote

For et makkverk av en artikkel. Strør om seg med ordene: "manglende kompetanse" og "profesjonalitet".

Ingen konkrete eksempler, men heller bare generelle påstander uten noe mer forklaring.

Ser nesten ut som noe en ungdomsskoleelev kunne forfattet eller noe Morten P kunne skrevet.
Syltynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 11.01.2020 15:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
RBKs Einstein


Veldig bra artikkel. Virker som en oppegående fyr, med mange fine og gode tanker.

Det viktigste av alt, han er demokratiets mann, og mener at det ikke er noe prestisje i valg av ny styreleder. Hvis det kommer benkeforslag på Koteng og demokratiet ønsker han videre, så er det greit. Valgkomiteen har fått i oppdrag å finne den best egnede styrelederen, og valget skal de argumentere for på kommende styremøte.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.01.2020 17:03    Post subject: Reply with quote

Det har jo vært tradisjon med at styre og ledelse i RBK består av tidligere spillere, men det skriver seg fra en tid da ingen hadde sitt virke i klubben som levebrød.

En del av intervjusvarene gir mye mer mening hvis vi tar høyde for at Koteng personifiserer styret som frontfigur, at det ikke nødvendigvis er Koteng, men styret som helhet som har hatt mangelfull kompetanse.

Men hvis Morten P har en finger med i den saken der så vet vi jo hva slags agenda han har.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 13.01.2020 12:13    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Valgkomiteen har fått i oppdrag å finne den best egnede styrelederen, og valget skal de argumentere for på kommende styremøte.


Det blir sannelig spennende å høre! Den begrunnelsen kan bli verdt oppmøte på årsmøtet i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.01.2020 01:36    Post subject: Reply with quote

Etter å ha hørt på dagens Rasmus og Saga der det blir nevnt noen rykter om at Salmar vurderer å trekke seg ut av klubben om Gjersvold blir valgt som styreleder må jeg si at jeg reagerer. Det samme gjør jeg når det også blir presentert historier om at det visstnok har vært en strøm av innmmeldinger fra Frøya i klubben i det siste. Det å bruke klubbens øverste demokratiske organ som en arena for lokalpolitisk spill og personvendetta blir for meg helt meningsløst og forkastelig. Slike sponsorer trenger vi ikke. Og slike medlemmer trenger vi heller ikke.

Det kan godt være Gjersvold ikke er den rette styrelederen i Rosenborg, personlig synes jeg han virker som en bra og gjennomtenkt kandidat. Skulle man likevel være uenig i valgkomiteens innstilling får man argumentere for det på en fair måte, men kom ikke med vindmøller og forsmådde frøyværinger. Da kan man bare levere inn medlemskortet og forlate årsmøtet.

Vi gjør oss til latter som storklubb om dette skulle bli en realitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 19.01.2020 02:52    Post subject: Reply with quote

Man kan bruke den samme argumentasjonen mot valgkomiteen. Her burde de forstått at det ble bråk.

Man kan godt føyse av at Salmar trekker seg som sponsor, men realiteten er at det skal holde hardt for RBK, som i seg selv har sett bedre dager, som spiller i Eliteserien, som definitivt ikke r blant de mest attraktive, å erstatte en stor sponsor.

Jeg fatter ikke hva valgkomiteen har holdt på med, så det skal bli spennende på årsmøtet når de faktisk skal begrunne dette.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 19.01.2020 03:25    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller legge ned hele Salmar-akademiet, enn å la de bruke Rosenborg som et pressmiddel for en lokal politisk sak.

Salmar som fronter en næring som ikke akkurat er ukjent med å "rasere" natur selv skal altså stå på vindmølle-barikadene her. Men det er vel noe med bjelken i eget øye og alt det der.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5461

PostPosted: 19.01.2020 11:03    Post subject: Reply with quote

Hva har Salmar imot Gjersvold?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 19.01.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg vil heller legge ned hele Salmar-akademiet, enn å la de bruke Rosenborg som et pressmiddel for en lokal politisk sak.

Salmar som fronter en næring som ikke akkurat er ukjent med å "rasere" natur selv skal altså stå på vindmølle-barikadene her. Men det er vel noe med bjelken i eget øye og alt det der.


Jeg tviler på at Salmar er den eneste sponsoren som vil ha en oppfatning om hvilke personer som er involverte i klubben.

Dette handler uansett ikke om hva man måtte mene om vindkraft, mer om at valgkomiteen har gjort slett arbeid. Man burde forstått at dette ville være en betent sak for svært mange med et nært forhold til RBK på dette tidspunktet.

Macha wrote:
Hva har Salmar imot Gjersvold?


Witzøe har engasjert seg kraftig mot Trønderenergis rasering av Frøya.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 19.01.2020 17:29    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Hva har Salmar imot Gjersvold?
Det bygges vindmøller som nærmeste nabo til Witzøes privatbolig.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2459

PostPosted: 19.01.2020 18:15    Post subject: Reply with quote

Vindmølle-saken har null og niks med Rosenborg å gjøre. Folk må klare å skille dette. Det er rimelig patetisk å bruke den saken mot en kandidat som styreleder i Rosenborg. Og hvis Salmar trekker seg av den grunn så får det være deres problem, Rosenborg skal ikke la Salmar styre noe som helst. Det hadde kanskje vært lurt for Salmar å ta en titt i speilet om dette stemmer, men det er vel for mye forlangt?

La nå for all del ikke vindmøller bli noe som avgjør hvem som blir styreleder i Rosenborg, da er vi på fryktelig ville veier.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 19.01.2020 19:14    Post subject: Reply with quote

No må du vakne Olaf, Don Quijote vitsane kjem.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 19.01.2020 20:11    Post subject: Reply with quote

Søtvatten wrote:
Vindmølle-saken har null og niks med Rosenborg å gjøre. Folk må klare å skille dette. Det er rimelig patetisk å bruke den saken mot en kandidat som styreleder i Rosenborg. Og hvis Salmar trekker seg av den grunn så får det være deres problem, Rosenborg skal ikke la Salmar styre noe som helst. Det hadde kanskje vært lurt for Salmar å ta en titt i speilet om dette stemmer, men det er vel for mye forlangt?

La nå for all del ikke vindmøller bli noe som avgjør hvem som blir styreleder i Rosenborg, da er vi på fryktelig ville veier.


For supporterne på Frøya har vindmøllene helt sikkert veldig mye å gjøre med klubben, ettersom valgkomiteen har nominert den som er ansvarlig for vindmøllene på Frøya til styreledervervet i klubben.

På samme måte ville jeg hatt store problemer med en styreleder som var ansvarlig for å bygge motorvei gjennom Bakklandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 41, 42, 43  Next
Page 9 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb