English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 19:29    Post subject: Reply with quote

Salvatore wrote:
Falkenkameratene skriver
Vi ser også at Gjersvold selv i Adressa opplyser at han vil melde seg inhabil i saker som gjelder TrønderEnergi, men det er i grunnen irrelevant for hvorvidt han er valgbar. Det er intet problem å være inhabil og likevel sitte i et styre. Dette gjør §9 (1-8 ) i loven klart rede for, men det er uvesentlig dersom vedkommende ikke er valgbar iht § 8 (1) i utgangspunktet. Vi oppfordrer derfor valgkomiteen til å forklare i sin innstilling hvordan dette er avklart og at han er valgbar, slik at dette ikke blir tema på årsmøtet.

Så vidt jeg husker fra jus-delen av utdanningen min, fordrer "økonomisk interesse" at vedkommende juridisk person må kunne TJENE penger på sin innblanding. Sponsorat er som kjent det motsatte, og den ekstra kundemassen de evt. får av å være synlig sponsor fir RBK er vel omtrent umulig å konkret tallfeste, og er uansett en indirekte inntekt. Altså er det heller ikke en "utgift til inntekts ervervelse"-situasjon heller. Og da bør det, så vidt jeg husker, være greit. Rent formellt i det minste.

Etisk er det fortsatt en gråsone.
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 20.12.2019 19:31    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ellers er jeg meget skeptisk til Karen Espelund, aldri likt dama. Og hva kan hun egentlig bidra med i styret? Hvilke egenskaper og kvalifikasjoner innehar hu nsom stryet kan dra nytte av?

Bakklandia wrote:
Derfor lurte jeg på hvorvidt hun hadde andre ting å bidra med. Jeg var f.eks. ikke klar over hennes aktive karriere, nei.

Derfor spurte jeg. Det er tydeligvis ikke lov, for man blir jo Gud hjelpe meg latterliggjort for å forsøke å innhente kunnskap, også....

Forsøket ditt på å "innhente kunnskap" var nok mer av en retorisk art...
Back to top
View user's profile Send private message
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:

Stusset på denne jeg også. Først i interessant når det var damelag inn i bildet? Er det for en innstilling da?

Synes hun svarte godt på dette til RBK.no i 2017:

Quote:
Hva med et styreverv i Rosenborg? Er det noe som kunne vært aktuelt?

- Utenfor Rosenborgs styrerom står det mange kompetente folk nærmest i kø for å bidra. I min egen klubb Trondheims-Ørn er det knapphet på den type ressurser. Så det hadde nesten blitt litt feil av meg syns jeg. Men jeg tror nok jeg kunne hatt noe å bidra med.

Ellers et flott intervju som gjør meg positiv til hennes kandidatur Tommel'n opp!
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 19:40    Post subject: Reply with quote

Hvis De fire nye styremedlemmene hadde vært Trond Giske, Kalle Løken, Svein Mollekleiv og Arsène Wenger hadde det også blitt satt spørsmålstegn ved enkeltes egnethet, kompetanse og økonomiforståelse opp mot balansen i styret.
Men sunnhetstegn at vi bryr oss, tror ikke man finner like stor interesse for styresammensetning annen plass i noen bedrift i Norge, faktisk RBK
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 19:45    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Forsøket ditt på å "innhente kunnskap" var nok mer av en retorisk art...

Som sagt: unnskyld for at jeg stiller spørsmål om ting jeg ikke kjenner godt nok til, men gjerne vil vite mer om.

Djezez...
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 19:47    Post subject: Reply with quote

Resten må gå fan account wrote:
Troillongan wrote:

Stusset på denne jeg også. Først i interessant når det var damelag inn i bildet? Er det for en innstilling da?

Synes hun svarte godt på dette til RBK.no i 2017:

Quote:
Hva med et styreverv i Rosenborg? Er det noe som kunne vært aktuelt?

- Utenfor Rosenborgs styrerom står det mange kompetente folk nærmest i kø for å bidra. I min egen klubb Trondheims-Ørn er det knapphet på den type ressurser. Så det hadde nesten blitt litt feil av meg syns jeg. Men jeg tror nok jeg kunne hatt noe å bidra med.

Ellers et flott intervju som gjør meg positiv til hennes kandidatur Tommel'n opp!

Det der gjør det jo ikke logisk at hun går inn i RBK. Da burde hun jo heller gått inn i Trondheims/Ørns styre. All den tid klubbene skal fortsette med selvstendige, uavhengige styrer er det enda farer at hun går inn i styret til den klubben hun selv sier det ville vært feil av henne å gå inn i!

Det lukter muffens her...
Troillongan
Proff

PostPosted: 20.12.2019 19:54    Post subject: Reply with quote

Det lyser vel i alle fall gjennom at hun kommer til å stemme for felles organisasjon, styre og stell for herrer og damer.. Men om det er dumt i seg selv er vel en annen diskusjon.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 19:59    Post subject: Reply with quote

Neida, det trenger ikke nødvendigvis å være dumt, men det er litt pussig å ønske å verne om trondheims/ørns interesser gjennom å gå inn i en annen klubbs styre.

Men vi får se, først skal hun jo velges inn uansett.
hello
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 20:13    Post subject: Reply with quote

Planen er jo at Ørn skal inn under Rosenborg etterhvert, men de rakk det ikke i år så da må de vente til neste årsmøte. Det vil ikke være en permanent tilstand at det er to ulike juridiske enheter fremover. Så fremt ting går som de ønsker på de respektive årsmøtene.

Når det kommer til valgkomiteens innstilling er jeg positiv. Virker som dyktige folk, med bred balast og god tilknytning til klubben. Når det først blir så store endringer er det fornuftige folk man har fått tak i.

Jeg skjønner ikke helt denne ruta med at Gjersvold ikke skulle være valgbar, han som konserndirektør i Trønderenergi har ikke økonomiske interesser i Rosenborg. Klubben har valgt inn ledere for våre største sponsorer i styret mange ganger, så at Gjersvold ikke skulle være valgbar virker rimelig usannsynlig.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2019 20:18    Post subject: Reply with quote

Slik jeg forsto det på forrige medlemsmøte, så var det Ørn-gjengen som ønsket å forbli en separat organisasjon. RBK-styre var derimot åpen for å ta de inn i klubben. En sammenslåing av klubbene en gang i fremtiden må også vedtas på begge klubbers årsmøter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
hello
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 20:22    Post subject: Reply with quote

Jeg husket bare dette sitatet fra Ørns styreleder:
Quote:
– Juridisk sett kan vi ikke havne under samme organisasjon som Rosenborg. Den fristen er gått ut, men vi ønsker å hete Rosenborg og ikle oss de hvite og sorte draktene, men da ha et eget styret og drive selv neste sesong.

Jeg tolker det som at ambisjonen er å bli Rosenborg fullt og helt etter neste sesong. Så får vi se om det blir en realitet.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.12.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Sitat Koteng på spørsmål om det ikke hadde vært bedre å samle alt under en organisasjon med en gang: "Den juridiske måten å gjøre det på er gjort litt etter ønske fra dem. Så får man se om det er smart å slå det sammen juridisk om litt. Men det har jo litt med følelser og sånn der da selvfølgelig."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Megafritz
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Jeg er mest skeptisk på dette som har med omdømme. Gjersvold starter første intervju med en halvsanhet eller løgn om vindkraftmotstand, alt ettersom hvilke intensjoner du vil tillegge ham;

[/img]
Quote:
- Det er ikke overraskende. Jeg var fullstendig klar over at det kom til å bli sånn. Det handler om måten vindkraftmotstanderne har jobbet på, og selv om de er veldig synlige, er de ikke nødvendigvis så veldig mange

På resultatene fra forrige undersøkelse i Norsk medborgerpanel (publisert 17.des) svarer 50% av den trønderske befolkningen at de ikke ønsker mer utbygging av vindkraft på land. 41% ønsker mens resten vet ikke. Selvsagt er de mest høylytte ikke like mange, men for de fleste krever det ganske my før man tyr til aksjonisme og sivil ulydighet.

Dette er på langt nær ensbetydende med at alle 50% misliker Trønderenergi eller Gjersvold, men om man titter litt på kommentarfelt og sinte fjes på Adressas publisering av nyheten om Gjersvold til RBK så gir det i alle fall en indikasjon.

Vi trenger for alt i verden en samlende mann. Gjersvold er helt sikkert dyktig han, og han har som jeg har sett det taklet både konfrontasjon og debatter bra. Vi er allikevel ikke i en posisjon til å ta noen sjanser når det kommer til omdømme, og frontfiguren for en av de mest kontroversielle sakene de siste årene er kanskje ikke rett mann akkurat nå. Uansett kompetanse. Og uansett om vi kan skylde på politikere og et såkalt samfunnsoppdrag de har utført.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Han er ikke fronmannen - det er ikke han som bygger ut. Dette er ikke så vanskelig å sette seg inn i, hvis man vil.

Skille sak og person!
Megafritz
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om det, det handler om hvordan han oppfattes av de potensielt 230 000 vindkraftmotstanderne i Trøndelag. Som jo innlegget mitt hovedsakelig handler om.

Dette er ikke så vanskelig å sette seg inn i, hvis man vil.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 23:08    Post subject: Reply with quote

Rent omdømme messig så ligger sannsynligvis Koteng på et betydelig lavere nivå enn Gjersvold (tipper folk flest ikke hadde peiling på hvem han er engang før han dukket opp i denne saken), all den tid den gjennomsnittlige Lerkendal-gjenger kjøper det Adressa skriver rått, og sannsynligvis tok parti med Kåre i trenerkonflikten i fjor.

Folk flest henger ikke på dette forumet, eller bryr seg om å på annet vis grave nevneverdig dypere enn den informasjonen som kommer frem i pressen. Da kommer ikke Koteng spesielt godt ut, siden pressen i det store og hele bestemte seg for å sette Kåre i offer-rollen og fullstendig ignorere grådigheten og den manglende sportslige utviklingen utover i trenerperioden hans, eller den voldsomme økonomiske fremgangen som har skjedd under Koteng sin ledelse for den del.
Henning
Legende

PostPosted: 20.12.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg skjønner ikke helt denne ruta med at Gjersvold ikke skulle være valgbar, han som konserndirektør i Trønderenergi har ikke økonomiske interesser i Rosenborg.

Hvis du leser mitt eller Falkenkameratenes innlegg så ser du at det ikke dreier seg om hans personlige økonomiske interesser.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 20.12.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Det handler ikke om det, det handler om hvordan han oppfattes av de potensielt 230 000 vindkraftmotstanderne i Trøndelag. Som jo innlegget mitt hovedsakelig handler om.

Dette er ikke så vanskelig å sette seg inn i, hvis man vil.

Nøkkelord: Potensielt... Wink

For øvrig er jeg enig med sløvsekken - folk flest veit ikke hvem han er, engang.
frøyværingen
Junior

PostPosted: 20.12.2019 23:52    Post subject: Reply with quote

Har hatt noen dager på meg for å fordøye valgkomiteens innstilling til Gjersvold som leder. Jeg har fulgt vindmøllesaken tett gjennom media, kommunestyremøter, vært i direkte kontakt med Gjersvold tre ganger (hvorav en av disse har vært av en diskusjon) og deltatt og fulgt med på diskusjoner med han og andre på sosiale medier. Jeg har to tydelig meninger om vindturbiner og om måten TE (TrønderEnergi) med Gjersvold i spissen har håndtert vindmøllesaken. Disse to skiller seg markant fra hverandre.

Min opplevelse av Gjersvold og TE er at de er flinke på promotering av selskap og på å få mest mulig positiv mediadekning ut av en kinkig situasjon. Eksempelet der han beskriver vindturbin-motstanderne som få men høylytte er ett. Der stopper egentlig skryten fra meg.

I diskusjonsituasjoner faller han gjennom pga mange beviselige feilaktige påstander, og det virker som om han mangler oversikt og innsikt over hans ansvarsområder. For meg virker det som om det er viktigere å vise ansikt og virke hands-on enn å faktisk være det.

Selskapet han er leder for har i flere omganger blitt meldt opp til fylkeskommune, ulike tilsyn (natur og HMS), olje- energidepartementet og NVE av sine egne medlemmer (kommunene) for det de mener er dårlig saksgang, manglende tilsyn, ikke å holde seg innenfor tidsfrister, utilfredsstillende håndheving av lovverk, manglende rutiner ect. Gjersvold og TE virker litt for ofte å operere i gråsoner eller på kant av bestemmelser og lovverk.

Ser hans kommentar om at han ønsker å være mindre synlig enn Koteng. Det klarer han nok helt sikkert, men erfaringen min er at han er mer synlig på nettet enn i mediebildet. Gjersvold har ofte diskusjoner i facebook-tråder der han diskuterer med motstandere eller tilhengere. I seg selv er ikke dette noe stort minus. Hadde det ikke vært for at han fort faller gjennom diskusjonsteknisk.

Kunne ha kommet med flere argumentasjonsrekker, men stopper der. Personlig vil jeg ikke ha Gjersvold som leder, men samtidig har jeg ikke andre forslag heller. Jeg håper bare for all del at valgkomiteen ikke har falt for Gjersvold på grunn hans opptredener i media. Særlig når han sier at han ønsker å være mindre synlig.

Er en troillonge through and through, men veien til Lerkendal kommer til å føles enda lenger med Gjersvold som styreleder for min del. Dessverre.

[/i]
Back to top
Sevenseven
Proff

PostPosted: 21.12.2019 00:35    Post subject: Reply with quote

Det viktigste er å få inn en styreleder som er dyktig, ikke hva han gjør utenfor styrerommet.

Når det gjelder nåværende styreleder så har han langt flere svin på skogen hvis man skal sammenligne Gjersvold og Koteng.

En fornyelse av styret er på sin plass etter så mange år, det er bare sundt for klubben, spesielt når man ser tilbake på 2018/19.
Back to top
orkdal,n
Proff

PostPosted: 21.12.2019 06:24    Post subject: Reply with quote

Et stygt feilskjær av valgkomiteen. I sosiale media raser trøndere over at Gjersvold velges til denne viktige posten. Mange uttaler at de vil holde seg borte fra Lerkendal etter dette valget. Er det noe Rbk er avhengig av så er det tillit og støtte fra trønderne. Det er spesielt viktig etter det turbulente året vi er i ferd med å avslutte.
Valget av Gjersvold virker ikke å være særlig godt gjennomtenkt.
    Han er upopulær blant veldig mange trøndere
    Han mangler elementær diskusjonsteknikk
    Han er ikke etterrettelig i diskusjoner
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.12.2019 09:22    Post subject: Reply with quote

Det der er mye samme gjengen som har påstått at de har holdt seg borte fra Lerkendal så lenge Koteng fortsatt sitter, også. Altså folk som ikke er på Lerkendal mer enn ett par ganger og. sesong uansett.

Tror ikke det er den gjengen klubben taper mest penger på, for å si det sånn
h b
Veteran

PostPosted: 21.12.2019 09:44    Post subject: Reply with quote

Virker som Karens intensjon er å ta jobben for å øke pengebruken/fasilitetene til jentene mest mulig. Hun burde sittet i Trondheims ørn sitt styre
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.12.2019 10:41    Post subject: Reply with quote

Gjersvold skal ikke måles på hvor dyktig han er til å diskutere, han skal måles på hvilken kompetanse han kan bidra med i rollen som styreleder.

Blir han valgt så håper jeg for guds skyld at han slutter å diskutere i sosiale medier som det fortelles om over her.

At Espelund sier hun har sagt nei til RBK i 10 år og sier ja nå pga damefotballen syns jeg er litt skummelt/teit. Hvis hun ikke ønsker å bruke sin kompetanse på RBK så trenger hun ikke det.

Kjenner ikke til Gjersvold særlig godt, foreløpig så ønsker jeg fortsatt Koteng videre.
Back to top
Henning
Legende

PostPosted: 21.12.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

Har ikke noe mot å bytte ut Koteng, men høres lite lovende ut med en fyr som debatterer aktivt med motstandere på FB. Det sier noe om typen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 41, 42, 43  Next
Page 7 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb