English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henning
Legende

PostPosted: 02.02.2020 12:47    Post subject: Reply with quote

Tror ikke jeg så én eneste langpasning i går, bortsett fra når vi vridde spillet fra én side til den andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 13:21    Post subject: Reply with quote

Til tider i gårsdagens kamp, var faktisk forsøkene på å vri spillet veldig bra. Synes Valsvik viste tendenser til gode pasninger ut mot vingene våre, eller backene som kom på løp. Det er i og for seg langpasninger, men på en måte som kan gjøre at det blir mer spill, og en mulighet til å åpne opp forsvaret til motstanderen.

Jeg synes podcasten der var veldig bra, og faktisk betryggende på mange måter. Tror oppriktig at det som ble levert av langpasninger under forrige sesongs første seriekamper, ikke var noe Horneland ønsket. Det var heller det at spillerne ikke klarte å spille slik trenerne ønsket. Da tok enkelte av spillerne den enkleste løsningen, som er å pælme ballen opp, mens andre prøvde å spille på bakken. Det ble heldigvis bedre fra sommeren av.

Det som er betryggende for meg, er at det er hentet inn flere nye spillere og flere "gamle" har reist videre. Det er hentet inn nye spillere av en kvalitet som kan gå inn å spille fra start. I hele oppkjøringen øves det på 4-3-3, slik Horneland ønsker at det skal spilles. Dette er for meg positive elementer.
2mas
Sjef

PostPosted: 02.02.2020 17:19    Post subject: Reply with quote

Helland skryter av Zachariassen og Islamoivc:

- De er veldig bra spillere."Doff" er bare å trekke opp, så springer han til at vi skrur av lysene. Han gjør det veldig lett for meg: Han skaper veldig mye rom til meg - og dekker mye rom, sånn at jeg kan bruke kreftene mine offensivt og til å skape ting. Det er det jeg er best til.

- Dino er også veldig lett å spille med: Han er fotballsmart og har en god touch. Det er lett å lese bevegelsene hans, så han er fantastisk deilig å spille med.

- Han virker også veldig giftig.

- Ja, han har en strålende venstrefot. Han er bra i boksen og stor og sterk, sånn at vi kan få brukt ham i oppspillsfasen hvis det kniper.

Les mer: - Han skal være god han som tar fra meg plassen!

Virker lovende!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Junior

PostPosted: 02.02.2020 17:24    Post subject: Reply with quote

For meg virker det som Horneland blir litt tvunget til å prøve å tilnærme seg en spillestil han ikke står for selv. jeg forsto det slik at han var opptatt av Semb/Drillo skolen...
Få brudd og kjøre full fart fremover eller slå langt opp på en spiss og komme etter med laget. I 2019 spilte vi etter Mai en litt sånn hybrid 433. Det gikk mye i å spille opp på Søderlund som var sterk i mottaket som deretter enten spilte ut på kant eller støtte til midtbanen, som sendte kula ut på kant igjen, for deretter å springe mot mål for være i 16 når innlegget kom. Et innlegg som gjerne kom tidlig og fra langt hold når motstander var i god balanse og kunne rydde unna innlegget.
Den andre varianten var vel å spille ballen til Samuel som tok den med seg inn i 16 meteren på egenhånd og fintet bort 2 spillere alene.
Vil RBK anno 2020 ligne på gamle RBK eller blir det en mellomting som Horneland forstår selv og kan lære bort ?
Når du ikke har Eggens tankesett i blodet og ikke mener det er den beste måten å spille på i 2020 kan det bli utfordrende å få publikum til bake. Jeg mener alle dagens eliteserie trenere ville blitt nr 1 eller 2 med RBK i 2020
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Jeg får inntrykk av at Horneland iallefall er klar over at han må lære seg nye ting og har vel innrømmet at det er ikke har blitt noe særlig RBK-fotball i den utdannelsen han har fått.

I NFF så er det nok desverre slik at der er det bare trangsynte folk som har trykket Semb til sitt bryst fordi Drillo og særlig Eggen får alle til å se ut som fotballfaglige pygmèer i forhold, og disse tåler ikke tanken på at de ikke er i nærheten av det nivået, så da er Drillo og Eggen "gammeldagse" mens Semb har oppdatert seg rundt omkring i fotballeuropa og er dermed "moderne", men ikke skummel.

Hvis Horneland heller er typen som trigges av hva Eggen og Drillo har utrettet til å hele tiden lære nye ting og forbedre seg så kan det bli bra. Det var der f eks Kåre tilsynelatende sviktet.
Neeskens
Junior

PostPosted: 03.02.2020 13:50    Post subject: Reply with quote

Hvis Trondsen ikke lykkes defensivt fra start av tror jeg veien er kort for Lundmo. Han har mere "volum" enn Trondsen og Horneland synes jeg tenker safety first...
Batigol
Veteran

PostPosted: 03.02.2020 14:06    Post subject: Reply with quote

Trondsen bør få tid til å utvikle rollen slik Selnæs fikk i sin tid. Han gjorde mye feil i starten han også men utviklet rollen i takt med tillitten han fikk.
Tror det handler om tillitt og tid så kan Trondsen bli veldig bra.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 03.02.2020 15:23    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det at Trondsen spiller og lykkes i den sentrale rollen er helt sentralt for å lykkes slik vi presumptivt ønsker å spille, med begge backene stående høyt tidlig. Vi har mye mer nytte defensivt av farta til Trondsen enn av volumet til Lundemo, som alt for lett blir avkledd og fraløpt på overganger imot.

De offensive egenskapene til Trondsen er nesten bare kakestrøssel i forhold.
Neeskens
Junior

PostPosted: 03.02.2020 16:01    Post subject: Reply with quote

I enkelte hjemmekamper i fjor lå vi så lavt i en 4-1-4-1 At Lundemo nesten ikke fikk plass mellom backfirer og midtbanefirer, helt nede på egen 16-meter. Kantene våre var så å si en ekstra back slik at vi nesten aldri ble utsatt for 2 mot 1 på kanten defensivt . Men det ble fryktelig langt frem til motstanderens mål. Slik at publikum forlot Lerkendal med en slik ultra defensiv holdning mot dumpelag i E S. Vi får håpe at Horneland nå forstår hva det vil si å være trener for RBK.....
Kamper skal føres og det skal skje langs bakken. Vi ønsker medløp, spill på 2 og 3 bevegelse, løp utløser pasning og ikke motsatt, 45grader ut og ikke bare innlegg når motstander er i balanse...
Jeg tror han forstår hva vi vil ha men er usikker på om han evner å øve/ terpe inn de riktige bevegelsene på feltet. Jeg tror han er en skrivebords trener som har de rette ordene men ikke får det ut i praksis. Det er enklere å være agressiv og løpe mye enn å samhandle på automatikk et tiendel før motstander.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.02.2020 16:21    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Trondsen bør få tid til å utvikle rollen slik Selnæs fikk i sin tid. Han gjorde mye feil i starten han også men utviklet rollen i takt med tillitten han fikk.

For så vidt enig, men greit å huske på at Trondsen blir 25 år rett rundt hjørnet, Selnæs var 16-17 år.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 03.02.2020 16:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg tror det at Trondsen spiller og lykkes i den sentrale rollen er helt sentralt for å lykkes slik vi presumptivt ønsker å spille, med begge backene stående høyt tidlig. Vi har mye mer nytte defensivt av farta til Trondsen enn av volumet til Lundemo, som alt for lett blir avkledd og fraløpt på overganger imot.

De offensive egenskapene til Trondsen er nesten bare kakestrøssel i forhold.

Veldig enig med deg. Trondsen er et bedre alternativ enn Lundemo sentralt, på alle mulige måter. Hvis han endelig skal klare å holde seg skadefri, og forhåpentligvis jobbe seg inn i rollen, vil det bli meget bra. Trondsen har bra tempo, samt gode ferdigheter med ball i beina, noe vi ikke har vært for bortskjemte med i den sentrale rollen.

De offensive bidragene vil komme mer og mer, jo mer kontinuitet han får i rollen. Han har i alle fall ferdigheter til å spille gode pasninger.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 03.02.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Batigol wrote:

For så vidt enig, men greit å huske på at Trondsen blir 25 år rett rundt hjørnet, Selnæs var 16-17 år.

Han var knappe 18 år da han spilte sin debutkamp i Tippeligaen, 1.4.2012, men han var en del yngre enn Trondsen Smile
Neeskens
Junior

PostPosted: 03.02.2020 18:28    Post subject: Reply with quote

Hvis Trondsen skal få ut sitt potensiale som sentrale midtbane må indreløper og kantspillere gjøre de riktige løpene. Back må også slutte med å spille direkte opp på en feilvendt kantspiller men heller vinkle inn først så videre ut via sentral eller indreløper mener nå jeg.
Hvis vi må spille opp på en feilvendt kantspiller må vi kjøre Mini varianten med så å spille rett inn i bakrom i rom 1 eller helst 2...
Slik vi gjør i fjor med å spille opp på feilvendte kanter som deretter må spille støtte stopper vi hele rytmen som Eggen var så opptatt av.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.02.2020 18:46    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Han var knappe 18 år da han spilte sin debutkamp i Tippeligaen, 1.4.2012, men han var en del yngre enn Trondsen Smile

Hmm, han debuterte da som 16 åring og utkonkurrerte Issah som 17 åring?
Back to top
bæærnt
Senior

PostPosted: 03.02.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

Jobben som sentral hadde antakelig vært en del enklere å omsette i praksis med 2 midtstoppere - i det minste 1 av 2 - med mer bevegelighet og ballkontroll enn det vi har på lager.
Back to top
Neeskens
Junior

PostPosted: 03.02.2020 19:58    Post subject: Reply with quote

Hvis den sentrale blir markert ut er det viktig ja at vi har stoppere som evner å ta med ballen og passere pressledd for å skaffe overtall. Men Horneland har så langt løst det med å spille over midtbanen og direkte opp på en feilvendt spise. Nå har vi jo også kjøpt en ny spiss som skal være sterk i mottaket så det vil vel fortsette også inn i 2020.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 08:16    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:

Hmm, han debuterte da som 16 åring og utkonkurrerte Issah som 17 åring?

Quote:
His professional debut came against Lillestrøm on 1 April 2012, when he came on as a late substitute for Issah.[11] The next week, he made his first start at home to Sogndal.[12]

Så det er både rett og feil. Han debuterte da han var 17 år og 9 måneder, og utkonkurrerte Issah i samme slengen. Men man må vel gi Hentesveis poengene her, for 'knappe 18'?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2020 08:56    Post subject: Reply with quote

Ja enig, knappe 18 år en innafor Smile Men 17 år hørtes mye bedre ut for poenget mitt, og heldigvis også innafor Cool
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 10:03    Post subject: Reply with quote

Sak om tallene bak 2019. Ut i fra xG underpresterte laget. Nå vet jeg ikke hvordan xG regnes ut, og hva kvaliteten på sjansene har å si. Det kan godt være at vi kom til mange nok halvsjanser til at normalt sett kunne regna med noen mål til. xG'en var på 1,8, mens faktisk målsnitt per kamp var 1,75. 0,05 mål mer i snitt er ikke veldig mye. Ikke hadde det mye å si for tabellplasseringa heller. Med 1,8 mål i snitt hadde vi antageligvis klart andreplass. I 2018 hadde vi 1,7 mål i snitt, men da hadde vi også en helt avsindig god Andre Hansen i mål.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 12:03    Post subject: Reply with quote

Ja enig, knappe 18 år en innafor Smile Men 17 år hørtes mye bedre ut for poenget mitt, og heldigvis også innafor Cool

Jeg oppfattet kommentaren din som et svar til Batigol om at Selnæs brukte litt tid på å gjøre rollen til sin, og at han feilet litt i starten.

Om vi forutsetter at "prøve- og feileperioden" var på minst 3 måneder så var altså Selnæs passert 18 år. Jeg syns 17 er innafor, men 16-17 var litt utafor Smile

Men jeg tar absolutt poenget ditt Tommel'n opp! Very Happy
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 14:46    Post subject: Reply with quote

Sælnes fikk da vist seg fram litt under Janne (om det var i 11 eller 12 husker jeg ikke), og demonstrerte ganske klart at han burde ha blitt satset på uten at Janne eller Perry så ut til å skjønne det (eller turte ikke fordi de måtte ha resultater med en gang).
2mas
Sjef

PostPosted: 04.02.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Må nevnes at kyssesyke/overbelastning sommeren 2012 og deretter ny konkurrent i Diskerud ødela en del av den tidlige karrieren.

Les mer: Ole Selnæs
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Junior

PostPosted: 04.02.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Vi spilte på en helt annen måte når Selnæs var sentral midtbane enn hva vi gjorde i 2019. Jeg tviler på at Selnæs ville blitt en like stor suksess under Hornelands regime. Selnæs har "hull" på det defensive som Horneland ikke tørr spille med tross de offensive kvalitetene.
larsarus
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 21:08    Post subject: Reply with quote

Han ødela vel en vinter-oppladning med et kneproblem som det var diverse spekulasjoner om hvor oppstod også...

- "Prøv å bli god " -- Nils Arne Eggen
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 06.02.2020 13:17    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Problemet er flere år med drittfotball har ødelagt merkevaren. Mange orker ikke mer. Viser man bilder av en revansjesugen Reginussen, en smilende Samuel eller en Åsen som vil ha trønderne på kamp så appeller det ikke lenger. Folk har gjennomskuet dritten for å si det sånn, dessverre.
Det blir en stor nedgang i sesongkort.

kjenner jeg blir forbanna når jeg tenker på hvordan den etablerte delen av spillergruppa har opptrådt de siste sesongene. når de over flere år senker det fysiske nivået og slutter av sesongen når EL-bonusen er på plass, er det klart at det påvirker forholdet folk har til klubben. såg det tydelig i sist kamp i EL, de satt en ny rekord i antall kamper uten seier. en skam for klubben, men det var ingen som brydde seg en døyt om det.
sist jeg hadde sesongkort var i 2017, det var kjedelig! det var noe dødt over den gjengen. de brydde seg ikke lengre om å underholde og de holdningene har fått utvikle seg i flere sesonger. helt utrolig holdninger på disse såkalte toppidrettsutøverne.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 19, 20, 21  Next
Page 15 of 21

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb