English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 12.12.2020 00:42    Post subject: Reply with quote

MV var ikke god nok og er ikke god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 12.12.2020 16:47    Post subject: Reply with quote

Etter tydeligvis full slakt for forslaget så kanskje jeg bør holde kjeft, men jeg føler de som utelukker det fullstendig ikke ser oppsiden av en sånn signering, kun det negative, og selv om jeg er 100% enig i at Matti er en for dårlig spiss for det Rosenborg vi skal være, så kan han være akkurat god nok for det Rosenborg vi jobber mot å bli.

Den er egentlig enkel, for den prosessen vi er i nå med å bygge samhandling, relasjoner og fornye lag/tropp så kan Matti være en nøkkel, nettopp fordi han er såpass begrenset som spiller.

En Spiss som du vet 100% er dedikert til rollen, til treningsarbeidet og som går forran.

Kontra hva vi ha nå kan det umulig være en rævva løsning? Selvfølgelig kan vi hente en annen spiss som er bedre, billigere, yngre etc, men hele poenget med forslaget er at om vi henter Matti får vi en Rollespiller som gjør samhandlingstreningen lettere for de bak ham.

- Han er istand til å ta imot beskjeder og gjør jobben han får beskjed om uten å mukke.
- Det er nada tull og han er skjelden skadet.
- Mr.Reliable kan også bidra inn mot treningsgruppa/de yngre.

Det vil for eksempel være mye lettere for en spiller som Rasmus å se og lære av en spiller som kan spillemønstrene kontra det å ikke ha noen å lære det av.

For min del så står jeg for at det er smart å forsøke å hente Matti på 1 års kontrakt (mulighet for 2) om vi selger Dino.
En covidvennlig løsning som også sportslig ikke er stein idiot.

Jeg håper Åge uansett klarer å sy sammen noe vi kan være stolte av neste år.

G
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

Hareide:

- Hvorfor plasserte du Skjelbred sentralt på midtbanen?

- Vi la Markus lengre oppe. Med tanke på at Dino ikke var der, ville vi ha større kraft i indreløperposisjon. Markus kan gjøre en god jobb som indreløper også. Han har spilt i den posisjonen for Rosenborg og han var tier bak spissen i AZ. Han kan operere i flere posisjoner.

- Hvordan syns du grepet fungerte?

- Jeg syns det var OK i 1. omgang. Da hadde vi mer struktur på spillet vårt og kom oss fram til en del gode muligheter. Og jeg tror ikke Mjøndalen hadde skudd på mål i 1. omgang.

- I 2. omgang ble vi mer stresset og mistet litt av strukturen. I et lag som har tapt fire ganger, setter det seg en stressfaktor.

Les mer: - Vi måtte kaste framover det som vi hadde

– Ser vi på resultatene så har det ikke akkurat vært storsuksess fram til nå. Det er klart at vi har ikke prestert som vi skal og burde gjøre, men vi håper at vi kan bidra til at vi får en fin avslutning i alle fall, sier Per Ciljan Skjelbred til Eurosport.

Skjelbred signerte med RBK da Eirik Horneland fortsatt var hovedtrener i Trondheim, mens Henriksen ble hentet etter at Hareide hadde overtatt ansvaret. Sistnevnte tror Rosenborg vil få større glede av å ha signert de to neste sesong.

– Vi tror og håper at det slår ut i full blomst inn mot neste sesong, men det er veldig viktig å avslutte denne sesongen med stil, slik at vi har det vi ønsker å spille, med Europa, også neste år, sier Markus Henriksen til Eurosport.

Les mer: Bedømmer egen prestasjon etter hjemkomsten: – Ikke akkurat storsuksess
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 22.12.2020 19:57    Post subject: Reply with quote

Rosenborg møtte ikke opp denne sesongen. Gleder meg til neste sesong. Verre kan det ikke bli -- så lenge jeg bruker hjertet og ikke hodet.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45
Page 45 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb