English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 05.10.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

EsseFjes wrote:
Har du kilde på disse tallene?

https://www.sofascore.com...rg-bk/1161

Enig med observasjonen din omkring Konate. Liker grepet.
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 05.10.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Ser Rosenborg har fått 14.3 millioner i Corona-kompensasjon. Det jeg stusser på er hvordan Brann har fått mer enn oss, med 15.1 millioner? Har de budsjettert med høyere priser / snitt enn oss?
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 05.10.2020 12:26    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/for...74#1122374
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 05.10.2020 12:50    Post subject: Reply with quote

Takk. Beklager feil tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 05.10.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

Ponyo wrote:
EsseFjes wrote:
Har du kilde på disse tallene?

https://www.sofascore.com...rg-bk/1161

Enig med observasjonen din omkring Konate. Liker grepet.


Okei Smile

Jeg vil si at denne versjonen Hareide bruker er en klar kontrataktikk til høyt press-varianten. I stedefor å løse det ved denne: https://spielverlagerung....long-ball/

Så bruker han altså indreløper til å trekke inne i banen for å åpne rom for lang pasning fra back direkte opp på spiss. Langs bakken. Jeg er absolutt mer interessert i denne versjonen vi nå benytter oss av kontra "Art of the long ball".
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

avtrekkeren wrote:
Takk. Beklager feil tråd.


Du var litt rask på avtrekkeren, si.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 05.10.2020 15:20    Post subject: Reply with quote

Hvis du scroller ned til "Forced ball", litt under midten på sida, så ser du eksempelet. Beklager men jeg er ikke særlig flink på forum-greier. Edit av egen post osv. Jeg klarer til stadighet å qoute meg selv osv.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2020 18:42    Post subject: Reply with quote

0-2-tapet for PSV Eindhoven var den første kampen sammen på ni år for Skjelbred og Henriksen, som byttet side før på den påfølgende 4-1-seieren over Odd. Skjelbred til høyre fungerte da som indreløper i angrep, mens makkeren på den snudde midtbanen holdt igjen.

- Han ligger i hvert fall litt dypere. Men hvis han går, må en av oss andre holde igjen. Også når backen kjører opp og stikker av, må vi passe på litt defensivt. Men vi ønsker å få flest mulig folk opp i banen, forklarer Skjelbred.

- Vi forandrer litt i forhold til hvordan motstanderen spiller òg. Vi må dekke litt defensivt og ikke bare stå høyt. Vi prøver, men vi har ikke fått mange kamper sammen. Vi må bare fortsette å terpe, terpe og terpe. Så får vi bedre feeling på det etter hvert.

Les mer: - Artig å spille sammen igjen

Blir litt interessant å se om Hareide tenker å spille sånn hver kamp framover; altså to defensive i forsvar og to indreløpere i angrep.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.10.2020 21:59    Post subject: Reply with quote

- Vi er mye bedre i gjenvinningsspillet vårt og er aggressive. Vi overrasker motstanderen med det, for vi vinner igjen ballen høyt, analyserer Hareide.

- Det er viktig at spillerne lærer seg at de må jobbe toveis. Vi må angripe når vi skal gjøre det og forsvare oss når vi skal gjøre det. Fotballkamper vinnes svært ofte hvis du har et godt forsvar, men også hvis du har evnen til å stille om. Jeg syns spillerne jobber utrolig godt med den biten.

Les mer: - Mye bedre i gjenvinningsspillet vårt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.10.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt ble slått 4–2 av RBKs erkerivaler, som dermed påførte sensasjonslaget deres første tap for sesongen. Med det er Rosenborg fremdeles de eneste som har gått ubeseiret gjennom Eliteserien, for nøyaktig ti år siden.

På tribunen satt altså en trener med 67 år gamle øyne som er vant til å analysere fotball bedre enn de fleste.

– Jeg har ikke sett Bodø/Glimt live i år – før nå. Derfor var jeg hjemme igjen, hvis ikke hadde jeg ikke dratt hit, sier Hareide til Nidaros utenfor stadion.

– Bodø/Glimt-kampen (29. november) blir en viktig kamp for oss uansett, så jeg må se de, sier RBK-sjefen.

Les mer: Her har RBK-sjefen akkurat «jaget bort» sønnen: – Det er visse ting som bare jeg forstår
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 18.10.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

BG har en svakhet. Alle lag har en svakhet; forsvaret.
Bak dem.

Problemet er at vårt lag har stått stille i 5år på bakromsspill.
Og i dag borte mot Krsund skjer det ingen endring i 2.omgang.
I 1.omg får Per, som vel er en av de beste på gjenvinning, løpskraft og skulder til å gå i bakrom, -stå på Vback flere ganger å styre spillet.

Dagens trenere er blitt alt for opptatt av å tenke nytt. Og er særdeles blendet av det.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 19.10.2020 10:24    Post subject: Reply with quote

per ciljan hadde flere hurtige driv med ballen hvor han slo ballen i medløpet til medspiller som var på vei gjennom forsvaret. Dette var det Per var så dårlig på før han dro til tyskland. Synes han burde vært indreløper i stedet for sittende. Han er rett og slett altfor god offensivt til å bare bidra defensivt og strø pasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.10.2020 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg synes, som tidligere nevnt, at det ikke er noen løsning å bare flytte Per oppover, spesielt siden vi egentlig ikke spiller med indreløpere. Han er best når han får komme inn i rom med fart, og er bedre på å time og utføre 'enkle' pasninger dypere i banen enn på å gjøre gode valg i vanskeligere situasjoner på siste tredel.

Det jeg savner er Skjelbred med rom rundt seg, slik at han kan bruke forflytningen og motoren sin til å gjøre seg vanskelig å markere og følge for motstander med ball, og rutinen og løpskapasiteten til å dekke et stort område uten. Jeg synes vi fikk klart mest ut av ham alene sentralt - nå mener jeg spisskompetansene hans ikke er i bruk fordi vi har Henriksen stående (stille) i rommet hans.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 19.10.2020 10:59    Post subject: Reply with quote

Litt samme situasjon som da Perry ikke stolte på at Selnæs kunne ta rollen som anker og skviste Jensen ned som makker så de sprang i beina på hverandre.

Edit: Sånn det er akkurat nå med to sittende hadde jeg faktisk foretrukket Henriksen som anker og Skjelbred som indreløper, men aller helst motsatt med en Henriksen i kampform.


Last edited by larsarus on 19.10.2020 11:03; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 19.10.2020 11:00    Post subject: Reply with quote

Ja. God sammenligning.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 19.10.2020 13:26    Post subject: Reply with quote

Sier jo seg selv at midtbanen burde være: Doff - Ciljan(DM) - Henriksen, med Tagset som første innbytter på alle plassene.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.10.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

Utvilsomt. Konradsen og Åsen er nå i praksis bare 2 ok eliteseriespillere som står i veien for et stort talent. Bekymringsverdig at Tagseth får så lite spilletid under Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 19.10.2020 21:42    Post subject: Reply with quote

Vår første 11-er begynner å ligne noe som med litt samspill kan prestere i Europa. Dog noen forsterkninger igjen:

Hansen
X-----------x‐-----------Holmar------------Augustinsson/Pa


Doff----------Per---------Henriksen


Holse--------Dino/Ralle-------Samuel/Ceide

Om vi nå endelig kjøper Augustinsson og får inn en toppstopper og høyre back til så er vi der.....Om Dino eller Ralle viser at de er bra nok vel å merke;) Siden vi har en av de beste trenerne i Skandinavia er jeg positiv til fortsettelsen.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2020 22:03    Post subject: Reply with quote

Føler at mye av diskusjonen her hører hjemme i Rosenborg 2021.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 20.10.2020 14:03    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
snip.


Spendt på å se den nye gutten.
Nohomo.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.10.2020 19:47    Post subject: Reply with quote

- Det er den samme indreløperrollen, men det er litt forskjell i press fra kamp til kamp. Jeg legger meg og presser der som treneren vil, smiler Konradsen til rbkweb.no.

- Hvordan syns du det fungerer?

- Jeg syns det fungerte veldig bra på Lerkendal sist og til tider OK mot Kristiansund, der hele laget ble utstrukket utover andreomgangen. Vi var ikke gode nok til å støtte opp om hverandre noen plasser på banen egentlig.

Les mer: - Jeg presser der som treneren vil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 21.10.2020 21:56    Post subject: Reply with quote

har lige set FCM blive splittet ad af Atalanta med hvirvelvinds fodbold. Alle løber for hinanden og med enorm bevægelse i hele holdet. Formidabel fodbold og bevægelsen gav hele tiden mulighed for at boldholderen fik afspilsmuligheder. Top moderne fodbold.Håber trods alt at Åge så kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 29.10.2020 14:41    Post subject: Reply with quote

Drillo har sett på Opta-statistikken for RBK under Horneland, Henriksen og Hareide, og jeg synes flere funn er ganske interessante.

Blant annet har vi et langt mindre ballinnehav etter at Hareide tok over og sammenlignet med tiden under Henriksen slår man over 100 færre pasninger per kamp.

https://www.nordicbet.com...r-hareide/
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.11.2020 19:19    Post subject: Reply with quote

Det anbefales på det sterkeste at spillere og støtteapparat i norsk toppfotball fra i dag går i karantene som ligner fritidskarantene. Skole og jobb er tillat, sammen med levering på skole og i barnehage.

Utover det skal spillerne oppholde seg i eget hjem eller på annet egnet oppholdssted, og kan kun oppholde seg utenfor hjemmet eller oppholdsstedet hvis de kan unngå nærkontakt med andre som de ikke bor sammen med.

Les mer: Ytterligere tiltak i toppfotballen

Dr. Due:

– Det er forståelse for dette blant spillere. Alle i toppfotballen har vært flinke til å følge interne regelverk og folkehelseinstituttets anbefalinger, også. Men ja: Jeg tror jo at dette gjør noe med humøret til folk.

Les mer: Brakka stenges ned. RBK-spillerne i karantene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2020 15:56    Post subject: Reply with quote

Eurosports ekspert skulle gjerne likt å se Markus Henriksen og Per Ciljan Skjelbred i hverandres posisjoner.

Les mer: Skuffet over RBK-duoen - mener posisjonsbytte er løsningen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44, 45  Next
Page 42 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb