English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristoffer Zachariassen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 08:58    Post subject: Reply with quote

Zacha er kanskje enkel, i den forstand at han ikke er en tenker, men utfører. Han er også en svært effektiv spiller - som ofte skaper ubalanse hos motstanderen gjennom sine bevegelser, og som står for mye målpoeng. Han er ingen Lundemo, som hele tiden klarer å posisjonere kroppen sin i perfekte vinkler, litt som en ballettdanser, men som nesten aldri klarer å penetrere linjene.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 08:59    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Problemet er vel ikke "klassiske indreløpere" men at de er "klassiske løpsmaskiner". Løpsmaskinen er bare én av klassene. Ørjan Berg var kroneksempelet på en annen type indreløper. Én løpsmaskin og én mer kreativ, det er klassiske indreløpere.

Ja, var kanskje ikke beste ordet å velge, men regner med du skjønner hva jeg mente ut i fra spillereksemplene Smile Ørjan Berg var jo ganske ekstrem ferdighetsmessig, og kunne lett bekle alle roller på midtbanen.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 09:07    Post subject: Reply with quote

Ørjan Berg var ekstrem på sitt beste - tror ikke han hadde gjort seg bort på midtbanen til Barcelona (busq - Inestia - Xavi). Han var rett og slett en deilig fotballspiller. Roar Strand var også en fantastisk spiller, dog hadde han sine klare begrensinger, husker han hele tiden skulle prøve på tversoverpasninger med utsiden, noe som gikk feil hver gang. Allikevel, for en maskin. Stikkordet her er vel komplementære ferdigheter.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 09:39    Post subject: Reply with quote

Jepp, nettopp. Dermed også den lange avsporingen i denne tråden angående andre (potensielle) midtbanespilleres ferdigheter, for det handler om å få lov til å fortsatt få mye ut av Zachariassen selv om vi skulle ...vel, rett og slett bli et bedre fotballag på andre områder, og dermed i større grad bølle motstanderen gråtende inn i egen sekstenmeter.

Roar Strand var jo både Supermann og Kaptein Ballmist. Uten at det egentlig er til forkleinelse for hans bidrag som spiller, men i likhet med Zachariassen var det nok en hemsko med tanke på å bli handlet inn til mye større arenaer.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

"50-årsjubilanten kunne fint også ha blitt utenlandsproff, som mange andre i RBKs storhetstid.

Og særlig i det som kanskje var Strands beste sesong, 1998, lå Premier League-klubben Nottingham Forest langflat."
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

Tja, den historien er jo velkjent.

Premier League på 90-tallet var jo sikkert 'best fit', men når det ikke havnet nok tilbud på bordet som en mann som tross alt spilte så ofte og effektivt i Champions League lot seg friste tilstrekkelig av, så hadde det nok også noe å gjøre med hvordan han ble vurdert som spiller.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2020 11:09    Post subject: Reply with quote

Sant nok. Han var ikke god nok med ball. Men samtidig spilte det sikkert en rolle at han signaliserte at han ikke var interessert? For det handlet jo mye om det, at han ikke var så særlig gira på å reise utenlands.
eksil
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Hvem i dagens stall ligner mest på Ørjan Berg da? Zach er vel nærmest Strand (bare for å nevne Zach i Zach-tråden, men jeg er egentlig mest opptatt av Ørjan Berg-spørsmålet).

Ceide og Adegbenro er vel de eneste med en teknikk som kan imponere i laget per i dag. Selv har jeg hatt en tanke om at begge disse kunne fungert i en indreløperrolle med riktig opplæring, dersom man hadde hatt komplementære ferdigheter på den andre siden.

Husker sist jeg foreslo det så ble jeg skurtresket. Klar for å ta stormen nå også. Men jeg bare lurte på hva dere synes. Wink
robbie
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 11:41    Post subject: Reply with quote

Zachariassen er en spiller som har overrasket meg en del. Når han ble hentet, rynket jeg på nesa og tenkte Bjørkøy. Men har vært god.

Selv om han sikkert opprinnelig var Horneland sin spiller, med spisskompetanse i «rennietti», virker han som en spiller med perfekte komplementære ferdigheter til Tagseth, Skjelbred og ikke minst Holse.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

Blir jo nostalgisk av å se Zachariassen løpe opp og ned i 90 minutter gang på gang, da han som påpekt er en reinkarnasjon av Roar Strand. Vert vår beste spiller i år. Fortsetter han sånn er det bare å gi han 6'ern.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Ceide og Adegbenro (...) kunne fungert i en indreløperrolle med riktig opplæring.

Husker sist jeg foreslo det så ble jeg skurtresket. Klar for å ta stormen nå også. Men jeg bare lurte på hva dere synes. Wink

Nøyer meg med å fastslå at man bør lære første gang man stikker hodet i skurtreskeren og blir seende ut som Hellraiser Wink

Skjelbred er jo den som er klart nærmest Ørjan Berg, men jeg tror vi har mer bruk for en type a la broder Runar akkurat nå, og jeg tror det er enklest å finne en sånn type i et annet land enn Norge. Trenger ikke nødvendigvis å dra lenger sør enn Danmark for å finne noen som går utenpå norsk eliteserie (ref. Mike Jensen), men jeg tror vi må lenger sør, og med ekstern assistanse, for å finne en som tar europeisk nivå til riktig pris.
eksil
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 12:44    Post subject: Reply with quote

"Det er bedre å bli tresket enn å bli glemt."

- Relativt nytt jungelord
robbie
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Holse er jo en hybrid mellom Sapara og Runar Berg - med venstrefot attpåtil.

Høyrevingen er en distraksjon etter min mening
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.08.2020 16:41    Post subject: Reply with quote

Støtter faktisk den. Jeg også mener Holse kan passe enda bedre på midtbanen, der han vil bli mer involvert i spillet og få utnyttet både pasningsfot og overblikk bedre og oftere.

Holse-Skjelbred-Zachariassen er en veldig komplimentær midtbane, og vil være i stand til å spille ut ethvert lag i Eliteserien. Det fordrer dog at vi handler et nytt førstevalg på høyrekanten (evt. at man lykkes med å sette Ceide eller Adegbenro der), for det Helland har vist de siste sesongene holder ikke til å være førstevalg på et RBK med ambisjoner mine øyne.
nin
Rutinert

PostPosted: 27.08.2020 12:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Sant nok. Han var ikke god nok med ball. Men samtidig spilte det sikkert en rolle at han signaliserte at han ikke var interessert? For det handlet jo mye om det, at han ikke var så særlig gira på å reise utenlands.

Helt sikkert. Øyvind Leonhardsen var jo ikke særlig mye bedre med ball enn Roar, og fikk da en fin utenlandskarriere ut av det.
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 13:06    Post subject: Reply with quote

Leo var vesentlig dårligere med ball enn Roar Strand.

Last edited by Hoven Evland Jr. on 27.08.2020 14:08; edited 1 time in total
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Leo hadde vel nesten aldri ballen. Best uten!
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 04.10.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Spent på hvor lenge man får beholde han her. Er nok mange klubber i Europa som merker seg en midtbanespiller som scorer 10+ mål i serien.

Fortsatt 10 kamper igjen så her kan det fort bli 15 mål på Zachariassen
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.10.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

DEt jeg synes er mest spesielt med Zachariassen er jo at han løper som en løpsk hest i 90+ og ser jo ikke sliten ut engang!
Mulig det kommer av at tuchen hans er en smule begrenset allerede fra minutt 0 :p

Herlig spiller som ulik flere av samme type også er god på siste 3del så hadde nok blitt en kanonsignering for en nederlansk eller tyrkisk klubb etterhvert.

Tror også han kan passe veldig godt i Belgia, kanskje Frankrike også.
2mas
Sjef

PostPosted: 15.10.2020 22:26    Post subject: Reply with quote

22 år etter at Roar Strand scoret tolv mål på 23 seriekamper i samme rolle, har RBK fått en indreløper som bøtter inn mål.

Kristoffer Zachariassen står med ti mål på 19 seriekamper. Ingen indreløpere har vært farligere foran mål siden årstusenskiftet.

– Oi, det visste jeg ikke. Det er utrolig kult. Jeg håper jeg ikke er ferdigscoret, sier en noe overrasket Zachariassen.

Mike Jensen i 2014-sesongen har vært nærmest en lignende prestasjon med sine ni mål på 29 seriekamper.

(...)

«Doff» forteller at han benytter seg av én spesiell øvelse for å opprettholde den imponerende løpskapasiteten utenom fotballsesongen.

– Jeg setter opp to kjegler med 20 meters avstand og løper frem og tilbake. Dette gjør jeg fire ganger med en varighet på fire minutter med to minutter pause mellom hver fireminutter, forteller han.

Les mer: RBK-stjernen røper øvelsen som gjør ham til Roar Strand-kopi

Etter Odd-kampen fortalte jeg ham dessuten om de 23 målene til Dockal i 2012. Tenkte å lage en lignende statistikksak, men Adressa kom meg i forkjøpet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb