English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristoffer Zachariassen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 12.07.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Viste seg å være alt annet enn middelmådig, gitt. Knallkjøp Tommel'n opp!

Du ønsket han om han kostet 40 mill. du, derav min korrekte henvisning til "middelmådige dyre spillere" til deg, medgangsupporter.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.07.2020 12:44    Post subject: Reply with quote

Har du en link til dette, eller det bare enda mer fiksjon fra din side?
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 19.07.2020 17:25    Post subject: Reply with quote

Får 10 ligamål eller mer i år? ligger godt an.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 19.07.2020 18:55    Post subject: Reply with quote

Vi så vel tidlig, allerede i oppkjøringen, at Doff ville komme til å score mange mål. Han er vel noe av det nærmeste vi har Strand i stallen idag. Løper mye og klarer ofte å komme seg inn i boksen og scoringsposisjoner.

Herlig spiller å ha på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 19.07.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Zachariassen er for tiden gull verdt for dette laget. Håper de andre spillerne begynner å se i den retning når det kommer til intensitet i spillet sitt. Makan til løpsmaskin og oppofrelse i dueller, det er gledelig å se!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 22.08.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

For en glimrende spiller! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 22.08.2020 22:06    Post subject: Reply with quote

Synes han egentlig var litt vel usynlig i dag. Men, han er fremdeles utrolig viktig mtp indreløperbevegelsene sine. En av få som kommer på gode løp inn i boksen - og der er han farlig.
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.08.2020 22:13    Post subject: Reply with quote

Kan være han spilte småskadet, husker jeg ikke feil så har han vell ikke trent som normalt denne uken etter overfallet i forrige kamp.

Men jeg er helt enig, en fantastisk spiller for oss, man føler at han kan score i hver kamp og som midtbanespiller så er han verd sin vekt i gull Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 22.08.2020 22:30    Post subject: Reply with quote

Zachariassen er uten tvil den viktigste spilleren på dette laget for tiden. Makan til arbeidsjern er det lenge siden jeg har sett i klubben. Tror Hareide kommer til å få enda mer ut av hans kvaliteter som indreløper.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2020 07:32    Post subject: Reply with quote

Føler virkelig at dette er et av de bedre kjøpene vi har gjort de siste årene. Mye mer åpenbart en typisk Rosenborgspiller enn f.eks. Trondsen, som til tross for gode egenskaper aldri helt passet inn i vår måte å spille på. Doff har kommet rett inn og bare fylt tomrommet etter Mike Jensen. Blir spennende å se hvor mye bedre han kan bli når vi får innarbeidet et klarere offensivt spill.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.08.2020 18:10    Post subject: Reply with quote

Fryktelig viktig for oss i denne fasen, det er helt sikkert. Det jeg er litt usikker på er om han passer like godt inn når vi garantert vil ønske å framstå mer dominerende under Hareide. Det vil stille større krav til hans svakeste sider å være en del av et lag som styrer alle kampene, i stedet for å løpe som en gærning i et lag med stor strekk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kaize
Proff


Joined: 11 Jan 2011
Posts: 269

PostPosted: 23.08.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Gi han en kveld eller to i peisestua til Roar Strand, med kakao og en god prat om indreløperbevegelser uten ball, så kan det hende han lærer å løpe riktig i tillegg. Beste læremesteren må jo være han som "løp som en gærning" til han var 40 år.
_________________
Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 23.08.2020 19:04    Post subject: Reply with quote

Fortsetter Zachariassen å score i annenhver kamp fremover, blir han garantert solgt i løpet av kort tid! Da bør man til gjengjeld sitte igjen med en god slump penger. Kan fort bli snakk om 50 millioner! De millionene bør øremerkes til nye spillerkjøp. Gjerne to skikkelig gode. Dersom man kan klare å finansiere to gode spillere, ved å selge en så er det god butikk. Selger man for 50 mill, kan man kjøpe to for 20 hver, og sitte igjen med 10 mill. ( Litt off topic her, men eksempelet passet best med en spiller som kan generere litt penger inn)
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 23.08.2020 19:15    Post subject: Reply with quote

Det kan ikke fort bli snakk om 50 mill, nei.

Transfermarkt akkurat nå sier 8 mill. Han må mutere på seg et tredje bein om han skal gå for 50 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 23.08.2020 19:35    Post subject: Reply with quote

Transfermarkt sier vel 9 mill på Aursnes også. Fikk vel nettopp bud på over 30 for han. Ake i City står i en verdi av 28 mill euro. Ble nettopp kjøpt for 45 mill euro. Husk at 50 millioner norske er lommerusk for klubber i Europa. Blir som å kjøpe en japp i butikken!
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 854

PostPosted: 23.08.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

Transfermarkt er bare tull. Leeds vil gi bud på Aursnes på 50+ mill.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.08.2020 08:43    Post subject: Reply with quote

Ryktet om bud på 50+ millioner for Aursnes er bare vås. Oppkonstruert overgangssum. Ingen er så dumme at de betaler så mye for en spiller som vil selges for langt mindre. Og det samme gjelder Zachariassen, med mindre han scorer hat-trick mot Ajax i playoff.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 24.08.2020 08:54    Post subject: Reply with quote

Tipper vi kunne fått rundt 20 mill for Zachariassen i dag, men dette er jo uansett ikke spesielt interessant. Han er i en alder og på et nivå som tilsier at det nesten alltid vil være å foretrekke å beholde enn å selge. Vi kan ikke selge alle som leverer over pari, da blir vi iallefall aldri så gode som vi fantaserer om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.08.2020 09:06    Post subject: Reply with quote

Vi burde jo aldri selge spillere etter mindre enn et år, med mindre vi fikk bud som var så idiotisk høye at det åpenbart var god business i det.

Zachariassen har gitt oss nøyaktig det vi håpte på da han ble hentet, og mer av det enn jeg tror noen hadde forventet. Få ville satt penger på at han luktet på godt over tosifret antall mål som indreløper - vi ville vel egentlig sagt oss godt fornøyd med fangsten dersom dette var hans totale antall. Jeg ser lite som tyder på at Doff skal bare fisle ut nå - de løpene han går på kommer hver kamp - usikkerheten er vel mest knyttet til om spillestilen vår endrer seg med ny trener. Får han fortsatt lov til å løpe så fritt i det offensive og bidra såpass lite i det oppbyggende spillet, eller vil han måtte endre seg for å gjøre laget mer spillemessig stabilt, på bekostning av egen poengfangst? Og vil han i så fall være like bankers på laget som han er i dag?

Jeg håper jo, tror jo, vi klarer å fortsette å dyrke ham som offensivt våpen, og som den reneste Strand-kopien - på godt og vondt - vi har hatt siden Supermann sjøl. Men det kan hende at det krever at vi henter en mer dominerende spiller til den andre indreløperrollen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 24.08.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men det kan hende at det krever at vi henter en mer dominerende spiller til den andre indreløperrollen.


Veldig enig dette..
Tenk hvilken våt drøm om M.Henriksen kunne tatt den rollen, om ikke annet for ett år eller to.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2488

PostPosted: 24.08.2020 09:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men det kan hende at det krever at vi henter en mer dominerende spiller til den andre indreløperrollen.


Fornuftig. I storhetstiden hadde vi alltid minst to play-makere.
Det var skammelsrud med runar og ørjan berg, og trond egil soltvedt, muligens winsnes kommer i den kategorien. Teknisk fotrappe folk som løpte mye og hadde pasningskvaliteter i internasjonal klasse.

I 2007, siste "storhetsåret" hadde vi Skjelbred, Tettey og Sappara, med Strand som spilte indreløper, ving og eller back alt etter som.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.08.2020 09:48    Post subject: Reply with quote

Én mulig løsning kunne vært å flytte opp Ciljan som indreløper og hente en mer rendyrket regista, men det kommer jo an på hvordan Hareide vil komponere midtbanen. Og ikke minst om det er realistisk å få en defensiv playmaker som overgår Ciljan.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.08.2020 10:05    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke Ciljan er den playmakertypen jeg ønsker meg i rollen som indreløper. Han er en ballflytter, en gjenvinner, en boks-til-boks i den rollen, og ville mer vært et teknisk bedre alternativ til poengplukkeren Doff enn den der slepne virtuosen jeg mener vi burde ha. En spiller som navigerer godt mellom leddene og rommene, som du vil ha mest mulig med ball, og som alltid ender opp med å få det på tross av alle preventive tiltak. Som både kan finne bakrom, kombinere og avslutte selv. Som tvinger fram rom både for kanter og spissen fordi han må støtes på når han får ball. Jeg ser for meg at vi ser aktivt etter denne typen, siden han alltid vil være blant våre mest synlige og attraktive spillere

Slik jeg ser det er Ciljan en nær ideell spiller for oss i den defensive rollen - såframt han har slike spillere foran seg som kan ta over taktstokken når han har fått flyttet ballen opp dit hvor vi kan skape noe. Pers jobb er å tre opp, vende spill, og passere leddet med ball selv når han får plass til det, i tillegg til å vinne både dueller og andreballer og generelt være en pest og en plage å spille mot.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.08.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ vi mangler egentlig bare en knallgod og komplett offensiv midtbanespiller? Cool

Men, jo, jeg er langt på vei enig. En teknisk ballspiller gir et nær komplett trekløver på midten for oss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.08.2020 10:25    Post subject: Reply with quote

På vårt nivå - ja. Det bør nok være vår dyreste spiller, og vi vil nok måtte selge ham annethvert år. Men komplett vet jeg ikke om han behøver å være - vi burde tåle at han for eksempel ikke er strålende individuelt defensivt, så lenge vi har spillere som Skjelbred og Doff (og slik Tagseth kommer til å bli) på de to andre plassene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 21, 22, 23  Next
Page 12 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb