English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 240, 241, 242 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.12.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Kåre ble etterhvert så avslørt som fagmann at teorien om at det primært var Eggen som ga noen veldig toneangivende innspill om hvordan spillerne kunne brukes hvirker mer sannsynlig enn at Kåre var hjernen bak oppsvinget i det første en og halve året.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.12.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Vilje eller evne; frekvensen på møtene (og etter hva jeg forstår interessen for å lytte) gikk nedover proporsjonalt med kvaliteten på banen. Så kan man selvfølgelig diskutere høne og egg, om møtene ble færre fordi kvaliteten sank eller omvendt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 04.12.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

Så har man jo elementet med mindre og mindre tid på feltet og mer på kontoret samtidig som kvaliteten på spillet gikk nedover, noe som neppe kan legges over på NAE.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 05.12.2019 00:48    Post subject: Reply with quote

Uavhengig om det var Eggen eller Kåre så er jo poenget det samme:

Når man får en trener som vet hva han gjør og hvordan spillerne skal brukes, ser man fremgang fort.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 05.12.2019 00:54    Post subject: Reply with quote

@Ã…pent brev

Veldig fint innlegg, engasjement og kjærlighet for vårt kjære Rosenborg. Morsomt å lese, gode poenger. Sende det gjerne til adressa.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 05.12.2019 08:12    Post subject: Reply with quote

Jepp, burde vært publisert som et godt gammeldags leserbrev i papir Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 11:18    Post subject: Reply with quote

Ã…pent brev wrote:
Når det gjelder deg Bakklandia er det artig å se at du har lært deg om logos og pathos og ikke minst at du får bruk for det. En norsklærer har spurt meg om å få bruke teksten til norsktentamen (sann historie) Denne skolen ligger desssverre for deg ikke i Overhalla, men om den hadde gjort det ville jeg ha rådet deg til å lese meg litt opp på når de brukes og ikke bare på hva de dekker. Om man skriver noe for å uttrykke sin kjærlighet og samtidig skrive av seg litt frustrasjon og det strengt tatt er ment mer som terapi enn som noe annet kan følelser være et godt fungerende virkemiddel.

Skulle du få en lignende oppgave på tentamen bør du prøve å sette deg inn i konteksten det ble skrevet i. Dette innlegget var ment for min fb-side (igjen, jeg har ikke sendt det til rbkweb, kun til Horneland og Koteng - og da mer av høflighet enn med tro på at de vil lese det) og ikke som et innlegg som skulle nå tusenvis. Med tanke på alle tilbakemeldingene jeg har fått har jeg utttrykt noe mange kan identifisere seg med - kjærlighet til klubben, det er kanskje her det glipper for deg? For ordens skyld: Jeg kommer ikke til å delta i en videre polemikk om innlegget. Det uttrykker mine følelser for Rosenborg og det er egentlig det, også er jeg veldig glad for at så mange har hatt glede av å lese det og at så mange elsker Rosenborg.


Du har lært den useriøse argumentasjon-teknikken av din bror også, ser jeg.

Men det er akkurat det som er greia: Når man bruker hva av disse kommer nettopp an på akkurat konteksten. Det er det som er greia. Hadde du kun brukt det slik du hevder i starten, så er det glittrende skrevet (og fullt forsteålig hvorfor dte ønskes brukt som eksempel i en tentamenoppgave), nettopp fordi et er en stråledne bruk av pathos.

Men, når du da bestemt deg for å fkaitsk sende det inn til de det angår burde du ha omarbeidet det noe, slik at det ble mer konstruktiv for den konteksten - altså roet litt ned på pathosen, lagt inn mer logos (og i dte minste fått korrekt fakta inn).

Og når du velger å bruke åpent brev som beskrivelse er det ment litt mer for offentligheten uansett.

Ser du? vi er egentlig enig - det handler om kontekst og bruksområde. det er her det sklir litt ut for din del, siden brevet plutsleig får ett litt bredere bruksområde enn kanskje opprinnelig tenkt, og dermed havner litt mellom to stoler formmessig sett. Det er fort gjort i en slik sammenheng, men samtidig unngåelig hvis man vil.

Jeg har skrevet slike åpne brev selv jeg, både som fustrasjonsterapi og som leserbrev. Siden jeg visste at jeg hadde tenkt å bruke det til begge dlere helt fra starten av, passet jeg på å bruke omtrent like deler av både phtos og logos - og til og med en dæsj ethos. Du får spørre noen gamle travere her inne om mitt åpne brev til Petter Northug Jr. Jeg kunne vist dge det, men det forsvant desverre for meg i en diskback-up-SNAFU for en tid tilbake.

At dere to brøderne blir useriøse og tyr til hersketeknikker når dere møter (det dere tro) er uenighet, er en annen greie. Det biter uansett ikke på meg. Idiotforklaring er helt unødvendig, særlig siden jeg tross alt har livnært meg som skribent.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2582
Location: Heimdal

PostPosted: 05.12.2019 13:05    Post subject: Reply with quote

@Ã…pent brev : Ble det faktisk/fysisk sendt til Koteng og Horneland ?
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2019 13:18    Post subject: Reply with quote

@Ã…pent brev: Flott bidrag Tommel'n opp!

@Bakklandia: Slutt å være en bedriten fyr.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:23    Post subject: Reply with quote

Hei, at du fikk en knekk når matematikken din ikke stemte er ikke min skyld. kjær vene, hvor hårsår er du egentlig?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

hahahaha du er fortsatt ikke klar over at du dreit deg loddret ut over 2 sider angående snitt? Fantastisk Very Happy

Du er frekk, nedlatende og går på person/familie mot en person som postet noe han har skrevet fordi folk her inne ba om å få det postet. Ta deg sammen
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 05.12.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

Tiltredes - 100%

Bakklandia fremstår for meg som en ufyselig person, med et selvbilde som langt overgår det meste jeg har sett. Han bidrar med null og nada her inne.

Jeg er så glad for at RUSK finnes!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Hvor er jeg frekk eller nedatende ovenfor han (stein i glasshus, for øvrig)? Det er motsatt - det er han som forsøker å være det ovenfor meg, uten at det virker. Ikke går jeg særlig på person heller. Det var for øvrig heller ikke han selv som postet brevet her inne.

Men hei, dette er jo slike detaljer du ikke er så opptatt av. Du lager jo dine egne sannheter for at ting skal gå opp. Som med matematikken din. tross alt, hadde du ikke blitt tatt på den hadde du ikke hatt noen grunn til å være så jævlig bitter som du fremstår som nå.

Uansett, Horneland sitter heldigvis og selvsagt trygt minst en halv sesong til, og slik det foreløpig ser ut som han fikser spillerlogistikken på egenhånd uten SD, tror jeg det skal gå fint. 2020 bli et bra år for RBK RBK
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:34    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Tiltredes - 100%

Bakklandia fremstår for meg som en ufyselig person, med et selvbilde som langt overgår det meste jeg har sett. Han bidrar med null og nada her inne.

Jeg er så glad for at RUSK finnes!


Jada, Hentesveis, jeg veit, matematikken svei for deg også. Get over it, såpass må voksne tåle en gang i blandt!

Det handler ikke om selvbilde - ikke for min del i hvert fall. Jeg referer kun fakta.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 05.12.2019 13:37; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 05.12.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

Matematikken??? Hva faen snakker du om?!?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Du lever i din egen lille bobeverden Bakklandia. Den eneste matten svei for er deg, for du dreit deg loddrett ut.

Utover det så åpner du med å kalle fyren feig, du fortsetter med bemerkninger om broren hans, etc. Det er unødvendig.

Din tilbakekomst på forumet har ikke vært positivt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:39    Post subject: Reply with quote

Merkelig - den av oss som regnet korrekt, var altså den som dreit seg ut. Javel..

Jeg kaller ikke han feig, jeg kaller det som jeg etterhvert fikk opplyst om var en ukorrket gjengivelse av handlingsforløpet feigt. Det er ikke det samme.

Nei, fakta er sjeldent positvit når man har anstrgent forhold til den, veit du. Jeg har for øvrig aldri vært borte.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 05.12.2019 13:47    Post subject: Reply with quote

3500 tilskuere på hjemmekamp i Europa og treneren sitter trygt. Ufattelig.

Bortsett fra å skrive brev til adressa (som de færreste gidder) så har folk i Trondheim en mulighet til og det er å stemme med beina. Det ser ut som at Trondheim har stemt ut Horneland nå. Så får vi se hvor lang tid det tar før styret oppdager at primitiv Semb-fotball ikke er noe man er villig til å betale for i Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:49    Post subject: Reply with quote

Hav bygger du påstanden om at Trondheim har stemt ut Horneland på?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 05.12.2019 13:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 05.12.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:

Jeg kaller ikke han feig, jeg kaller det som jeg etterhvert fikk opplyst om var en ukorrket gjengivelse av handlingsforløpet feigt. Det er ikke det samme.


Quote:
Men å sende det til de to han henvender seg til, det var han for feig til. Lilke greit, med så lite innhold som det var i de greiene der.


Du kalte han feig, og du tok feil i hendelsesforeløpet.

Bakklandia wrote:
Merkelig - den av oss som regnet korrekt, var altså den som dreit seg ut. Javel..


Du skjønte ikke hvordan man regnet ut, og du skjønner det tydelig ikke nå heller.


Last edited by 1972 Miami Dolphins on 05.12.2019 13:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3251

PostPosted: 05.12.2019 13:51    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hav bygger du påstanden om at Trondheim har stemt ut Horeland på?


At folk ikke møter opp på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 05.12.2019 13:54    Post subject: Reply with quote

Bakklandia, ydmykhet!!
reenger ikke leke korrupt Politi vettu....
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:55    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Bakklandia wrote:

Jeg kaller ikke han feig, jeg kaller det som jeg etterhvert fikk opplyst om var en ukorrket gjengivelse av handlingsforløpet feigt. Det er ikke det samme.


Quote:
Men å sende det til de to han henvender seg til, det var han for feig til. Lilke greit, med så lite innhold som det var i de greiene der.


Du kalte han feig, og du tok feil i hendelsesforeløpet.


Ja, som jeg sa, jeg tok feil i hendelseforløpet - fordi det var fremlagt feilaktig på det tidspunktet. Men ja, jeg tok feil. som jeg allrede selv nevte for ett innlegg siden. Du er treig, og i motsetning til deg kan jeg innrømme egne feil.

Jeg kaller ikke han feig, nei. Det jeg sier er atå gjøre det han da ikke var oppgitt å ha gjort, var noe han var for feig til å gjøre. Altså uføre selve handlingen. Det blir som når jeg går til tannlegen. jeg er såpass feig ovenfor en tannlege at jeg venter i det lengste med å gjøre det, men jeger jo ikke feig genrellt av den grunn.

Matematikken min var riktig, den hadde bare ett annet utgangspunkt enn du insisterte på at den skulle ha.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 05.12.2019 13:57; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:56    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Bakklandia wrote:
Hav bygger du påstanden om at Trondheim har stemt ut Horeland på?


At folk ikke møter opp på Lerkendal.


Joda, men nå er dte jo ikke hele trondheim som er på Lerkendal slev når det er fullt - eller BARE folk fra Trondheim for den del. Ikke det at vi hadde veldig mye folk på EL-kampene ifjor, heller, for den del...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 05.12.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Bakklandia, ydmykhet!!
reenger ikke leke korrupt Politi vettu....


jeg er ydmyk.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 240, 241, 242 ... 335, 336, 337  Next
Page 241 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb