English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eliteserien 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir største utfordrer om seriemesterskapet?
Bodø/Glimt
2%
 2%  [ 2 ]
Brann
10%
 10%  [ 9 ]
Haugesund
1%
 1%  [ 1 ]
Kristiansund
3%
 3%  [ 3 ]
Lillestrøm
0%
 0%  [ 0 ]
Mjøndalen
1%
 1%  [ 1 ]
Molde
66%
 66%  [ 58 ]
Odd
0%
 0%  [ 0 ]
Ranheim
3%
 3%  [ 3 ]
Sarpsborg
3%
 3%  [ 3 ]
Stabæk
1%
 1%  [ 1 ]
Strømsgodset
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø
1%
 1%  [ 1 ]
Viking
0%
 0%  [ 0 ]
Vålerenga
4%
 4%  [ 4 ]
Total Votes : 87

Author Message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 01.12.2019 21:35    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
og begge de to nyopprykkede havner på topp fem - med det mest ressurssvake av dem på andreplass.

Viking og Mjøndalen rykka opp før årets sesong. Glimt året før
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.12.2019 22:51    Post subject: Reply with quote

Ah, sånn var det, ja. Uansett ikke noe styrketegn at begge opprykkslag (igjen) beholder plassen.

Lomaxx wrote:
Vil 100% ha LSK over Start et forsøk på å bli Molde. Dessuten har LSK naturgress matte og ikke et kondomunderlag. Dermed vinner LSK på rein evne til ikke å være en total møkkaklubb


Ja, det er fryktelig kjipt at Start vant play off'en. Nå møtes et lag jeg absolutt ikke vil ha opp, og et jeg gjerne ser rykke ned. Allikevel tror jeg det blir å heie på Lillestrøm her. Sjela til LSK er rimelig hulet ut siden årtusenskiftet, og det er blitt en klubb som i grunnen ikke hører hjemme på toppnivå annet enn i navn, men de hører på alle måter (med unntak av størrelse på byen) uendelig mye mer hjemme i Eliteserien enn Start en drøm AS. Jeg ser gjerne Lillestrøm ned, men er villig til å gi vesentlig mer for å kvele det forkastelige opplegget de driver med i Kristiansand.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 01.12.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Tror LSK vil være i fare for å spille i OBOS i 2021 uansett jeg da.

Kunne vært gøy å se hvordan Molde og Start kom ut hvis en gadd å se på Economic Fair Play regler.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 01.12.2019 23:09    Post subject: Reply with quote

Etter nok en "eliteserie" i Norge med varierende kvalitet i både topp og bunn, bør spørsmålet om antall lag og organisering av EL komme på bordet igjen. Kanskje man bare skal banke i gjennom en voldsom endring, f eks. halvere antall lag og kjøre dobbel serie? Så får lagene matching mot andre lag av et viss kaliber.

Nedrykksstriden i år viste at 6-8 lag er hjelpeløst dårlige. Det skiller 7 poeng fra Ranheim (27) og opp til Enga (34), så er det et lite sprang opp til resten av kobbelet i midtsjiktet. Dersom "topp-8/9/10" i år skilles ut og spiller dobbel serie neste år, vil det kanskje skjerpe topplagene og gjøre dem mer forberedt på å ta steg i E-cup (mot kvalifiseringsmotstand i starten).

Den forferdelige E-cup-innsatsen til RBK i år, samt de sterkt fallende tilskuertallene i Eliteserien må vel få noen bjeller til å ringe hos NFF, om at norsk fotball ikke er feilfri... Men tør de å ta drastiske grep?
Back to top
View user's profile Send private message
glimt
Senior


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 214

PostPosted: 02.12.2019 11:10    Post subject: Reply with quote

Om noe, så bør vel den jevne bunnstriden være et argument for å fortsette med 16 lag. Hadde to lag vært håpløst langt bak røkla, eller at de nyopprykkede ikke hadde holdt mål, regner jeg med tilhengerne av færre lag ville vært mer frempå.
_________________
Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!"
Back to top
View user's profile Send private message
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 833

PostPosted: 02.12.2019 13:14    Post subject: Reply with quote

Tror ikke tilskuertallene ville vært radikalt bedre om man skulle spilt mot de samme lagene om igjen og om igjen... Om man møtte Molde f.eks 2 ganger hjemme i året så ville jo disse kampene vært mindre interessante enn om det kun er en kamp...

Dessuten. Det er jo ikke sånn at det er noen automatikk at det er lagene med best snitt som havner øverst nå heller. Er veldig imot en mindre serie med flere kamper mot samme lag.

Gjorde ikke damefotballen noe slikt i år? Ble spillet da bedre? Ble tilskuertallet bedre? Aner ikke altså, bare lurer.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 02.12.2019 13:27    Post subject: Reply with quote

Foruten suverene molde, syntes jeg dette var en ganske spennende sesong. Selvfølgelig skuffende for Rosenborgs del, men at det var kamp om 3. plassen frem til det siste minutt, var morsomt. Og bunnstriden i år var jo morsommere enn på lenge.

Litt synd at det står mellom Start og LSK, men, selv om jeg ikke liker Start, håper jeg faktisk LSK rykker ned. På tide at den klubben får seg en realitetssjekk. LSK burde være en klubb i toppen, men har blitt en klubb kjent for drittfotball.
Så håper Start rykker opp, men at de går raskt ned igjen etter at de har kjøpt Søder og Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 02.12.2019 16:38    Post subject: Reply with quote

Må si dette var en nokså kjedelig sesong, og mye av dette inntrykket er nok preget av RBK sin dårlige sesong, men TL er et ørkenland når det kommer til profiler. Jeg ser heller ingen grunn for at vi skal trekke ut sesongen slik vi gjør. TL har ikke pr. dags dato nok profiler og kvalitet til å rettferdiggjøre en såpass lang sesong.

Ellers la jeg merke til at det første fotballagene som unngikk nedrykk i går gjorde var å finne frem pilsen og spritflaska, og feiret som om de hadde vunnet CL. Sikkert ikke noe galt i det, men synes det lukter vel mye tapermentalitet. Helt ok med en avslutning på sesongen, men bør vel tas uten kameraene tilstede - og kanskje ikke rett etter siste kampen.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 02.12.2019 16:47    Post subject: Reply with quote

glimt wrote:
Om noe, så bør vel den jevne bunnstriden være et argument for å fortsette med 16 lag. Hadde to lag vært håpløst langt bak røkla, eller at de nyopprykkede ikke hadde holdt mål, regner jeg med tilhengerne av færre lag ville vært mer frempå.


Det er naturligvis en måte å se det på. Men sett at serien f eks. hadde åtte lag, og kun ett lag gikk ned / ev. i kvalifisering med vinner av neste divisjon? Jeg synes bare at det utkrystalliserer seg ei tydelig mølje nederst som ligger veldig langt bak medaljekandidatene, og jeg er usikker på om RBK og Molde matches av å spille mot de svakeste. For min del hadde jeg heller sett dobbel serie mot et lag som Molde enn alle disse små lagene. Norge er et lite land men har nesten like mange lag i toppdivisjonen som Tyskland. Jaja Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 02.12.2019 21:21    Post subject: Reply with quote

Klasse av Børven å si i takketalen sin som årets toppscorer at "Det var flaks at Helmersen ble skadet sånn at jeg fikk spille spiss igjen". Tommel'n opp!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 03.12.2019 12:39    Post subject: Reply with quote

Standarn de Lamarck wrote:
Brann og LSK er jeg temmelig sikker på ender opp med et trenerskifte. (...)


Da har LSK sparket svensken sin. Så får vi se om Brann, og eventuelle andre klubber, følger etter.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 03.12.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Brann slår følge og sparker Nilsen.

Hvis ikke er de nødt til å kjøpe flere som passer inn i den kjipe fotballen han står for og sånn sett kanskje få litt framgang.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.12.2019 21:49    Post subject: Reply with quote

Skal Nilsen lykkes, tror jeg de er nødt til å fjerne profilene. Nå forsvinner vel Wormgoor, men også Bamba, Berisha og Koomson bør selges. Kanskje flere også.

LAN er en sånn "arbeiderklassetrener" som passer i klubber som Ranheim, Mjøndalen og det Brann var, med ei sterkt samkjørt gruppe med entusiasme og en for alle, alle for en-mentalitet. Resultater og spill har blitt dårligere proporsjonalt med antall navn og x-faktor inn.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.12.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Problemet med LAN er at han ikke klarer å bestemme seg for hva slags trener han er, og hva slags fotball som er gunstig å spille. Jeg tror han har en drøm om å lykkes med sitt fordums Hødd-prosjekt, spille artig, lekent og angrepsvillig, og vinne CL med Rosenborg.

Det som primært* står i veien er den gnagende følelsen han har av at det er defensiv lavrisiko som gir resultater. Så hver gang han prøver å være leken, og målene ikke triller inn, så kommer Karadas og langpælmen 'for å få resultater'. Og motsatt: hver gang de har hulebodd seg til en 1-0-seier så kommer trikselaget på banen i neste kamp.

Nilsen står i konstant spenn mellom ambisjoner og total mangel på tro.

* Okei da, kanskje ikke hans primære utfordring der, snarere det første av veldig mange høye hindre - men ett han river hver eneste gang.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 03.12.2019 23:26    Post subject: Reply with quote

Men 1-11 i målforskjell på to kamper mot Godset og Viking, der Viking-kampen var den siste hjemmekampen, mot en vestlandsrival og samtidig vise at de kunne slå tilbake etter 0-5 tapet mot Godset. Dette kan vel ikke fortsette. Det virker jo nesten som spillerne taper stort med vilje for å få han bort...
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 03.12.2019 23:36    Post subject: Reply with quote

På en annen side tenker jeg at Brann kom unaturlig høyt på tabellen i fjor, og at de i år er mer på sitt naturlige nivå tatt det nylige opprykket i betraktning. Litt samme som Ranheim i fjor kontra i år.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 04.12.2019 00:17    Post subject: Reply with quote

De slapp inn 5 mål på de første 14 kampene. Altså 0,36 mål per kamp. På de neste 16 kampene slapp de inn 26 mål. Altså 1,65 mål per kamp. Sesongen over ett slapp de inn 1,03 mål per kamp.

I år har de til sammenligning sluppet inn 1,23 mål per kamp. Noe som dog var 0,93 mål per kamp før de to siste rundene. Altså vesentlig lavere enn siste halvdel av sesongen i fjor.

Hovedforskjellen ligger faktisk i det offensive. I fjor klarte de å få inn 45 mål. I år endte de på 32 mål. Hvis man fordeler de 13 ekstra målene noen lunde jevnt. Si at 4 av de kom i kamper som de uansett vant. 4 av de i kamper de spilte uavgjort. 3 av de i kamper de tapte, men hadde klart uavgjort med et mål mer. Og 2 av de kom i kamper de uansett hadde tapt. Så er det 11 ekstra poeng det. Og Brann hadde havna poenget bak oss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30
Page 30 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb