English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 17.05.2021 11:29    Post subject: Reply with quote

Har selvsagt ingenting i mot at Ceide sjal spille seg god. Selvsagt vil jeg det. Men null mål på tre sesonger for en angriper er lite utvikling. Noe må skje. Innsatsen skal uansett være på. Man kan ha dribleferdighetene til Ronaldo, men uten innsats er det lite verdt!
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 17.05.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Ceide har potensiale til å spille for en klubb i det øverste sjiktet i en topp 5-liga. Selvfølgelig må han gis sjanser og satses på, selv om han hadde en svak kamp i går. At man ikke kan spille seg god i Rosenborg er bare tull. Vi er i så fall eneste klubben i Europa med et slikt mantra.

Jeg gir fullstendig faen i topp 5-ligaer. Når det er sagt så mangler han basisferdigheten skudd/innlegg fordi han brukte for store fotballsko i barne- og ungdomsårene. Dette fordi han var redd for å fryse på bena. Denne typen manglende ferdigheter var tidligere et stort problem blant afrikanske fotballspillere, men det skyldes at de spilte barfot i barne- og ungdomsårene.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.05.2021 12:49    Post subject: Reply with quote

JEg begynner å bli enig med dem som påpeker at et utlån kanskje er det beste for eide akkurat nå.

Kanskje hadde det vært bedre om Brattbakk og Ceide var i omvendte situasjoner akurat nå, men begge disse er helt klart spillere for fremtiden og man ser jo at Brattbakk nyter godt av utlån og kanskje skulle Emil også få lov til å finne selvtilitten og komme til en klubb med mindre press denne sesongen.

Han har fysikk som begynner å ligne på Omoya og han ahr ferdigheter i samme klasse. Kommer neppe til å score sinnsykt mye mål men har ferdigheter til å binde opp og skape rom for lagkameratene i tillegg til at han kan komme rundt å få ballen forran mål.

Han ser dregelrett deprimert ut og før noen stikker hull på den mentale byllen så kommer han aldri tril å vise seg fra sin beste side.

Kanskje er det ikke i RBK den beste plassen for det er, men det er i RBK fremtiden hans ligger.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 17.05.2021 17:41    Post subject: Reply with quote

Virker som han trenger hjelp til å få fokus over på arbeidsoppgaver og mindre på resultat. Det er heller ikke slik at en 19 år gammel gutt ikke kan lære seg å spille forsvar sammen med resten av laget, det er betydelig enklere enn det han prøver å få til i angrep.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 17.05.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Omtrent seriens beste i å bryte gjennom forsvar pga stor hurtighet og gode dribleferdigheter, men avslutningsferdigheter på bunnivå. Ikke lett å forbedre det på kort sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 341

PostPosted: 17.05.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

Ceide bryter ikke gjennom forsvar. Han dribler en spiller, maks to, roter litt med ballen og det ender ofte opp i ingenting. Ikke nesten-sjanser eller noe som helst.

Han har ikke evne til å slå gode pasninger, innlegg eller avslutte. Overblikket, vel det blikket er kun på ballen.

Defensivt er han rett og slett forferdelig. Totalt mangel på spilleforståelse og som presspiller knapt verdig en andredivisjonsklubb.

Fysisk er han et råskinn, men det stopper liksom der. Det finnes mange kjappe driblefanter med mer sluttprodukt som 19-åring. Kan ikke min villeste fantasi se at han ender opp i en topp-5 liga. Da må han i så fall utvikle seg noe enormt.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1229

PostPosted: 17.05.2021 22:35    Post subject: Reply with quote

Jeg mener han er god nok for RBK nå.
Han viser i duellspillet ellers på banen at han er tøff nok.
Det er bare sløvhet på egen halvdel at en spiller med slik fotfrekvens ikke skal komme kjapt nok oppi.
Men nå må Åge si litt ifra til han.
-tror det også vil gi litt mer råskap i avslutningene når han blir litt mann def.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 17.05.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Wow, her har stemninga tatt seg opp noen hakk!

Jeg synes definitivt søndagens innsats var å be om benking, men synes dere som vil ha ham ut av kommunen tar litt hardt i. Ja, et utlån kunne vært sunt for ham som andre unge spillere, men det er også en fallitterklæring når han nå faktisk er førstelagsspiller. Er det virkelig ingen i organisasjonen som er i stand til å senke skuldrene på en 19-åring så vi må sende ham utombys for å få det til?

Hvorvidt klubben burde skaffe mer kompetanse på det mentale er en diskusjon som kanskje hører hjemme i en annen tråd, og Ceide er nok ikke den eneste som kunne hatt godt av noen å snakke med.

Har bitt meg merke i hvordan Botheim ordlegger seg i intervjuer. Han var ikke opphengt i målpoeng før sesongen, der handlet det bare om å gjøre sine arbeidsoppgaver og stole på at lagkameratene gjør sine. Om at han ikke skulle bære laget på sine skuldre. Høres ut som noen har klart å kommunisere noe klart å tydelig til ham som gir ham rom til å være på sitt beste og dermed score hver kamp.

Vi ser alle at Emil har det i beina til å bli god, og han tar stadig steg for å bli bedre. Han trenger bare å legge inn en innsats og gjøre sine arbeidsoppgaver etter beste evne, og hvis alle på laget gjør det så vinner vi kamper. En kamp eller to som innbytter og en prat med Åge så er han back on track.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 18.05.2021 09:44    Post subject: Reply with quote

Om jeg legger godvilja til så kan jeg se for meg at Ceide når et toppnivå á la Storflor, som også hadde sine klare begrensninger i duellspillet og defensivt. Storflor fikk også plass i RBK sin a-stall da han var 19 år, men fikk kun noen få minutter før han ble utlånt til Byåsen (1. divisjon) og Moss (Tippeligaen). Jeg kan ikke huske å ha sett en spiller herje mer enn Storflor gjorde i 1. divisjon i 2000-sesongen. Deretter fulgte han opp med en 3. plass i poengligaen i Moss i 2002-sesongen, for så å følge opp med en del gode (og undervurderte) sesonger i RBK-trøya.

Konklusjon: Ceide hadde hatt veldig godt av en sesong i OBOS-ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 18.05.2021 09:53    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
... viser hvordan man kan holde to meter avstand til glimtspillere med ball. ...


Covid 19 vettu, dette er eksemplarisk
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 18.05.2021 11:15    Post subject: Reply with quote

La oss gi ham noen kamper til på gress der vi ikke møter medaljekandidater så kan det godt hende selvtilliten og sluttproduktet kommer Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.05.2021 11:37    Post subject: Reply with quote

Vi burde nesten i større grad forsøkt å sette han opp foran mål i Viking-kampen, for den måten han jakter målet sitt på er ikke konstruktivt for lagets del. Om han får lavere skuldre offensivt tror jeg han kommer til å levere mye bedre. Hjemover er det en annen sak. Mot B/G fikk han tidligere prestasjoner av Helland til å se ut som en billion dollares. Vi må faktisk kunne forvente MYE mer av Ceide enn det han gjorde defensivt på søndag selv om han er ung og talentfull, og ikke en primært defensiv kraft. Makan til unnasluntring er det lenge siden jeg har sett. Direkte provoserende.
Back to top
View user's profile Send private message
larsish
Junior


Joined: 12 Sep 2004
Posts: 65
Location: Sør for Dovre (dessverre)

PostPosted: 18.05.2021 12:13    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han er et kjempetalent som forsvarer spilletid. Men samtidig er han ikke på et stabilt høyt nok nivå til å spille fast. Ideelt sett burde han i større grad vært en rotasjonsspiller som fikk mer tid, innhopp etc. til å spille seg god på Eliteserie-nivå. Slik det er nå føler jeg han må bære et større ansvar i mangel av gode alternativ, og det er ikke alltid det beste utgangspunktet for å utvikle seg som fotballspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 18.05.2021 13:05    Post subject: Reply with quote

Tålmodighet! Det vanskeligste i fotball er gå forbi sin motstander, 1 vs. 1, og noe av det letteste å fikse er å klare å ligge riktig defensivt og å løpe hjem.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 18.05.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Det er mange som kommer til å se dumme ut i denne tråden snart.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 18.05.2021 14:24    Post subject: Reply with quote

Ceide er fremdeles svært ung, og for meg fremstår han som en bombe som kommer til å eksplodere snart. Det er så små marginer det snakk om å få avfyrt skudd riktig og bli farlig foran mål, eller ødegaardvektige stikkpasninger. Det er så mye nesten og han skaper utrolig mye. Det er den lille gnisten i og rundt 16m som mangler litt. Driblemessig ser han enda sterkere ut nå enn i fjor. Har virkelig trua på en ketsjupsprut snart. 👍
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2550

PostPosted: 18.05.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Ser jo klippa fra trening. Ceide skårer der. Dette er mentalt og når det kommer så kommer det skikkelig. Potensiale i fysikk og dribling til å bli ligaens beste (i angrep). Har enda mye å hente taktisk/når vi taper ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 18.05.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske Ceide er gull men slik jeg ser han mangler hsn en god del.
Han mangler fart og skudd teknikk og overblikki tillegg så forundrer deg meg at han får holde på å drible slik hver gang. Han tar tempo ut av angrepene. De andre står bare å ser på om han får til noe. Han kombinerer aldri og gjør ikke sine lagkamerater bedre. Han skal alltid ha ball i beina. Han jukser i det defensive hele tiden.
Vi ville vært mye bedre med feks Solbakken mener jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 27.05.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

Skuffende å konstatere hvor svak Ceide har vært i serieåpninga, særlig siden Hareide trakk ham fram som en av de som hadde vist seg fram i oppkjøringa og Petter Rasmus m. flere erfarte at han i år tok mer plass i både gruppa og i media.

Gutten har absolutt ferdighetsregisteret i orden, men har han hodet? Begynner nesten å tvile litt på om han har den riktige mentaliteten og smartnessen som skal til for å lykkes på dette nivået. Og akkurat nå veldig langt unna nivået han har lyst til å nå.

Bør få innhopp mot trøtte bein for å bygge selvtillit fremover. Ingen startspiller i øyeblikket. Begrenset hvor lenge selv et ungt talent kan trene seg til å bli god i RBK.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1117

PostPosted: 27.05.2021 20:49    Post subject: Reply with quote

Han mangler pr dags dato nesten alt som en Rosenborg-ving skal ha - da snakker vi om tempo, rolleforståelse, sluttprodukt og smartness. Noe sier meg at han aldri kommer opp på det nivået heller. Lån ut til Ranheim i en sesong, og så får vi se om han klarer å ta de stegene han må ta for å forsvare en plass i en Rosenborg-tropp.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 27.05.2021 22:23    Post subject: Reply with quote

Mental/attityd-greie virker det som. Han burde få forbud mot å score mål i noen kamper, og kun ha som instruks å spille andre gode. Bot for å scåre mål før han slutter å gjøre de rundt seg dårligere. Andersson for eksempel funker ikke bak Ceide. Men tror han har fått skylapper om at han absolutt må få det første målet for at det skal "løsne".
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 27.05.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

Håper han starter på benken fremover og slipper til vis rbk leder med 2mål eller mer. Han er en spiller som trenger tid å rom for å ta plassen sin. Han er 19år og rbk kan få god nytte av han når det først løsner.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 27.05.2021 23:22    Post subject: Reply with quote

I en Idèell verden så ville han fått hvile seg litt ja, men nå er det manko på gode alternativer på kant, særlig når vi aller helst bør ha Holse som indreløper.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 27.05.2021 23:25    Post subject: Reply with quote

Ceide virker å spille helt uten selvtillit nå. Så jo bra ut i treningskampene og var grei i den første seriekampen eller to men nå har det stoppet helt. Får håpe at han kommer seg ut av det og stepper opp. Det trenger både han og RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 27.05.2021 23:40    Post subject: Reply with quote

Så forferdelig svak som Ceïde har vært i sesongåpningen må det da være juniorspillere som hadde gjort en like god jobb. Det er greit å gi han mange sjanser, men det var samma leksa i hele fjor uten at det gjorde noen forskjell.

Selvtillit er helt klart en faktor, men det virker som om han har både dårlig rolleforståelse og spilleforståelse generelt. En tur opp til Bodø hadde sikkert gjort susen.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 48, 49, 50  Next
Page 18 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb